🔺باتوجه به نقش میانجیگری همیشگی عمان، هیثم بن طارق نیز میتواند حاوی پیام از سوی طرفهای برجامی و یا برخی کشورهای منطقه (بمنظور توسعه مناسبات) باشد اما انجام این سفر دو روزه، آنهم چند روز بعد از سفر جناب رئیسی به اندونزی، میتواند خار چشم جماعتی شود که سعی در القای انزوای کشورمان نزد افکار عمومی دارند!
....
....
460_10793786237681.mp3
13.03M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
....
....
May 11
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
حافظِ خامْ طمع، شرمی از این قصه بدار
عملت چیست که فردوس برین میخواهی؟
🔥
.....
.....
🔺امیرعبداللهیان: طالبان را به رسمیت نمیشناسیم. آنها بخشی از واقعیت افغانستان هستند نه همه آن!
قبلا در تحلیلی نوشته بودم طالبان احتمالا در ازای آب میخواهد ایران حکومتشان را به رسمیت بشناسد. این اظهارات دکتر امیرعبداللهیان نمیتواند بی ارتباط با آن مسئله باشد!
#عبدالرحیم_انصاری
کانال خبر و تحلیل
🔺امیرعبداللهیان: طالبان را به رسمیت نمیشناسیم. آنها بخشی از واقعیت افغانستان هستند نه همه آن! قبلا
🔴 امیرعبداللهیان: هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمیشناسیم
وزیرامورخارجه:
🔻ما در ارتباط با موضوع حقابه ایران از هیرمند، گفت وگوهایی با مقامات افغانستان داشتهایم و معتقدیم که بر اساس قرارداد ۱۳۵۱ باید در این ارتباط مسیر حقوقی مورد توجه قرار بگیرد.
🔻به مقامات افغانستان گفتهایم که مشکل حقآبه از طریق بیانیه سیاسی حل نمیشود و باید در چارچوب اقدامات حقوقی این موضوع پی گیری شود. درگیریهای مرزی پراکندهای که در ماههای گذشته بعضا در مرز ایران و افغانستان رخ داده، باعث نگرانی است.
🔻راهی جز تعامل بین دو کشور وجود ندارد ما نمیخواهیم حادثه تلخ مزار شریف تکرار شود.
🔻ما می خواهیم به روند تحقق صلح و امنیت در افغانستان کمک کنیم و انتظارات متقابل نیز از حاکمان کنونی افغانستان داریم.
🔻ما از این که در افغانستان دولت فراگیر تشکیل نشده ناخرسندیم و این موضوع را به حاکمان کنونی افغانستان نیز اعلام کردهایم.
🔻ما هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمیشناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم. همچنین طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.
.....
....
🔷آشی که برای مردم و نظام پختهاند... / رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان
♦️علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی طی یادداشتی پیرامون بازخوانی انتخابات دوم خرداد ۷۶، بر ضرورت بازخوانی علل رأی مردم در آن انتخابات و فهم آنچه همواره در لایههای پایین اجتماعی میگذرد، تأکید کرده است.
🔸او سپس مینویسد: پس از گذشت دو سال از انتخابات دوم خرداد هیچ کس نخواست از «علل موجده» واقعه سراغی بگیرد و از این مهمتر، رفتار غیر قابل قبول پیشبینی بیست میلیون از مردم که میتوانند نماینده قریب به هشتاد درصد از جمعیت باشند به بوته فراموشی سپرده شد. به راستی علل موجده در لایههای زیرین و ناپیدای جامعه امروز در کدام «علل جدید» تنیدهاند؟ و سمت و سوی آتی آن کجاست؟ آنچه مسلم است رفتار مردم در دوم خرداد بر سبیل حدس و گمانهزنیهای روز نبود این رفتار در ورای انگارههای این جناح و آن جناح، حرفها، علتها و حکایتها در دل خود داشت. حکایتی که همچنان بدون روایتگری بی غرض در سکوت و ناآشکاری مانده است و عللی که همچنان مستور ماندهاند. یک جامعه زنده و یک نظام هوشیار بر این رخداد و از این واقعه به سادگی نباید بگذرد و چه تلخ که این چنین نیست و تلختر اینکه، با تحلیلهایی جناحی و برخاسته از انگاشتههای غیرعلمی، عمدتا در شناخت علتها راه به بیراهه رفته است.
🔸قسمت آخر نوشته ربیعی اما نشان میدهد که تمام این جملات مقدمه بوده است.
