لطفا این فیلم را از تلویزیون ایران پخش کنید.
فیلم فرانسوی «تمام وقت» را دیدم.
À Plein temps
این فیلم که اثر سال ۲۰۲۱ است داستان سخت و تلخ زندگی روزانه یک زن فرانسوی را در موقعیت مادری بدون همسر و شاغلی که شغلش با فاصله زیاد از سطح مدرک تحصیلی دانشگاه اوست نشان میدهد.
تمام سختی اداره زندگی او با بحران اعتصابات حمل و نقل در فرانسه که مجبور است از حومه پاریس به مرکز آن هر روز سفر کند، به یک زندگی هولناک تبدیل شده است...
دیدن این فیلم بسیار بسیار مهم است. از آنجا که در فرانسه زندگی کردهام موارد زیادی برایم ملموس بود و از نزدیک و بیواسطه شاهدش بودم.
این فیلم باید پخش شود و بعد آن میزگرد و نشست برگزار شود و وضعیت و حقیقت زندگی زنان در غرب و بخصوص فرانسه مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.
هرچه تا امروز نوشتهام، و بسیاری باور نکردهاند، یک فرانسوی، خودش از وضعیت کشورش به تصویر کشیده است.
در پست بعدی برخی نکاتی که دیدن این فیلم را مهم و ضروری کرده است، عرض میکنم
کانال خبر و تحلیل
لطفا این فیلم را از تلویزیون ایران پخش کنید. فیلم فرانسوی «تمام وقت» را دیدم. À Plein temps این فی
فیلم «تمام وقت»
قسمت اول
این فیلم فرانسوی که دیدم، چند وجهی جای بحث و بررسی دارد.
اول اینکه حقیقت سخت زندگی کردن زنان در فرانسه را باید ببینید. من معتقدم هیچ اغراقی در فیلم نیست و تعداد افرادی که به این سختی زندگی میکنند زیاد است. (فیلمهای مستندی در یوتیوب در خصوص زنانی با این سبک زندگی موجود است.)
این موضوع از این جهت مهم هست که تصور غلطی از وضعیت زنان در خارج از ایران است و فرانسه از این جهت مهم هست که تبلیغاتش در خصوص حمایت از حقوق زنان بالاست. اما در زندگی واقعی چیزی بسیار متفاوت از حمایت از حقوق زنان میبینید.
یکبار خانمی ایرانی را دیدم که شرایطی مشابه با این خانم فرانسوی در پاریس داشت. تعریف میکرد که منزلشان حومه پاریس است. (غالبا به این دلیل حومه پاریس میروند که هزینه اجاره منازل بیاندازه بالاست و خانهها عموما قدیمی ساز و بسیار کوچک است.) و محل کارش در پاریس.
تعریف میکرد که قبل از روشن شدن هوا باید از خانه بیرون بزند و از وقتی فرزندش به دنیا آمده دچار بحران است. بچه دو سالش شده ولی هنوز مهد دولتی قبولش نمیکند (چون از سه سالگی میپذیرند) و باید بچه را مهد خصوصی بگذارد چون کسی را ندارد، که آن هم هزینه بالا دارد. لذا هزینهها سنگینتر هم شده و خیلی زندگی به سختی پیش میرود. حالا بچه هم مدام بیمار است چون در مهد غالبا بچهها مریضاند و به هم واگیر میدهند...
وقتی از شغل خانم پرسیدم خیلی شوک شدم و نمیتوانم بگویم چه شغلی داشت اما حاضر بود با تحمل همه این سختیها همین کار را داشته باشد، چون زندگی خرج دارد... یعنی زن و شوهر هر دو کار میکردند...
خوب خاطرم هست که با خودم آن لحظه میگفتم چه لذتی از زندگی میبرند؟ و چه ارزشی داشته که خانه و خانواده و دوستان را رها کردهاند و در این وضعیت زندگی میکنند.
