eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
359 دنبال‌کننده
14هزار عکس
12.5هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میگن عربستان که خواستگاه اسلام بود کنسرت میذاره و خواننده‌های خارجی میان، میخونن و میرقصن جمهوری اسلامی دیگه خیلی گیره ول کنید بابا انقدر سختگیری چیه؟ پاسخ خوبی داد تو این کلیپ ..... .....
🔻فهم دینی در فلسفۀ فرهنگ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. ما به عنوان اصحاب تفکّری که در برابر تجدّد قرار دارد و می‌خواهد دوباره به شوکت و هیبت پیشین بازگردد و یکه‌تاز و پیش‌رو شود، ناچاریم که به «مبادی» بپردازیم و خویشتن فلسفی‌مان را به میدان مواجهه بیاوریم. ما در نقطۀ آغاز قرار داریم و اقتضای قرار داشتن در این نقطۀ معرفتی، پرداختن به مبادی فلسفی است. نزاع ما با تجدّد، در سطح نیست که بتوان از مبادی آن بهره گرفت و با تکیه بر این زیربناها، روبناهای دینی آفرید. ازاین‌رو، باید از نقطۀ صفرِ نظریه‌پردازی آغاز کرد و از اساس، «تفکّر دیگر»ی را ساخته‌وپرداخته کرد. آنان که تقابل اسلام با تجدّد را در پوسته و قشر می‌انگارند و در پی تلفیق سنّت با تجدّد هستند و ترقی و توسعه و جهانی‌شدن را پذیرفته‌اند، به‌حتم معتقد به ترمیم‌ها و تعدیل‌‌های موردی هستند و نمی‌خواهند زیرساخت‌های متفاوتی را تولید کنند. باورمندان به این رهیافت، علم و عقل و تمدّن غربی را دارای ماهیّت تاریخی و فرهنگی نمی‌انگارند و ریشه‌های فلسفی آن را آغشته به مادّیّت تصوّر نمی‌کنند. چنین پنداشتی دربارۀ تجدّد، ناصواب است و ما را بیش از پیش و به دست خودمان، ذیل تاریخ تجدّد می‌نشاند و اسیر و محصور اقتضاهای آن می‌کند. بدین سبب است که «علم دینیِ فرهنگ»، محتاج «فلسفۀ دینیِ فرهنگ» است و بدون این زمینه، بیش از تکه‌بندی و اقتباس ناموجّه نخواهد بود. [دوم]. فلسفۀ فرهنگ به‌عنوان یکی از حوزه‌های فلسفۀ مضاف، جوهرۀ عقلی دارد، اما این‌چنین نیست که عقل در فلسفه‌های مضاف، بی‌رنگ و صوری باشد و از اصول‌موضوعه‌ای که خاستگاهش جهان‌بینی است، اثر نپذیرد. در پشت‌صحنۀ فلسفۀ فرهنگ، «کلان‌روایت‌ها»یی قرار دارند که ربط مستقیم به «عقل این‌جهانی» یا «عقل دینی» دارند و در تناسب با آن، دلالت‌های خود را به حوزه‌های معرفتیِ پسینی، تحمیل می‌کنند. این کلان‌روایت‌ها، جنبۀ تمدّنی دارند و حاصل یک عالَم تاریخی و معرفتی هستند. هر تمدّنی، عالَم تاریخی و معرفتیِ خاص خود را دارد و در نسبت با وجودِ خویش، عقل می‌آفریند. عقل، در عین این‌که استقلال نسبی دارد و از پاره‌ای جهات، عام و جهان‌شمول هست، اما هنگامی که در عینیّت تاریخی و فعلیّت اجتماعی قرار می‌گیرد، رنگ‌پذیر و اقتضایی می‌شود. براین‌اساس، عقل ما با عقل تجدّدی، تفاوت‌های بنیادین دارد. عقل تجدّدی، دنیازده و ابزاری و جزوی است و عقل ایمانی، افزون بر این‌که معطوف به معاش است، اما از معاد، غفلت نمی‌کند. این در حالی است که تجدّد از عقل کلّی، بی‌بهره است و خود را در عقل جزوی، منحصر کرده است. ازاین‌رو، تمدّن غربی را باید تکنیکی و مادّی و کمّی دانست. آن‌‌چنان عقلی، این‌چنین اقتضایی دارد. حال باید در قلمرو فلسفۀ فرهنگ نیز، عقل ایمانی و کلّی و قدسی را به صحنه آورد و به توصیف‌ها و توصیه‌های او دربارۀ فرهنگ، تن در داد. عقل فرهنگی یا عقل تاریخی - که البته مبتنی بر مبادیِ قطعی و عام نیز هست - می‌تواند روایتی از فلسفۀ فرهنگ ارائه کند که در عین توجیه منطقی، اینجایی و بومی نیز باشد. [سوم]. شاید بتوان گفت در میان تمام حوزه‌ها و عرصه‌های فلسفۀ مضاف به امر، در هیچ‌جا همچون فلسفۀ فرهنگ، عینیّت و زیستن در متن و بافت آن، مؤثّر در نظریه‌پردازی فلسفی نیست. همچنان‌که به تعبیر مرتضی مطهری، عقل فقهی، تاریخ و جغرافیا دارد و فقه شهری، بوی شهر می‌دهد و فقه روستایی، بوی روستا، فلسفۀ مضاف نیز تابع «تجربۀ‌زیستۀ عقل» است که با قالب خاصی از هستی فردی و اجتماعی، قرین و مأنوس بوده است. به بیان دیگر، «نحوۀ بودن» در «نحوۀ فهمیدن»، مدخلیّت و حضور دارد و دریافت‌های معرفتی از بافت‌های غیرمعرفتی، استقلال مطلق ندارند. این‌همه به معنی میل به نسبیّت و تاریخیّت مطلق نیست که با بنیان فلسفۀ اسلامی، ناهمخوان است، بلکه سخن در این است باید به صورت بینابینی، چنین ربط و نسبتی را پذیرفت. همچنان‌که اشاره شد، این خویشاوندی در فلسفۀ فرهنگ، بیشتر از فلسفه‌های مضافِ دیگر، احساس می‌شود؛ چراکه فرهنگ، درهم‌تنیدۀ با وجودِ خودِ انسان است و از آن گسستنی نیست. فرهنگ در وجودِ انسان، محقّق و متجلّی می‌شود و انسان میان خود و فرهنگ، فاصله‌ای نمی‌بیند. این منِ ثانوی، هویّتی است که در عمق وجودِ انسان آشیانه می‌کند و بدین سبب، ماهیّت خاصی را به عقل انسان القا می‌کند. در قلمرو نظریه‌پردازی دینی نیز، هرچه نظریه‌پرداز بتواند به تجربۀ‌زیستۀ حیات معنوی و فرهنگ قدسیِ خویش رجوع کند و در وضع «اُنسی» و «آگاهانه» نسبت به آن قرار بگیرد و روایت‌گر حال «وجودی» و «انفسی»‌اش باشد، به فلسفۀ دینیِ فرهنگ، نزدیک‌تر می‌شود. در نقطۀ مقابل، اهتمام و اعتنای آنچنانی ما به فلسفۀ تجدّدیِ فرهنگ، امکان‌سوز و امتناع‌آفرین است. 🖇در اینجا بخوانید: http://iict.ac.ir/fahmdini ..... ....
نيروهاى صهيونيست بعد از تلاش هاى مكرر و براى تصرف خيام و تحمل تلفات زياد ظاهرا از تصرف خيام نا اميد شدن و جهت حمله رو بردن سمت مثلث كفر كلا ،طيبه و دير ميماس و ميخوان از اون سمت به نهر ليتاني برسند كه ان شاء الله با مجاهدت و دلاورى شير بچه هاى حيدر كرار در حزب الله در اون محور هم شكست سختى خواهند خورد .
🔖 درسگفتار: "الفت در برابر اراده‌ی معطوف به غلبه" ▪️ تلاشی برای پیدا کردن خود در جهان امروز 📚 با ارائه دکتر وحید یامین پور ⏱ ۱۵ جلسه آفلاین ( ۳۲۰ دقیقه) 🌐 بصورت درسگفتار 📃 همراه با بسته مکمل 🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام: 🌐 https://e-mehrab.ir/component/moojla/coursedetail/4584 ..... ....
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺منبر به این دلچسبی کمتر پیش میاد... تا آخر ببین ضرر نمیکنی، اگه حال کردی صدقه جاریه نشر بده به عشق مولا علی(ع) ♻️♻️♻️♻️♻️ ..... .....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ عقاید ظریف سنخیتی با آرمان‌های امام و رهبری ندارد 1/ رسایی در گفت و‌گو با شبکه خبری «ایران ۲۴»: 🔻وندی شرمن در خاطراتش نوشته که ظریف را با اسم کوچک صدا می‌کرد. 🔻خون ظریف بر اساس آب و هوای آمریکا تنظیم شده و اکسیژن آمریکا، خون او را ساخته. 🔻ظریف دبیرستان، دانشگاه، سربازی و اشتغال خود را در آمریکا گذرانده و با آمریکایی‌ها رفیق است. 🔻عقاید ظریف سنخیتی با آرمان‌های امام و رهبری ندارد و‌ مبانی فکری و اعتقادی نظام را باور ندارد. 🔻 رهبر انقلاب هم گفته اند که نفوذ اقسام مختلفی دارد، اکنون شاهدیم که برخی عقایدشان تغییر پیدا کرده است. ..... .....
🟥 آقای عارف ! تصویبنامه طاغوتی شما علیه مصوبه مترقی شهید آیت الله رئیسی را تحریم می کنم ! ✔️جناب دکتر عارف ؛ معاون اول محترم رئیس جمهور مردمگرا ، سلام بر شما ؛ به یاد حاج قاسم که هیچگاه حق مآموریت نگرفت ؛ابلاغ تصویبنانه ارتجاعی شما علیه مصوبه ی مترقی ، مردمی و منصفانه شهید جمهور در پرداخت حق مآموریت های خارجی کارکنان دولت به ریال و بازگشت طاغوتی تان به چرب و شیرینِ ضد مردمیِ یورو و دلار را محکوم و آن را در طول ۴ سال نمایندگی خویش تحریم می کنم و امیدوارم همه نمایندگان و مدیران هم این کار ضد مردمی را محکوم و این مصوبه ننگین را تحریم کنند ✔️والسلام علی من اتبع الهدی 🔺️دکتر مجتبی زارعی ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ..... .....
🔺بدن ما با ما حرف میزنه .... ....
🔵 برق ۳۸ درصد گران شد. ️..... .....
🔻تکنیک های عملیات روانی بخشی از سند اصلی گاهی اوقات برخی رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها، مطلبی را با عنوان «شایعه»، «احتمال دارد»، «به نظر می‌رسد» و امثال این‌ها چاپ می‌کنند. سپس سایر رسانه‌ها تردیدها درمورد خبر، به انتشار آن از قول رسانه‌ی مرجع مبادرت می‌نمایند. در نتیجه خبری که بیش نیست، درجهان به عنوان یک خبر ناب و دست اول منتشر می‌شود. شایعات فرمول مشابهی دارند؛ یعنی وقتی یک شایعه درباره یک موضوع پخش می‌شود وشایعه بودنش هم مسجل میشود، بعد از گذشت چند وقت شایعه مشابهی مطرح می‌شود. اگر یکی از شایعه‌ها را بشناسید می‌توانید بقیه را هم تشخیص دهید. به طور مثال شایعه‌های زیادی درباره ویروس‌های خطرناک شنیده‌اید که فرمول همه هم ثابت است. گاهی هم، بدون آن که منابع خبری معتبری آن مطلب را منتشر کنند، صرفاً از قول رئیس ناشناس یک بیمارستان از مردم خواسته می‌شود که تا اطلاع ثانوی فلان مواد غذایی را نخورند. بعد از مدتی مشابه همین شایعه را با اسم فرد جدید و خوراکی‌های جدید می شنوید؛ آن وقت است که دیگر اعتماد کردن به خبر و بازنشرآن اشتباه بزرگی است. در نتیجه به این شکل یک به سرعت به یک شبه واقعیت تبدیل می‌شود. امروزه، بسیاری از خبرهای کذب از این طریق موثق جلوه می‌کنند. ..... ....