سه هفته پیش با جمعی از دوستان چند روزی #سوریه بودیم و سعی کردیم از نزدیک بررسی کنیم چه کمکی میشه به آورگان لبنانی کرد و چه کارهایی اولویت هست.
با حاج آقای راجی، سید کاظم روحبخش، حسین دارابی و دو نفر از رفقای جهادی، به شهرهای مختلف رو سر زدیم و سعی کردیم خلأها و نیازها رو احصاء کنیم. از اون جمع ۶ نفره، چهار نفر به ایران برگشتیم و حاج آقای راجی و یکی از رفقای جهادگر به #لبنان رفتند.
نتیجه بررسی میدانی ما این شد که الآن بهترین و اولویتدارترین کمک به جبهه لبنان، این هست که تلاش کنیم مردمی که از خانه و زندگیشون دور شدند و پشت جبهه هستند، بتونند #مقاومت کنند. دغدغه اصلی خود بچههای مبارز حزبالله هم همین موضوع بود.
(توضیح این موضوع مفصل هست، انشاءالله به زودی بشه در موردش صحبت کنیم)
عقبه جنگ همین مردم هستند و تا زمانی که اینها مقاومت کنند، نیروهای نظامی با تمام توان و با خیالی آسودهتر در میدان حاضر میشن. چه آتشبش بشه و چه نشه وضعیت اسکان این مردم بسیار مهمه ...
توی لبنان رفقا دیدند که تعداد آوارگانی که اسکان جمعی دارند، کماکان عدد بسیار بسیار بالایی هست و بعضاً چندین خانواده از خانواده شهدا و رزمندگان داخل یک کلاس مدرسه اسکان دارند که شرایط بسیاری سختی رو ایجاد میکرد. خصوصا که الان نزدیک به دو ماه هست چنین شرایطی ادامه پیدا کرده. باید کاری میکردیم ...
به ذهنمون رسید #پویش_خانههای_مقاومت رو راه بیندازیم ...
تصمیم گرفتیم هر گروه جهادی که توان و اعتباری داره بیاد وسط و به نیت امیرالمونین ۱۱۰ خانه برای خانوادههای شهدا و رزمندگان حزبالله اجاره کنه و این کار رو حداقل برای مدت چند ماه تا گذر از این بحران ادامه بده.
اگر شما هم قصد مشارکت در این جهاد همدلانه رو دارید، میتونید به شماره شبا یا شماره کارت جهادگران که مطمئن و حقوقی هم هست، مبالغ رو واریز کنید.
گزارش مبلغی که جمع میشه و خانوادههایی که اسکان داده میشن، همینجا و به تناوب خدمت شما اعلام میشه ...
5892107046806173
IR400150000003101031919411(به نام جهادگران) بزنید روی شماره کارت و شبا کپی میشه یا علی (⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حسابهای حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه داره، از هر برنامه دیگه بانکی و ... واریز کنید مشکلی وجود نداره) #حمید_کثیری ..... ....
🔴 آتشبس یا عقبنشینی؟
🔺پذیرش آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در برابر #حزبالله_لبنان، بهویژه زمانی که از موضع استیصال صورت میگیرد، بیانگر تغییرات قابلتوجه در معادلات ژئوپلیتیکی و نظامی منطقه غرب آسیاست.
این تصمیم، علاوه بر آشکارسازی ضعف استراتژیک اسرائیل، پیامدهای گستردهای برای محور مقاومت و بازیگران منطقهای دارد.
🔺رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس خود بر «برتری نظامی مطلق» بهعنوان رکن اصلی بقای خود تکیه داشته است. این استراتژی اما در دهههای اخیر به دلیل مقاومتهای منطقهای، بهویژه توسط حزبالله لبنان، به چالش کشیده شده است.
حملات موشکی دقیق، استفاده از تاکتیکهای جنگ نامتقارن، و توانایی حزبالله در بازدارندگی، بهطور قابلتوجهی قدرت نظامی اسرائیل را فرسوده کرده است.
علاوه بر این، ضعف اطلاعاتی اسرائیل در پیشبینی و مهار اقدامات حزبالله نشاندهنده اختلال گسترده در سامانههای امنیتی و اطلاعاتی این رژیم است.
💢 پذیرش آتشبس توسط رژیم صهیونیستی، تحتفشار چندین عامل داخلی و خارجی صورت گرفته است.
از یک سو، وضعیت اقتصادی و اجتماعی متزلزل در داخل اسرائیل، اعتراضات گسترده علیه سیاستهای داخلی دولت نتانیاهو، و کاهش اعتماد عمومی به ارتش، فشار زیادی بر این رژیم وارد کرده است.
از سوی دیگر، ناکامی در دستیابی به اهداف نظامی، افزایش تلفات و هزینههای جنگ، و احتمال گسترش درگیریها به یک جنگ منطقهای، بویژه مشخص شدن ضعف و استیصال رژیم صهیونیستی در برابر توانِ نظامی جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را وادار به پذیرش آتشبس کرده است.
🔺در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران، نقش تعیینکنندهای در تغییر موازنه قوا در منطقه دارد.
حمایتهای استراتژیک ایران از محور مقاومت، حزبالله را به نیرویی قدرتمند تبدیل کرده که قادر به تهدید عمق استراتژیک اسرائیل است.
علاوه بر این، ایران با بهرهگیری از دیپلماسی فعال، تلاش کرده است اجماع منطقهای علیه تجاوزات اسرائیل ایجاد کند.
در سطح منطقهای نیز، افزایش همگرایی کشورهای محور مقاومت و شکلگیری جبههای متحد در برابر اسرائیل، تأثیر مهمی در عقبنشینی این رژیم داشته است.
در سطح بینالمللی، افکار عمومی جهانی و فشارهای دیپلماتیک، بهویژه از سوی کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را تحتفشار قرار داده است.
🔺حزبالله لبنان با وجود شهادت رهبر و فرماندهان میدانی خود، با اعمال استراتژیهای موفقی، توانسته است معادلهای مبتنی بر بازدارندگی متقابل ایجاد کند.
قدرت موشکی حزبالله، توانایی نفوذ به عمق اسرائیل، و استفاده از تاکتیکهای چریکی پیشرفته، باعث شد اسرائیل نتواند به اهداف نظامی خود دست یابد. و نهایتاً این توانمندیهای حزبالله، رژیم صهیونیستی را به پذیرش آتشبس وادار کرد، و پیام مهم این آتشبس ایاست که؛ مقاومت مؤثر میتواند برتری نظامی اسرائیل را به چالش بکشد و آن را به #عقبنشینی وادار کند.
از منظر ژئوپلیتیکی نیز، این آتشبس نشاندهنده افول تدریجی جایگاه رژیم صهیونیستی و تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت و انسجام بیشتر حزبالله است.
🔺پذیرش آتشبس توسط اسرائیل، نه صرفاً یک توقف موقت، بلکه نشانهای از عقبنشینی استراتژیک در برابر مقاومت است.
این تحول، در کنار نقشآفرینی محوری ایران و قدرت حزبالله، نمایانگر تغییرات بنیادین در معادلات ژئوپلیتیکی منطقه است. و پیامدهای این رویداد، فراتر از لبنان و فلسطین، به کل محور مقاومت و آینده غرب آسیا تعمیم خواهد یافت.
✍ #حسن_باویر
#ژئوپلیتیک_رسانه
......
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قالیباف: انتصاب آقای ظریف تخلف و غیرقانونی است!
⭕️ نکتهای که در رابطه با آقای ظریف گفتید، تخلف است و خلاف قانون انجام شده و باید پیگیری شود. انتصاب غیرقانونی است و ما پیگیر اقدامات قانونی هستیم.
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای بتن ریزی در راکتور اراک در ۶۴ ثانیه!
@Sabety_ir
.....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم لبنان علیرغم هشدارها درحال بازگشت به جنوب لبنانند
.....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ واکنش جالب رهبر انقلاب به ترک فعل های مسئولین و عدم ایفای نقش نظارتی توسط مجلس!
✅ آن روز که قطعنامه 598 را امضاء کردیم و آتش بس با صدام را پذیرفتیم، در ظاهر صدام در اوج قدرت بود و ایران ما شکسته و خونین بال. آن روز خیلی ها در خواب هم نمی دیدند که روزی برسد صدام جنایت کار زیر پای رزمندگان اسلام لگد مال شود، اما شد. و امروز هم شبیه همان روزهاست. این آتش بس مقدمه یک پيروزي بزرگ است ان شاءالله. کمی صبور باشید..
البته شرط پیروزی ایمان به نصرت الهی، ولایت پذیری و مجاهدت عالمانه و مخلصانه است..
......
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ضاحیهٔ را پس از شهادت مردان حزبالله در آن باید ضاحیه مقدسه بیروت نامید. اکنون دوستداران سیدشهید در ضاحیه تجمع کرده اند
....
....
کانال خبر و تحلیل
✅ ضاحیهٔ را پس از شهادت مردان حزبالله در آن باید ضاحیه مقدسه بیروت نامید. اکنون دوستداران سیدشهید د
✅ به زودی جهانیان شاهد قیام میلیونی دوستداران سید شهید مقاومت در ضاحیهٔ بیروت خواهند بود. خواهید دید که خون شهید نصرالله چگونه در لبنان طوفان به پا می کند..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر به شوخی به دخترش می گوید: کجابودی؟ یالا برو خونه
دختر می گوید: کدام خانه 😁
این ها را نمی توان شکست داد
.....
....
🔻به مناسبت همایش فلسفهی فرهنگ:
رگهها و قطعههای فلسفهی فرهنگ در تفکر آیتالله خامنهای
🖊مهدی جمشیدی
۱. در منطق عقلی آیتالله خامنهای، فرهنگ همچون یک ابزار و مقدمهی امر دیگر نیست، بلکه خودش غایت است؛ به این معنی که کمال انسان، مشروط و منوط به کسب مجموعهای از ارزشهای عالی و معنوی است که دین، آنها را ارائه کرده است. انسانیت انسان، وابسته به همین معماری خویشتن است و اگر انسان به چنین فضایلی دست نیابد، ماهیت انسانی را در خود محقق نکرده و در وجود انسانی، متوقف مانده است. اما در انگارهی توسعه، فرهنگ یک وسیله و بستر برای غیر از خودش است؛ فرهنگ، برای توسعه است و توسعه، جوهر و ذات اقتصادی دارد. در این انگاره، انسان در معاش و بدن خلاصه میشود و همهچیز، در حکم مقدمهی لذت مادی فزونتر است. پس فرهنگ، اصالت ندارد و فرع بر غیر از خودش است. این در حالی است که در مقایسه با همهی عرصهها و پهنههای زندگی انسان، این فرهنگ است که با کمال انسان، نسبت نزدیکتر و مستقیمتر دارد و متضمن پیشرفت حقیقی است. آیتالله خامنهای معتقد است که پیشرفت ابزار و فنآوری و ماده و معیشت، پیشرفت انسانی و حقیقی نیست و نمیتواند گویای وضع باطنی فرد و جامعه باشد، اما پیشرفت فرهنگ و سبک زندگی، از ترقی در وجه معنوی و هویتی جامعه حکایت میکند و از این جهت، معیار قضاوت دربارهی پیشرفت حقیقی است. به بیان دیگر، پیشرفت ابزار، پیشرفت ابزار است و نه انسان. این که انگارهی توسعه، منحصر در وجه تکنیکی و ابزاری است و ماهیت انسان در آن به فراموشی سپرده شده، برخاسته از انسانشناسی فلسفی مبتنی بر روایت مادی از انسان و ماهیت و غایاتش است. اینگونه است که میتوان نظریهی توسعهی تجددی را از زاویهی نظریهی اصالت فرهنگ، نقد و ابطال کرد.
۲. همین که پای انسانشناسی فلسفی به نسبت میان انسان و فرهنگ گشوده میشود، آشکار میشود که مسألههایی از این دست، گرهخورده با فلسفهی فرهنگ است و با تکیه بر فلسفهی فرهنگ میتوان از عهدهی حل آنها برآمد. جامعهشناسی فرهنگ، تهی از این پیشفرضها نیست، اما به لحاظ منطقی، در درون خود از آنها سخن نمیگوید. جامعهشناسی فرهنگ، آمیخته به این اصولموضوعه است و استدلالهای معطوف به این اصولموضوعه، در فلسفهی فرهنگ مطرح میشوند. جامعهشناسی فرهنگ، این مباحث را غیرعلم معرفی میکند، اما به گونهای نهان و زیرپوستی، بر آنها تکیه دارد و بدون آنها، امکان تحلیل فرهنگ را ندارد. این پیشفرضها در جامعهشناسی فرهنگ، هم مصرح و عیان نیستند و هم بدیهی انگاشته میشوند، اما اگر رد پایی از آنها در نظریهی فرهنگی متفکران مسلمان مشاهده شود، ایدئولوژی و شبهعلم و عینیتستیزی خوانده میشوند. پس دربارهی دو دسته از ارزشها که در ارزشبودن، مشابه هستند، دو گونه قضاوت میشود. فلسفهی فرهنگ میتواند همهی این مسألههای پیشاعلمی را زیر چتر خویش بگیرد و بدون استفاده از تعبیر گفتگوستیز و تخریبگر ایدئولوژی، فرصت تأمل عقلی را فراهم نماید. اگر پیشفرضهای برونعلمی در جامعهشناسی فرهنگ، در قلمرو فلسفهی فرهنگ قرار میگیرند و طرد و تحقیر نمیشوند، در اینجا نیز باید پیشفرضهای فلسفی متفکران مسلمان را به رسمیت شناخت.
۳. پای فلسفهی فرهنگ، حتی به دامنهی تعریف فرهنگ نیز گشوده میشود؛ به این معنی که رویکرد فلسفی، حتی در تعریف فرهنگ نیز حضور و اثر دارد. نهفقط فرهنگ بهمثابه یک هستی اجتماعی، وابسته به اراده و اعتبار ماست، بلکه معناپردازی برای آن نیز از ریشهها و رگههای فلسفی اثر میپذیرد. اینکه آیتالله خامنهای میگوید فرهنگ، روح جامعه و معیار تشخص و هویت آن است، از نوعی ساختاراندیشی حکایت میکند که معنا و باطن و هویت را بر ماده و ظاهر و پوسته ترجیح میدهد و برای حیات درونی، معتقد به اصالت است. جامعه، باطنی دارد و ظاهری. هستی جامعه، دولایه است. این دولایهگی، در امتداد همان انسانشناسی فلسفی قرار میگیرد که وجود انسان را مرکب از ماده و معنا میداند و جامعه را نیز امتداد وجودی انسان و اقتضاهای تکوینی و سرشتی آن قلمداد میکند. پس تعریف فرهنگ، همواره صوری و خنثی نیست؛ اگرچه بسیاری از تعاریف فرهنگ، بیریشه و بیرگه هستند و دلالت معرفتی خاصی ندارند. در مقابل، علم اجتماعی تجربهبسنده و آماری که در ایران شایع است، چون نمیتواند و نمیخواهد راه به وادی فلسفه بیابد و برای خودش، زیرساخت فلسفی بیافریند، به انکار رومیآورد و نقصانهایش را کمال و فضیلت تصور میکند. در آغوش کشیدن عینیت و لمس واقعیت فرهنگی، هیچ تلازمی با ستیزهجوییهایی ضدفلسفی ندارد، بلکه حاصلش، سطحیشدگی هرچه بیشتر علم اجتماعی و فروکاهیدن آن به پیمایشهای عددبنیان و قشری است که ما را از حقایق نهفته در باطن جهان اجتماعی، دور میسازد.
🖇در اینجا بخوانید:
http://iict.ac.ir/ragefalsafe
....
....
به وقت قهوه و قلیان به وقت پیروزی...
در سفرنامهام درباره نقش قهوه و قلیان در زندگی این مردم مقاوم سخن گفتهام 🇱🇧
....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
شعری برگرفته از سفرنامه آقای یامینپور به لبنان که نوشته بود:
«میگوید اینها تا بهحال دست کم سه بار خانهشان را از نو ساختهاند. آن جنوبی حتی همین چند ماه پیش همان موقع که در حیاط خانهاش قلیان میکشید و به در و دیوار خانهاش نگاه میکرد نقشه جدید خانه را در ذهنش کشیده؛ با خودش گفته "اگر دفعه بعد اسرائیل خرابش کرد، اینبار اینطور میسازمش!"»
#یادداشتهای_بیروت
🕊🕊🕊🕊
من از غمهای خود، بال و پر پرواز میسازم
دلم را بشکنی با تکههایش ساز میسازم
اگر دستی بچیند ساقهام را باز میرویم
اگر پایی بکوبد خانهام را، باز میسازم
برای داستان خویش، پایانی نمیبینم
اگر ویران شوم هر بار، از آغاز میسازم
درخت باغچه، دلتنگ گنجشکان نمیماند
که از فردا حیاط خانه را دلباز میسازم
تمام خانه را آجر به آجر شعر میخوانم
تمام خانه را این بار با آواز میسازم
بیا با منجنیقت شعلهباران کن جهانم را
گلستان میشوم در آتشت، اعجاز میسازم
منم ققنوسِ در افسانهها، با تب نمیسوزم!
منم صبحی سراسر روشنا، با شب نمیسازم!
✍️ فائزه امجدیان
یامینپور
.....
....
برخی میگویند "نتانیاهو و اسرائیل مجبور شدند به آتشبس تن بدهند." اگر این حرف به معنای عدم تمایل اسرائیل به آتشبس باشد، چندان دقیق نیست. در واقع کابینه خبیث نتانیاهو در زمانی که تمام توانش را برای نابود کردن حزبالله و قطع موشکباران به سرزمینهای اشغالی صرف کرد و موفق نشد، "از آمریکا درخواست کرد" زمینه آتشبس را فراهم کند. ادامه جنگ مخمصهای بود که اسرائیل بدون آتشبس نمیتوانست از آن بیرون بیاید.
آنچه در متن توافق آمده بسیار کمتر از آن چیزی است که اسرائیل میخواست با بمب و موشک و F35 بهدست آورد و نتوانست و حالا با توافق آنرا از حزبالله گدایی میکند. حالا همه میدانند خلع سلاح حزبالله غیر ممکن است. حزبالله یعنی مقاومت در برابر تجاوز و اشغال؛ بیچارگی ارتش اسرائیل در تضعیف حزبالله و شکست مفتضحانهاش در جلوگیری از موشکهای حزبالله سومین شکست تاریخی رژیم بعد از فرار سال ۲۰۰۰ و جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ در برابر مقاومت لبنان است.
یامینپور
....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب: برای اولینبار در تاریخ، این پیروزی به دست قهرمانان حزبالله رقم خورد؛ بیش از ۳۵۰ موشک شهرهای اسرائیلی را در هم کوبید، یک پیروزی بزرگ بود؛ اسرائیلیها چون در حال غرق شدن و شکست بودند به سرعت به توافق تن دادند
#جارچی
.....
.....
💬 قالیباف: تحریم کاغذپاره نیست و حتما اثر دارد اما اینکه ما این حجم از انرژی را هدر میدهیم به آمریکا ربطی ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لوندر چیست؟
اسرائیل و آمریکا آن را برای چه هدفی ساختند، ؟
علت ترور دقیق سران حماس و حزب الله توسط چه کسی صورت میگیرد،؟
دقیق گوش کنید!!!!
22.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال رامبد ِجوان در جوانی از رهبرانقلاب درباره هیجان جوانی
رضا عطارانم کنارشه😁
.....
.....
🔴 سوخت موشکها
ضرورت مطالبه عملیات:
۱. توسط دشمن رصد و شاخص آمادگی و ایستادگی ملت تلقی میگردد؛
۲. عقبهای میشود دربرابر عقبنشینی مسئولان؛
۳. قدرت چانهزنی کشور را مقابل غرب بالا میبرد؛
۴. سوخت موشکهای وعده صادق ۳ را تأمین میکند؛ سوختی که تا لحظه اصابت موشکها باید مستمرا جریان داشته باشد.
احمد قدیری
۱۴۰۳/۹/۷
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سیدمهدی نصرالله، پسر شهید سید حسن نصرالله، بالای خرابه های خانه خود در محله حرات حریخ در منطقه ضاحیه بیروت ایستاده است ، پیروزی حزب الله را تبریک گفت
......
.....