.
♨️ کابینهٔ امنیتی اسرائیل دوباره تشکیل جلسه میدهد
🔹در ادامهٔ جلسات بینتیجه رژیم صهیونیستی درباره واکنش به پاسخ موشکی ایران به تجاوزات و جنایات این رژیم، یک مقام صهیونیست به شبکه سیانان گفت که کابینه امنیتی اسرائیل امروز تشکیل جلسه میدهد.
🔹به ادعای این مقام اسرائیلی، در این جلسه قرار است درباره پاسخ به حملهٔ موشکی ایران رایگیری شود.
🔹پیشتر وزیر خارجهٔ ایران توصیه کرده بود: هر حملهای به ایران صورت بگیرد، پاسخ ما پر قدرتتر از گذشته خواهد بود. پاسخ متناسب و محکم داده خواهد شد.
@Lebanon313
745K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ رسانههای صهیونیستی از حمله با چاقو در نزدیکی حیفا و مجروح شدن ۳ نفر خبر دادند.
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
@Lebanon313
.
♨️ هدف قرار گرفتن تانک مرکاوای اسرائیل در مرز لبنان توسط رزمندگان حزبالله
🔹شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: مقاومت اسلامی لبنان، یک گروه از نظامیان اشغالگر را که برای نفوذ از منطقه راس الناقوره به المشیرفه تلاش می کردند، شناسایی کرد.
🔹مقاومت با موشک و سلاحهای مناسب این نظامیان را به طور مستقیم هدف قرار داد.
🔹این گروه از نظامیان اشغالگر شامل ۶۰ نظامی، پنج دستگاه تانک مرکاوا و چند خودروی نظامی دیگر بود.
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
@Lebanon313
.
♨️ #اخبار_عمومی_کوتاه
🔹الشرق: قطر با حمایت 167 کشور، به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 2025-2027 در آمد
🔹سازمانملل: در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی، ۹۰۰ هزار نفر از مردم لبنان آواره شدهاند.
🔹بر اثر حادثه انفجار در معدن سنگ در هفتکل سه نفر مصدوم شدند.
🔹وال استریت ژورنال: «بایدن به دنبال تشکیل دولتی در لبنان است که حزبالله در آن نفوذی نداشته باشد.
🔹محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با رستم امامعلی رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار و گفتوگو کرد.
🔹سازمان ملل درخواست عربستان سعودی برای پیوستن به شورای حقوق بشر این سازمان را رد کرد.
🔹پنجاه و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه برگزار خواهد شد.
@Lebanon313
3.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ارتش اسرائیل مدعی شده تجهیزات و سلاحهای شاهنشاهی توسط سپاه در اختیار جبهه مقاومت برای کوبیدن اسرائیل قرار گرفته!
✍جواب: اولا که خجالت نداره؛ خواستیم اسراف نشه و اعلحضرت هم شریک ثواب باشه!
بعدشم انگار ارتش اسرائیل حسابی تنش میخاره برای تکنولوژی روز ما؛ اونم بزودی انشاءالله😉
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
.
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313
قطعا حزب الله پیروز است
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا:
موشکهای هایپرسونیک ایرانی اهدافی را در اسرائیل مورد اصابت قرار دادند که اسرائیلیها را واقعاً به وحشت انداخت چون به گمانم اسرائیلیها فکرش را نمیکردند که ایرانیان به اندازه آنها مجتمعهای نظامی و تجهیزاتی اسرائیل را بشناسند، فکر می کنم این یکی از دلایلی بود که نتانیاهو هنگام خواندن بیانیه، دستانش می لرزید...
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
.
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313
قطعا حزب الله پیروز است
4.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨افشاگری بی سابقه شبکه تلویزیونی BBC درباره دستور مستقیم کودک کشی خاخامهای رژیم صهیونیستی!!
🔞 دستور مستقیم کودککشی و حتی نابودی هر جنبندهای از حیوانات و کل محیط زیست در کشورهای مخالف اسراییل، توسط روحانیون مذهبی یهودی و مقاماتِ این رژیم خطرناک انجام میشود!
⛔️ پیش چشمان میلیاردها نفر در سراسر جهان، این جلادان با قصابی مردم فلسطین، سپس سراغ لبنان رفته اند، قبلا سوریه و عراق را هم با فریب دادن دنیای غرب به خاک و خون کشیده و تجزیه کردهاند و اینک سودای نابودی ایران را هم در سر دارند! و تاسف بار اینکه نادان هایی در کشور خودمان گمان میکنند این زامبیها برایشان آزادی خواهند آورد!!
❌ در ویدئو خاخام بلندپایه یهودی بدون هیچ ترسی از محاکمه در دادگاه جنایتکاران جنگی بطور رسمی میگوید: کودکان و کلا هر جنبنده ای را بکشید!
