eitaa logo
مَدرَس | رضا لک علی آبادی
1.3هزار دنبال‌کننده
75 عکس
113 ویدیو
255 فایل
﷽ - مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم - رشته‌تخصصی: علوم حدیث - کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی - سردبیر مجله پژوهشی عوائدالایام (فقهی‌اصولی) - کتب و مقالات (نقش اجتماعی طلبه انقلابی، مجموعه ۱۴ جلدی سفر آخرت، جلوه حق و...) 💻Lakaliabadi.ir 🆔 @Lakaliabadi_R
مشاهده در ایتا
دانلود
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قال رسول الله (ص): «مَنْ کانَ فی قَلبِه حَبّةٌ مِنْ خَردَلٍ مِنْ عصبیّة، بَعَثَهُ الله یَومَ القِیامَةِ مَعَ اَعرابِ الجاهلیّةِ» 🎥 مبارزه حضرت رسول الله با تصعب بی‌جا. ♨️جاهلیت مدرن با اسم‌های شیک 🔥 نقدی بر باستانگرایی 🎙حجةالاسلام لک علی‌آبادی 📆 ۱۳۹۶ ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ عرضه اعمال بر حضرت رسول الله (ص) 🔰 عنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: إِنَّ أَعْمَالَ الْعِبَادِ تُعْرَضُ عَلَى نَبِيِّكُمْ كُلَّ عَشِيَّةِ خَمِيسٍ- فَلْيَسْتَحْيِ أَحَدُكُمْ أَنْ يُعْرَضَ عَلَى نَبِيِّهِ الْعَمَلُ الْقَبِيحُ. امام باقر علیه السلام: اعمال بندگان در هر غروب پنج‌شنبه بر پیامبرتان عرضه می‌شود؛ پس هر کس باید حیا کند از اینکه عمل زشت و قبیحی با پیامبرش عرضه شود. 📕 وسائل الشیعه، ج 16، ص 113. ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
امام حسن مجتبی علیه السلام.mp3
6.38M
🏴 نکاتی مهم پیرامون تاریخ سیاسی امام حسن مجتبی (ع) و تطبیق آن با زمانه ما 🔸اهمیت مطالعه تاریخ و سیره در فهم دین 🔸ویژگی‌های کتاب الارشاد شیخ مفید ره 🔸نفرین امام حسن علیه السلام! 📌 مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام، 1399 ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 کرامتی فوق العاده زیبا از بخشش امام رضا علیه‌السلام! 🔺مقام زائران امام رضا علیه‌السلام و نکته‌ای در ادب زیارت 📆 ۱۳۹۶ ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ امام رضا (ع): گناهان کوچک راهی به سوی گناهان بزرگ است. (مسندالامام الرضا، ج۱،ص۲٠٠) ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 🏴 @Lakaliabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 دستوری همیشگی امام رضا علیه‌السلام در مورد امام زمان عج‌الله‌فرجه به شیعیان! ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 🏴 @Lakaliabadi
📈 آمار شگفت‌انگیز حضور مردم در راهپیمایی جاماندگان اربعین در ایران به روایت حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی. ➊ ۶۰۰ شهر ➋ ۶۳۰۰ روستا ➌ در طول بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر ➍ با حضور بیش از ۸‍۵۰۰ موکب، ➎ جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفر. ♨️ همچنین بنابر آمار ستاد اربعین حضور امسال ایرانیان به رقم بی‌سابقه چهار میلیون و ۵۰ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است. ‼️ صدها رسانه و ده‌ها کارشناس علوم‌سیاسی و جامعه‌شناسی کجا هستند که انواع و اقسام تحلیل‌های خود را ارائه دهند‼️ 🏴 @Lakaliabadi | کانال مَدرَس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 اصطلاحات اصولی (سیره عقلائی تعبدی) 🔺به رفتار عمومی مردم، «سیره عقلاء» می‌گویند که در برابر آن «سیره متشرعه» قرار دارد. 🔺معنای «تعبد» در عباراتی مانند: سیره عقلائی تعبدی یا سیره عقلاء که از روی تعبد باشد، به خلاف ظاهرش هیچ ارتباطی با شریعت و تعبد شرعی ندارد. 🔸اگر رفتار مردم از روی تعبد شرعی باشد، می‌شود سیره متشرعه. 🔹در این اصطلاح، منظور از تعبدی بودن، دلیل نداشتن و ناچار بودن است! 🔘رفتار عقلاء دو گونه است: ◾️گاهی تابع دلیل است مثلا در مناطق گرم‌، مردم لباس‌های نازک و روشن می‌پوشند و اگر بپرسیم چرا؟ جواب و دلیل برای کارشان ارائه می‌دهند؛ ◽️و گاهی برای رفتار عقلاء دلیلی خاصی وجود ندارد، تنها دلیلش ناچاری است مثلا اگر بپرسیم چرا انسانها به ظواهر کلام یکدیگر اخذ می‌کنند؟ پاسخ می‌دهند: راه دیگری وجود ندارد، چاره‌ای نیست، اگر این کار را نکنند عملا زندگی اجتماعی انسانها مختل می‌شود. 🔺یعنی به بیان اصولی، می‌گویند: اگر این کار را نکنیم، اختلال نظام پیش می‌آید. به این قِسم از سیره عقلاء، سیره تعبدی عقلاء گویند. 📕 در کتاب کفایه چند مورد از نقل سیره تعبدی عقلاء وجود دارد به عنوان نمونه در بحث ادله استصحاب، مرحوم آخوند در ردّ تمسک به دلیل سیره عقلاء می‌فرماید: این سیره تعبدی نیست دلیل خاص دارد از باب رجاء یا اطمینان یا احتیاط است پس قابل پذیرش نیست. «و فیه اولا: منع استقرار بنائهم علی ذلک تعبدا، بل إما رجاء و احتیاطا أو اطمئنانا بالبقاء... .» ⚠️ اگر رفتار عقلاء دلیل خاصی داشته باشد، باید به بررسی و اعتبار دلیل پرداخت و اگر آن دلیل، مقبول شارع باشد، خود دلیلِ سیره، می‌شود حجت شرعی مثلا اگر بپذیریم که عقلاء در زندگی‌شان استصحاب را جاری می‌کنند چون اطمینان دارند، در این صورت می‌گوئیم اطمینان نزد شارع، حجت است پس استصحاب هم حجت است از باب اطمینان و در هر موردی که اطمینان‌آور نبود، حجت نیست. ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
32.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ 4 ♨️ 🏷 خلاصه اقوال اصولیین در بحث برائت 🎞 بررسی احادیث «الناس فی سعة ما لا یعلمون» 🔹بررسی سندی و صدوری 🔸بررسی دلالی: ➖نظر شیخ انصاری ره ➖نظر مرحوم آخوند ره ➖نظر مرحوم نائینی ره ➖نظر آیةالله خویی ره ➖نظر امام خمینی ره 📲 @Lakaliabadi •┄┅═l✧ سایتایتـــاآپارات ✧l═┅┄•