رویکرد سازی تحولی برای بخش فرهنگی لایحه هفتم.mp3
زمان:
حجم:
30.1M
🔻کرسی علمی-ترویجی:
طراحی رویکرد تحولی برای بخش فرهنگی لایحهی هفتم
(استخراج چهارچوب برنامهنویسی فرهنگی از تفکر رهبر انقلاب)
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#عرفه فيضی دارد که از دو مکان منتشر میشود: #کربلا و #عرفات.
بنا بر روایات، بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده میشود، مهمتر از بابی است که در عرفات گشوده میشود.
در اين فيوضاتی که منتشر میشود ما هم میتوانيم شريک باشيم. ما هم با دلمان میتوانيم در آن صحنهها حاضر باشيم.
#استاد_میرباقری
🔴 جبهه اصلاحات با بهزاد نبوی هم به بنبست خورده بود
💬 #روزنامه_کیهان :
🔹سرانجام پس از ماهها سردرگمی و کشمکش میان طیفهای مختلف در جبهه اصلاحات سرنوشت ریاست این جبهه به دست رادیکالها افتاد.
🔸 روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: بهزاد نبوی ادامه ریاست جبهه اصلاحات را نپذیرفت و این مسئولیت از سر اجبار به آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت سپرده شد.
✅ جبهه اصلاحات در چند سال اخیر با وجود حضور خود بهزاد نبوی و چهرههای مشابه وی به بنبست خورد، تا جایی که امثال عارف و موسویلاری از ریاست و نایبرئیسی «شورای عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان» (شعسا) پس از انتخابات مجلس سال 1398 استعفا دادند و شعسا از هم پاشید.
🔹در انتخابات مجلس سال 1398، اصلاحطلبان سه لیست انتخاباتی ارائه کردند و در انتخابات ریاست جمهوری دو نامزد (همتی، مهرعلیزاده) در گود داشتند اما هر دو در انتخابات به خاطر سرخوردگی و نارضایتی و انزجار شدید مردم نسبت به دولت ائتلافی مدعیان اعتدال و اصلاحات، شکست خوردند.
💢 در انتخابات ریاست جمهوری، از دسترفتگی گسترده پایگاه اجتماعی متوجه شد تا «ناسا» به دو طیف 15 و 16 حزبی تقسیم شود و طیف اکثریت به همراه خاتمی و کروبی و دیگران، از همتی حمایت کنند. اما نامزد مد نظر آنها نتوانست بیش از ۲.۴ میلیون رأی به دست آورد. این روند موجب اعتراضهای بعدی به بهزاد نبوی و استعفای او شد، چنانکه قبل از آن به عارف شده و به استعفا انجامیده بود.
#سیاسی #اجتماعی
شبنامه 1250 - @mrtahlilgar.mp3
زمان:
حجم:
12.4M
🚨 پیام مهم واگنر به ایران و چین بازی غرب با سه پایتخت ضد غربی ادامه خواهد یافت
#شبنامه / چند نکته به بهانه ی ۲۴ ساعت مشکوک و قابل تأمل روسیه / بازی اطلاعاتی رسانه ای با ایران، چین و روسیه / همه چیز درباره یک سناریو تکراری مشکوک و قابل تامل که در ایران، روسیه و چین در چرخش است /
قسمت ۱۲۵۰
49.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مناظره با موضوع:
حجاب قانونی از زاویهی امکان اجتماعی
🖇 در اینجا نیز مشاهده کنید:
https://www.aparat.com/v/ZUC2T
❇️نسخه جدید رهبرانقلاب در اداره کشور
رهبرانقلاب در دیدار با مسئولین دستگاه قضائی مدل جدیدی برای حکمرانی ارائه فرمودند که البته منحصر به دستگاه قضائی نیز نمی شود و منطق آن همه حاکمیت را در بر می گیرد.
🔻به این چند گزاره با دقت توجه کنیم.
