eitaa logo
لحظاتی با احکام
4.5هزار دنبال‌کننده
613 عکس
34 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊🕊🕊🕊🕊 💢 آيا با مى توان نماز خواند، يا بايد وضو هم گرفت؟⬇️ ✅👈 آیت‌الله خامنه‌ای: زن حایض برای نماز باید پیش از غسل حیض یا پس از آن، وضو هم بگیرد و اگر پیش از غسل وضو بگیرد، بهتر است. ✅👈 آیات عظام مکارم شیرازی و سیستانی: با غسل حيض مى توان نماز خواند. اما احتياط مستحب آن است كه وضو هم بگيرد. ➖➖➖➖➖➖ 🔺آموزش مصوّر احکام آیت‌الله خامنه‌ای، ص‌ ۱۷۴، توضيح المسائل مراجع، م ۴۶۶. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔🤔🤔🤔🤔 اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با نشان دادن برخی مراسمات مسیحیان و یهودیان، ادعا می‌شود که دیوانه بازی است و از آنها گرفته شده. این ادعا چقدر صحت دارد؟👇 «پاسخ از حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم»: ✅👈 اولاً ) ما طبق سفارشات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) عمل می کنیم حال دیگر مذاهب هم شبیه این رفتار را داشته باشند یا نداشته باشند مهم نیست. البته آنچه از سوی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) سفارش شده، اصل گریه و عزاداری است، اما شکل و شیوه آن می تواند متأثر از فرهنگ بومی یا عوامل دیگر باشد. ✅👈 ثانیاً) شباهت اعمال ما با اعمال دیگر مذاهب چیز عجیبی نیست همانگونه که اصل عبادت نیز بین ادیان مشترک است. یا پارک رفتن و فوتبال دیدن هم بین مردم دنیا مشترک است. ✅👈 ثالثا) درست است که اصل مسیحیت و یهود از اسلام، قدیمی تر است، اما دلیل نمی شود که این اعمال آنها هم به قدمت دین آنها باشد. بلکه ممکن است آنها این رفتار را از شیعیان الگوبرداری کرده باشند. 🌺 آخرین نکته اینکه صرف نظر از آموزه‌های مذهبی، امروزه گریه درمانی، روش موثری برای تخلیه غم و اندوه و انرژی‌های منفی است. به همین دلیل همه‌ی افرادی که در روضه شرکت می‌کنند، در پایان مراسم، احساس دلپذیری از نشاط و سبکی را تجربه کرده‌اند. بنابراین دیوانه بازی، این است که ادعا و شعار احترام به عقاید سر بدهی، اما به رفتار و عقیده میلیون‌ها شیعه توهین کنید. آن هم عقایدی که آثار و برکات زیادی در ایجاد وحدت ملی، عزت و دمیدن روح حماسه در جامعه به همراه داشته است. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✅✅✅✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۲۸۵) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
💥💥💥💥💥 🔴 : 1⃣👈 انگور و آب انگور: 🌺 اگر غذایی را با انگور و آب انگور پخت کنند خوردنش حرام است مگر اینکه دو سوم آب انگور هنگام پخت كم شود در این صورت حلال می‌شود. 2⃣👈 خرما،كشمش،مویز:همه مراجع بجز مکارم و بهجت: جوشاندن و سرخ کردن آن، اشکال ندارد. ✅ آیت الله بهجت: بنابر احتياط واجب، نجس و خوردن آن جايز نيست. ✅ آیت الله مکارم: الف) مويز و كشمش اگر در غذا بجوشد و آب به داخل آن نفوذ كند و آب داخلش نيز بجوشد حرام می شود ولی سرخ كردن و دم كردن در برنج و امثال آن مانعى ندارد. ب) سرخ کردن خرما اشکال ندارد. و جوشاندن خرما اگر آب آن در غذا مستهلک شود مانعى ندارد ولی اگر زیاد باشد و مستهلک نشود نمی‌توان آن را خورد. 3⃣👈 بقیه مواد غذایی: 🌺 جوشاندن و سرخ کردن بقیه مواد غذایی مانند: غوره، آبغوره، سرکه، زرشک، جو، جو‌پرک، شیره انگور، شیره خرما، شیره توت و ... اشکال ندارد. ➖➖➖➖➖ 🔺 توضیح المسائل مراجع م۱۱۳ و ۱۱۴، رهبری رساله آموزشی، ج۱، درس۸. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🌱🌱🌱🌱🌱
