eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
355 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
12.2هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حکمرانی انفعالی و سکولاریسمِ ساختاری 🖊مهدی جمشیدی ۱. اصلی‌ترین و عمده‌ترین دلیلی که برای رفع فیلتر مطرح می‌شود این است که خواست و ارادۀ جامعه، همسو با این تصمیم است و جامعه می‌خواهد به شبکه‌های اجتماعیِ غربی، دسترسی داشته باشد. ازاین‌رو، استدلال می‌شود که چنانچه حاکمیّت در راستای رفع فیلتر حرکت نکند، سرمایه و بدنۀ اجتماعی‌اش را از دست می‌دهد و میان دولت و مردم، شکاف پدید می‌آید. براین‌اساس، هرچند آشکار است که بسترها و سکوهای غربی، به قواعد ما تن در نمی‌دهند، بلکه حتی لحظه‌های بحران سیاسی را می‌آفرینند و خاستگاه نهفته و ناپیدای تنش و تلاطم اجتماعی هستند، اما نگهداشت سرمایۀ اجتماعی، مهم‌تر است و به‌ناچار، باید آنها را رها گذاشت. در واقع، حاکمیّت میان دو امر متزاحم و متعارض، گرفتار شده است که گویا قابل‌جمع با یکدیگر نیستند و باید یکی از آن دو را انتخاب کند. دولت‌های غربی نیز که از این وضع انقباضی اطلاع دارند، عقب‌نشینی نمی‌کنند و برای گفتگو و تفاهم، وارد میدان نمی‌شوند؛ چراکه می‌دانند فشار اجتماعی و درونی، برای منفعل‌ساختن حاکمیّت، کافی است. ۲. نخستین مسأله این است که حاکمیّت، دیرهنگام به صحنه وارد شد؛ در جایی که جامعه، جغرافیای زیستِ مجازی خود را انتخاب کرده بود و نسبت به آن، شرطی و و ابسته شده بود. توده‌ها در این انتخاب، اختیار و ارادۀ مستقلی ندارند و تابع موقعیّت‌ها و جریان‌هایی هستند که ساخته می‌شوند. این موقعیّت‌ها و جریان‌ها، موج جامعه را به سوی خود می‌کشانند و در یک جغرافیا می‌نشانند؛ بی‌آن‌که مشخص باشد این حرکت و سیر، چه مبدأ و سرچشمه‌ای دارد. موج‌های جمعیّتی، به‌تدریج و در اثر شرایطِ ساخته‌شده، شکل می‌گیرند و در مرحله‌ای قرار می‌گیرند که دیگر، چندان مهارشدنی نیستند. از این نقطه به بعد، به جغرافیای انتخاب‌شده، وابسته می‌شوند و زندگی روزمرّۀ خود را به آن گره می‌زنند و روزبه‌روز، امکان گسستن و استقلال و عبور، برای‌شان دشوارتر می‌شود. در این وضع، حاکمیّت دیگر نمی‌تواند تصمیم‌های منجمدشده و تعلّقات گره‌خورده را تغییر بدهد. ازاین‌رو، تأخیر و تعلل در مقام صورت‌بندی وضعیّت و شکل‌دهی به شرایط، چندان قابل‌جبران نیست. ۳. از سوی دیگر، سیاست، وادی انتخاب‌های ساده و آسان نیست، بلکه سیاست، بازی هوشمندانه در میدان همین تزاحم‌ها و تعارض‌ها است. سیاست، میدان عمل و مواجهه با تحمیل‌ها و اقتضاهای متعدّد آن است و موقعیّت در آن به گونه‌ای است که کنشگر را از حقیقت به سوی مصلحت سوق می‌دهد و وادار به عمل‌گرایی و فرسایش و انفعال می‌کند. دراین‌حال، پیش‌پاافتاده‌ترین و ناسیاسی‌ترین کار، تسلیم‌شدن و عقب‌نشینی است و سیاسی‌ترین کار، بازی زیرکانه با شرایط و تغییر نسبتِ خویش با موقعیّتِ تحمیل‌گر است. موقعیّت، طبیعی و تکوینی نیست، بلکه طرف مقابل برای ما ساخته است تا قدرت خویش را به ما تحمیل کند و ارادۀ ما را تابع خود گرداند. حال چنانچه ما از ارادۀ او تبعیّت