5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سه هدف امام سجاد (علیهالسلام) در دوران امامت
1⃣ فرماندهی کاروان اسراء
2⃣ حفظ شیعیان و تربیت شیعه های درجه یک
3⃣ بازسازی فرهنگی جامعه مسلمین که به شدت منحط شده بود...
لذا امام سجاد مأمور به #سکوت بود
🎙حجت الاسلام عالی
.....
.....
پیامدهای پروژه تولید گناه جمعی!
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸شاید برای برخی این سوال ایجاد شده باشد که چگونه ممکن است «گناه جمعی» زمینهساز شکست اجتماعی شود؟ در یادداشت دیگری گفته شد، «عمومیکردن پنهانترین گناهان» یعنی اشاعه فحشای پنهان و «عادیسازی عمومیترین گناهان» یعنی بیاعتنایی مدنی به بیحجابی، زمینه ایجاد «جامعه سازگار با گناه» را موجب میشود. چنین جامعهای نیز آماده ارتکاب «گناهجمعی» میشود.
🔸به نظر میآید، اگر مهمترین پیامد ارتکاب گناه جمعی را شناسایی کنیم، تا حدود زیادی پاسخ پرسش بالا را توانستهایم بدهیم. این پیامد مهلک، بسترساز شکست اجتماعی(توقف، کندیحرکت، سلطهپذیری، خلوتشدن جبهه حق و تغییر ارزشها) میشود. «کاهش تقوایجمعی» مهمترین پیامد ارتکاب «گناهجمعی» است.
🔸شاید به میزانی که معنای تقوای فردی برای بسیاری از مردم، معلوم است، مفهوم تقوای جمعی روشن نباشد. بنابراین این سوال پیش میآید که تقوا به معنای پرهیز و پروای خدای متعال داشتن در اعمال فردی، چگونه امکان بروز و ظهور جمعی مییابد؟ زمانی که جمعی از مردم در رفتار و سعی اجتماعی خویش، ملاحظه خدا را بر ملاحظه غیرخدا ترجیح دهند.
🔸قاعدتاً وقتی مردم بخواهند ملاحظه خدا را در رفتار جمعی، داشته باشند، نیاز به پیادهسازی آرمانهای الهی در جامعه خویش دارند. به زبان دیگر باید احکام الهی را در جامعه خود ساری و جاری سازند نه احکام غیرالهی یا فرمان و دستورات نفسانی. اجرای احکام الهی یا تقوای جمعی، نیاز به حرکت و قیام لله دارد. باید در برابر همه ارادههای موجود غیرخدایی، ایستاد و زمینه تحقق حکم الهی را فراهم ساخت.
🔸گناهجمعی از این نظر منجر به کاهش تقوای جمعی میشود. گناهجمعی عینیتبخشی به ارادههای غیر الهی است و تابعی از ملاحظه غیرخدا داشتن در تعاملات اجتماعی است. بنابراین طبیعی است در جامعهای که مبنای آن تحقق اراده الهی بوده، ارتکاب گناه جمعی منجر به سلطه پذیری و فرمانبری از ماسویالله یا هر فرد و امر غیرخدایی میشود.
🔸در ساحت سیاست، کاهش تقوای جمعی، منجر به هدف و مقصد شدن شدن قدرت میشود. جریاناتی برای کسب، اعمال و حفظ قدرت دست به هر کاری زده و استفاده از هر ابزاری را توجیه میکنند. گروههایی که در رسیدن به قدرت ملاحظه خدا را ندارند، قدرت را وسیلهای برای ارضای خواهش نفسانی نظیر مالاندوزی، شهرتمندی و شهوترانی میکنند. اشرافیت نشانه چنین ترجیحی است. سکوت، بیعملی و عدم موضعگیری در بزنگاه اغتشاش و فتنه نشانه چنین ترجیحی است.
🔸در ساحت اجتماعی، کاهش تقوای جمعی، منجر به بیارادگی جمعی در برابر تحولات منفی جامعه میشود. جامعه سازگار با گناه، همان جامعه بیاراده در برابر عادی شدن و عمومی شدن گناه است و متفکرینش نیز ساحت تفکر و نظریه اجتماعی را ابزاری برای توجیه چنین سازگاریای قرار میدهند. بدتر از آن، اقدام برای احیای اراده جمعی در برابر این تحولات منفی را، تقبیح کرده و منکری ضدمدرن میدانند.