🔥 یکی از دلایل استفاده این جلادان از سلاح های غیرمجاز جنگی با حجم تخریب بسیار گسترده، نابودی محیط زیست و همه جنبندگان طبق فرامین مذهبیشان است!!
#یهود
#صهیونیسم
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
.
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313
قطعا حزب الله پیروز است
11.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥گزارش آنلاین از لبنان توسط سیدنا :
لبنان به گفته خود اسرائیل ،رژیم را در تله های مرگبار قرار داده است
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
.
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313
قطعا حزب الله پیروز است
🔻تو لبنان چندتا دزد میرن تو خونه های آسیب دیده و دزدی میکردن، مردم اینجوری میبندنشون که دیگه از این غلطا نکنن
👇👇👇👇
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313
👈در اینجا لبنان را بیشتر بشناسیم
فَفَهَّمنَاهَا سُلَيمَانَ وكُلًّا آتَينَا حُكمًا وعِلمًا(أنبياء ٧٩)
🔶نهج السلامه، دانشگاه تربیت مشرب سلیمانی شدن است🔸
ای بسا کس را که صورت راه زد
قصد صورت کرد و بر الله زد
مولانا
هرچه در عالم ظاهر پیدا میشود از عالم غیب و رحمت حقست وجوداً و حکماً.
هرکه اصل "أَطِيعُوا اللَّهَ وأَطِيعُوا الرَّسُولَ وأُولِي الأَمرِ مِنكُم"(نساء ۵۹) را رعایت کرد میهمان وعده "أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ والصِّدِّيقِينَ والشُّهَدَاءِ والصَّالِحِين"(نساء ۶۹) خواهد شد، یعنی او متحقق به آیات قرآنی و متصف به اوصاف ربانی و متخلق به اخلاق الهی شده و همنشین انبیأ و اولیاء الهی است. و توفیق درک و چشیدن مقام ولایت و اذن نبوت انبایی را می یابد.
آنکه مفتخر به رحمت ولایت شد بر عالم سفلی و علوی سلطنت خواهد یافت و حکمش در همه جا نافذ است.
بعبارت دیگر آنی که میهمان نهج السلامه شد و ملک و ملکوتش یکی شد و "من کیستم؟" او به لطف رحمان و از طریق روح القدس به "او کیست؟" ملحق شد، اینک به مصداق "اذ رای نارا"(طه ۱۰) روح القدس را به نور ربانی رؤیت میکند، و دیگر از وابستگی و دلبستگی به تعلقات وجودی و محیطی رها شده و به اذن الله حقیقت "سخر لکم ما فی السموات و الأرض"(لقمان ۲۰) برایش تحقق می یابد، و جن و انس و باد و جماد و نبات و حیوانات همه همچون طیور ملکی و ملکوتی مطیعش میشوند.
و زبان های عالمیان برایش مکشوف میشود و به انکشافات نوری و حضوری و شهودی در آفاق و انفس سیر کرده و امر "قل سیروا"(عنکبوت ۲۰) در همه جا برایش محقق میشود.
و طبیبانه هم دردهای ملکی و ملکوتی همنوعانش را می بیند، و در پی تسکین آلام و برطرف کردن مشکلات و رفع ناهنجاریهای فیزیکی و متافیزیکی مراتب وجودی افراد رفته و بقدر توانش مکافات مسیر زندگی و سختیهایی نشئات زندگانی ابناء بشری را به سرپنحه تدابیر اصلاح گرانه به عنایت حق مدیریت میکند.
وقتی از حجاب من(نفس) و تن(بدن) رها شوی، محرم عوالم می شوی و من و تن دیگران مکشوف تو میشود.
تشخیص افتراقی مدرکات حقانی و شیطانی.
رؤیت انوار حق و استماع کلام او با خطوات شیاطین جنی و انسی تشخیص افتراقی دارد، آنجه الهی است را با تمام مدرکات وجودی و جمیع اعضاء و از جميع جهات می چشی، اما آنچه وهمانی است همان وسوسه حسی و وهمانی ابلیس است و نوری در وجودت بر نمی افروزد.
وهم و فهم چیست؟
قبل پرداختن به عبارت "وهم و فهم" درباره علم انسان به حقایق اشیاء نکاتی بیان شود. در این مقوله راجع به علم انسان به حقایق اشیاء و نحوه دست یابی و ارتباط نفس به صور حقایق که از آن به صور عقلیه تعبیر میشود مطالبی ارائه میشود.