کنیم، در واقع، کنش پیشاسیاست داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم وضع را به نفع خود تغییر بدهیم. در اینجا نیز باید گفت بر فرض این‌که قضاوت‌ها دربارۀ جامعه، سوگیرانه و ساختگی نباشد، می‌توان ذهنیّت جمعی را نسبت به شبکه‌های اجتماعیِ غربی تغییر داد؛ این ذهنیّت‌ها، قطعی و نهایی نیستند و می‌توان آنها را دگرگون کرد. در عمل، بارها دیده‌ایم که در اثر همین تغییر ذهنیّت، موج‌های انتقالی و کوچ‌های مجازی رخ داده‌ است و شرایط جدید و متفاوتی تولید شده است. این جابجایی‌ها، همگی طبیعی و خودجودش نیستند، بلکه دست‌کاری‌ها و دخالت‌هایی در میان است. این امکان و فرصت برای ما نیز به‌مثابه یک کنشگر سیاسی وجود دارد که ذهنیّت جمعی را بازسازی کنیم. ۴. مسیری که اکنون بخشی از حاکمیّت – به‌خصوص لیبرال‌های دولتی و شبه‌انقلابی‌های تکنوکرات – انتخاب کرده‌اند، به انقباض و انسداد بیشتر حکمرانی می‌انجامد و انتخاب‌های آیندۀ حاکمیّت را محدودتر خواهد کرد. این مسیر، از سوی خودِ حاکمیّت، ساخته نشده، بلکه طرف مقابل، آن را تعریف و طراحی کرده و اکنون حاکمیّت باید به دلیل احساس انفعال و سردرگمی و اضطرار، به آن گردن بنهد؛ درحالی‌که هرچه در این مسیر پیشتر برود، چنان است که گویا به مرداب پا نهاده است. این مسیر، گشایش‌های لحظه‌ای و زودگذر در پی دارد و گره‌های کورِ فلج‌کننده. این‌که هر از گاهی، به شرایط تولیدشده از سوی تجدّد، تن در بدهیم و قدم‌به‌قدم، به اقتضاها و ضرورت‌های آن وادار بشویم، به معنی غلتیدن به یک مدار بی‌بازگشت و انقباضی است که انقلاب را از خویشتن هویّتی و فرهنگی‌اش، تهی و تخلیه می‌کند و به روند سکولاریسمِ ساختاری، دامن می‌زند. انقلاب از حیث ساختاری، در حال عبور از هنجارها و غایات و ارزش‌های خویش است و می‌رود که توسط تجدّد، بلعیده شود. ..... .....
. ♻️ آقای پزشکیان! چرا اصرار دارید... 🔰 حمید رسایی: نمی‌دانم چرا رئیس جمهور محترم فکر می‌کند که باید در سخنرانی‌های خود حتما آیات قرآن و نهج‌البلاغه را از حفظ و به عربی بخواند؟ البته چنین کاری برکت دارد ولی وقتی چنین صحنه‌هایی خلق می‌شود، سبب وهن قرآن و شخصیت سخنران خواهد شد. وقتی رهبر انقلاب به عنوان یک مرجع تقلید، عالم دینی، سخنور و کسی که حافظه بسیار خوبی هم دارد، در تمام سخنرانی‌های خود برگه‌ای در دست می‌گیرند و به حافظه‌شان اعتماد نمی‌کنند، چرا آقای پزشکیان اصرار دارد چنین صحنه‌های خجالت‌آوری را خلق کند؟ رئیس جمهور نماد کشور است. خلق این صحنه‌ها نه تنها هیچ افتخاری ندارد و نشانه بدون تکلف بودن رئیس دولت نیست بلکه مایه شرمساری همه ماست. تیم مشاوره باید ایشان را ملزم به رعایت این چارچوب‌ها کند. ..... ....
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمایت راننده همدانی از جبهه مقاومت یک شهروند همدانی، ۱۲ سال است که با نصب بنر با موضوعات مختلف بر روی خودرو خود، در شهر فعالیت فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهد. /خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ..... .....
+ خوش به حال حق! _چرا؟! + چون همیشه با عَلی‌ست... ..... ....