🔸در ساحت اقتصادی با وجود نزدیکی به ساحت سیاسی، کاهش تقوای جمعی منجر به فرهنگ «دم غنیمت شماری»، سواستفاده از بیتالمال، «تعارض منافع»، «ارتشا» و... آسیبهای دیگر میشود. فرد به کرسی نشسته یا نماینده مجلس و کارمند دولتش، فرصت بدست آمده را غنیمت دانسته و توبره خویش را پر میسازد. ترجیح اراده غیرخدا بر خدا در حوزه اقتصادی، یعنی ناامیدی از وضع موجود اقتصادی و احتکار برای آینده خود. چون امید به خدا جای خود را به امید داشتن از غیرخدا میدهد.
🔸همه اینها که گفته شد، نشان میدهد چگونه یک جامعه سازگار با گناه در تمام ابعاد خود مستعد شکست میشود. اما در آخر باید گفت، از این مقدمات چه نتایجی حاصل میشود:
▫️اینکه بخش قابلتوجهی از اصلاحطلبان با جریان ضد انقلاب، در حمایت از سازگاری، عادیسازی و عمومیسازی منکرِ بیحجابی هم داستان شدهاند، نشان میدهد آنها، خواسته یا ناخواسته در جهت پروژه شکست اجتماعی قدم گذاشتهاند.
▫️اینکه رسانههای رسمی و غیررسمی جریان اصلاحات نقش اول اشاعه فحشای پنهان و رسواییهای اخلاقی اخیر را دارند، نشان میدهد، ورود آنان در ساحت سیاسی تنها با هدف قدرت، اعمال و حفظ آن به هر قیمتی است.
▫️جریان حامی ارتکاب گناه جمعی، یعنی اصلاحات -با این مقدمات-، به معنی واقعی کلمه، دچار کمتقوایی یا بیتقوایی جمعی بوده و به همین دلیل در خصوص نظام اسلامی، شکستاندیش و زوال اندیش شده است.
▫️کاربست کلیدواژه خودبراندازی توسط خاتمی و عناصر اصلاح طلب، یا کلیدواژه سقوط توسط محسن رنانی و طیف جامعهشناس این جریان، ریشه در همین مسأله دارد. آنها آرزوخواه شکست اجتماعی، زوال سیاسی، سقوط نظام و براندازی حکومت هستند.
......
.....
15.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من از دیدن این همه مسلمان در کره جنوبی شگفت زده شدم
......
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این گفتگوی جالبتوجه رو از دست ندین
مخصوصاً خانوما 👌
خانم ادواردز (مدیر فروش پروژه سینمایی جنگ ستارگان) و خانم رزالی (بازیگر سابق هالیوود)
#حجاب
.....
....
کانال خبر و تحلیل
دیدار معاونین پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان و مشاور اجرا
✳️تأملی بر یک دیدار
این دیدار حکایتی دارد که شاید جای بیان همه آن در این مجال و مقال ممکن نباشد.
اصل کار بسیار پسندیده و قابل دفاع است. لذا از دوستان عزیزی که از اداره کل تشریف آوردند و منزل ما را نورانی نمودند تشکر ویژه دارم.
بنده نیز از فرصت دیدار سو استفاده و چند پیشنهاد دوستانه تقدیم کردم. تا چه قبول افتاد و چه در نظر آید👇
یک
_تشکیل یک کارگروه برای این کار
مثلا کارگروه دیدار یا کارگروه عیادت و....
دو
اولویت بندی کردن و تنوع بخشی به این اقدام نیک ضروری است. تاکید شد اسلام دین ارتباط است و همه معلمان شاغل و بازنشسته جزو خانواده بزرگ آ.پ هستند. ممکن است بین این عزیزان افراد بیماری باشندکه باید شناسایی و در اولویت عیادت قرار بگیرند. برخی فوت میکنند که باید در آنجا حضور پر رنگی داشت و خود را صاحب عزا دانست. برخی خدمتگذار و بابای مدرسهاند که نباید فراموش شوند. بدیهی است نمیشود خانه تک تک معلمان سر زد لذا باید راههای جایگزین پیدا کرد. برخی که آوازه معلمی و تدریس و مدیریت و خدمتشان بلند است، رهایشان نسازیم و به شکلهای مختلف از آنان دعوت و پای تجربههایشان بنشینیم و از پیشنهادات و انتقادات سازنده آنان بهره گیریم.
