eitaa logo
لحظاتی با احکام
4.4هزار دنبال‌کننده
652 عکس
35 ویدیو
2 فایل
پاسخ به سوالات آقایان https://eitaa.com/e_va_m پاسخ به سوالات بانوان https://eitaa.com/m_h_v_m_1403
مشاهده در ایتا
دانلود
✨✨✨✨✨ 🔊 اگر در جیب نمازگزار باشد، آیا نماز او صحیح است❓🔰 ✅👈 اگر به قدری کوچک است که نمی توان با آن عورت را پوشاند (مثل دستمال کوچک): در صورتی که از مردار یا حیوان نجس العین (سگ و خوک) و حیوان حرام گوشت یا ابریشم خالص و یا طلا (برای مردان) درست نشده باشد، مانعی ندارد. 👁👁 «وسایلی مانند کلید، چاقو، انگشتر و عینک نجس نیز حکم دستمال کوچک را دارند، از این رو همراه داشتن آنها در نماز با شرایط مذکور مانعی ندارد». 🔴 همچنین همراه داشتن تلفن همراه، دستمال کاغذی، جوراب ساقه کوتاه نجس، در نماز اشکالی ندارد ( به شرطی که نجاست به لباس یا بدن نمازگزار سرایت نکند.) ➖➖➖➖➖ 🔺 توضیح المسائل ده مرجع، م ۸۶۱ و۸۶۲. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۳۱۲) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
✴️✴️✴️✴️✴️ 🔊 : ✅👈 آیت‌الله خامنه‌ای: ادرار و مدفوع انسان و هر حیــوان حرام گوشتی که خون جهنده دارد، مانند موش و گربه به‌ جز پرندگان، نجس است. ✅👈 آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم: 1⃣➖ ادرار و مدفوع انسان و هر حیوان حرام گوشتی که خون جهنده دارد، یعنی اگر رگ آن را ببُرند خون با جهش از آن بیرون می‌آید، نجس است؛ بنابراین، فضلۀ موش و خرگوش و گربه و حیوانات درنده و مانند آنها نجس است؛ 2⃣➖ مدفوع حیوان حرام گوشتی که خون جهنده ندارد، مانند ماهی حرام گوشت، همچنین فضلۀ حیوانات کوچک مثل پشه و مگس که گوشت ندارند، پاک است؛ ولی بنابر احتیاط واجب از ادرار حیوان حرام گوشتی که خون جهنده ندارد، لازم است اجتناب شود. ➖➖➖➖➖ 📚👈رساله آموزشی رهبر انقلاب، ج۱، درس۷، توضیح المسائل آیت‌الله مکارم، م ۸۹، توضیح المسائل جامع آیت‌الله سیستانی، ج۱، م۱۰۰. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️
⛅️⛅️⛅️⛅️⛅️ 🔴 :🔰 ✅👈 آیات عظام امام خمینی، خامنه‌ای، بهجت، تبریزی، صافی، فاضل، نوری، مکارم: 1⃣➖ اگه كمتر از شش سال داره، بدون قصد لذت جنسی اشکال نداره. 2⃣➖ اگه به شش سالگى رسيده، بنا بر احتياط واجب، بوسيدنش (حتی بدون قصد لذت جنسی) جايز نيست. ✅👈 آيت‌الله سيستانى: بدون قصد لذت جنسی اشكال نداره؛ ولى مستحبه كه وقتى به شش سالگى رسيد، از بوسيدن و بغل‌كردنش خوددارى کنید. ➖➖➖➖➖ 📚👈آيت‌اللّه صافى، هداية‌العباد، ج۲، (النكاح)، م۲۵؛ امام خمينى، تحريرالوسيلة، ج۲، (النكاح)، م۲۵؛ آيت‌اللّه تبريزى، صراط‌النجاة، ج۵، س۱۲۴۷؛ دفتر آيات عظام فاضل، نورى، مكارم، وحيد، بهجت و خامنه‌اى؛ آيت‌اللّه سيستانى، منهاج‌الصالحين، ج۳، (النكاح)، م۲۳. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🍂🍂🍁🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌❌❌❌❌ 😡 یکی از شبهات مطرح در قضیه فلسطین، این ادعا است که یهودیان ساکنان اصلی این سرزمین هستند و مسلمانان بعدها به آن وارد شده‌اند‼️🔰 ✅👈 پاسخ از 🌺 الف) اولاً یهودیان فلسطین بومیان اصلی این سرزمین نیستند. بلکه پیش از آنان اعراب کنعانی، ساکن این سرزمین بودند. پس از آنان اقوامی به نام فلسطینی که از دریای «اژه» هجرت کرده بودند، ساکن این سرزمین شدند و پس از آنها قوم بنی‌اسرائیل وارد این منطقه شدند که در اثر آن حضرت داوود و حضرت سلیمان موفق به تشکیل حکومت شدند. (این موضوع در تورات نیز تصریح شده است) 🖊 «اعراب کنعانی ⬅️ اقوامی به نام فلسطینی ⬅️ قوم بنی‌اسرائیل» 🌺 ب) ثانیاً با ورود اسلام اکثر آنها مسلمان شدند و اقلیتی ناچیز از آنها به آیین یهود و مسیحیت باقی ماندند. لذا یهودیانی که امروز از سراسر دنیا به خصوص اروپا و آمریکا در فلسطین اجتماع کرده‌اند، ربطی به قوم اصلی یهود یعنی بنی‌اسرائیل ندارند. 👁👁 «آرتور کستلر» که خود یک یهودی است در این باره می گوید: «تقریباً نه دهم یهودیان اروپا و امریکا از تبار خزرهای ترک هستند و ربطی به اسباط دوازده گانه بنی اسرائیل و قوم موسی «ع» در فلسطین ندارند و اتفاقا همین دسته از یهودیان هستند که با تبلیغات صهیونیستی از اروپا به فلسطین رفته و اسرائیل را به وجود آورده اند. ➖➖➖➖➖ 📙 کستلر، آرتور، قبیله سیزدهم، ترجمه جمشید ستاری، ص۱۹. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۳۱۳) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
💥💥💥💥💥 💢 آیا هنگام نماز می توان به بچه داد⁉️🔰 ✅👈 اگر صورت نما‌ز را به هم نزنند و لباس و بدن بچه هم نجس نباشد، اشکال ندارد و در صورت نجس بودن بدن یا لباس او، در آغوش گرفتنش در حال نماز در حکم همراه داشتن چیز نجس است. 🤔 توجه: اگر نسبت به وجود نجاست در لباس یا پوشک بچه یقین دارید، بنا بر احتیاط واجب، برداشتن و در آغوش گرفتن او در حال نماز جایز نیست و در صورت بغل کردن، بنا بر احتیاط، نما‌ز باطل است؛ ولی تا یقین به وجود عین نجس در آن نباشد، بغل کردن بچه در حال نما‌ز اشکال ندارد و جستجو و نگاه کردن هم لازم نیست. ➖➖➖➖➖ 📙👈 آموزش مصوّر احکام آیت‌الله خامنه‌ای، ص۲۷۴. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️