🟩چند پرسش از استاد محقق داماد به مناسبت نامه اخیرشان به مراجع تقلید ✍️۱- از نظر جناب عالی اگر قانون حجاب این قدر "موجب خسارت به دین و آیین و نظام و کشور عزیزمان" است، آیا رواج و گسترش روز افزون بی عفتی و بی حجابی در اماکن عمومی و رسانه ها ، پیامدهای امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای ایران و ایرانی مسلمان الگوی تمدن اسلامی ندارد؟! اگر دارد چند بار نسبت به این وضعیت نهیب زده یا نامه نوشته اید؟! ✍️۲- جناب عالی به عنوان یک مجتهد حقوقدان چه راه حل قابل اجرایی برای پیشگیری از بی حجابی ارایه کرده اند؟! ✍️۳- جناب عالی که قانون اخیر را این قدر مضر توصیف کرده اید بفرمایید پیش از تصویب آن چه پاسخ حلی و ایجابی برای رفع ایرادهای قانون عفاف و حجاب ارایه کرده اید؟! ✍️۴-مشخصا کدام ماده قانون اخیر در صدد بهبود حجاب با چوب و فلک و کیفر سخت است؛ مگر نه این است که این قانون با جرم زدایی از بی حجابی آن را به سطح یک تخلف معمولی شهروندی تقلیل داده است؟! ✍️۵- از جناب عالی بسیار بعید است که قانون را خوانده باشید و بیش از سه چهارم مواد این قانون را ندیده باشید که صرفا متمرکز در اقدامات نرم و ایجابی و فرهنگی است؛ آیا واقعا قانون را خوانده اید؟! ✍️۶- مراجع عظام تقلید چه اختیار حکومتی دارند که با بی اعتنایی به اصل ۱۱۰ قانون اساسی، برای حل "معضل" مدنظرتان به جای رجوع به ولی فقیه به مراجع نامه نوشته اید؟! ✍️۷-جناب عالی که قانون جدید را دارای نتیجه عکس و موجب تنفر نسل جوان قلمداد کرده اید بفرمایید: ⬅️اولا آیا می دانید جامعه هدف بخش جریمه های قانون صرفا زنان بی عفت و فاقد هرگونه پوشش سر هستند؟ ⬅️ثانیا آیا می دانید آمار این افراد کمتر از ۱۵ درصد مترددین در اماکن عمومی است؟ ⬅️ثالثا آیا از نتایج اجرای طرح ناظر در خصوص کشف حجاب خودرویی اطلاع دارید و می دانید چقدر در کاهش این وضعیت تاثیر شگرف داشته است؟! ✍️۸- آیا از آمار موارد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب و تعداد ضرب و جرح و توهین ها نسبت به عاملان این دو فریضه چیزی به عرضتان رسانده اند؟! اگر خیر می توانید از ق.ق در این خصوص استعلام و مظلومیت عاملان دو واجب غریب تمدن ساز را کمی درک کنید! ✍️۹- جناب عالی به عنوان یک روحانی منسوب به خاندان سیادت نسبت به تئوریزه کنندگان و مروجان بی حجابی و بی حیایی یا «الذین یحبون ان تشیع الفاحشة» و «المرجفین فی المدینة» همان هایی که هشتگ های بی ناموسی و بی غیرتی را ترند می کردند و می کنند تا سیمای دینی جامعه اسلامی را با برکندن پرچم حجاب تغییر دهند تا زمینه بهتری برای همه انواع فسادها فراهم کنند، چه موضعی داشته و دارید؟! ✍️10- با توجه به این که اغلب جرایم متأثر از عامل «فرهنگی» هستند، آیا افزون بر حجاب درباره همه ی جرایمی که عامل فرهنگی در آنها موثر است، نظر بر مواجهه صرف اخلاقی و ایجابی و فرهنگی دارید؟! اگر خیر مقوله بی حجابی چه ویژگی دیگری جز میل و طمع شیاطین عالم و تبلیغات شبانه روزی آنها برای گسترش این رفتار دارد که شما درباره آن به گونه ای دیگری می اندیشید که اتفاقا با نظر شیاطین منطبق تر است؟! 🌼استاد گرامی! ✅️اگر برای این پرسشها پاسخ مناسبی ندارید ، جسارتا نامه اخیرتان نمی تواند در خوشبینانه ترین حالت معنایی جز آلت دست قرار گرفتن تان برای بدخواهان اسلام ناب محمدی داشته باشد؛ زیاده عرضی نیست! ✍️جعفر صادق منش؛ مدرس دانشگاه، وکیل دادگستری و عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی ..... .....
