eitaa logo
پروژه خط۴ قطارشهری مشهد
270 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
120 فایل
اطلاع رسانی مناسبت ها و برنامه های فرهنگی خط 4 قطار شهری مشهد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وداع همسر شهید اسماعیل هنیه بر مزارش: نمی‌گویم خداحافظ، بلکه می‌گویم به امید دیدار
هدایت شده از بیداری ملت
فرزند اسماعیل هنیه خطاب به اعرابی که طلبکار ایران هستند گفت: حق ندارید درباره ایران صحبت کنید؛ ایران برتر از شما است، پایتخت اسلام، ایران است✊ 🔴 👇 @bidariymelat
تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است. مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است. وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند. وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد. متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است. در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد. @RahpooyanCE
إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ همکار محترم آقای صدیقی ضمن عرض تسلیت به شما و خانواده محترمان  از خداوند متعال برای آن مرحوم ، مغفرت و رحمت بی کران الهی و برای ‏بازماندگان صبر و سلامت آرزومندیم. از همکاران محترم خواهشمندیم جهت تسلای روح مرحوم مغفور پدر شهید بزرگوار جواد کوهساری نماز شب اول قبر را در به ایشان هدیه فرمایند. 🔹کیفیت نماز لَیلَةُ الدّفن: مستحب است در شب اول قبر براى میت بخوانند. و دستور آن این است که در رکعت اول بعد از ، یک مرتبه ‏الکرسى و در رکعت دوم بعد از حمد، «انا انزلناه» بخوانند، و بعداز سلام نماز بگویند: «اللهم صل على محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الى قبر مدد ابن # محمد» 🔹نماز وحشت را در هر موقع از مى‌شود خواند، ولى بهتر است در اول شب بعداز نماز خوانده شود. 🔸نماز شب اول قبر را تا برایمان .
هدایت شده از بیداری ملت
🔴شبکه ۱۲ تلوزیون رژیم صهیونیستی با انتشار این تصویر اعلام کرد آرایش نیروهای ایرانی در غرب سوریه و نزدیکی مرزهای اسرائیل به این حالت تغییر یافته است. 🔹همچنین تحرکاتی نیز توسط نیروهای ایرانی در اطراف بلندی های جولان اشغالی نیز رویت شده که حداکثر فاصله نیروهای ایرانی از مراکز شهری ما کمتر از ۲۵ کیلومتر میباشد. 🔴 👇 @bidariymelat
در جریان ساخت خط ۲، مدیریت شهری مشهد از سال ۱۳۹۵ عملیات ساخت خط ۳ را با شروع حفاری این خط از دو سمت شرقی و غربی میدان فردوسی آغاز کرد و دستگاه حفاری در بخش شرقی مسیرش را به سمت میدان شهدا، حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) و دستگاه دیگر مسیر غربی را به سمت میدان امام علی (ع) آغاز کرد. در سال ۱۳۹۸ دستگاه حفار شرقی به پایانه مسافربری رسید و در سال ۱۴۰۰ هم دستگاه حفار غربی به میدان امام علی (ع) رسید. با توجه به اینکه در آن سال هجده کیلومتر از تونل خط ۳ آماده بود و با توجه به اینکه مجوز ساخت خط ۴ هم گرفته شده بود مدیران وقت شهری در تصمیمی خوب یکی از دستگاه‌ها را از خط ۳ خارج و برای اجرای حفاری به خط ۴ و منطقه خواجه‌ربیع منتقل کردند. سال ۱۳۹۸، حدود ۶ کیلومتر تونل میانی خط ۳ برای اجرای دیگر عملیات‌های ساخت مترو از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) آماده