🌺🌺🌺🌺🌺 📣 حضرت امام جعفرصادق(علیه‌السلام) در روایتی می فرمایند: كَسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ. درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در نسل و اولاد ظاهر می‌شود. (وسائل، ج ١٢، ص ٥٣) ✅👈 برخی از ، حرام و نامشروع می باشند از جمله: 1⃣👈 درآمدی که از راه فروش سی دی و فیلم های مبتذل و خلاف عفت و حیا یا فروش شراب و مسکرات و مانند اینها بدست آید. 2⃣👈 درآمدی که از راه رشوه و قمار و ربا و دزدی و اداره مجالس گناه و از این قبیل موارد، بدست می آید. 3⃣👈 پولی که از بیت المال بر خلاف مقررات و اجازه حاکم شرع برداشت شده است. 4⃣👈 درآمد کارگری یا کارمندی که برای کار حرام مثل کم فروشی یا غش در کالاها استخدام شده است. ➖➖➖➖➖ 🔺رساله مراجع م۲۰۵۵ ، تحریر الوسیله، مکاسب محرمه م۱۰. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🕊🕊🕊🕊 💢 چند نکته درباره : ✅ استخاره در لغت به معنای طلب خیر نمودن است و یک نوع دعا محسوب می شود و مستحب است انسان برای هر کار مهمی دعا کند که خداوند خیرش را در آن قرار دهد. ❇️ نوع دیگر استخاره، استخاره با تسبیح و قرآن است که برای برطرف شدن تحیر و شک انجام می دهد که در این مورد : ⬅️ ابتدا انسان نسبت به تصمیم گیری در امور مختلف مثل سفر، خرید و فروش باید فکر و تحقیق و دقت و مشورت با افراد مطمئن و با تجربه داشته باشد و هنگامی که به خوب یا بد بودن آن مطمئن شد عمل می‌کند ⬅️ و اگر با مشورت و تحقیق به نتیجه نرسید می‌تواند به روش مرسوم و مصطلح با قرآن یا تسبیح برای برطرف شدن شک و تحیر استخاره کند. ❌ استخاره برای برخی از کارها درست نیست: 1⃣👈 برای پیش بینی آینده مثلا آیا مسافر از سفر برمی گردد یا نه؛ یا اینکه در امتحانش موفق می شود یا نه. 2⃣👈 برای انجام کار حرام مثلا برای خودکشی یا سقط جنین 3⃣👈 برای ترک واجب مثلا قطع رحم و یا قهر کردن با والدین. 4⃣👈 پیدا کردن گم شده. 5⃣👈 بعد از تحقیق و مشورت و اثبات خوبی یا بدی عمل. ➖➖➖➖➖ 🔺 العروه الوثقی، کتاب حج، آداب سفر؛ مفاتیح نوین ص۱۱۱۱، مسائل جدید ج۴ ص۱۶۱. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۲۸٦) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
🍃🍃🍃🍃🍃 سلام حاج آقا. 💢 اگه من رو تا نصف شب نخونم، قضا می‌شه؟🔰 ✅👈 آیات عظام امام، رهبری، سبحانی، نوری، بهجت و صافی: اصل وقت نماز مغرب و عشا، تا نیمه‌شب شرعیه؛ اما اگه کسی از روی معصیت یا عذری تا نیمه‌شب نخونده، بنابر احتیاط واجب، تا اذان صبح به نیت مافِی‌الذِّمّه بخونه. ✅👈 آیات عظام وحید، سیستانی و تبریزی: اصل وقت نماز مغرب و عشا، تا نیمه‌شب شرعیه؛ اما اگه کسی تا نیمه‌شب نخونده، اگه مشکلی داشته (مثل فراموشی یا حیض)، تا اذان صبح به نیت اَدا و نماز اصلی بخونه؛ اگر مشکلی نداشته، بنابر احتیاط واجب، به نیت مافِی‌الذِّمّه بخونه. ✅👈 آیات عظام مکارم، فاضل و زنجانی: اصل وقت نماز مغرب و عشا، تا نیمه‌شب شرعیه؛ اما اگه کسی تا نیمه‌شب نماز نخونده، اگه مشکلی داشته (مثل فراموشی یا حیض)، تا اذان صبح به نیت اَدا و نماز اصلی بخونه؛ اگه مشکلی نداشته، نمازش از نیمه‌شب به بعد، قضاست. 