eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
353 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
12.1هزار ویدیو
131 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️علوی بروجردی و خسران حمایت از بهائیت جرم بهائیت! آقای علوی که به میراث آیت‌الله بروجردی تکیه دارد، برخلاف آن بزرگوار به دفاع از سازمان صهیونیستی بهائیت سخن می گوید و دارد «کسی نباید به جرم بهایی بودن کشته شود.» مگر مردم و نظام اسلامي کسی را به خاطر بهائی بودن کشته اند؟ یا چون کسی بهایی بود، باید مصونیت داشته و به هیچ جرم او مانند جاسوسی و یا اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی نشود! البته اگر آقای علوی نمی خواهد اعتنایی به امام خمینی داشته باشد که بهائیت را یک حزب صهیونیستی می دانست لااقل خاطرات آیت الله سبحانی یا مرحوم فلسفی یا مرحوم علامه دوانی را بخواند تا با مواضع آیت‌الله بروجردی درباره بهائیت آشنا شود. مبارزه زعیم شیعه با بهائیت می دانیم که آیت‌الله بروجردی، پس از هجرت از نجف و برپایی تدریس و اقامه جماعت در بروجرد، به مقابله با بهائیت پرداخت، و وقتی با مسامحه‌ مقامات مواجه شد، با اعتراض، شهر را ترک کرد. وقتی این خبر در شهر پیچید مردم، تظاهراتی برپا کردند. در نتیجه، دولت، برای بازگرداندن آیت الله به شهر، محافل آشکار بهائی‌ها را تعطیل و آنها را از اداره‌ها دور کرد تا، آیت‌الله به شهر بازگشت. (نگ به مقاله «آیت الله بروجردی در برابر نفوذ بهائیت چه کرد.» سید مرتضی حسینی. سایت پژوهشکده تاریخ معاصر. يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ایشان سالها در بروجرد (1320 تا 1324) در ماه رمضان بر منبر درباره مهدویت از قول علمای اهل سنت و شیعه و رد دیدگاه‌های بهائیان سخنرانی کرد. معظم له پس از هجرت به قم و تصدی زعامت تشیع، با تکیه بر همان روش، به آیت‌الله صافی توصیه کرد کتابی تألیف کند که کتاب ارزشمند «منتخب‌الاثر» نوشته شد. ایشان با اعزام مبلغ به شهرها تأکید به مبارزه با بهائیت داشت و به گفته آیت‌الله سبحانی در سال 1331، علمایی چون منتظری، امینی و احمدی شاهرودی را برای خنثی کردن تبلیغات بهائیان به فریدن اصفهان فرستاد. (همان) پس از کودتای 28 مرداد، افزایش نفوذ بهائیت در دولت موجب خشم آیت‌الله بروجردی شد و پس از ماه رمضان در سال 1333، طی مصاحبه‌ای با روزنامه «کیهان» خواستار اخراج بهائیان از دولت شد و در نامه‌ای به فلسفی از او خواست تا در دیدار با شاه، اعتراض ایشان را ابراز کند. در این نامه آمده بود: «... چندی قبل از آبادان مکتوبی از بعضی وکلای حقیر رسیده و اظهار داشته بودند که تقریبا اداره امور نفت آبادان با فرقه بهائیه شده. دیروز مکتوب دیگری از بعضی وکلای حقیر نیز رسید که مویّد مکتوب اول بود... مثل آنکه اولیای امور ایران در خواب فرو رفته‌اند.. به اندازه‌ای اینها در ادارات دولتی راه