الف. در کتب عرفانی، مثل تمهید و فصوص، مباحث صور عقلية اشياء مطرح شده است. صور عقلیه در موطن علم به اصطلاح آقایان عرفا به "اعیان ثابته" شهرت دارد. قید «ثابته»قیدی احترازی و برای احتراز از اعیان خارجیه است.
اعیان ثابته همان صور علمیه اشیاء در صقع ربوبی اند، البته نه اینکه ذات حق سبحانه محل کثرات شده باشد، بلکه همۀ این صور به وجود احدی موجودند بدون اینکه این صور باعث کثرت در ذات شود. حکمای مشاء از اعیان ثابته به ماهیات تعبیر میکنند و عرفای اشراقی از آن به اعیان ثابته. بنابراین باید به فرهنگ قوم آشنا بود نه اینکه از كلمة اعیان ثابته آنها را دنبال کرد که پس معنای ثابته جز موجوده چیز دیگری است، زیرا آنها هم قاتلند که اعیان ثابته یعنی اعیان موجوده ولی برای احتراز از اعیان خارجیه، ثابته را اصطلاح کردند تا اشتباه نشود.
ب. اصطلاح دیگر در کلمات حضرات عرفا "فیض اقدس و مقدس" است.
فیض اقدس، یعنی صور علمیه و اعیان ثابته و فيض مقدس، یعنی موجودات خارجيه، یعنی هر چه از علم به عین آمده از قبیل فلک و ملک و عقل و انسان در «فهم» چندان زحمتی نداریم و در آن از چگونگی علم انسان بحث می شود که آیا به نحو عکس و انعکاس است و یا به نحو رشح و یا نظایر آنها.
در عکس سخن این است که نفس ناطقة انسانی مرآتی است که به اندازه سعه و ضیق و به صفا و کدورت و طهارت و عدم طهارت خود متن هستی را در خود منعکس میکند؛ مثل آفتاب که در آینه منعکس می شود لذا اگر بین مرآت و آفتاب حاجب باشد شعاعی در آینه منعکس نمیشود، به همین خاطر اگر آفتاب حقایق و انوار صور عقلیه به مرآت نفس بتابد، از این تابش، عرض، شکل و شبح و صورت و عکس و مثال و سایه در موطن نفس ناطقه قرار میگیرد، پس این عکس به طور امر عارضی بر آینه نفس ناطقه قرار دارد و یا اینکه نور علم وقتی به نفس رسید عین نفس شده است. مراد از عین می تواند به هر دو معنای آن باشد؛ یعنی هم ذات نفس شود و نفس از آن ساخته شود و هم چشم نفس ناطقه شده و نفس با آن حقایق را در یابد. پس نفس ناطقه در این صورت با رسیدن به حقایق قوی تر و نورانی تر شده و درجه پیدا میکند "والَّذِينَ أُوتُوا العِلمَ دَرَجات"(مجادله ۱۱)
(شرح فارسی الأسفار الاربعه، ج۳، ص۳۴۹)
⤵️2️⃣ ادامه
⤴️1️⃣ ادامه "نهج السلامه، دانشگاه تربیت مشرب سلیمانی شدن است"
طبیب جامع نگر مشرب سلیمانی دارد.
پزشکان از روی نشانه شناسی ها(سبمیولوژی) پی به دلایل و علل(اتیولوژی) سلامتی یا بیماری میبرند.
شنیدن و دیدن و لمس و تحسّس در مراتب ریز بینی و درشت بینی مواد دفعی و فعالیت اعضاء بصورت کمی و کیفی(مزاجی) بخشی از ابزار تشخیص در مکاتب طبی جزئی نگر و کلی نگر است.
اما بدون رؤیت شرایط ملکوتی و متافیزیکی وجود اشخاص و اجتماع و فقط با درنظر گرفتن مباحث ملکی و فیزیکی نمیتوان پی به علل واقعی ناهنجاریهای باطنی و سوءمزاج های روحانی برد.
طبیب طب جامعی که در دانشگاه نهج السلامه تربیت یافته باشد، بعلت توان عبور از فیزیک به متافیزیک خویش، امکان رؤیت ملکوت و ملک ناسوتی دیگران را بصورت فردی و اجتماعی می یابد.
