🔸جناب آقای #کسری_نوری هستند، مدیرکل جدید دفتر وزارت نفت!
🔹درود بر مجلس انقلابی که با وفاقی مثال زدنی کمک کرد تا نوچههای زنگنه در وزارت نفت و سایر باورمندان به انقلاب اسلامی و نظام در وزارتخانهها مانند وزارتخانه بهداشت دوباره به قدرت برسند!
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ یک جای کار میلنگد...
⚠️ نظام مقدس است یا #مهسا_امینی!
✍ حواسمان باشد که #جریان_تزویر با واژههای وحدت، وفاق، پرهیز از دوقطبی و... فریبمان ندهند و آشوبگران را بر ما مسلط نکنند!
.....
....
12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دلم خنک شد.
بخاطر این ادبیاتش😂
🔹عصبانیت شدید حجت الاسلام دانشمند به شایعه مزخرف خرید طلا در ۱۳ صفر.
......
.....
🔴خانوادهی آمریکایی
زن از مراسم تشییع شوهرش صرف نظر کرد تا به تعطیلات اخر هفته برود
▪️یکی از آسیبهای جدی روابط و دوستیهای متعدد بی خاصیت شدن مفهوم همسر است. مثل کسی که انقدر فست فود خورده است که دیگر نیازی به غذای واقعی ندارد. اما گمان نکنیم کاهش دلبستگی به همسر خوب است چون او گریه و شیون نکرده و افسرده نشده است. یکی از ویژگیهای فطری انسان انس گرفتن و تعلق هست؛ انسانی که به اصلیترین و همیشگیترین رفیق زندگیاش احساس تعلق نکند و از دست دادنش رنج نکشد در اختلال هیستیریونیک غرق شده است و خودش خبر ندارد.
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان شاالله طرح انسداد مرزهای شرقی بتواند ۴مساله را حل کند.
-مهاجرت غیر قانونی
-ورود سلاح و تروريست.
-موارد مخدر
-قاچاق سوخت.
از امور اولویت دار امنیت ملی است.
🗣 عبدالله گنجی
.....
.....
🔴وقاحت نجومی در ماجرای کمبود #برق!
🔺با یک نگاه به نمودار سمت چپ میتوان به وضوح کمکاری دولت روحانی در ساختِ نیروگاه متوجه شد.
👈دولتی حسن #روحانی که در نیروگاهسازی هم منتظر غرب بود و در انتها دستش در پوست گردو باقی ماند.
👌اما دولت شهید #رئیسی عزیز پس از آنکه بر سر کار آمد با زنده کردن ظرفیتهای خوابیده صنعت برق، در همان سال اول رکورد افزایش ظرفیت سالانه برق پس از انقلاب را شکست.
🔺واضح است که کمکاری ۸ ساله را نمیتوان در ۳ سال جبران نمود.
🇮🇷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ🇮🇷
کانال جبهه ی انقلاب در ایتا👇☫👇
╭┅──────┅┅╮
¦ @Jebheye_Enghelab 👈
╰┅──────┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا ای کاش پزشکیان 401 تو دانشگاه بود و وقتی طرف کف دانشگاه راه میرفت و میگفت ... ننت بسیجی یا میگفت ... سپاهی یا ... تو بیت رهبری یا دویدم و دویدم بسیجی رو ...
یا نتم شده 3G ... ننت بسیجی یا صدها فحش کاملا جنسی دیگه و پزشکیان اون صحنه رو میدید، واکنشش برام جذاب بود.
.....
.....
مادر چادری؛
دختر چادری و برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و البته حجاب مانع پیشرفته و زنهای ایران زندگی و آزادی ندارن!!
#حنانه_خرمدشتی
.....
.....
🔻«گناهکاران بیگناه»
🔻آیا حکم دو خطاکار در فتنه 88 در مقایسه با اغتشاش 1401 یکی است؟
🔻پیشنهاد میکنم تا پایان متن همراه باشید.
مهمترین تفاوت فتنه 88 با اغتشاش 1401 در همین عنوان فتنه است. سال 88 به معنای واقعی کلمه فتنه بود. فتنه یعنی امتزاج حق و باطل. یعنی شرایط چنان غبارآلود بود که حق از باطل قابل تشخیص نبود. آنچه رهبرانقلاب در آن سالها به عنوان "این عمار" میفرمود به واسطه همین غبار سیاسی بود. نقش جناب عمار در جنگ صفین همین بود که شبهه را برای صحابه رفع کند تا حق از باطل نمایان شود.
در آن سال دو دسته افراد داشتیم. یا اهل فتنه یا مفتون و فتنهزدهها. در آن شرایط عده ای حق داشتند دچار فتنه و خطا شوند اما خواص خیر. برای همین آنروزها روز آزمایش خواص بود.