اولین نکته شناخت حقیقت زندگی خارج از ایران است. تصور اینکه زندگی خارج از ایران سختی ندارد، تصور غیرواقعبینانه است.
افراد زیادی هستند که بیخبر از سختی زندگی که در خارج از وطن چند برابر میشود، فقط بر مبنای تصورات بیپشتوانه حرف از مهاجرت میزنند. مهاجرت برای زندگی راحتتر... اما این سراب است. زندگی واقعی مردم فرانسه به مراتب سختتر از تصور پیش میرود که آن همه تظاهرات سالانه و ماهانه و هفتگی دارند. اما چون شبکههای خارجی که علیهشان برنامه سازی کنند ندارند، خیلی عادی با همین سختیها روزگار را سپری میکنند.
این مطلب به معنای این نیست که مثلا در ایران زنان مشکل ندارند. به معنای متعادل کردن فکر از تصورات غلطی است که سالیان سال است از دنیای خارج از ایران به خورد ما دادهاند.
.....
....
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻فهم نهم دی در آیینهٔ اکنون:
دروغ تقلب، واقعیت تغلب
در گفتگو با مهدی جمشیدی
🖇 در اینجا ببینید:
https://www.aparat.com/v/NdLWZ
....
....
🔻انتخابات در آیینۀ مردمسالاری دینی:
تداوم منطق بسیج انقلاب در تدبیر نظام
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخلاف تصویرسازیهای غرضورزانه، واقعیّت این است که «مردمسالاری» در نظام جمهوری اسلامی، امر «ضروری» و «حتمی» و «بنیانی» بوده و هرگز دربارۀ آن، سهلانگاری و تقلیل صورت نگرفته است. در سه دهۀ اخیر، این شخصِ آیتالله خامنهای بوده که بیش و پیش از هر کسی، دلمشغولِ مردمسالاری دینی و همواره نسبت به حضور و کنشگری مردم، حسّاسیّت به خرج داده است؛ تا آنجا که باید گفت در دیده و منطق ایشان، مردمسالاری جزو مسائل «ناموسی» و «حیاتیِ» نظام است که نباید به هیچرو، آن را نادیده گرفت و یا حتی به حاشیه راند. دغدغهمندی ایشان نسبت به مقولۀ مردمسالاری، تا آنجاست که ایشان حتّی تعبیر «مردمسالاری دینی» را ترجمۀ «جمهوری اسلامی» میدانند و به این واسطه، مردمسالاری دینی را در عرض خودِ جمهوری اسلامی مینشانند.
۲. در نیمۀ دهۀ هفتاد که نیروهای سیاسی و فکریِ دگراندیش، تلاش کردند تا اینگونه وانمود کنند که تاکنون در نظام جمهوری اسلامی، به «اسلامیّت» پرداخته و از «جمهوریّت»، غفلت شده است، ایشان در برابر این کجروایتِ ساختارشکنانه ایستاد و دو عنصر اسلامیّت و جمهوریّت را در کنار یکدیگر نشاند و از کارنامۀ نظام در هر دو زمینه، دفاع کرد. در همین زمان بود که این نیروهای بازگشته از اصالتهای انقلابی، کوشیدند «دموکراسی» را در کانون و هستۀ مرکزی انقلاب بنشانند و با اقتضاها و دلالتهای سکولاریستیِ مفهومِ وارداتیِ دموکراسی، جامعۀ ایران را دچار «چرخش هویّتی» کنند و در نظام سیاسی نیز «تغییر ساختاری و کارکردی» ایجاد کنند. در این مقطع بود که برخی از نیروهای انقلابی، در موقعیّت مخالفت با مردم و رأی مردم نشانده شدند و از آنها، روایتپردازی منفی و وارونه صورت گرفت، اما آیتالله خامنهای به فاصلۀ اندکی، تعبیر «مردمسالاری دینی» را بهعنوان «بدیل بومی» و «الگوی دینی»، در برابر دموکراسی غربی مطرح کردند و بسیار بر آن اصرار ورزیدند و به این واسطه، گوی سبقت را از این نیروهای دگرداندیش و ریزشکرده ربودند. آنها قصد داشتند با دوگانهسازی موهوم، «جامعه» را در برابر «حاکمیّت» قرار بدهند و شکاف تصنّعی بیافرینند، اما پیشدستی و پیشروی آیتالله خامنهای، معادله را تغییر داد و «مردمسالاری اسلامی» را بهعنوان نقطۀ مرکزی، بر پیشانیِ تفکّر اسلامی و انقلابی حک کرد.
