🔸سؤال: از کجا بدانیم امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف از ما راضی است؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
💠دفترش را ملاحظه میکنید. عمل خود را با دفتر امام زمان، تطبیق میکنید،دفتر امام زمان شرع است. هر چه را که شما، دفتر شرع میدانید؛
🔹مجتهد، مقلد، محتاط با هم فرق میکنند [و هر کدام به وظیفه شرعی خود عمل میکند].
📚 کتاب حضرت حجت (عج)، ص٣۶٣
مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره پیرامون حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف
🥀العجل، یا منتقم فاطمه🥀
الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج بحق زینب کبری سلام الله علیها "❣
besharateZohoor-hajati(1).mp3
1.9M
✨ بشارت هفتم: بشارت رخ دادن ظهور در زمان رهبری آیتالله خامنه ای توسط تعدادی از علما و عرفا از زبان حجت الاسلام مير احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در سال ۱۳۸۹
(در پست های قبلی چنین بشارتی را از عارف بزرگ مرحوم سید علی قاضی(ره) هم ذکر کرده بودیم)
🌱 مبشرات بزرگان در مورد نزدیکی ظهور
🥀العجل، یا منتقم فاطمه🥀
الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج بحق زینب کبری سلام الله علیها "❣
🟡 "غــــــربال های آخـــــرالزمانی"
-------------------------
✍ "تلنگــــــــر"
بعضی از ماها، در زمستان کنارِ بخاری و در تابستان زیر کولر نشسته ایم و از شیعه بودن فقط اسمشو داریم و کل کارمون اینه که بپرسیم از یمن چه خبر؟ و پیگیر اخبار یمن باشیم، همین. (حتی همینجا هم کاری برای ظهور انجام نمیدیم)
بعد یمنی ها، اونجا سهم شون از ظهور کشته شدن فرزند و پدر و مادر و اقوام و خراب شدن خونه و بمببارون و قحطی و کمبود غذایی و بهداشتی و مرگ بچهها از سوءتغذیه باید باشه...
اون وقت سهم بعضی از ما هم در ظهور هیچ است، تازه باعث تاخیر در ظهور هم میشیم.😔
"مـهــدی جــان؛ مــا را ببـخـش"
☀️امام باقر (علیهالسلام) فرمودند :
شورش سفیانی، قیام یمانی و قیام خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایتگر ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت میکند.[۱]
✍منابع :
📗[۱]- الغیبۀ نعمانی، ص ۲۵۵- الغیبة شیخ طوسی، ص۴۴۶- الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص ۳۷۵
-----------------------------------------------
اگر یک نفر را به او وصل کردی
برای سپاهش تو سردار یاری...
نفس امارهیه ندای درونی هستش
که مدام پیشنهاد #گناه میده . . .😈
به میزانی که کمتر نه بگی نــفــس
امــارت قــوی تــر مــیــشــه💪
آدمای تنبل نفـس امـارشون خیلی قوی شده
نــفـــس امـاره هــمـــه چــی رو راحـــت
و بــدون دردســـر میــخــواد.. !- 😤
-هر بار که به نفس امارت میگی نه
یکم ارادت بیشتر میشه..!☺️✊
👈ممکنه بـــارهــا با وســوســه های
نفـس امـاره شـــکــســت بخـوری ..!
دوباره شروع کن!💪🏼
البته شــروع از کــم و در حــد توانت😉
بزن روی هشتگ زیر و پست هاشو بخون
#تا_میتونی_لُقمهتو_کوچیک_کن
آموزش دینداری لذتبخش ↶
#اطلاعیه
📋 بروز رسانی جدول برگزاری مراسم استغاثه در شب و روز نیمه شعبان در سراسر کشور
| این جدول مکرراً بروز رسانی میشود |
لطفاً به تاریخ و ساعت مراسم دقت کنید.
#طرح_سراسری_استغاثه
🥀العجل، یا منتقم فاطمه🥀
الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج بحق زینب کبری سلام الله علیها "❣
#امام_زمان
🦋آیا اهل سنّت به حضرت مهدی (عج) اعتقاد دارند؟
ج: اهل سنّت همانند شیعیان معتقدند که مهدی موعود (عج) از نسل پیامبر صلیالله علیه و اله و از فرزندان فاطمه زهرا علیهالسلام است و زمین بعدازآنکه پر از ظلم و جور شده باشد بهوسیله آن حضرت پر از عدل و داد خواهد شد.
عدّهی زیادی از علمای اهل سنّت ایمان به خروج مهدی را واجب و منکر آن را کافر بهحساب آوردهاند.
در این رابطه یوسف بن یحیی المقدس شافعی، دانشمند معروف اهل تسنّن در صفحه ۱۵۷ کتاب «عقد الدّرر» میگوید: «من کذّب بالمهدی فقد کفر»
و سهیلی در شرح سیر از جابر عبدالله انصاری از پیامبر صلیالله علیه و اله نقل میکند که: «من انکر خروج المهدی فقد کفر» یعنی هرکس خروج مهدی (عج) را انکار کند کافر است.[۱]
احمد بن محمد بن صدیق میگوید: «ایمان به خروج مهدی واجب و اعتقاد به ظهور او به جهت تصدیق پیامبر صلیالله علیه و اله حتمی و ثابت است».[۲]
و همین تعبیر از دانشمندانی همچون سفارینی حنبلی، ناصرالدین البانی، عبد المحسن بن حمد العبّاد نیز رسیده است.[۳]
و در مهمترین منابع اهل سنّت مانند «صحیح ترمذی، سنن ابن ماجه و سنن ابو داود» که از صحاح ستّه میباشند مباحث مهدویت به میان آمده است و بخاری در کتاب تاریخ خود در چند مورد نام حضرت مهدی را ذکر کرده است همانند «المهدی منّا أهل البیت»[۴] و حدیث «المهدی حقّ من ولد فاطمة»[۵]
و گروه زیادی از علمای اهل سنّت که در علم حدیث تخصّص دارند، تصریح به تواتر احادیث مهدویت نمودهاند[۶] و صدها حدیث پیرامون مهدویت نقل نمودهاند و در این زمینه کتب مستقل فراوانی ویژه مباحث مهدویت به رشته تحریر درآوردهاند که به چند نمونه اشاره میگردد:
۱- البرهان، نوشته علّامه متقی هندی؛
۲- العرف الو ردی، نوشته جلالالدین سیوطی؛
۳- القول المختصر، نوشته احمد بن علی هیثمی؛
۴- مناقب المهدی، نوشته ابو نعیم اصفهانی؛
۵- البیان، نوشته محمد بن یوسف گنجی؛
۶- عقد الدّرر، نوشته یوسف بن یحیی شافعی.
……………………………………………….
[۱] آیة الله صافی گلپایگانی، امامت و مهدویت، ج ۳، ص ۸۵ و ۸۶.
[۲] ابراز الوهم المکنون، ص ۴۳۳.
[۳] علیاصغر رضوانی، موعود شناسی، ص ۱۴۹.
[۴] تاریخ بخاری، ج ۱، ص ۳۱۷.
[۵] تاریخ بخاری، ج ۳، ص ۳۴۶.
[۶] رضوانی، موعود شناسی، ص ۱۴۳.