دارند... که دادگستری جرئت اینکه یک نفر از اینها را که ثابت شده قاتل بودن او در ابرقوه پنج مسلمان بی‌گناه را، مجازات نمایند، ندارند.» (همان) فلسفی به دستور آیت‌الله بروجردی، با سخنرانی در رادیو، کوشید ماهیت بهائیت را آشکار کند. با حمایت‌ آیت‌الله بروجردی، حرکت مردم علیه بهائی‌ها اوج گرفت و سخنرانی‌های فلسفی، سبب شد سرانجام حظیره‌القدس تخریب شود. (همان) در سال 1338 یعنی دو سال پیش از وفات، آیت الله،‌ علامه دوانی را مأمور ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار کرد. به گفته دوانی، آیت‌الله بروجردی در ترجمه آن کتاب، اصرار داشتند. سرانجام این کتاب، اواخر بهمن 1339 منتشر شد و مرحوم دوانی، یک نسخه از آن را توسط محمدحسن، فرزند آیت‌الله بروجردی، به ایشان داد. به گفته محمدحسن فرزند، «وقتی کتاب مهدی موعود را به ایشان دادم، به‌قدری خوشحال شد که حد نداشت. پیوسته آن را می‌خواندند و بعد از مطالعه هم در طاقچه پشت سرشان می‌گذاشتند. اغلب شب‌های ماه رمضان را به مطالعه مشغول بودند و به شما دعا می‌کردند». این امر نشان می دهد معظم له تا پایان عمر بر همان صراط بود و ملایمتی از خود در برابر بهائیت نداشت. حال آقای علوی خود می داند با میراث واقعی آیت‌الله بروجردی که جز دفاع از اسلام دغدغه‌ای نداشت. سودای انتخابات! نمی دانم چرا برخی از آقایان چرا در آستانه تمنیات سیاسی و انتخاباتی یاد فرقه‌های دست آموز استکباری می افتند؟ آقای منتظری هم پس از سال ۷۷ که آقایان آذری قمی و چند نفر دیگر را به مقابله با نظام، فراخواند و توفیقی نیافت، از «حق شهروندی بهائیت» سخن گفت! آقای کروبی هم در سال ۸۷ شروع به نامه پراکنی در حمایت از دراویش و ابراز علاقه به بهائیت کرد و البته پاداش او ۳۰۰ هزار رای و رقابت با آرای باطله بود در حالی که تصاویر جوانان وابسته به فرقه بهاییت و اعلام حمایت دراویش گنابادی از او وی را به پیروزی در انتخابات ۸۸ امیدوار ساخته بود. کوشش هواداران آقای علوی برای ورود به انتخابات خبرگان آینده و حمایت او از بهاییت متاسفانه حاکی از فرجام بدی است. خرید نفرت جامعه ایمانی در برابر خوشایند یک فرقه، خسران بدی است ✍
14.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ پاسخ حمید رسایی به توییت عباس عبدی واقعیت ساختار قدرت در ایران و ابرقدرتی که امثال عباس عبدی بهش امید بستند. حمید رسایی
سفارت ایران در ریاض فردا بازگشایی می‌شود 🔺فرانس پرس: 🔹یک منبع دیپلماتیک در ریاض گفت که ایران فردا (سه شنبه ۶ مه) سفارت خود در عربستان را بازگشایی می کند .... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر از من بپرسند یکی از بدترین لحظاتی که در دوران روحانی تجربه کردی کدام بود، خواهم گفت دیدن این صحنه دردناک که وزیر خارجه کشورم اینچنین سراسیمه به استقبال وزیر انگلیسی رفت، ولی آن فرد فیلمبردار بود و ظریف دست از پا درازتر برگشت!