👌« نیمه‌شب شرعی، حدود یازده‌ساعت‌ونیم بعد از اذان ظهره». 👁👁 «مافی‌الذمه» یعنی هرچی گردنمه؛ یعنی نمی‌دونم نمازم قضا شده یا نه، من می خونم. خدایا! هرچی هست، همون رو قبول کن. ➖➖➖➖➖ 🔺سبحانی، م٢١٦، ٦٣٠ و ٦٣١؛ سیستانی، العروةالوثقی، ج٢، ص۱۱؛ رهبرى، دفتر؛ امام، رساله، م١١١، ١١٠، ٧٤٠، ٧٣٥ و ٧٣٩؛ تبريزی، م١١٨، ١١٩، ٧٤٣ و ٧٤٤؛ صافی، م٧٤٣، و ٧٤٤؛ مكارم، م٦٨٠، ٦٧٩، ٦٧٥ و ١٣٣؛ نورى، م۷۴۰ و ٧٤١؛ وحید، م٧٤٥، ٧٤٦ و ١٣٧؛ زنجانی، م١٥٦، ١٥٧، ١٦٢، ٧٤٥، ٧٤٧ و ٧٤٨. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✴️✴️✴️✴️✴️
🕊🕊🕊🕊🕊 🔵 چند نکته درباره : 1⃣👈 مستحب است پیش از نمازهای واجب شبانه‌روزی، اذان و اقامه بگویند و این استحباب در مورد نمازهای صبح و مغرب و به ویژه در نماز جماعت، مورد تاکید است. در دیگر نمازهای واجب، مانند نماز آیات، اذان و اقامه وارد نشده است. 2⃣👈 رعایت ترتیب اذان و اقامه لازم است یعنی اگر کسی بخواهد هر دو را بگوید، باید اذان قبل از اقامه باشد. 3⃣👈 اگر برای نماز جماعتی اذان و اقامه گفته باشند، کسی که با آن جماعت نماز می‌خواند نباید برای نماز خود اذان و اقامه بگوید. ➖➖➖➖➖ 🔺آموزش مصوّر احکام آیت‌الله خامنه‌ای، ص ۲۳۸. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺🌺🌺🌺 ⭕️ آیا به راستی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بعد از ظهور و فتح دنیا تمام گناهکاران و بیشتر مردم را می‌کشد؟ 🔰 ❇️ بی‌تردید قیام و حکومت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) آخرین نبرد حق و باطل در جهان است و پس از آن بشریت شاهد آن خواهد بود که تمام نظام‌های جاهلی سنتی و مدرن و قدرت‌های شیطانی که سبب ظلم ستم در جهان هستند از بین می‌روند. اما متأسفانه گاهی در اثر بی‌توجهی یا کج‌فهمی برخی از افراد که تخصصی هم در روایات مربوط به قیام و حکومت امام زمان ندارند؛ یک چهره خشن و ناخوشایند از حکومت حضرت در اذهان افراد شکل می‌گیرد. 🤔 منشأ اصلی این تصور وجود برخی از روایاتی است که از زبان حضرات معصومین(علیهم‌السلام) نقل‌ شده است. در این روایات تصویر خشنی از قیام حضرت به مخاطبان القاء می‌شود. اما به‌صرف وجود چند روایت در منابع حدیثی نمی‌توان آن‌را پایه عقاید و باورهای خود قرارداد؛ بلکه لازم است تا با تحقیقات گسترده و استفاده از نظریات افراد متخصص و متبحر به تحلیل این روایات پرداخت: ✅ ۱) ضعف سند تعداد قابل‌توجهی از این روایات یا بدون سند نقل شده‌اند و یا افراد مجهولی در سلسله سند آن وجود دارد. همچنین در اسناد تعداد دیگری از روایات افراد دروغ‌گویی مانند محمد بن علی صیروفی کوفی و یا افراد منحرفی چون علی بن ابی حمزه بطائنی قرار دارد. ✅ ۲) مصداق رحمت واسعه الهی در بسیاری از روایات بیان‌ شده است که امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) مصداق رحمت واسعه الهی بر روی زمین است و برای مردم حتی از مادر هم مهربان‌تر است و هنگامی‌که برای برپایی عدالت قیام می‌کند، مردم از گرفتاری‌ها به‌سویش روان می‌شوند و به او پناه می‌برند. ✅ ۳) تعارض با اهداف قیام امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به فرمان خداوند و برای هدایت مردم و گسترش عدالت و برپایی اسلام ناب و یاری مظلومان قیام می‌کند. دوران حکومت حضرت، دوران آرامش، پیشرفت و ترقی جامعه است؛ دورانی است که تمام مردم در امنیت کامل به