اما سال 1401 فتنه نبود. همه چیز عیان بود. از لحظه اول باطل از حق جدا شد. باطل در نمایانترین حالت خودش جلوه کرد. پس ظاهرا خطا در این سال نابخشودنیتر است.
اما واقعا چنین است؟
🔻به این فهم آنکس که در سال 1401 دچار خطا شد نسبت به فتنه گر 88، گناهش قابل گذشت است. اما چرا؟ اگر سال 1401 ماجرا فتنه نبوده و همه چیز شفاف و آشکار بوده است چرا گناه خطاکاران آن سال کمتر است؟
🔻دلیل را باید در جبر رسانههای اجتماعی دید. جبری که منجر به مسخ رفتاری آدمها میشود؛ رفتار و نه علم. اساسا افراد در این جبر شناختی به درستی و غلطی امور توجه نمیکنند. اینجا اساسا عرصه حق و باطل نیست. زیستگاه شبکههای اجتماعی عرصه اقدام شبکهای است. افراد بی آنکه بفهمند و بخواهند در یک تونل شبکهای از افراد یک شکل و یک صدا، تبدیل به ربات میشوند. تبدیل به انسان مسلوب الاراده میشود که نمیفهمد چطور گرفتار خطای شناختی و حتی رفتاری میشود.
🔻این خطای شناختی ناشی از همگرایی و همگروهی و همرنگی، مختص نوجوان و جوانان کم سن و سال نیست. در این جماعت ضریب خطا بیشتر است چون زمان بیشتری در فضای مجازیاند. اما متاسفانه باید گفت که همه را در گیر میکند؛ حتی خواص. ولو افرادی که حق و باطل برای آنها روشن است.
برای اینکه یک مثال نسبتا روشن بزنم به ادراک و رفتار یک پزشک که در جمع رفقا دست به سیگار یا قلیان می زند، توجه کنید. او حتما از عوارض دخانیات میداند. اما در جمع دوستان و فامیل که همه به او سیگار تعارف میکنند ممکن است دچار خطای جمعپذیری شود.
یا فردی را تصور کنید که میداند مرده ترس ندارد چون علم دارد هیچ کاری از او ساخته نیست اما حاضر نیست کنارش باشد. این ترس غیر از علم اوست. دقت کنیم که خطای شناختی غیر از خطای علمی و اعتقادی است. بیشترش بماند.
🔻اغتشاش 1401 را از این منظر ببینید. سهم شبکههای اجتماعی و جبر ناخواسته در شکلگیری ذهنیت غلط و رفتار نادرست را دقیق اندازهگیری کنید. خواهید دید که ماجرا در این سال متفاوت از آشوب در همه دورههای گذشته است. برای همین است که اصلاح و قانونمند کردن فضای مجازی مهمتر از بگیر و ببند امنیتی و قضائی است.
شاید علت اینکه رهبر انقلاب از روز اول اغتشاش 1401 با این ماجرا متفاوت از فتنه های گذشته رفتار کردند و متهمین این عرصه را مورد بخشش قرار دادند از همین جهت باشد.
🔻اینهمه را نوشتم تا همین یک جمله؛ اگر فکری برای حکمرانی مجازی نکنیم با "گناهکاران بیگناهی" مواجه میشویم که از نزدیکترینها و یا مورد اعتمادترینهای ما هستند. وحشتناک است؛ نیست؟
#محسن_مهدیان
.....
....
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۶
بسط اجتماعیِ تفکّر التقاطی
🖊مهدی جمشیدی
۹. در بخش پایانی وصیّتنامه، لاجوردی دربارۀ سازمان مجاهدین انقلاب که در آن زمان، خط مقدّم منافقان انقلاب بود مینویسد: «هدف غایی از اين تلاشها، گسترش فکر التقاطی و انحرافیِ سازمانِ ضدخداييشان است که جز انديشههای مادّیگرايانه و ماترياليستی، چيز ديگری نيست و با بهرهگیری از تجربيّات مثبت و منفیِ همپالگیهای چپ و منافقشان، توانستهاند متأسّفانه به نسبت بسيار زيادی - زيادتر از توفيق منافقان خَلق در سالهای ۵۱ تا ۵۴، تعداد کثيری از روحانيون را تحت تأثير قرار دهند و با لطايفالحيل، بر ذهن و روان آنان، اثرات دلخواهشان را بگذارند تا بدانجا که بر اعمال جنايتکارانه آنان، با ديدۀ اغماض بنگرند و حتی در مواردی نظير بهشهادترساندن باهنر و رجایی، به دست روی دست ماليدنهای مسامحهکارانه و مصلحتانديشانۀ پشيمانیآورنده متوسّل شوند. باز مهمتر از همه اينکه با کمال تأسّف، توانستهاند تعداد فراوانی از جوانان مسلمان را جذب کرده و منحرف نمايند.»