بود. از همین رو از دولت مجوز ترک تشریفات برای ساخت این بخش از مسیر را هم گرفتیم و خوشبختانه در اقدامی بزرگ در روز ۱۸ فروردین امسال عملیات تست گرم فاز نخست خط ۳ مترو مشهد با موفقیت انجام شد و اکنون در حال ساخت ایستگاه‌های این مسیر هستیم. اکنون هسته مرکزی ۳ ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری آماده و عملیات معماری و تجهیزات در ایستگاه قرار است انجام شود و برای این فعالیت‌ها ۴ هزارمیلیاردتومان منابع مالی نیاز است که در مدت ۴ تا ۵ ماه آینده این منابع تأمین خواهد شد و با ساخت این سه ایستگاه امسال وعده می‌دهیم که بهره‌برداری از فاز نخست خط ۳ مترو مشهد را به سرانجام برسانیم و براساس اولویت‌ها ساخت ایستگاه‌های دیگر این مسیر به ویژه ایستگاه بسیج انجام خواهد شد و پس از این مراحل به صورت اولویت‌بندی شده ساخت مسیر میدان شهدا تا میدان امام علی (ع)، پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر و در نهایت میدان امام علی (ع) تا انتهای امیریه را در دستورکار داریم. البته اگر منابع مالی خوبی داشته باشیم ممکن است در جریان اجرا، کار سرعت گیرد و عملیات ساخت دو فاز را به صورت هم‌زمان انجام بدهیم تا بتوانیم در آینده خط ۳ مترو مشهد را به طول ۲۸.۵ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه از انتهای امیریه در غرب مشهد تا شهرک ابوذر در شرق مشهد کامل کنیم. نیاز ۱۵۰ هزارمیلیاردتومانی برای خط ۳ و ۴ با توجه به شرایط فعلی تأمین مالی چه زمانی می‌توانیم پایان ساخت خط ۳ و در نهایت خط ۴ را متصور باشیم؟ ساخت خط ۳ مترو با پول امروز رقمی بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان نیاز دارد. این در حالی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت سالانه ۲ تا ۳ هزارمیلیاردتومان دستمان را می‌گیرد و با توجه به وجود این مبلغ و براساس برآورد‌های ریالی، خط ۳ تا بیست‌سال دیگر به پایان می‌رسد، اما دورنمای ما برای پایان ساخت این خط ریلی درون شهری مشهد بین سال‌های ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۵ است. امیدواریم در همین بازه زمانی نیز اقدامات عمرانی خط ۴ را هم پیش ببریم و بخشی از این خط را هم به بهره‌برداری برسانیم. در مجموع ساخت خطوط ۳ و ۴ مترو مشهد مبلغی بالغ بر ۱۵۰ هزارمیلیاردتومان منابع مالی نیاز دارد. آیا در کنار ۴ خط اصلی قطارشهری مشهد، طرح‌های توسعه‌ای مصوب یا در برنامه هم دارید؟ بله. اکنون یک طرح توسعه‌ای مترویی به موازات بولوار وکیل‌آباد در محدوده بولوار شهید فکوری به صورت مصوب در اختیارمان قرار دارد که حدود ۸ کیلومتر است. همچنین طرح توسعه‌ای خطوط مترویی از میدان امام حسین (ع) تا سپاد، طرح میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی و طرح مسیر کامل خیام را هم در برنامه داریم. شهر مشهد دارای دو خط اقماری بینالود مشهد و گلبهار مشهد است. وضعیت این خطوط به ویژه خط گلبهار مشهد چگونه است و این خطوط چگونه به خطوط اصلی متصل می‌شوند؟ در طرح اولیه خط ریلی مشهد گلبهار، اتصال این خط به خط یک قطارشهری مشهد پیش‌بینی شده است، اما اکنون خط یک به صورت کامل ظرفیتش پر است و در صورت اتصال خط گلبهار، در همان چند قطار نخستین ظرفیت خط پر خواهد شد. از همین رو یک مسیر هم از خط گلبهار به سمت خط ۳ پیش‌بینی شده، تا اگر خط گلبهار مشهد از خط ۳ زودتر ساخته شد این خط به سمت وکیل‌آباد برود و پس از اینکه خط ۳ به بهره‌برداری رسید مسیر متصل‌کننده خط گلبهار مشهد به خط ۳ مترو هم وجود داشته باشد. البته وضعیت خط ریلی مشهد گلبهار برای تأمین تجهیزات و واگن هم زیاد مشخص نیست و با آمدن قرارگاه امیدواریم این فعالیت عمرانی هم سرعت بگیرد، اما حداقل تا سه چهارسال آینده از این خط ریلی هم خبری نخواهد بود. همچنین در موضوع خط اقماری مشهد بینالود هم در صورت ساخت این خط، اتصال خط را به خط ۳ در انتهای شهرک ابوذر خواهیم داشت. @RahpooyanCE
هدایت شده از زائر اولی های حضرت رضا علیه السلام
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بسم رب الحسین علیه السلام. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 امسال هم نائب برای زیارت بفرستیم. 🌷 بیاییم امسال هم برای اربعین سیدالشهداء علیه السلام کمک نماییم و شریک شویم برای اعزام بزرگوارانی که از نظر مالی ضعیف هستند. 🌹 📣هزینه حدودی برای هر نفر 5 میلیون تومان. 💧💧💧💧💧💧💦💧💦 شما هم قطره ای باشین از این دریا. یا علی مدد. بیاییم باز هم خوشحالی را به محبین حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین علی علیه السلام هدیه نماییم. 👏👏👏👏👏 لطفا تبلیغ نمایید و مروج کار خیر باشید. ☘☘☘☘🍀 اقدامات انجام شده توسط خادمین: 👈تشرف زائر تا امروز به مشهد الرضا علیه السلام از: کرمان، بجنورد، شیروان، سرخس، صالح آباد، کاشمر، نیشابور و اینک... 👈اعطاء کمک هزینه سفر اربعین به کربلا معلی 👈اعطاء کمک هزینه سفر به شهر مقدس قم 💐 6104337514393964 💐 ارادتمند شما چهارمحالی 👈 برای زائر شدن به ما بپیوندید. 👈با دعوت دیگران در ثواب زیارت شریک شوید. https://eitaa.com/joinchat/4148363942Cf5a74823ec
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمک اطلاعاتی 40 کشور به اسرائیل دکتر بیژن پیروز - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: 40 کشور در ایران در حال کارهای اطلاعاتی هستند و با هم همکاری دارند ولی در نهایت عوامل یکی از آنها کاری را اجرایی می‌کند. @BisimchiMedia
🟧 نفوذ از گذشته تا امروز ✍خاطره حضرت علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (ره) از استادشان آیت الله العظمی امامی امیرکلائی(ره): 🔻 روزی در کشتی نشسته بودم شخصیتی صاحب منصب و ژنرال که لباس ارتش به تن داشت از دور با صدای بلند گفت :شیخ مهدی!! من توجهی نکردم زیرا با فردی ارتشی سابقه آشنایی نداشتم، کم کم نزدیک‌ شد گفت: شیخ مهدی مرا نمی‌شناسی؟ گفتم:هرچه به ذهنم فشار می‌آورم چیزی به نظرم نمی‌آید، شما خودت را معرفی کنید. گفت: آیا شما در مدرسه کبری آخوند خراسانی در نجف نبودید؟ گفتم: بله 🔻گفت: یادت هست یک طلبه بود به نام شیخ حسین معروف بود به شیخ مقدس که در اتاق فوقانی سکنی داشت؟ گفتم:بله گفت:یادت هست که شیخ حسین در طهارت و نجاست خیلی وسواس بود حتی برای گرفتن وضو مدت‌ها در کنار حوض معطل می‌شد و مکرر وضو می‌گرفت، طلاب دور اوجمع می‌شدند و فریاد می‌زدند شیخ حسین وضویت صحیح است چرا این همه وسواس داری؟ گفتم: بله یادم هست. پرسید:می‌دانی اهل کجا بود؟ گفتم: اهل ایران بود ولی نمی‌دانم چه منطقه ای پرسید: هنوز در آن مدرسه هست؟ گفتم: مدتی است از نجف رفته و او را نمی‌بینم. 🔻 گفت:شیخ مهدی! شیخ حسین را اگر ببینی می‌شناسی؟ گفتم :بله . گفت :پس چطور نشناختی؟! آن شخص من هستم. پرسیدم: یا للعجب با آن همه مقدس مآبی چرا وارد ارتش شدی؟ گفت:جریان کار این است که من یک انگلیسی هستم و در ارتش انگلیس افسر بودم چون به دو زبان عربی و فارسی تسلط کامل داشتم دولت انگلستان به من پیشنهاد ماموریتی داد که درقبال آن ترفیع درجه بگیرم. 🔻 پرسیدم: چه ماموریتی به شما محول شده بود؟ گفت: مامور شدم به عنوان یک طلبه در یکی از مدارس نجف مشغول تحصیل باشم و در نهضت مشروطیت که به پرچمداری علمای بزرگ نجف هدایت می‌شد گزارشات خود را محرمانه و مخفیانه به دولت خود برسانم لذا در روزهایی که طلاب اجتماع می‌کردند و با تظاهرات دسته جمعی به منازل علما می‌رفتند و خواسته‌های خود را مطرح می کردند و از حکومت دیکتاتوری ایران سخن می‌گفتند وشخصیت‌های سیاسی و علمی و مذهبی که از ایران به عتبات می‌آمدند و وضع ناهنجار کشور را به اطلاع مجتهدین بزرگ می رساندند، من همه این‌ها را گزارش می‌کردم تا زمانی که ماموریتم پایان پذیرفت و دوباره به ارتش برگشتم. 🔻پرسیدم: برای چه این همه خودت را به مهلکه وسواس می‌انداختی ؟ گفت: برای اینکه با ظاهر فریبنده بتوانم به عنوان یک طلبه متدین ماموریتم را بدون آنکه کسی بویی ببرد، انجام دهم. 📚 کتاب آفتاب خوبان 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
📜 در مسیر پیشروی به‌سمت عصر ظهور، امتحان و فتنه، قطعی است. نمی‌توانیم از خدا بخواهیم که ما را امتحان نکند و ما را گرفتار فتنه نکند! یک محاسبۀ غلطی وجود دارد که رسیدن به عصر ظهور، به‌سادگی اتفاق می‌افتد. این‌طور نیست. در مسیر دستیابی به عصر ظهور، امتحانات سختی در راه بوده و خواهد بود؛ سُنّت خداست. فرمود: «لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً». در روایات هست که این آیه مربوط شیعیان در قرب ظهور است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ». 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
♦️ پروژه قطار شهری مشهد یک اقدام ملی است 👤 محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهدمقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه: 🔹 تکمیل و بهره برداری قطار شهری مشهد که در راس همه امور قرار دارد، یک وظیفه ملی است. 🔹 قطار شهری مشهد ۴ خط اصلی دارد که خط یک تکمیل و اکنون در اختیار مردم قرار دارد و خط ۲ نیز در این دوره با تجهیز و تکمیل ایستگاه الندشت و سلامت به پایان رسید. 🔹 قسمت بزرگی از حفاری خط ۳ قطار شهری انجام شده و حفاری از محدوده میدان امام علی (علیه السلام) تا الهیه رفته است و اراده ما این است که بخشی از آن به زودی به بهره برداری می‌رسد. 🔹 هزینه های قطار شهری از درآمدهای منابع داخلی شهرداری تامین می شود؛ حفاری خط ۴ نیز از شهرک شهید باهنر به سمت خواجه ربیع و مهر مادر انجام شده و در مرحله بولوار عبادی قرار دارد و برای حفاری هر کیلومتر قطار شهری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ تمامی زیرساخت‌های اصلی قطار شهری که همان حفاری است انجام شده و نیاز به توسعه ایستگاه است.