eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
555 دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
20.8هزار ویدیو
159 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه ذره مدح آقا امیرالمومنین بشنوید تا جیگرتون حال بیاد😍 ..... .....
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرم بر شما 🔹نطق طوفانی نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در تمجید از اقدامات انصارالله در دریای سرخ ...... .....
♻️ تکرار رد صلاحیت شیطان! حضرت امام خمینی روحی‌فداه: من در طول مدت نهضت و انقلاب به‌واسطۀ و بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‌ام که بعد فهمیدم از آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها درحالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى‌نُمایاندند و نباید از آن مسائل شود؛ و در هرکس او است (وصیت‌نامۀ الهی سیاسی). 🔰 نگاهی به دو مهم تاریخ: حضرت حق خطاب به ابلیس: فَاخرُج إِنَّكَ مِنَ الصّاغِرين ‎(اعراف، ١٣)؛ بیرون شو که تو از خوارشدگانی. 👈 پاسخ احتمالی : به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی را که سابقۀ عبادت طولانی داشته، چندهزار سال عبادت کرده، فقط یک نمازش چهارهزار سال طول کشیده، و در بین فرشتگان عزیز بوده است، زیر سؤال بردی؟ حضرت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه: مَا زَالَ الزُّبَيْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ حَتَّى نَشَأَ ابْنُهُ الْمَشْؤُومُ عَبْدُالله (نهج البلاغه، حکمت ۴۵۳)؛ زبير همواره مردى از ما اهل‌بيت بود تا زمانى كه فرزند شومش عبدالله رشد كرد. 👈 پاسخ احتمالی : به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی را که سابقۀ جهاد طولانی داشته، در غزوات و سرایا شرکت کرده و جنگیده، ششمیرش غبار غم از چهرۀ پیامبر زدوده، و در دورۀ غصب خلافت پای حق ایستاده است، زیر سؤال بردی؟ 🗓 تکرار تاریخ 🔹 شورای محترم نگهبان صلاحیت شیح‌حسن فریدون (روحانی) برای انتخابات خبرگان را رد کرد. 👈 بخشی از بیانیۀ : به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی که بیشترین سابقۀ نمایندگی مردم در نظام را داشته و تا امروز، پنج دوره نمایندۀ مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است، سه دوره نمایندۀ مجلس خبرگان بوده است، دو دوره رئیس‌جمهور منتخب مردم بوده است، عضو و رئیس اصلی‌‌ترین شوراهای تصمیم‌‌گیری نظام بوده است را زیر سؤال برده‌اید؟ 📌پ.ن: جناب فریدون! گیرم که در همۀ آن دوره‌ها در خط اصیل امام و انقلاب بودی ــ که قطعاً و یقیناً نبودی و شواهد و مدارک و اسناد فراوانی این را ثابت می‌کند ــ و صلاحیت تو از طریق شورای محترم نگهبان تأیید شد، اکنون همین شورای نگهبان می‌گوید که دیگر صلاحیت نداری که در مجلس خبرگان جایی داشته باشی! اگر بیماردل نیستی ــ که چنین نیست ــ تمکین کن و ساکت باش! اگر هم بیماردلی ــ که به‌راستی چنین است ــ آن‌قدر بیانیه بده تا ...! ..... ....
سید بن طاووس در کتاب شریف اقبال، در فضیلت بسیارِ صد مرتبه قرائت کردن سوره مبارکه توحید، روایتی را ذکر کرده است: ... هر که در روز جمعه ماه رجب صد مرتبه سوره توحید را بخواند، این عمل در قیامت برای او نوری باشد که او را به بهشت بکشاند.
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی تکان‌دهنده از نهج‌البلاغه علت گمراه شدن‌ها چیست ..... .....