سه
تعلیم و تربیت در زمانه امروز حال چندان خوشی ندارد. جریان تربیت دیگر فقط در دست والدین و معلمان نیست. دهها کنشگر تاثیر گذار وارد معرکه انسان سازی و یا انسان سوزی شدهاند. البته از وضعیت پیشرفت «#استخرها» و از کندی آماده سازی زمین فرهنگیان در #شهرک_پرواز هم سخن به میان آمد. اگر خانهدار کردن معلمان بیپناه به درازا بکشد، ممکن است روح آن عزیزان به پرواز ابدی در آیند! نعوذ بالله!!!
چهار
معلم، فضای مجازی، والدین، دوستان، اینترنت، مدیریت مدرسه و امثالهم هر کدام نقش ایفا میکنند. حتی در این میدان وسیع تعلیم و تربیت نباید از نقش بابای مدرسه و یا رانندگان سرویسهای مدارس غافل بود. نقدهایی هم به برخی انتخابها و انتصابها به عمل آمد.
پنج
از سخنان و سخنرانیهای وزیر و معاونین و مدیران کل بگیر تا مدیر یک مدرسه کمتر حرف جدید و مبتکرانه و کارگشایی شنیده میشود.
در همین ایام معاون وزیر محترم چند روزی همدان بودند و کلی این طرف و آن طرف و این جمع و آن جمع چرخیدند و حضور یافتند ولی شوربختانه نکتهای راه گشا و راه حلی قابل اجرا و دندان گیر در صحبتها و مصاحبههای ایشان دیده نشد. همان حرفهای تکراری و بی حاصل و کلی.
بقیه علما هم تقریباً همین گونهاند!
انگار تعلیم و تربیت در وجودشان خانه نکرده است. انگار با دستگاه ت.ت بیگانهاند. مثل غریبهها سخن میگویند. مهارت ندارند. روش نمیدانند. به ظاهر آویزاناند. به عکس و فیلم و گزارش، چسبندگی بیشتری وجود دارد.
ارزیابی دقیق از کارها و آمدن ها و رفتنها صورت نمیگیرد. سخنان رمق ندارد. حرفها به دل نمینشیند. نگاهها بیجان و بیرمق است و بعضاً خالی! الله اعلم از مراعات بیتالمال و ساده زیستی و خانههای سازمانی!
کارگزاران در دسترس نیستند. گاهی دیوار چین حاکم است. در عصر رسانه، دسترسی به برخی از آنان تقریباً ناممکن است.
شش
انشاءالله نقاط قوت دستگاه هر روز بیشتر، مشکلات کمتر، ندانم کاریها حذف و مدیران و حکمرانان کارآمد به جای افراد نابلد در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.
هفت
نکته بسیار بسیار مهم آن است که سازوکار انتخاب مدیران و کارگزاران معمولا علمی و دقیق نیست و متاسفانه تمامی ناکارآمدی برخی مدیران محصول چنین وضعی است. در روزگار سخت بلاها و بلواها، توصیهها و رفاقتها نباید جایی در این فقره داشته باشد. یا ایها الناس! با خط و شیر رفاقت نمیتوان مدیر لایق و شایسته گزینش نمود.
بماند بقیهاش
ارادتمند
#بهرامی_مشعوف
۱۴۰۲_۵_۲۱
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صد بار مردم وقتی به پای خواهرانم خار دیدم
ای وای از شام گهواره را در بین یک بازار دیدم
#شهادت_امام_سجاد حضرت زین العابدین علیهالسلام را تسلیت عرض میکنیم.
.....
.....
21.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ماجرای حذف فوتبال زنان آمریکا چیست؟
🔺چرا بخشی از مردم آمریکا از این باخت خوشحال شدند؟
....
....
📰 #تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب یزد، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز
.....
.....