eitaa logo
🚩لشکر سایبری ۳۱۳
109 دنبال‌کننده
8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
83 فایل
فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ مباحث مهدویت و امام زمان شناسی اخبار و تحولات جهان اسلام نشانه های ظهور علائم آخرالزمان یهود و صهیونیسم شناسی✡️🕎
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🔴امام مهدی شناسی* ⚪️🔹اگر ما دعاگوی امام‌مان باشیم گویا یکی از خواسته‌های حضرت را برآورده کرده‌ايم. امام زمان عجّل‌الله‌فرجه فرموده* *اند:«أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ‏ فَإِنَ‏ ذَلِكَ‏ فَرَجُكُمْ‏»* *«براى فرج بسيار دعا كنيد ، كه فرج شما درآن است» 🔶امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «کسی که براى رضاى خدا، به جهت بر آوردن حاجت برادر مومنش كه صلاح او در ان است ، حركت مى كند، گویا هزار سال خدمت گزار خدای عزّو جلّ بوده در حالى كه چشم بر هم زدنی نافرمانى نکرده است.» *کمال الدین، ج۲، ص۳۴۱* 🔶در زمان ما مؤمن‌تر از حضرت ولى عصر عجّل‌‌الله‌فرجه در عالم امكان وجود ندارد . و حضرت از ما يك در خواست دارند : «براى تعجيل در فرج من دعا كنيد». 🔶البته اين دعا نبايد صورى و ظاهرى باشد . اگر به اين باور برسيم كه بايد اولويت زندگي‌مان، و در رأس خواسته‌هايمان دعا براى بزرگترمان باشد، بزرگترى كه نفر اول عالم است، دعايمان براى فرج دعايى با روح و واقعى خواهد بود و موجب گشايش امور زندگى خودمان هم خواهد شد. 🔶امام صادق علیه السلام می فرمایند: «هر کدام از شما مؤمنی را خوشحال کردید گمان نکنید فقط موجب سرور او شده‌ايد ، بلكه به خدا قسم ما و رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله را خوشحال كرده‌ايد» [مکیال عربی، ج۱، ص۴۹۱] 🔶با دعا برای تعجیل در فرج امام زمان عجّل‌الله‌فرجه نه تنها موجب سرور خود حضرت مى شويم، بلكه يقينا پيامبر و ائمه عليهم السلام را خوشحال مى‌كنيم . 🔶آرى خوشحالى آخرين معصوم خوشحالى همه حضرات معصومين است . 🔶با دعابراى تعجيل در فرج، همه معصومين را مسرور مى كنيم . پيامبر و اهل بيتش علیهم السلام خاندان احسان و كرم هستند و لطف هيچ‌كس را بدون پاسخ نمى گذارند ، و در عالم بدهكار هيچ‌كس نمى‌مانند. اگر آن ها را شاد كنيم ، صد چندان در زندگى شاد و مسرورمان مى كنند . *🔶به محضر مقدس اماممان عرض مى كنيم :* *🌸مولا جان!* شما واسطه همه خيرات و بركات زندگى ما هستيد. مى خواهيم از اين پس «اللهم عجل لوليك الفرج» در رأس دعاها و تمناهای‌مان باشد. *🌸آقا جان!* باور داريم دعا براى وجود مقدس شما به گونه‌اى در زندگى ما بازگردان دارد كه با هيچ دعايى برابرى نمى‌كند و موجب گشايش‌هاى خاص در مشكلات و گرفتاريهای‌مان مى شود . ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ @LashkareSayberi313AbarkuH به لشکر سایبری 313بپیوندید
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 روزي حضرت داوود از يك آبادي ميگذشت پيرزني را ديد بر سر قبري زجه زنان نالان و گريان. پرسيد: مادر چرا گريه مي كني؟پيرزن گفت: فرزندم در اين سن كم از دنيا رفت داوود گفت: مگر چند سال عمر كرد؟ پيرزن جواب داد:350 سال داوود گفت: مادر ناراحت نباش. پيرزن گفت: چرا؟ پيامبر فرمود: بعد از ما گروهي بدنيا مي آيند كه بيش از صد سال عمر نميكنند. پيرزن حالش دگرگون شد و از داوود پرسيد: آنها براي خودشان خانه هم ميسازند آيا وقت خانه درست كردن دارند؟ حضرت داوود فرمود: بله آنها در اين فرصت كم با هم درخانه سازي رقابت ميكنند. پيرزن تعجب كرد و گفت: اگر جاي آنها بودم تمام صد سال را به خوشی و خوشحال کردن دیگران ميپرداختم. 