✅ همتی، ارز و ملتی که گرفتار مافیاست! در جلسه غیر علنی روز سه‌شنبه ۴ دی که با حضور آقایان همتی وزیر اقتصاد، دکتر فرزین رئیس بانک مرکزی و پورمحمدی معاونت برنامه و بودجه تشکیل شد تعدادی از نمایندگان در اعتراض به افزایش نرخ ارز صحبت کردند. در این جلسه دکتر روانبخش نیز در یک نطق سه دقیقه‌ای خطاب به تیم اقتصادی دولت گفت آنچه از مطالب شما بدست می آید این است که مهم‌ترین عامل افزایش نرخ ارز محدودیت ارزی است. اگر این فرض درست باشد لطفاً به این چند سوال پاسخ دهید ۱. چرا در چنین شرایطی مبلغ کلانی از ارز به واردات گوشی آیفون آمریکایی که یک کالای لوکس است اختصاص داده اید؟! مگر بارها مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع اعتراض نکرده‌اند و آن را ممنوع ندانسته‌اند؟ ۲. با توجه به محدودیت ارزی چرا دولت ماموریت‌های خودشان را از ریالی به ارزی تبدیل کردند؟! ۳. چرا برای مسافرانی که به قصد خوشگذرانی و تفریح به کشورهای خارجی سفر می‌کنند ارز قابل توجهی داده می‌شود؟! ۴. دشمن در فضای مجازی دائماً از ضرورت سوریه سازی ایران سخن می‌گوید و کدهایی وجود دارد که دشمنان به دنبال شورش و آشوب در ایران هستند، آیا حذف نرخ نیمایی گام برداشتن در این مسیر نیست ؟! ۵. چرا تصمیمات اقتصادی مانند افزایش نرخ ارز و حذف ارز نیمایی در این شرایط حساس با پیوست امنیتی دیده نمی‌شود؟! ۶. آقای همتی ! شما با اعلام اینکه مبلغ ۷۳ هزار تومان نرخ ارز برای دلار امری طبیعی است ضربه اساسی به ثبات ارز وارد کردید و قیمت ارز را به نزدیک ۸۰ هزار تومان رساندید؟! متأسفانه به هیچ یک از سوالات ما در این جلسه پاسخ داده نشد! متأسفانه همه این‌ها, حکایت از یک واقعیت تلخ دارد که افرادی به دنبال به بن‌بست کشاندن کشور و بالا بردن دست و تسلیم شدن در برابر امریکا هستند ! همتی: در جلسه امروز من به جای عدد 63 هزار تومان اشتباها 73 هزار تومان خواندم که به علت پرینت بد دفتر مطالعات وزارتخانه و کهولت سن بود! ..... ....
4_5998931193423200560.mp3
2.94M
شوریده و شیدای توام... روح الله و محمدحسین ..... ....
💬 نوشیدن جام زهر در جلسه شورای عالی فضای مجازی! ..... .....
بررسی آخرین تحولات منطقه - ۶ دی.mp3
5.86M
بررسی آخرین تحولات منطقه - ۶ دی 🔸️چرا آتش درگیری حکومت جولانی با علویان خاموش نخواهد شد ؟ 🔸️آیا ایران در تحولات این روزهای سوریه نقش دارد؟ 🔸️آیا گروههای مسلح چچنی ، اویغور، ترکستانی و ... در ارتش جدید حکومت جولانی ادغام می شوند؟ 🔸️ آیا ادعای جدید اسرائیل در مورد بمب گذاری زیر بالش هنیه صحت دارد؟ 🔸️ چرا حمله امروز اسرائیل به یمن بی اثر خواهد بود ؟ 🔸️یمنی ها چه زمانی وارد فاز حمله به تاسیسات انرژی اسرائیل خواهند شد؟ 📌 برای یافتن پاسخ سوالات بالا این فایل صوتی را با دقت گوش کنید ..... .....
آیا عمدی در کار است؟ مگر می شود کشور بعد از شهید رئیسی در عرض ۳ ماه وارد بحران شود؟ الله اعلم🇮🇷 ..... .....