الف. سازمان مجاهدین انقلاب که در ابتدا، خود را بدیل انقلابی و اسلامی سازمان مجاهدین خَلق معرفی کرده بود، اینک خودش به لایۀ دوّم و خطرناکتر نفاق تبدیل شده بود؛ سازمانی که به درون انقلاب راه یافته بود و در عمق ساختار سیاسی، به سر میبرد، اما در برابر آن قرار میداشت و سودای استحاله و انحراف را در ذهن خویش داشت. لاجوردی نیز به همین انحراف فکری که خود را در قالب التقاط نشان داده بود، اشاره میکند و مینویسد اینان در پی بسط و گسترش تفکّر خویش هستند و میخواهند از طریق جذب جوانان، بدنۀ اجتماعی بیابند.
ب. تعابیر لاجوردی، بسیار تند و غلیظ است؛ او این سازمان را از لحاظ اندیشهای، مادّی و ضدخدایی معرفی میکند، درحالیکه سازمان، خود را اسلامی و انقلابی نشان میداد. حال چگونه است که لاجوردی، بیپروا و قاطع چنین حکمی میدهد و اینان را تا آن سوی ماتریالیسم، سوق میدهد و در کنار سازمان مجاهدین خَلق مینشاند؟ وی چه درک و دریافتی از ماهیّت فکریِ سازمان داشت که اینچنین، دلنگران و بدبین است؟ او برای ادّعای خویش، چه شواهدی در دست داشته و به مسئولان نظام، چه گفته است؟ هرچه که هست، مسأله فراتر از لغزشهای عادی و قابلاغماض است؛ خطریست که اساس و بنیان انقلاب را تهدید میکند و میرود که در دهههای بعد، به یک بحران بزرگ سیاسی تبدیل شود.
ج. ما از آنچه که در ذهن لاجوردی بوده، اطلاعی در دست نداریم، اما میدانیم که تاریخ پساانقلاب در دهۀ هفتاد و پس از آن، همۀ این بدگمانیها نسبت به تفکّر التقاطی سازمان و جریان چپ مذهبی را تأیید کرد. باید زمان سپری میشد تا آن اندیشههای پنهانشده، آشکار شوند. دهۀ شصت برای اظهار خویشتن معرفتی، بسیار زود بود و اگر چنین اقدامی صورت میگرفت، در همان آغاز، کار سازمان به پایان میرسید؛ همچنان که سازمان مجاهدین خَلق، چنین خطایی کرد و برچیده شد. اینان صبر ورزیدند و در درون قدرت نشستند و جایابی ساختاری کردند تا فرصت برای ساختارشکنی فراهم شود. واگراییهای دهۀ هفتاد، نقطههایی بود که میشد با اطمینان، چرخشها را مشاهده کرد؛ چرخشهایی که ریشه در دهۀ شصت داشتند اما اینک پس از یک دهه، مجال ظهور یافته بودند. در اینجا بود که طینت التقاطیِ چپ مذهبی یا همان اصلاحات، آشکار گردید. در این مقطع، آنها بر این گمان بودند که ظرفیّت اجتماعی به حدی فراهم آمده که میتوان در برابر انقلاب ایستاد و پایان آن را اعلام کرد. فشار از پایین و چانهزنی از بالا، دلالت بر همین معنا داشت که برخلاف دهۀ شصت، اکنون بضاعت کافی برای آشکارسازی تقابل و تضاد ایجاد شده و میتوان گردنکشی کرد.
د. نقشی که لاجوردی در این ماجرا برای روحانیّت ترسیم میکند، تلخ و تأسّفبار است؛ روحانیّت که میباید خودش در شناخت ماهیّت منافقان انقلاب، پیشقدم باشد، نهفقط به چنین شناختی دست نیافته، بلکه اسیر اغوا و فریب آنان شده و به تأیید آنها میپردازد. در اینچنین وضعیتی، دیگر چه کسی میتواند در برابر منافقان انقلاب، بایستد و صفآرایی کند؟ چشمهای ناظر و دوراندیش، گرفتار خوابآلودگی هستند و نمیتوانند حقایق پنهان را بخوانند. اگر در آن دوره، شخصیّت التقاطستیز و برجستهای همچون استاد مطهری حضور میداشت، ورق برمیگشت و بساط این نوع نفاق، برچیده میشد؛ هیچکس همچون او نسبت به التقاط، حسّاس و جدّی نبود؛ آنچنان که در نهایت، در همین مسیر نیز به شهادت رسید. مطهری در دهۀ پنجاه، نسبت به رگهها و ریشههای التقاط، هشدارهای فراوان داده بود، اما شوق و غلظت مبارزه، همهچیز را به حاشیه رانده بود و کسی در این اندیشه نبود که اگر فردا در رسد، التقاط به جان اصالتهای انقلاب خواهد افتاد.
....
....