🔸به گزارش ایلنا، او در بخش پایانی یادداشت خود اینگونه نتیجهگیری میکند:
"نسیان ذاتی انسان است. گاه نعمت است و گاه نقمت. روبهروی مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری به سمت محل کار حرکت میکردم، بیاختیار به یاد سوم خرداد ماه سال ۱۳۷۶، افتادم بهت و حیرت عمومی و قیافههای بسیاری را به یاد آوردم. به یاد آوردم که چگونه بعضیها نمی توانستند «اتفاق» را باور کنند و با آن (تلخ) برخورد میکردند و روایت برادری پاسدار و محافظ را به یاد آوردم که در روز سوم خرداد در منزل آقای... وزیر سابق یک وزارتخانه مهم چگونه در درآغوش فـلان نماینده مجلس (زار زار) میگریستند بی اختیار آقای... رئیس سازمان... به یاد آوردم که چگونه تکیده و ناباورانه تلخندی به لب داشت. امروز با خود فکر میکردم «بهتها» را نباید فراموش کرد. فراموشی بهتهای کوچک میتوانند زمینهساز بهتی بزرگ باشد. بهتی که اگر دربگیرد دیگر جایی برای تحلیلهای این و آن جناح باقی نخواهد گذاشت."
🔺با خوانش دقیق یادداشت ربیعی آشکار میشود که منظور او این است که یک رخداد دهشتناک و بنیادبرافکن در پیش است که از آنجا که بهت این و آن جناح را در پی خواهد داشت و جایی هم برای تحلیل این و آن باقی نمیگذارد پس چیزی نزدیک به مفهوم "براندازی" است.
🔺در این باره لازم به اشاره است که آقای ربیعی و دوستانش سالهاست که در اشاره به این رخداد دائما "آدرس خیابان" را به مردم دادهاند!
🔺جالب است که مردم بدانند ربیعی حتی در مقطعی که سخنگوی دولت روحانی هم بود؛ پس از اغتشاشات آبان ۹۸ در یک یادداشت نوشت: "حکایت همچنان باقیست..."
🔺در این باب بیان ۲ نکته ضروریست:
۱_ رخداد مورد اشاره ربیعی همان "فتنه اقتصادی" است که اصلاحطلبان ستادی قصد دارند به بهانه مشکلات اقتصادی؛ دست به ایجاد آن بزنند.
مشرق تاکنون نزدیک به یک هزار گزارش و مطلب درباره محتوای این فتنه، علل و عوامل آن و ایضا راههای پیشگیری از آن منتشر کرده است که جویندگان حقیقت میتوانند از آنها استفاده کنند.
۲_ باید دانست که هیچ امر سیاسی در خلأ رخ نمیدهد. و از آنجا که فتنه اقتصادی هم طبعا در خلأ رخ نخواهد داد پس باید دانست که این فتنه بزرگ احتمالی، فرماندهانی دارد که مدتهاست مشغول طرحریزی برای آن هستند.
ظلم است اگر به مردم نگوییم این فرماندهان و این "بانیان آشوب" همانها هستند که در سال ۸۸ نیز آدرس خیابان را به مردم دادند و پس از آن نیز در قبال هر مشکلی؛ دائما انگشت اشاره خود را به سمت خیابان دراز میکنند!
جالب است بدانید که سعید حجاریان چند سال قبل در اشاره به تجمعات پیرامون درگذشت یک خواننده جوان صراحتا گفت که "همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواستهها هم فشار اجتماعی وارد کنند!"
🔺و پس از او نیز شاهد بودیم که برخی چپهای ستادی همواره و تا امروز که صراحتا به رخدادی بهتآور و بنیادبرافکن در آینده اشاره میکنند؛ همواره از "آدرس خیابان" حرف زدهاند!
🔺در این زمینه اگر پای جهاد تبیین، برخورد امنیتی معقول، برخورد اطلاعاتی با ناکارآمدی و تنویر ذهن جامعه نسبت به ناامنی در کار نباشد؛ آن رخداد بهتآوری که ربیعی گفته رخ خواهد داد.../مشرق
✅اصلیترین آسیب فضای مجازی
🔹جدّی ترین آسیبی که فضای مجازی برای جامعه دارد، آسیبهای اندیشهای است. اصلیترین بحث در عملیات روانی و جنگ سایبری تغییر #نگرشها و #بینشها برای #تغییر_رفتار میباشد.
🔹تا زمانی که نگرش و بینش، یعنی آن #اندیشه و «حب به عمل خاص» ایجاد نشود، رفتار عوض نمیشود. سیستم و ساختار حاکم بر فضای مجازی سیستم و ساختار غربی و #اومانیستی هست و جامعه از این ساختار تأثیر میپذیرند.
🔹تکنولوژی جدید ارتباطاتی باعث شده که «فردی بودن» تقویت بشود. اصل توحید، نبوت، اصالت قانون گذاری دینی و مخدوش بشود و ذهن برای پاسخ به سؤالاتش به جای مرجعیت دینی، سراغ #تکنولوژی برود.
✍استاد #محمدحسین_فرجنژاد
....
....