هدایت شده از موسسه مطالعات پژوهشی معنا
✅ کرسی علمی «نظریه اعتباریات و هوش مصنوعی قوی»
💠 به مناسبت فرارسیدن سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) و روز جهانی فلسفه، کرسی علمی- ترویجی با موضوع «نظریه اعتباریات و هوش مصنوعی قوی» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود.
🔸در این کرسی علمی، حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمینیا به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام دکتر ابوالفضل کیاشمشکی و دکتر مهدی عباسزاده به عنوان ناقد حضور خواهند داشت. همچنین دبیری علمی این کرسی، بر عهده دکتر محمدمهدی حکمت مهر میباشد.
🔹زمان برگزاری این کرسی علمی روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه سال جاری ساعت ۱۳:۳۰ و محل برگزاری آن سالن فرهنگِ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر قم میباشد.
🔸 علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این کرسی به صورت آنلاین به لینک زیر مراجعه فرمایند:
🌐 http://skyroom.online/ch/iict/hekmat
📝 متن خبر: B2n.ir/b79806
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#هوش_مصنوعی
#کرسی_علمی
✅ آدرس تارنمای ما :
🌐 https://philoscience.ir
📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید:
🆔 @philoscience
1- Dr Hemmati Moghaddam.MP3
34.19M
کارگاه آشنایی با فلسفه ذهن/ آذر ۹۸/ دانشگاه شهید مطهری/درسگفتار اول: پرسشهای فلسفی دربارۀ ذهن، طبقهبندی حالات ذهنی و نشانۀ امر ذهنی/ دکتر احمدرضا همتی مقدم
https://t.me/nabardb
✍ در راستای مطالب پیشگفته، این کتاب را که امروز به دستم رسید، خدمتتان معرفی مینمایم.
🔸 در این اثر مفصل، تأثیر پزشکی ابن سینا در سده ۱۳ و نیمه نخست سده ۱۴ م در دانشگاه ها و نهادهای پزشکی ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته. اثرگذاری القانون فی الطب بوعلی تنها زمانی آشکار میشود که چنین مطالعاتِ دامنه داری صورت پذیرد. کتاب در ۶۰۴ صفحه و به زبانِ فرانسوی در پاریس به طبع رسیده است.
#ابن_سینا
#لاتین
🍃 @Adab_estaan
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
#پیشنشست #علامه_طباطبایی
مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار میکند:
🌀 علامه طباطبایی و تداوم فلسفه
ایرانی-اسلامی
🎤با حضور و سخنرانی:
استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی
استاد مهدی محقّق
استاد نجفقلی حبیبی
استاد منوچهر صدوقی سها
✅این نشست به صورت «حضوری» برگزار میگردد.
🗓 یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۶
🏢 مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۴
#کنگره_علامه_طباطبایی
🆔@hekmateislami
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
#ویژهبرنامه #علامه_طباطبایی
🔰بیست و نهمین برنامه از نهمین ویژهبرنامه بزرگداشت
🌐 نگاهی به استدلال نظم بر اثباتخدا از منظر علامه طباطبایی
🎤جناب آقای دکتر عبدی
🗓شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۳۰
🖇 حضوری و مجازی
🏢قم، خیابان ۱۹دی، کوچه۱۰، کوچه۲، اتاق جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی
🆔@hekmateislami
✍ در این کتاب نیز نانسی سیرایسی تاثیراتِ اندیشه پزشکی ابن سینا در کتاب القانون فی الطب را در ایتالیایِ دوره نوزایی، یعنی پس از ۱۵۰۰ م مورد مطالعه قرار داده است.
📖 پژوهش های فراوانی در باره تأثیر پزشکی ابن سینا در غرب لاتینی صورت پذیرفته است که شایسته است در تاریخ نگاری فلسفه و علم، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حامد آرضایی
#ابن_سینا
#رنسانس
🌾 @naturalphilosophy
واژگان فلسفی - شماره (۳)
☑️ واژه مطلق [Absolute term]
پیتر آنگر در دفاع از شکاکیت میان واژگان مطلق و نسبی تمایز میگذارد.
👁🗨 تمایز مطلق و نسبی
واژگان مطلق کلماتی هستند که درجهپذیر (تشکیکپذیر) نیستند. به عنوان مثال، واژه «مسطح» مطلق است. زیرا یک سطح یا مطلقا صاف است یا اصلاً صاف نیست. واژگان نسبی کلماتی هستند که درجهپذیرند. مثلا واژه «منحنی» یا «برآمدگی» نسبی است، زیرا چیزی به نام «برآمدگی مطلق» یا «منحنی مطلق» وجود ندارد. یکی از راههای شناسایی واژگان مطلق این است که با وصف «مطلق» معنادار هستند. برای مثال، کاملاً طبیعی است بگوییم «این سطح مطلقا صاف است»، اما بسیار عجیب بگوییم «این سطح مطلقا ناهموار است».
👁🗨 شکاکیت و امر مطلق
آنگر میگوید استفاده از واژگان مطلق برای توصیف جهان عینی محل تردید است. واژگان مطلق ویژگیهایی را توصیف میکنند که در مفهوم افلاطونیاش ایدهآل هستند، اما در هیچ شیء عینی و واقعی این ایدهآلها تحقق ندارند. برای مثال، سطح یک میز نمیتواند در دنیای فیزیکی مطلقا صاف باشد. زیرا وقتی از طریق یک میکروسکوپ سطح آن را نگاه کنیم، مملو از بینظمی است. آنگر معتقد است از آنجا که معرفت مستلزم یقین است و یقین یک واژه مطلق است، نتیجه این خواهد بود که هرگز نمیتوان به معرفت دست یافت. یقین یک ایدهآل افلاطونی است که ما صرفا میتوانیم به آن نزدیکتر شویم، اما هرگز به آن نخواهیم رسید.
📚Epistemology A-Z
✍ M Blaauw & D Pritchard
#اصطلاح
🔸🔸🔸
🌐 کانال معرفتشناسی
🆔 @epistemology_issues