همانگونه که سلیمان نبی(ص) به اذن الله و عنایت روح القدس زبان طیور و مورچگان و باد و دیگر مخلوقات را میدانست، طبیب آشنا به ملکوت نیز با عنایت حق و در پی اعتدال مزاج و همتّش در ارتقای ارواح و قوای نباتی و حیوانی و نفسانی به روح ایمانی و تقرب به روح القدس، میتواند سلیمانی مشرب و عیسوی مرام شود، بقول شاعر :
فیضِ روحُالقُدُس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا میکرد
همانگونه که یک پاتولوژیست آسیب سلولی را در زیر میکروسکوپ تشخیص میدهد و روانپزشک از روی رفتار بقدر فهمش هنجار یا ناهنجاریهای شخصیتی را تشخیص می دهند و پزشک با دیدن و لمس و سمع و دق و بررسی علائم حیاتی تشخیص خود را از فیزیولوژی و پاتولوژی میدهد، و طبیب کل نگر با بررسی مزاج و گرفتن نبض مطالب بیشتری را در می یابد، "طبیب طب جامع" علاوه بر موارد یاد شده، با بررسی حالات و ملکات، و فطری یا غیر فطری بودن حرکت جوهری و توجه به مزاج و سوءمزاج های روحانی و جسمانی به درک زبان مراتب وجودی طبع و نفس و قلب و روح میپردازد. و میتواند سوءمزاج های روحانی و جسمانی در مراتب وجودی و دردهای جانکاه مسیر زندگی و بدبختیهای نشئات زندگانی را به توفیق حق از روی علم و عمل و هنر اصلاح کرده و درد دردمندان را التیام داده و عذابهای سهگانهی نار و قبر و حشر را به مدد "بداء" تدبیر نماید.
این طبیب در کشور وجود، فهم و حکمت و همت سلیمانی دارد.
اختیار و انتخاب.
انسان در اعمالش اختیاری است یعنی مختار است، در خود اختیار مضطر و به تعبیری مجبور یعنی مجبول به این که حق تعالی او را مختار خلق کرده است و به عبارت معنی کوتاه تازی خلق مختاراً. پس انسان اختیارش ذاتی اوست که اختیار مرتبه ای از کمال وجودی او در مقام خلقت و تکوین اوست و ان شئت قلت مختار محض حق تعالی فاعل غير مختار چون مکروه و مجبور و صدور افعال طبیعی از طبایع حد متوسط بین مختار و غیر مختار انسان که در خود اختیار غیر مختار و در افعالش مختار و شاید که "لاجبر ولا تفويض بل امر بین الامرین" را بر این وجه حمل کرد. نظر عمده باید در تمیز بین ایجاد فعل و اسناد باشد.
چه هر فعلی که در متن وجود است
مر اهل عدل را عین شهود است
که ایجاد است و اسناد است لابد
بحول الله اقوم و اقعد
ز حق است صحت ایجاد آن فعل
به خلق است صحبت اسناد آن فعل
(نکته ۶۴۸ هزارویک نکته)
حقیقت نفس خویش را بشناسیم.
انسان حقیقی همانی است که خدای متعال او را "نفس" نامید و فرمود: "و نفس و ما سواها"(شمس ۸). اگر این نفس مُقّر بر ربوبیت شد در مرتبه "احسن تقویم"(تین ۵)، است. و نفس اينچنينی از نظر فطری و ژنوتیپی واجد غریزه ای است که برای ادراک حقائق اشیا در عالم ملک و ملکوت مهیا و مستعد است.
برای انسان حقیقی دو مبنای نظر در دو سوی ملکوت یا ملک است.
۱- یکی به سوی عالم ملکوت. که به این نظر علوم و معارف را از ملاء اعلا می گیرد و سخن میگوید و حدیث میکند و از ناحیه ذوات طاهره ملکوتيه الهام و وحی میگیرد و این قوه را "بصیرت" گویند و هر انسان راست که در مراتب بصیرت بر مدارج معارف تا به حضرت احدیت ارتقا یابد.
۲- نظر دوم به سوی عالم جسمانی است و به این نظر، در بدن تصرّف میکند و در این عالم محسوس تفکر میکند و با حواس پنجگانه محسوسات را مشاهده مینماید.
بدین ترتیب او در تعقلش یا از علت(ملکوت علبا) به سوی معلول میآيد که به نظر اوّلی است و یا از معلول(ملک و ملکوت سفلی) به سوی علت میرود که به لحاظ تعلقش به مادون است.
(ینبوع الحیوه، ص۳.۶)
سبب ایجاد عالم چیست؟
به نقل از سقراط حکیم در تاریخ الحکمای قفطی سخنی بلند بدین صورت آمده، که،
از او سوال میشود سبب ایجاد عالم چیست؟
میگوید: "جود حق تعالی" است.
و به اعتبار فهم مولانا درباره لطف خدا با توجه به فرمایش سقراط حکیم چنین آمده که:
من نکردم خلق تا سودی کنم
بلکه تا بر بندگان جودی کنم
خدایا!
جودمان ده تا به حقیقت جودت، در مسیر "انا الیه راجعون"، جوادی باشیم.
آمین یا رب العالمین
مشتاق فهمت
سیّدعلی جوادی
چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
👇👇👇👇
🚩 اخبار لبنان
@Lebanon313