نسخه جامع سینوزیت.pdf
حجم: 129.1K
. 🔴 با توجه به اهمــیت موضــوع و لزوم پیشـگیری و درمان بیماری و جایگاه آن در سرماخوردگی های مکرر🤧 📍فایل پیوســــت که ماحــصل 13 سال مطالعه تخصصی و تجربه بالینی بیماران متعدد است با عنوان 📝نسخه جامع سینوزیت به در اختیار شما همراهان عزیز قرار می گیرد.
39.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مناظره‌ی برنامه‌ی جریان(۱) سنت فکری ما؛ عقلانی یا غیرعقلانی؟! 🖇 مشاهده در تلوبیون: https://telewebion.com/episode/0xb0dc8c5
کانال خبر و تحلیل
🔻مناظره‌ی برنامه‌ی جریان(۱) سنت فکری ما؛ عقلانی یا غیرعقلانی؟! 🖇 مشاهده در تلوبیون: https://teleweb
🔻ساخت‌شکنیِ نظری در مناظرۀ سیاسی(۱): در اسارت تفکر ترجمه‌ای 🖊 مهدی جمشیدی در مناظره‌ای که پنجم بهمن‌ماه در برنامۀ جریان با آقای مصطفی مهرآیین داشتم، به‌جای ارائۀ مستقلِ مطالبی که آماده کرده بودم، از همان آغاز، به سراغ «نقادی» و «جراحیِ» منطقیِ نظرات ایشان رفتم و کوشیدم مفاهیم و گزاره‌های ایشان را «واسازی» و «راستی‌آزمایی» کنم. در این میان، بهترین راه عبارت بود از این‌که در برابر گفته‌های ایشان، «پرسش‌های شالوده‌شکنانه» بنشانم و به این واسطه، «تناقض‌های درونیِ عقلانیّتِ تجدّدمآبانۀ» ایشان را برای مخاطب، آشکار سازم. اما از لحظه‌ای که برای ایشان آشکار شد که من عامدانه و متمرکز، در پی «آشکارسازیِ تناقض‌ها» هستم، بی‌تاب شدند و پی‌درپی، جملات مرا قطع کردند، اما با این حال، مجموعه‌ای از چالش‌های زیرساختی و نقادی‌های تطبیقی را بیان کردم که عبارت بودند از: ۱. ایشان گفتند: نظام سیاسی، صدای مخالفان را نمی‌شنود و من در پی آن هستم که «اندکی اختلال» ایجاد کنم. پرسیدم: مسأله، «اختلالِ اندک» است، یا واقعیّت این است که جریان فکریِ شما در طول دهه‌های گذشته، هم بخش عمده‌ای از «دانشگاه‌ها» را در اختیار داشته و هم در «قدرت سیاسی»، حضور داشته است؟! و اگر این طور است، آیا باید از «اختلالِ نهادینِ رسمی» به واسطۀ حیات و حضور اندیشه‌های جریان شما سخن گفت یا شنیده‌نشدن و مهجوریّت؟! آیا ایدئولوژی لیبرالیستی در اثر واگرایی‌های دهۀ هفتاد به این سو، چه در عرصۀ عمومی و غیررسمی و چه در قدرت رسمی، یکی از «بازیگران اصلی» نبوده است؟! ۲. ایشان گفتند: میان «حکومت» و «بخش زیادی از مردم»، شکاف افتاده و از این جهت، مردم در ماجرای سال گذشته گفتند که حکومت، دچار دیکتاتوری شده است. پرسیدم: آیا اغتشاش‌های سال گذشته که در آن، حدود «دویست هزار نفر» شرکت داشتند، به معنی «بخش زیادی از مردم» است؟! و آیا برخلاف تحلیل شما، این تعداد اندک از معارضان و مخالفان سیاسی، نشان نمی‌دهد که نظام در وضع «تحکیم اجتماعی» قرار دارد؟! و آیا وجود این کمّیّت از مخالفان سیاسی در تمام جوامع