🔸فرمودند:
1⃣یکم. تصویر رسانهای قوه قضائیه تصویر خوبی نیست
2⃣دوم. اکثریت قاطع قضات شریف هستند اما سوء استفاده اقلیتی کوچک، چهره قوه قضائیه را مخدوش میکند
3⃣سوم. کسی که به دادگستری مراجعه میکند اگر با اخم مواجه شود دل شکسته بیرون میآید حتی اگر به کار او رسیدگی شود
4⃣و چهارم: خروجی و نتیجه نهایی کار که به دست مردم میرسد باید معیار و منشاء داوری باشد.
سه گزاره اول یک نخ تسبیح مشترک دارد و آن اینکه کارآمدی کفایت نمی کند و به همان اندازه و بلکه بیشتر برداشت نهائی افکار عمومی اهمیت دارد. گزاره اول می گوید علیرغم عملکرد خوب؛ اما تصویر ضعیف است. گزینه دوم می گوید جمعیت اقلیت فاسد در قضات، چهره عدلیه را مخدوش می کند. گزینه سوم می گوید ولو کار مردم را راه بیاندازید اما یک اخم ساده کار را خراب می کند. هر سه گزاره تاکید بر تصویر است؛ تاکید بر افکار عمومی؛ ولو عملکرد در برآیند کلی مثبت باشد.
تا اینجای ماجرا تاکید اصلی بر توجه به برداشت نهایی جامعه است. به سخن دیگر حاکمیت نباید به برداشت مخاطب بی اعتنا باشد. قضاوت نهائی افکار عمومی می تواند تحت تاثیر عملکرد همان جماعت اقلیت فاسد در دستگاه قضا باشد. می تواند ناشی از یک اخم کوچک باشد. دستگاه قضا و حاکمیت باید به برداشت نهایی مخاطب توجه کند و اجازه ندهد هیچ سطحی از تخلف تصویر نهایی را مخدوش کند.
انشالله توجه داریم که این مهم فراتر از کار رسانه ای است؛ آنهم هست. اما این هدف راهبردی نیازمند برنامه ریزی عمیق تر و پیچیده تری است. توجه اصلی باید معطوف به این گزاره باشد که تخلف در جمهوری اسلامی کمش نیز زیاد است.
✅اما گزاره چهارم نسبت به سه گزاره اول بسیار کلیدی تر است. در سه گزاره اول می فرمانید مراقبت کنید یک خطای کوچک تصویر نهایی ذهن مخاطب را تخریب نکند. اما در گزاره چهارم می فرمایند ملاک داوری برای عملکرد مسوولین احساس نهایی مردم است. این مهم فراتر از ذهنیت صرف است؛ بلکه بر احساس حقیقی مردم تاکید دارد.
❇️خلاصه اینکه هر میزان آمار و بیلان یک سازمان و نهاد و اساسا حاکمیت مثبت باشد، ملاک نهایی اینست که مردم به صورت محسوس آنرا لمس کنند.
این معیار جدید ملاک ارزیابی نهادها را تغییر می دهد و بجای توقف در گزارش مسوولین بر برداشت واقعی جامعه تاکید دارد.
🔻با این معیار قضاوت حکمرانی نیاز مند دو اصل کلیدی است:
1⃣اول اینکه خطاهای کوچک ممکن است کارهای بزرگ را زیر سوال ببرد و به همان اندازه مهم است.
2⃣دوم اینکه کارهای بزرگ را مردم باید سر صحنه زندگی احساس کنند.
از این پس عملکرد ها را باید با این معیار سنجید و محک زد.