سر می‌برند. ✅ ۴) رشد و کمال مردم مطلب دیگر، این‌که حضرت می‌خواهد مردم را هدایت کند تا مردم در کنار یکدیگر با کمال آرامش و پیشرفت زندگی کنند نه این‌که انسان‌ها را به قتل برساند، زیرا در این صورت دیگر کسی باقی نمی‌ماند تا هدایت شود و به رشد و کمال برسد و افرادی هم که باقی می‌مانند همواره در ترس و وحشت به سر خواهند برد. ✅ ۵) تجربه تجربه چند هزار ساله بشر نشان داده است که امنیت و آرامش و هدایت انسان‌ها، آن‌هم به‌ صورت پایدار و پیوسته در سایه خشونت و کشتار محقق نخواهد شد؛ زیرا کشتار و خشونت باعث ایجاد حقد و کینه در انسان‌ها می‌شود و خشونت حاکمان یکی از عوامل سرپیچی بشر در طول تاریخ بوده است و به همین دلیل می‌توان گفت که این روایات با اهداف عالی قیام امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در تعارض می‌باشند. ➖➖➖➖➖ 🔺 پاسخ های استاد محمدی شاهرودی به سوالات و شبهات اعتقادی روز جامعه ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۲۸۷) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
🌺🌺🌺🌺🌺 🔵 مبالغ اضافه‌ای که مردم برای کمک می کنند و می ماند را چه‌کار کنیم؟🔰 1⃣👈 اکثر مراجع تقلید (به‌جز مکارم ): 🌱الف) اگه به کسانی که کمک کردن، دسترسی دارین، می‌تونین باقی‌مونده رو با اجازه اهداکنندگان در راه خیر مصرف کنین. 🌱ب) اما اگه دسترسی ندارین، باید نگه دارین برای سال بعد. 🌱ج) اما اگه از مواد فاسدشدنى مثل گوشته، مى‌تونين اونا رو بفروشين و پولش رو در مجالس عزادارى سال آينده مصرف كنين. 3⃣👈 آیت‌الله مکارم: 🌱 نذورات اضافه رو طبق نزدیک‌ترین روش به اون‌چه که نذر کردن، مصرف کنین. در مورد نذورات فاسدشدنی هم می‌تونین در مجالس دیگه مصرف کنین. اگه اون‌ها هم نیاز ندارن، بفروشین و پول اون رو در مجالس عزادارى آینده در همون مکان صرف کنین. 🍃 توجه: «کسانی که در این امور فعال‌ هستن، از ابتدا طوری جمع کنن که دست‌شون باز باشه؛ مثلاً بگن که اگه اضافه بیاد، صرف امور خیر می‌شه». ➖➖➖➖➖➖ 📚 توضیح‌المسائل مراجع، م۲۶۴۱؛ تحرير، ج۲، ص۱۱۸، م۵ و۲۴. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✨✨✨✨✨
🦋🦋🦋🦋🦋 🔴 روش درست و صحیح کردن: ✅👈 آیات عظام امام، رهبری، سیستانی، وحید، نوری، بهجت، تبریزی، فاضل: برای نذرکردن باید لفظ «للّه علىّ كذا» یا فارسی اون رو (براى خدا بر من است) به زبون بگین تا نذرتون واجب بشه. مثلاً بگین: برای خدا بر من است که اگه فلان حاجتم روا شد، فلان كار خير رو انجام بدم. ✅👈 آیت‌الله مکارم: برای نذرکردن، لفظ «للّه علىّ» یا فارسی اون لازم نیست و همین که بگین نذر مى‌كنم اگه فلان حاجتم روا شد، فلان كار خير رو انجام بدم، نذرتون درسته. 💐 و اما چند نکته درباره : 🔺1⃣ برای واجب‌شدن نذر، بايد نیت‌تون رو با زبان بگین. پس اگه فقط در دل نیت کردین، چیزى بر شما واجب نیست؛ البته انجامش ثواب داره. 🔺2⃣ حتماً باید کلمه «خدا» توی صیغه نذر که به زبون می‌آرین، باشه (به‌جز مکارم و مظاهری). به‌همین‌خاطر، عبارت‌هایی مثل «برای امام حسین نذر می‌کنم که... » که کلمه خدا رو ندارن، باعث واجب‌شدن نذر نمی‌شه. 🔺3⃣ عبارت‌هایی مثل «برای خدا بر من است نذر فلان کار» یا «برای خدا بر من واجب باشه» یا «برای خدا بر گردن من است» یا حتی جملاتی مثل «برای خدا نذر می‌کنم... » یا «خدایا نذر می‌کنم... » یا «برای خدا نذر کردم... » یا «نذر کردم برای خدا که فلان کار رو کنم» هم، ممکنه طبق نظر بعضی از مراجع، باعث درست و کامل‌بودن نذر بشن. که در این صورت اگه می‌خواین درباره این جملات مطمئن بشین، با دفتر مرجعتون تماس بگیرین. 