۳. گذشته از عالَم نظرورزی و مفهومسازی، آیتالله خامنهای بر این باور بود و است که «انتخابات»، یکی از عالیترین و ساختاریافتهترین صورتهای «تجلّی ارادۀ مردم» در عرصۀ تدبیر اجتماع و سیاست است. ازاینرو، انتخابات به یکی از حسّاسترین و کلیدیترین مسألههای عملی ایشان تبدیل شد. در اینجا، سخن ایشان بر سر اصل انتخابات به عنوان یک «سازوکار رسمی» و «منطق قطعی» برای تحقّق ارادهها و تجلّی خواستههای نوبهنوشوندۀ مردم بود. درست است که نظام اسلامی، در پی «غایات دینی و قدسی» است و مقصد اعلای انقلاب اسلامی، معرفت الله است و هیچ هدفی در عرض این هدف نمینشیند و همرتبۀ آن نیست، اما این هدف عالی و ملکوتی، از طریق «همراهی و همدلی تودۀ مردم» تحقّق مییابد و وضع تحمیلی و اجباری ندارد. «انقلاب»، حاصل ارادۀ آزاد و خودجوش خودِ مردم بود و برایناساس، «نظام سیاسیِ برآمده از انقلاب» نیز باید همان راه مردمبنیانِ خودِ انقلاب را ادامه بدهد و به اصالتهای آغازین انقلاب، متعهد و مقیّد باشد. بهصحنهآوردن مردم و بهرهگیری از قوّهها و قابلیّتهای مردم، تنها سازوکار «انقلابکردن» نبود، بلکه «حکومتکردن» نیز باید بر همین منطق و مبنا استوار باشد. ازاینجهت است که آیتالله خامنهای، اینچنین بر عنصر دو لایۀ مردمسالاری دینی تأکید میورزند و خواهان «مشارکت حداکثریِ مردم» در انتخابات هستند. در انتخابات، ماهیّت مردمیِ انقلاب، نمایان میشود و بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، به میدان کنشگری سیاسی میآید تا نشان بدهد که ساختار سیاسی، بیگانه با آنها نیست و هیچ شکافی میان دولت و ملّت پدید نیامده و اصالتهای انقلابی به فراموش سپرده نشده است.
۴. مردم و حضور مردم و تدبیر جمعیِ امور و شئون سیاسی، دغدغۀ آیتالله خامنهای است؛ چون زدوده یا کمرنگ شدن این عنصر، یک «عنصر هویّتی انقلاب» را از آن میستاند و انقلاب را گرفتار «استحاله» میکند. چنانچه انتخابات در میان نباشد، آنچه که میماند جز «دیکتاتوری» نام ندارد و این یعنی استحالۀ انقلاب. استحالۀ انقلاب، هم سوقدادن است به سوی «لیبرالیسم» و هم کشاندن آن به طرف «فاشیسم». انقلاب، نه این است و نه آن، بلکه بر منطق مردمسالاری دینی تکیه دارد و این را جزو «ذاتیّات» و «مقوّمات» خویش میشمارد. اینهمه اصرار و حسّاسیّت آیتالله خامنهای برای تداوم و بسط حضور تصمیمسازانۀ مردم، چنین مبنا و منزلتی دارد.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3h2qzg
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗳 #انتخابات_خبرگان_رهبری
🗳 #انتخابات_مجلس۱۲
🔴 سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی: مخاطب رهبر انقلاب همه افراد بودند نه یک شخص یک حزب و یا یک نهاد/ حل مشکلات راه دیگری ندارد
👤 #امیر_ابراهیم_رسولی
🔹 انتخابات یک فراینده جمعی است که عوامل مختلفی در آن دخیل است و مخاطب رهبر انقلاب همه افراد بودند نه یک شخص یک حزب و یا یک نهاد. سخنان رهبر انقلاب چند ضلعی بود که همه بدانند در انتخابات نقش دارند.