#محسن_مهدیان
1_5420772309.pdf
حجم:
466.6K
🔰مسالهپردازی راهبردی حجاب و عفاف
🔸۳۰ سرفصل و ۱۸۰ نکته درباره مقوله حجاب و عفاف در جامعه امروز ایران
✍ علیرضا معاف
🔹کلان مساله پیچیده، چندوجهی، چندمنبعی و چند ضلعی حجاب و عفاف، بی شک به یکی از اصلی ترین موضوعات، چالش ها، مشکلات، مستحدثات و مسائل نظام جمهوری اسلامی در ماه های اخیر تبدیل شده است. نگارنده معتقد است ابر مساله و کلان مساله حجاب، عفاف، پوشش و مسائل پیرامونی آن قابل حل و قابل تدبیر است و امکان عبور از این چالش سخت و پیچیده برای نظام اسلامی وجود دارد؛ به شرط آنکه به جامعیت، تضلع، تنوع، تلوّن و تکثرِ موضوع، توجه و تفتن لازم صورت گیرد.
🔹در ادامه ۳۰ سرفصل مختلف در ابعاد متنوع و متکثر مساله حجاب و عفاف مطرح شده و ذیل هر یک از نکات، مبتنی بر آیات قرآن، روایات اهل بیت و اسناد بالادستی نظام و مطالعات معرفت شناختی و مردم شناسانه گزاره های راهبردی و زیرشاخه های عمده هر یک شرح داده شده است.
🔹مساله (Problem) حجاب و عفاف قابل تدبیر و قابل حل است؛ به شرط آنکه برنامه راهبردی و راهکنشی متناسب با پیچیدگی و اضلاع متکثر این مساله طراحی و با جدیت اجرا شود.
📃متن کامل یادداشت را در فایل بالا بخوانید👆
19.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️امروز برخی از خودی ها در زمین دشمن هستند.
🔹 پاسخ به آقای محمدعلی ایازی که فرمودند:
"حجاب تصمیم شخصی است هیچ کس نمی تواند درباره ویژگی های شخصی فرد مسلمان تجسس کند"
#حجاب_اجباری
#حجاب
.....
.....
✳️ اتراق زیر باران...
صدای دعای عرفه از بلندگوهای عرفات بلند میشود. راه میافتم سمت چادر بعثه. جا گیر نمیآید. همان بیرون مینشینم. میایستم. ده دقیقه از دعا نگذشته که ابرهای کبود از راه میرسند. دقیقاً بالای سر عرفات، بالای سر این همه بنده که آمدهاند بخشیده شوند. اتراق میکنند. باران نیستند. طنابهای خیسیاند که میشود چنگ زد و ازشان بالا رفت و به آسمان رسید. گلهای سفید دشت بیشتر میشوند.
عجیبترین لحظههای عمرم را دارم تجربه میکنم. الله اکبر. اینهمه سفیدپوش! همه در احرام ایستادهاند به اشک و نیایش. راستی امروز ابرها بیشتر میبارند یا چشمهای ما؟
دعای عرفه دعای بلندی است؛ هم مضمونی و محتوایی و هم تعداد صفحهای. دعای ترسناکی است که توی دلت را خالی میکند. توی دلت هی اسب شیهه میکشد، هی شمشیر تیز میزند، هی بوی سوختنی میآید. وقتی ارباب ما میگوید: «راضیام به تقدیرت»، وقتی میگوید: «با حلقومم گواهی میدهم که هستی»، «با گوشه لبهایم مطمئنم که تو خدای منی»، «نرمه غضروفهای بینیام گواهی میدهد به بودنت»، این حرفها بوی خون میدهد.
خودش دارد پیشگویی میکند. خودش دارد فهرست چیزهایی را که قرار است فدا کند، زیرپوستی بیان میکند. وقتی میگوید: انا الذی و انت الذی، دل آدم خال میزند. وقتی از طفل صغیر و شیخ کبیر میگوید، تو ناچاراً به روضه رباب فکر میکنی و من الغریب الی الحبیب.
همه آمدهاند بیرون زیر باران تا باران به جانشان بنشیند که باران آب است و آب رساناست و زودتر دعا را بالا میبرد. به خود عرفات قسم، ابرها دقیق تا آخر دعا میبارند. ما هم میباریم. وای که چه لحظاتی است. یک خواب است. باور کنید.
#حامد_عسکری
#خال_سیاه_عربی
انتشارات امیرکبیر
صفحه ۱۷۹.
.....
....