و حکومت‌ها، طبیعی نیست؟! ۳. ایشان گفتند نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعه‌ای فضایل و خدمات می‌داند و به هیچ خطایی اعتراف نمی‌کند. پرسیدم: رهبر انقلاب به چه دلیل مسألۀ «تحوّل» را مطرح کرده‌اند؟! آیا خودِ ایشان تصریح نکردند که به علّت آن‌که دچار «بیماری‌های مزمن» شده‌ایم و برخی «عقب‌ماندگی‌های جدّی» داریم، باید به دنبال تحوّل باشیم؟! این سخنان که در «سال هزاروچهارصد» مطرح شده و پیش از اغتشاش‌های سال گذشته است، نشان نمی‌دهد که تنبّه به تحوّل، هم برآمده از درک وجودِ مشکلات بنیادی است و هم ناشی از خودآگاهیِ منتقدانه و غیراضطراریِ حاکمیّت؟! حال آیا سرچشمۀ خوداصلاحیِ حاکمیّت، فشار اجتماعی است یا پویاییِ درونیِ حاکمیّت؟! ۴. ایشان گفتند ریشۀ اصلیِ وضعِ کنونی، دوپارگی و نوسان ما میان سنّت و مدرنیته است و ازاین‌رو، هم متفکّران انقلاب، گرفتار دوگانگی در قالبِ مدرنیسم اسلامی هستند و هم قانون اساسی و هم جریان‌های سیاسی و هم مردم؛ چنان‌که آقای [امام] خمینی هم از دین سخن می‌گفت و هم از مردم، یا مطهری هم دین‌پژوه بود و در پی نقد مارکسیسم، اما در عین حال، این وضعیّت، طبیعی است. پرسیدم اوّلاً، آیا به لحاظ منطقی و ماهوی، اسلام به عنوان یک «دینِ توحیدی و جامعه‌پرداز»، با تجدّد به عنوان یک «عالَمِ تاریخیِ طاغوتی و سکولار»، قابل‌جمع است یا حاصل این جمع، فرسوده‌شدن اسلام و تبدیل آن به «دینِ سکولار» است؟! ثانیاً، آیا مردم و تکیۀ سیاسی بر مردم، برآمده از تجدّد است و در سنّت اسلامی، سخن از «بیعت» و «شورا» و «عماد دین بودنِ مردم» به میان نیامده و حکومت دینی پیامبر و حضرت امیر، بیگانه با اعتماد و اتکای بر مردم بوده است؟! و آیا چون الگوی ساختاریِ جمهوریّت در اسلام مطرح نشده، می‌توان گفت اسلام برای مردم، نقشی در نظر نگرفته و مردم‌اندیشی و مردم‌گرایی، ره‌آورد تجدّد است، یا مسأله این است که «ساختارهای اجتماعی» - و نه ارزش‌ها و غایات - ساختنی و اقتضائی و نوبه‌نوشونده هستند؟! ثالثاً، آیا می‌توان از یک سو، دوپارگیِ هویّتی را «علّت‌العلل مشکلات» دانست و از سوی دیگر، این امر را «طبیعی» انگاشت؟! مگر جز این است که امر طبیعی در جهان انسانی، فاقد جنبۀ مَرَضی است و نمی‌تواند مولّد مشکل باشد؟! مگر تجدّد، در امتداد تاریخیِ طبیعیِ ما قرار دارد و با منطق درونیِ جامعۀ ما هماهنگ و همسو است که بتوان امتزاج و ادغام با آن را «ممکن» و «طبیعی» انگاشت؟! آیا تعرضِ «استعمار» و «نظم سلطه»، امر طبیعی است که بتوان این استحالۀ تحمیلی را طبیعی قلمداد کرد؟! ...... ......
رَبَّنَآ ءَاتِهِمۡ ضِعۡفَيۡنِ مِنَ ٱلۡعَذَابِ وَٱلۡعَنۡهُمۡ لَعۡنٗا كَبِيرٗا پروردگارا! آنان را از عذاب، دو چندان ده و آنها را لعن بزرگی فرما!» سوره احزاب - آیه ۶۸