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این ۹ دقیقه ابعاد پنهان فتنه اخیر را برای شما رمزگشایی می کند... 🔷جنگ شناختی-ترکیبی چیست؟ 🔷چطور یقین ها تبدیل به شک‌ می شود؟ 🔷مهسا امینی چطور بهانه ضد انقلاب شد؟ 🔷چطور کمپین منافقین با موضوع من محجبه ام ولی با گشت ارشاد مخالفم زمینه ساز فتنه اخیر شد؟ 🔹هوش مصنوعی اینستاگرام چطور فرد به فرد ذائقه و رفتار را تغییر می دهد؟ 💠سید علیرضا آل‌داود مدرس سواد رسانه ای و پژوهشگر جنگ شناختی ادراکی پاسخ می دهد 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داوود
📚 ۵ رده سختی؛ ۵ چشمه امید رهبرمان کلید پیروزی را «ایمان و امید» برشمردند که دشمن آن سختی و نومیدی است. ◻️راز سختی‌ها گاهی سختی‌هایی پیش در زندگی پیش می‌آید که ما را بسوی ناامیدی می‌کشاند. ولی سنت خدا این است که ما را با سختی‌ها بیازماید تا بیشتر به درگاه خدا زاری کنیم و نیرومندتر به جنگ سختی‌ها برویم: «و ما أَرسَلنا فی‏ قَريَةٍ مِن نَبیٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساء و الضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ». پس سختی‌ها بن‌بست نومیدی نیست؛ بلکه دریچه امید است: «الحمدُ لله علَی عظیم رَزیَّتی». ◻️ ۵ رده سختی ۱. در زندگی همه سختی و بلاء هست: «و لَنَبلُوَنَّکم بشیء مِن الخَوف و الجوع» ۲. ولی این سختی‌ها درباره مؤمنون بیشتر است: «هُنالکَ ابتُلِیَ المؤمنون و زُلزِلوا زِلزالاً شدیداً» یعنی مؤمنون زلزله می‌شوند، آن هم زلزله‌ای که در گزارش خدا، بسیار سخت است! گاهی مومنون چنان به لرزه می‌افتند که صدای پیغمبر خدا هم بلند می‌شود: «و زُلزِلوا حتی یقولَ الرسولُ و الذین آمنوا معه متی نصرُالله!» اینجا است که خدا پاسخ می‌دهد «الا إنّ نصرَالله قریب» ۳. آیا سختی از این بیشتر هم داریم؟ آری داریم! چون پیغمبر خدا درباره پسینیان سلمان فارسی که ان شاءالله همین انقلاب ایران و همین مردم هستند می‌فرماید: «أعجَبُ الناسِ إیمانا و أعظمهم یقیناً» شگفت ترین ایمان و بزرگترین یقین را دارند. پس سختی‌های آنان نیز بیشتر خواهد بود؛ ازینرو پیغمبر به یاران بَدر و اُحد می‌فرماید که سختی‌های این مردم به اندازه‌ای است که شما تاب آن را ندارید! «إِنَّکمْ لَوْ تَحْمِلُونَ‏ لِمَا حُمِّلُوا لَمْ تَصْبِرُوا صَبْرَهُمْ‏» الغیبة، توسی: ۴۵۷. ۴. قرآن می‌فرماید که مومنان آغاز اسلام اگر ۲۰ تا باشند بر ۲۰۰ تن از دشمن چیره می‌شوند: «إن یَکُن مِنکم عِشرون صابرون یَغلِبوا مِأَتین»؛ ولی درباره مؤمنان آخرالزمان می‌گوید که دستاورد هر یک از آنان ۵۰ برابر هر یک از این مؤمن‌های بدر و اُحد است: «سَیأْتی قومٌ مِن بعدِکم، الرَجلُ الواحدُ مِنهم‏ لهُ‏ أَجرُ خَمسینَ مِنکم» و در روایتی دیگری می‌فرماید که توان آنان ۴۰ برابر توان یک مرد است: «أُعطِی الرجلُ مِنکم قُوّةَ أربعین رَجلاً». کافی، ۱۵: ۶۶۳. ۵. آیا سختی از این بیشتر هم داریم و کسانی از اینان نیرومندتر هم داریم؟ آره، سردار سلیمانی می‌گوید «این انقلاب آن‌قدر تلاطم و سختی دارد که یک روزی شهدا آرزو می‌کنند زنده شوند و در دفاع از انقلاب شهید بشوند. اینها کسانی هستند که اگر یکی شان به کوه بزند، کوه را جاکن می‌کند: «و جُعِلَت قُلوبُکم کزُبَرِ الحَدیدِ لَو قُذِفَ بِها الجبالَ لَقَلَعَتها». کافی، ۱۵: ۶۶۳. از اینان باشیم! ◻️ هشدار رهبر در این تنگناهای بسیار سخت، صدای ولیّ امر هم درآورد. ایشان گفت که مردم حجت را بر مسئولان و علما تمام کرده‌اند ولی بازهم از برخی مسئولان و برخی عالمان تکانی ندیدیم! ایشان گفتند که حجاب واجب شرعی و «واجب سیاسی» است! ولی ما چیزهایی می‌بینیم که بیشتر به «إباحه سیاسی حجاب» می‌خورد! بیشتر به «کاپیتولاسیون فحشا» می‌خورد تا لایحه عفاف! ◻️«محافظه‌کاران قاتل برخی گویا نمی‌خواهند هزینه بدهند! رهبرمان فرمودند «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است»! خب قتلگاه ولایت هم همین جاست دیگر: «گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم! ای عشق دلفروز دل من به تو گرم است». رهبر از همدستی رقیبان می‌نالد نه از دشمن! رقیبان چه کسانی هستند؟ قتل چیست؟ وقتی قتلگاه، محافظه‌کاری باشد، قاتل هم رقیبان محافظه‌کار هستند! شاید برخی بگویند پس چرا رهبر به آقایان هشدار نمی‌دهد! رهبر هشدار می‌دهد، ولی نه آشکار. سرزنش پی‌درپیِ برخی مسئولان و علما در جلوی چشم دشمن، یعنی همان دوپارگی که در اسرائیل می‌بینیم. رهبر گاهی آشکارا و گاهی هم تلخ و نهفته گله می‌کند؛ چنانکه در ۳ خرداد ۴۰۲ بود در گِله‌ای تلخ فرمود: «گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا می‌کند مواردی، ولی قانون شما اجرایی و الزامی است»! (متن پایگاه حفظ و نشر کمی عوض شده، لطفا به صوت این بخش گوش کنید). البته قانون آقایان هم گاهی برای خودشان الزام‌آور نیست؛ چنانکه رهبر در ۲ شهریور ۹۹ فرمود: «سیاستهای اصولی پهنای باند، مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد این‌جانب است» ◻️ التزام علمی به ولایت فقیه یا جهالت عملی؟ چرا اصل دین که ولایت است را اینگونه فروبگذاریم؟! چه راهی بهتر از این برای رسیدن به خدا هست؟ چرا «التزام عملی به ولایت فقیه» ندارند! خب مشکل ابلیس نیز همین «ولایت» بود؛ وگرنه خدا را «یکی» می‌دانست، خالق و رب و معبود را نیز یکی می‌دانست و تنها فرمان ولایی خدا را چیزی بیش از نصحیت نمی‌پذیرفت! جاهلیت این است که برخی در نزد ولیّ خدا و رهبر جهان، انگار با یک پیرمرد ساده روبرو هستند! چرا باید فرمان ولیّ امر حالت نصحیت پیدا کند؟ اُف بر جهل! .... ....
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥توضیحات حاج محمود کریمی درباره سرود انتقادی شب میلاد امام رضا که جنجال بپا کرده بود ! ❌️عذرخواهی از جایگاه مجلس و دولت تا انتقاد از لایحه حجاب و فشل بودن تیم رسانه ای دولت !
♦️برنامه زنده 🔸مراحل پیشرفت انقلاب و آینده پیش رو تحلیل سخنان مهم رهبر انقلاب در حرم حضرت امام خمینی(ره) با حضور:حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه دوشنبه ١۵ خرداد ١۴٠٢، ساعت٢٢:٠٠ شبکه افق
⭕️ بزرگترین ضعف لایحه عفاف و حجاب این است که به صورت میدانی تهیه نشده است 👤 محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف: 🔹(درباره لایحه عفاف و حجاب که از سوی قوه قضاییه نوشته شده و برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد) شاید بزرگترین ضعف لایحه عفاف و حجاب این است که به صورت میدانی تهیه نشده است. یعنی گروهی کارشناس در گوشه ای نشسته و بر اساس مصادیق جرم، از نگاه جرم شناسی به موضوع نگاه کرده و مصادیق بی حجابی، بدحجابی و کشف حجاب را فقط با جرم تشخیص داده اند در حالی که اگر برداشت‌های اجتماعی و فقهی را درنظر می گرفتند، بسیار موثر بود. 🔹(با طرح این سوال که چه مقدار از مسائل شرعی در این لایحه لحاظ شده) مساله مهم این است که تمام مومنان در این زمینه دغدغه مند شده اند. ما در مقام تصمیم ساز برای نظام نیستیم که بگوییم باید این کار را کرد ولی می توانیم به عنوان یک مطالبه گر بخواهیم در این لایحه با همان نگاهی که مطرح شد، یک بازنگری صورت گیرد. 🔹مگر می‌توان در نظام جمهوری اسلامی تصمیمی گرفت که وصیت نامه شهدا در آن دیده نشود. آن ها خون خود را برای این نظام داده اند و خواست عموم مردم و مومنان و حتی خواست کسانی که موافق نظام نیستند را باید شنید. در حکومت امیرمومنان (ع) و آن زمانی که اهل کتاب در آن دوره زندگی می کردند، قواعدی وجود داشت و آن ها آزاد بودند. امروز کسی که انقلاب را قبول ندارد، نمی تواند بگوید که حجاب را رعایت نمی کند؛ همانطور که اگر کسی انقلاب را قبول ندارد، نمی تواند بگوید کمربند ایمنی را نمی بندد و مالیات هم نمی دهد. 🔹ما معتقدیم کسانی که در قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را نوشته اند، شاید توجهی به مسائل نداشته اند و می‌توان ضمن طرح مسائل این لایحه با مجلس شورای اسلامی و علمای دینی، تعاملی صورت گیرد و آن ها نیز لایحه را ببینند. اگر ما این نظام را به عنوان یک نظام اسلامی با این قانون اساسی و اصول موضوعه آن قبول داریم، باید به این نکته توجه کنیم که آیا این لایحه با این اصول موضوعه سازگاری دارد یا نه./ ایرنا @Rasad_tahlil
. ♻️ جوابیه دوستداران دکتر حداد عادل و پاسخ به آن 🔰 حمید رسایی: یکی از دوستداران آقای حداد عادل که ادعای نزدیکی و ارتباط با ایشان دارد، متنی را در توجیه دست دادن وی با خاتمی ارسال کرده و درخواست تأمل بیشتر کرده. 👈 تصویر بخش اصلی متن به پیوست و پاسخ اما روشن است: ۱. جواب سلام واجب است ولی ابزار تحقق آن فقط است طبعا جواب سلام واجب، نیاز به دست دادن، چشم دوختن و لبخند ندارد. ۲. همانطور که نوشته‌اند شخصیت‌هایی مثل آقای شریعتمداری هم در آن جلسه حاضر بوده‌اند، سؤال این است که چرا خاتمی به سلام و علیک با شریعتمداری طمع نکرد! پاسخ روشن است چون ناامید بود. چون می‌دانست با رفتن به سمت ایشان، نه تنها چیزی بدست نمی‌آورد بلکه از دست می‌دهد. ۳. مطابق تعریف ایشان، آقای حداد پس از سخنرانی که از جایگاه پایین آمده، می‌توانست به سمت خاتمی نرود. تصویر هم می‌گوید که آقای حداد به محضر فتنه‌گری به نام خاتمی رسیده است! ۴. بدیهی بود که در مجلس ختم مرحوم دعایی (که بر پرچم شیر و خورشید هم نماز می‌خواند و برای خاتمی فتنه‌گر جشن تولد می‌گرفت و برای همین هم از طرف رهبری تذکر گرفت) خاتمی حضور پیدا کند و تجلیل شود. سیاستمدار فکر همه چیز را می‌کند و درجلسه حاضر می‌شود. ۴. آیا وقتی رهبری انقلاب، بدلیل اصرار بر فتنه‌گری، خاتمی را به حضور نمی‌پذیرد، حتی پیام تسلیت به مردم اردکان می‌د‌هد و نه خاتمی، آیا تشنج و التهاب شده؟ ۵. قطعا جناب حداد عادل را فقط با این اقدام نباید قضاوت کرد، اما نمی‌توان از این کوچک‌های بزرگ عبور کرد و تذکر نداد. 👈 همه این موارد درباره آقای محمدیان هم صادق است. eitaa.com/rasaee