🌸برچرخ فلک مناز که کمر شکن است 🌸بررنگ لباس مناز ک آخر کفن است 🌸مغرور مشو که زندگی چند روز است 🌸در زیرزمین شاه و گدا یک رقم است @LashkareSayberi313AbarkuH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕎 کتاب مقدس یهود در نگاه اندیشمندان غربی (١) 1⃣ دیدگاه‌های گوناگونی دربارهٔ خاستگاه وجود دارد. گروهی، را وحی الهی نمی‌دانند و عدهٔ دیگری آن را وحی الهی می‌خوانند. کسانی که معتقد به وحی الهی‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند: 2⃣ گروه اول معتقد به وحی مکانیکی می‌باشند. 👈 آن‌ها می‌گویند کلمه کلمه و حرف حرف املاء از جانب خداوند است. در سفر خروج می‌خوانیم: «پس موسی تمام سخنان پروردگار را نوشت» و در کتاب ارمیا آمده است: «کلام و سخنی که از سوی پروردگار به ارمیا رسید در حالی که ارمیا می‌گفت: چنین سخن گفت پروردگار» 3⃣ گروه دوم معتقد به وحی دینامیکی یا فکری می‌باشند. 👈 براساس این نظریه، واژگان آیات کتاب مقدس واژگانی بشری هستند، اما حقیقت و واقعیت کتاب مقدس الهام الهی است، یعنی معانی از سوی خداوند بر نویسندگان کتاب مقدس الهام شد و ایشان آن معانی را در قالب جملات بشری در آوردند. 4⃣ در برابر این گروه، گروهی از فلاسفه غرب و دانشمندان غربی کتاب مقدس را وحی الهی نمی‌دانند. ناسازگاری آیات کتاب مقدس را دلیل وحیانی نبودن آن می‌خواند: ✍ عدالت را توصیه می‌نماید “چشم به‌جای چشم، دندان به‌جای دندان” در صورتی‌که عدالت آن است که “در برابر شرور مقاومت نکنید، اگر گونهٔ راست شما را سیلی زدند گونهٔ چپ را پیش آورید، و اگر جامهٔ شما را ربودند شنل خود را بدهید.” با این ناسازگاری میان آیات امکان ندارد کتاب مقدس را الهام و وحی الهی بخوانیم. 5⃣ او به همین جهت پیشنهاد می‌کند کلیسا از عهد جدید و قدیم یکی را به‌عنوان وحی الهی معرفی نماید و از ایجاد سازش و سازگاری میان آیات آن دو اجتناب ورزد. 6⃣ بوئر یکی از فیلسوفان هگلی نیز ازجمله فلاسفه‌ای است که وحی بودن تورات و انجیل را باور ندارد. او که سال‌های آخر عمر خود را وقف بررسی‌های تاریخی و انتقادی کرد، کتابی به‌نام «نقادی انجیل‌شناسانه تاریخ یوحنا» نگاشت. @LashkareSayberi313AbarkuH
🕎 کتاب مقدس یهود در نگاه اندیشمندان غربی (٢) ✍ به‌دلایل زیر را نوشتهٔ حضرت موسی نمی‌داند: 1⃣ در برخی از این اسفار، داستان‌های متفاوتی از موسی (ع) نقل شده است، مانند: سخن گفتن خدا با موسی، ارتحال موسی، فزونی صبر موسی بر دیگران و نیامدن پیامبری همانند او. 👈 اگر موسی (ع) این اسفار را نوشته بود از این اخبار گوناگون که دربارهٔ خود او می‌باشد، چیزی نمی‌نوشت. 2⃣ در این کتاب‌ها از فوت موسی (ع)، دفن او، اندوه سی‌روزهٔ عبرانیان و از نیامدن پیامبر دیگری همانند موسی (ع) سخن رفته است: 👈 پُر واضح است که این اخبار، نوشتهٔ موسی (ع) نیست. 3⃣ در این اسفار نام‌هایی به‌کار رفته است که پس از فوت موسی (ع) وضع شده و رایج گردیده است. اما در زمان زندگی موسی (ع) این اسامی وجود نداشته است و به‌کار نمی‌رفته است! 4⃣ این کتاب‌ها رویدادهایی را بیان می‌کنند که پس از موسی (ع) رخ داده و موسی از آنها بی‌اطلاع بوده است. 👈 برای نمونه در «سفر خروج» چنین آمده است: «و بنی‌اسرائیل مدت چهل سال منّ می‌خوردند تا به زمین آباد رسیدند، یعنی تا وقتی به سرحد زمین کنعان داخل شدند، خوراک ایشان منّ بود.» در صورتی‌که این واقعه سال‌ها پس از ارتحال موسی (ع) رخ داده است، چه این‌که در «صحیفه یوشع» می‌خوانیم: «و در فردای آن روزی که از حاصل زمین خوردند، منّ موقوف شد و بنی‌اسرائیل دیگر منّ نداشتند و در آن سال از محصول زمین کنعان می‌خوردند.» ✍ اسپینوزا پس از ذکر این دلیل‌ها می‌گوید: 👈 «از آنچه گفتم به‌روشنی پی می‌بریم اسفار خمسه نوشته موسی (ع) نیست، بلکه این کتاب‌ها را فردی دیگر به‌نام ابن عزرا چند قرن پس از وفات موسی (ع) نوشته است.» 👈 سایر کتاب‌های عهد قدیم نیز به همین ترتیب، از سوی اسپینوزا و دیگران مورد نقد قرار گرفته است. @LashkareSayberi313AbarkuH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا