5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ببینید از کجا داریم می خوریم.
دکتر مجتبی قافلهباشی پژوهشگر و تحلیلگر اقتصادی: عدهای در کشور بدنبال سقوط ارزش پول ملی و گرانی دلارند، اعضای اتاق بازرگانی دقیقا چنین کسانی هستند. اتاق بازرگانی اتاق دلالان است و منافعشان در از بین بردن استقلال و سقوط ارزش پول ملی است.
🔹#حرف_حساب.
🔺️ممنوعیت ثبتنام داوطلبان با تجربه ۳ دوره نمایندگی، در انتخابات مجلس
🔹سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبتنام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند خبر داد.
44.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام. ۱۴۰۲/۱/۱۵
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/52387
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مثل_امام_حسن(ع)
🌷میلاد با سعادت امام حسن(ع) مبارکباد
🌹 آیت الله خامنه ای: «چیزی که امام حسن مجتبی (ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند.» 1372/08/12
🌷رهبرانقلاب:انسان چقدر لذت میبرد که میبیند در شب ولادت امام مجتبی علیهالسلام بالای سر یک نانوائی تابلو زدهاندکه امشب به عشق امام حسن علیهالسلام، نان از این نانوائی صلواتی است۸۶/۰۷/۲۱
🔴 بی حجابسازها مهمترند!
✍ سید علیرضا آلداود
🔸رهبر انقلاب در دیدار رمضانی ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه حجاب محدودیت شرعی و قانونی است فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است.
🔻اما چه عواملی زمینهساز این حرام شرعی و سیاسی می شود؟ سوال مهمی که شاید برای خیلی از مردم بوجود بیاید.
🔸رهبر حکیم انقلاب نخستین عامل این کشف حجابها را ندانستن آن افراد می دانند. برای این دسته از افراد باید حتما با جهاد تبیین و زبان اقناع در حوزه شناختی تلاش شود و مهمترین بستر اقناع و رساندن پیام در شرایط امروز فضای مجازی و رسانه البته نه از نوع غربیاش است، چراکه در سکوهای دشمن با بهره گیری از فناوریهایی نظیر هوش مصنوعی و فیلترینگ حبابی صدای ما به گوش مخاطب کف جامعه نمیرسد.
🔻اما مطابق فرمایشات حضرت آقا دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم.
🔸نکته مهم در این شرایط اینجاست که مهمترین بستر دشمن برای اغوای افراد با هدف گسترش فمینیسم، کشف حجاب و نافرمانیهای مدنی فضای مجازی و رسانه های ارتباطی و اجتماعی آمریکایی است.
⭕️بی شک فضای مجازی ول و شبکههای اجتماعی در بستر آن نظیر اینستاگرام، دیسکورد، توییچ، فیس بوک و پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام به عنوان سلاحهای شناختی در جنگ ترکیبی به حساب میآیند و دشمن نیز از این بسترها بخصوص کلان دادههای مخاطبان این سکو ها در حال استفاده حداکثری است.
🔻در شرایط فوق الذکر یکی از مهمترین راهبردهای جبهه انقلاب مطالبهی محاکمه کسانی است که در طول ۲ دهه گذشته مخصوصا در دولت قبل مسبب نفوذ حداکثری فضای مجازی ول و سکوهای اعزام شده از سوی دشمن در داخل ایران شدند تا بر روی یک نسل از کشور که به نسل Z معروف شده است تاثیرات شناختی منفی بگذارد و آنان پس از مدتی دچار رویگردانی اجتماعی، شک و بغض نسبت به هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی خود شوند.
🔸راهبردی که همزمان با راهبرد بالا باید مطالبه و دنبال شود موضوع حکمرانی سایبری ایران اسلامی است دقیقا شبیه به آنچه امروز در غرب با موضوع سکوی تیک تاک با آن روبرو هستیم که میتواند بسیاری از افراد نا آگاه را نیز هوشیار کند.
🔻قدم بعدی قوی شدن در حوزه رسانه و فضای مجازی است و طراحی عملیاتهای با اثر شناختی که هر عملیات علاوه بر خنثی سازی اقدامات دشمن در لایه پدافند شناختی، بتواند به عنوان آفند شناختی هم عمل کند.
🔸راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تصویب قوانین بروز در حوزه رسانه و فضای مجازی ، تقویت سکوهای داخلی، بهره گیری از هوش مصنوعی برای پالایش هوشمند محتوا، تقویت زیرساختهای دسترسی کودکان و نوجوانان به شبکه امن، ارتقای سواد رسانهای جامعه، مقابله با نفوذ و نفوذیها و... از مهمترین راهبردهای بعدی است که باید در کوتاه مدت در سطح کشور عملیاتی شود.
🔻🔻🔻ادامه دارد
#جهادتبیین
✋
کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی میشود؟!
🔺 رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند.
1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب میشود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمیگیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی میآید و تبعات آن به عموم جامعه بر میگردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی میشود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر میرود و اثر سیاسی از خود باقی میگذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان میدهد.
2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد.
3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژههای میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژهای تلاش میکنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکافهای عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید.
4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب میکنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند.
5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحهگری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویسهای امنیتی و رسانههای فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب میشود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند.
6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب میکنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار میگیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند.
✍مهدی جهان تیغی
✅ اقدام عربستان در کاهش 500 هزار بشکه ای تولید نفت در قالب اوپیک پلاس بسیار جالب و البته عجیب است! یار دیرینه غرب حالا کم کم عملا رفتارهای ضد غربی انجام می دهد. کاهش تولید 3.67 میلیون بشکه نفت توسط اوپیک پلاس یک شوک نفتی به غرب در جنگ انرژی بود و عربستان نقش پررنگی در آن داشت. امید می رود سعودی ها نظم نوین جهانی و حرکت دنیا به سوی جهان چندقطبی را عملا درک کرده باشند و اگر چنین شود آمریکا بسیار متضرر خواهد شد!
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم
خاطره دکتر زیباکلام از حضورش در بیت رهبری درسال 90
🔻درسهای نمایندگان کنگرۀ آمریکا برای لیبرالهای ایرانی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، دوگانۀ «حاکمیّت» و «مردم» نساختند و نگفتند که حضور در شبکههای اجتماعیِ بیگانه را باید به «انتخاب خودِ مردم» واگذار کرد و ما به عنوان کسانی که در حاکمیّت هستیم، نباید در این روند طبیعی، «مداخله» کنیم و بخواهیم به آن جهت بدهیم. آنها مردم را «در برابر حاکمیّت»، تصویر و توصیف نکردند و به این طریق، حاکمیّت را «منفعل» و «بیعمل» نساختند. آنها آشکارا «به جای مردم» تصمیم میگرفتند و «به جای مردم» سخن میگفتند، درحالیکه «انتخاب مردم»، همان بود که در «عمل» انجام داده بودند؛ یعنی حضور گسترده در مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک. این حضور عملیِ مردم، هرگز مجوزی برای «عقبنشینی» و «انفعال» نمایندگان کنگرۀ آمریکا نشد و در درون آنها، «تعارض منافع» ایجاد نکرد که خود را در مقابل مردم قرار ندهند. آنها مدعی نشدند که چنین منطقی، موجبات «شکاف دولت و ملّت» را فراهم میآورد و جامعه را تحریک میکند و میشوراند.
۲. نمایندگان کنگرۀ آمریکا به عنوان «تکثّر سلایق» و «تعدّد علایق» در جامعه، اجازه ندادند که جامعه با انتخابهای خودش تنها بماند و هیچ «هدایت» و «جهتدهی» و «اثرگذاریِ» حاکمیّتی در میان نباشد، بلکه آشکار از تهدیدها و چالشهای حضور در شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن گفتند و با وجود «مقبولیّت» این شبکه در آمریکا، وجود آن را یک خطر بزرگ شمردند. آنها بهرسمیّتشناختن دیگریها و تنوّعها را به معنی «عدمسیاستگذاری» و «خلاءتدبیر» معنا نکردند و مسیر «ولبودنِ فضای مجازی» را در پیش نگرفتند.
۳. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، بسیار به «امنیّت ملّی» ارجاع دادند و همۀ مطلوبهای دیگر خود را در سایۀ آن تفسیر کردند و هیچ تناقض و تعارضی را با آن برنتافتند. امنیّت ملّی، در رأس همۀ مقدّسات آنهاست و هیچ امری از نظر اهمّیّت و اولویت، در کنار آن نیست. آنها نهتنها از «ارجاعدادن به امنیّت»، شرمنده و سرافکنده نبودند، بلکه چنان قاطع و راسخ سخن میگفتند که گویا به کتاب مقدّس استناد میکردند. در آنجا، «استدلال امنیّتی» همچون یک نقطۀ ضعف و در برابر رویکردهای دیگر نیست. آنها حتّی «لیبرال-دموکراسی» را نیز در سایۀ امنیّت پذیرفتهاند و با آن مقیّد و محدود کردهاند.
۴. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، همواره مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک را به «دولت چین» نسبت دادند و تلاش میکردند «دست توطئۀ چین» را در این شبکۀ اجتماعی عیان سازند و ثابت کنند که این شبکۀ اجتماعی، «مستقل» و «بیطرف» نیست، بلکه سیاستهای دولت چین را در آمریکا عملیاتی میکند. اینان هم به «نظریۀ توطئه» باور داشتند و هم به «وجود دشمن» و هم «خنثینبودن شبکههای اجتماعی». دشمنانگاریِ چین در این جلسه به حدّی بود که مخاطب احساس میکرد دولت چین، «شر مطلق» و «شیطان محض» است و هر لحظه در کمین است تا به دولت آمریکا، ضربه بزند. نه سخنی از «تعامل» در میان بود و نه حرفی از «خوشبینی». آنان در عمق وجودشان، «نگران» و «دغدغهمند» بودند که مبادا دست پنهانِ دولت چین از آستین شبکۀ اجتماعی تیکتاک برآید و دولت و جامعه را در آمریکا دچار اختلال کند.
۵. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، آن هنگام که میخواستند به دولت چین اشاره کنند و از آن نام ببرند، تعبیر «دولت کمونیست چین» را تکرار میکردند و این یعنی به مسأله، «نگاه ایدئولوژیک» دارند و «ایدئولوژی کمونیستی» را یک چالش مهلک برای خود میشمارند. آنها در نزاع ایدئولوژیها، بیطرف نبودند و نمیگفتند در نظر ما، آنچه که اهمّیّت دارد «منافع ملّی» است و نه «ایدئولوژی». آنها از مواضعشان، «ایدئولوژیزدایی» نکرده بودند.
۶. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، هرگز از «موضع فروتر» - و حتّی برابر - با مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن نگفتند و با او عکس یادگاریِ حقارتآمیز نگرفتند، بلکه بارها و بارها، او و سخنان و دولتش را «تحقیر» کردند و به او اجازۀ چندانی برای پاسخگویی ندارند. آنها نشان دادند که اینجا، خاک آمریکا و کنگرۀ آمریکا است و ما حقّ داریم نسبت به این شبکۀ اجتماعی، «اِعمال حکمرانی» کنیم و تو نیز باید همچون «یک متهم»، توضیح بدهی و بازی زیرکانه و رندانه را کنار بنهی. آنها میدانستند که دو سوّم از جوانانشان نسبت به شبکۀ اجتماعی تیکتاک، «وابسته» و «شرطی» شدهاند، امّا با این حال، از «موضع ضعف» سخن نگفتند و حتّی چانهزنی نیز نکردند. اقتدار آنها در سطحی بود که مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک جرأت نکرد فروتری وضع طرف آمریکایی را از نظر اجتماعی به رخ آنها بکشد و از این طریق، عرض اندام کند.
🖇 متن کامل در:
https://tn.ai/2875531
🔻گزارش وزارت خارجه فرانسه در مورد فرزندان ناصرالدین شاه
✍وزارت خارجه فرانسه در گزارشی که هنگام قتل ناصر الدین شاه، برای وزیر خارجه خود تهیه میکند مینویسد:
🔸وی که چهارمین شاه قاجار بود،شش پسر داشت سه تای آنها صاحب مقام رسمی هستند:نائب السلطنه که نه عرضه دارد و نه لیاقت و نه قدرتی که بتواند از نیروهای نظامی تحت اموزش بهره بگیرد.
🔸ظل السلطان فرزند ارشد ناصرالدین شاه است ولی مادرش کنیزی بیش نبوده و نمی تواند به مقام ولیعهدی برسد
🔸 از این روی انگلیس و روس توافق خویش را با ولیعهدی و جانشینی مظفرالدین میرزا اعلام کردند. متاسفانه این مرد هم که چون از جریانات روز دور نگه داشته شده و دهاتی بار آمده و سالهاست در تبریز در خواب خرگوشی به سر بُرده، اکنون شرایط نادانی او به حماقت نزدیک است
📚منبع:کتاب میوه های دار(با تلخیص)
📜 مروری بر تاریخ