🔺4⃣ اگه شرایط و صیغه نذر رو درست رعایت نکرده باشین بازهم، اشکالی نداره به اون نذر عمل کنین. خدا ان‌شاءالله حاجت‌تون رو می‌ده. ما توی این مسئله فقط گفتیم که نذر واجب نشده، نه اینکه نباید انجامش داد. ➖➖➖➖➖ 📚 توضیح‌المسائل مراجع، م۲۶۴۱؛ تحرير، ج۲، ص۱۱۸، م۵ و۲۴؛ رساله آموزشی، ج۲، درس ۶۶ و ۸۲؛ احكام عزاداری مکارم؛ صافى، جامع‌الأحكام، س۷۸۹؛ سيستانی، سايت؛ استفتائات: بهجت، س۵۵۸۸؛ تبريزی، س۱۹۵۵؛ نوری، س۷۴۴ و ۷۵۴. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔷🔶🔷🔷 🔔نکاتی درباره رو به خوابیدن:👇 1⃣👈 رو به قبله خوابیدن به عنوان یک عمل مستحب که در روایات مورد سفارش قرار گرفته است (۱) به گونه ای است که هنگام خوابیدن انسان بر پهلوی راست بخوابد و در این هنگام صورت و جلوی بدن انسان رو به قبله قرار گیرد (شبیه حالتی که انسان را در قبر قرار می دهند) (۲)، که مقید بودن به آن آثار و برکات متعددی دارد. 2⃣👈 بسیاری از این آثار رو به قبله خوابیدن بخصوص آثار تربیتی آن، صرفا مربوط به همان توجه و رعایت جهت قبله در ابتدای خواب می باشد ، لذا بر فرض هم که انسان در طول مدت خواب با غلتیدن جهتش پشت به قبله گردد، از آثار این توصیه دینی بهره برده است. لذا لزومی ندارد که رو به قبله بودن در تمام مدت خواب رعایت گردد. بخصوص اینکه از اراده انسان خارج بوده و معمولا هنگام خواب ، چرخیدن و غلت زدن و پهلو به پهلو شدن برای بدن لازم و مفید و اجتناب ناپذیر است و به صورت غیر ارادی این کار انجام می گردد. 3⃣👈 اگر چه همه آثار و برکات و حکمتهای این عمل برای ما روشن نمی باشد و بعید نیست که به لحاظ مادی و معنوی جهت قبله در هر نقطه از کره زمین برای جسم و روح انسان دارای تاثیرات مفید خاصی باشد که علم بشر هنوز قادر به کشف آنها نشده است. ولی باز هم بدون توجه به این گونه آثار، می توان برخی از این آثار و حکمتها را بیان نمود: 🤛الف) با توجه به شباهت رو به قبله خوابیدن با حالت انسان در هنگام قرار گرفتن در قبر کمترین اثر این عمل زنده نگاه داشتن یاد مرگ در هنگام خواب و توجه به این که خواب نیز نوعی مرگ موقت است (۳) و همواره این امکان وجود دارد که فرد دیگر از خواب برنخیزد. لذا در محاسبه اعمال و رفتار گذشته خود قبل از خواب خوب بیندیشد. 🤛ب) کعبه به عنوان قبله هر مسلمان، نماد توحید و یکتا پرستی و توجه و ذکر و یاد خدا بوده و لذا جهت قبله بهترین جهت ظاهری به سوی خداوند بوده و رعایت این جهت در هر کاری باعث توجه و تذکر الهی بوده و خود نوعی ذکر خدا محسوب می گردد. لذا نه تنها هنگام خواب بلکه در هنگام هر عملی (به جز موارد خاص مثل هنگام قضاءحاجت و ...) رعایت این جهت مطلوب می باشد و یاد خدا را همواره در ذهن انسان زنده نگه می دارد. ➖➖➖➖➖ 🖇(۱) علامه مجلسی، حلیه المتقین، فصل چهارم از باب هشتم؛ ص۱۸۶. نشر عصر جوان، قم، ۱۳۴۸ ش. 🖇(۲) شيخ بهايي، مفتاح الفلاح، ص ۲۸۱. دار الأضواء،بیروت ۱۴۰۵ ش. 🖇(۳) علامه مجلسی، بحارالانوار،ج ۱۴، ص ۳۴۳، الوفاء، بیروت ۱۴۰۴ق. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✴️✴️✴️✴️✴️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا