💚مجموعه ریحانة النبی(س)💚
فَقَالَ علی (عليه السلام): الدُّنْيَا خُلِقَتْ لِغَيْرِهَا، وَ لَمْ تُخْلَقْ لِنَفْسِهَا ...
فَقَالَ علی (عليه السلام):
إِنَّ لِبَنِي أُمَيَّةَ مِرْوَداً يَجْرُونَ فِيهِ، وَ لَوْ قَدِ اخْتَلَفُوا فِيمَا بَيْنَهُمْ، ثُمَّ كَادَتْهُمُ الضِّبَاعُ لَغَلَبَتْهُمْ ...
امام علی ( علیه السلام ) می فرمایند :
✅ بنى اميّه را مهلتى است كه در آن مى تازند
◀️ پس آنگاه كه ميانشان اختلاف افتد
◀️كفتارها بر آنان دهان گشايند
◀️و بر آنان پيروز شوند ...
حکمت ۴۶۴✨
#با_نهجالبلاغه
@MFT_reyhanatonnabi💚
💚مجموعه ریحانة النبی(س)💚
#تلنگر
#بسیجی_واقعی، مولا علی (علیه السلام) بود که تمام وجودش #وقف_اسلام بود...👌
@MFT_reyhanatonnabi💚
💚مجموعه ریحانة النبی(س)💚
#برنامه_ریزی 🍃 در سوره مبارکه نبأ، غایتهای انسان بر اساس برخورد با نبأ عظیم متفاوت میشود و هرچه غ
#برنامه_ریزی
🍃 نوعاً برنامهریزی افراد، یا از خوابشان درست میشود یا از خوابشان بهم میریزد. اگر خواب یک نفر «سبات» نباشد یعنی از یک طرف خستگی قبل را نبرد و از طرف دیگر انرژی جدید در او ایجاد نکند، برنامهریزی او خراب میشود.
🔸 بنابراین محور اول برنامهریزی تنظیم خواب است و نوعا خوابهای افراد یا کم است، یا زیاد و یا بیموقع.
🔅 برنامهریزی از خواب فرد منظم میشود. همین مقدار که خواب یک نفر بهم بریزد برای بهم ریختن برنامههای او کافی است. در روایات هم به شدت بر کیفیت خواب تأکید شده است، در حدی که بعضی از احادیث در این موضوع، متواتر است. مثلا خواب بین الطلوعین که کراهت شدیدی برای آن ذکر شده است. بنابراین نشان میدهد که، تنظیم خواب حلقه اتصال برنامههای دیگر به همدیگر میباشد.
📑 چیستی، چرایی و چگونگی برنامهریزی: 2. تنظیم خواب و تبدیل آن به آرامش
✍🏻 نکته نود و دوم
@MFT_reyhanatonnabi💚
💚مجموعه ریحانة النبی(س)💚
و زبانشان را از سخن علیه آنان ببند و با شکست خوردنشان، گروه پشت سرشان را پراکنده ساز و شکست آنان را
خدایا! زنانشان را عقیم ساز و صلب مردانشان را خشک کن و نسل چهارپایان و گاو و گوسفندشان را قطع فرما،
به آسمانشان اجازه باریدن و به زمینشان رخصت روییدن مده.
دعاى ۲۷ آن حضرت است براى مرزداران
التماس دعا🤲
شبتون شهدایی❤
قبل خواب وضو یادمون نره🚰
@MFT_reyhanatonnabi💚
اول صبح بگوییم حسین جان رخصت
تا که رزق از کرم سفرهٔ ارباب رسد ...
@MFT_reyhanatonnabi💚
💚مجموعه ریحانة النبی(س)💚
تدبر در سورهٔ مبارکهٔ حدید(قسمت سی و چهارم) يُنَادُونَهُمْ أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْۖ قَالُوا بَلَىٰ و
تدبر در سورهٔ مبارکهٔ حدید(قسمت سی و پنجم)
خداوند در سورهٔ حدید ، خودش را بهتر و بیشتر معرفی میکند که چه بشود؟
که به دنبال آن انتظارات خودش را از انسان بیان کند...
از اینکه باید به این خدا اطمینان و اعتماد داشته باشی...
از اینکه باید استقامت و صبر داشته باشی و در نشیب و فراز روزگار نشکنی و دچار آسیب های آیهٔ ۱۴ نشوی...
از اینکه باید جلوه و رسانای رحمت خدا باشی، منفق باشی...
از اینکه باید خودت را به خدایی با این صفات نزدیک کنی و ویژگی های او را در خود تمرین و پیاده کنی...
و سورهٔ حدید، در مقابل این انتظارات دو گروه را ترسیم میکند...
گروه مؤمن و منافق...
مؤمن آن کسی است که انتظارات خدا را برآورده کرده و منافق، بالعکس ساز مخالف میزند و نمی خواهد به این انتظارات جواب مثبت بدهد...
خداوند در سوره های مدنی، تعارف را کنار گذاشته است اگر در سوره های مکی مثل سورهٔ مبارکهٔ نور از این آدم ها با عنوان ضعیف الایمان یاد میکند اینجا از کلمهٔ منافق استفاده میکند...
خداوند در این سوره فقط انجام ظواهر دین را نشانهٔ ایمان نمی داند چون همانطور که خودش را کامل تر و بهتر معرفی میکند انتظاراتش هم بالاتر می رود...
کلاس انسان با توجه به سطح توحیدش باید بیاید بالا...
خداوند خوشگل پسند و مشکل پسند است! و این را در سوره های مدنی بروز میدهد...
راستی سطح جامعهٔ ما، مکی است یا مدنی؟
یا هرکدام از ما در منطقه سوره های مکی زندگی می کنیم یا سوره های مدنی؟🧐
#با_قرآن
#سوره_حدید
#استاد_اخوت
@MFT_reyhanatonnabi💚
#شمس_الشموس هستی و مبهوت کرده ای
با یک نظر ستاره و خورشید و ماه را
هم اکنون در #قطعه_ای_از_بهشت، نایب الزیاره همه همراهان عزیز مجموعه هستم...
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
@MFT_reyhanatonnabi 💚