🔸 گفتههای رهبر انقلاب برای این نکته است که ما پذیرفتهایم مشکل داریم و تنها راه حل مشکل شرکت در انتخابات است.
✅ حل مشکلات راه دیگری ندارد، اگر نمایندهای ضعیف عمل میکند مردم باید پای صندوق رای بیایند تا تغییر کند و اگر پای صندوق نیایند همان گزینه ناکارآمد دوباره نماینده خواهد بود.
💢 نگاه رهبر انقلاب نگاهی بین المللی، منطقهای و نگاهی به شرایط کشور است که پیام برون مرزی خواهد داشت و طبق گفته رهبر انقلاب معجزهای امید آفرین خواهد بود.
#سیاسی #اجتماعی
26.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید -۵
نهفقط لطف،
نهفقط قهر،
و نه تقدم قهر بر لطف.
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
.....
.....
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احمد الهادی عضو جنبش حماس در لبنان: حاج قاسم سلیمانی چند بار به غزه سفر کرد و طرح حفاری تونل های زیر زمینی به طول ۳۶۰ کیلومتر ،پیشنهاد حاج"سلیمانی"و "عماد مغنیه"بود
#حاج_قاسم
#شهید_القدس
.....
....
🔴 دنیاطلبی؛ دلیل اصلی انحراف خواص
👤 آیت الله مصباح یزدی(ره):
🔹 سران فتنه و برخی از خواص، ابتدا قصد براندازی نداشتند اما همینکه دست آنها از قدرت و ثروت کوتاه شد و نگران بودند که حکومت، آنها را بخاطر ثروتهای بادآوردهشان مورد بازخواست قرار دهد کم کم از مسیر حق منحرف شدند و در برابر حق ایستادند.
✅ از ابتدای تاریخ تا زمان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)، امام علی(علیه السلام) و تا زمان حاضر وابستگی به دنیا و فریفته زر و زیور دنیا شدن از اصلیترین عوامل انحراف بزرگان بوده و هست.
💢 جوانان باید بدانند که انحراف به صورت تدریجی رخ میدهد و اگر مواظب نباشیم زمانی میرسد که خود را در اردوگاه باطل و در مقابل حق خواهیم دید.
....
....
فتنه تحریم ساز.docx
حجم:
61.7K
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زاکانی: با ریلگذاری دولت قبل دلار ۱۵۰ تومان میشد
🗣شهردار تهران در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی:
🔹مشکلات به جا مانده از دولتهای قبل توسط دولت فعلی حل میشود.
🔸روزی که آیتالله رئیسی در اولین جلسه دولت با وزرای آقای روحانی حاضر شدند، مسئولین و وزرا تاکید کردند که به زودی دلار ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد.
🔹با ریلی که گذاشته شده بود به همین نقطه هم میرسید اما تلاش و کوشش دولت فعلی در مسیر گرهگشایی از زندگی مردم است.
....
....
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
حاج قاسم: هرگز نمیخواستم سلاح به دست بگیرم سلاح به دست گرفتم برای دفاع از آن زنِ هراسان
....
....
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬دوستان سخنان طلایی امام جمعه چهاردانگه در مورد مفسدین را باهم بشنویم. که حرف دل همه ملت هست، بجز اصلاح طلبان ونئولیبرالهای داخلی ((مافیای داخلی)) که مرکاوا ودشمن خارجی همینا هستند، دشمنان خارجی علطی نمیتوانند بکنند. لطفا ☝️☝️☝️
....
....