23.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظاهراً روزهای سختی در پیش داریم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب:
هم دشمنان جنی و هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم میکنند؛ سیستمهای اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با هم دیگر همکاری میکنند.
۱۳۹۹/۱/۱
ادامه بخش سوم از فصل ششم:...و سید علی بن عبدالحمید در کتاب انوار مضیئه با اسنادخود تا به احمدبن محمد ایادی روایت نموده او رفع حدیث به اسحاق بن عمار کرده او گفته که از آن حضرت پرسیدم که مهلت دادن خدا به ابلیس تا بوقت معلوم چه معنی دارد؟ چنانچه در کتاب مجید فرمود:«إنّک من المنظرین إلی یوم الوقت المعلوم» یعنی از مهلت داده شدگانی تا به روز وقت معلوم عبارت از روز قیام قائم علیه السلام وقتیکه خدای تعالی آن حضرت را مبعوث گردانید در مسجد کوفه می باشد و در آن اثنا ابلیس لعین در روی زانوهایش به آنجا می آید و می گوید وای بر ما از شرّ این روز! پس آن حضرت از پیشانی او می گیرد و گردنش را می زند; پس آن روز وقت معلوم است منتهای عمرواجل ابلیس است.(بحارالأنوارج13)
💢نشست زنده
با موضوع: روحیه بسیجی , عامل پیروزی
با حضور:
🔹 جناب آقای دکتر مصطفی غفاری
تحلیلگر و پژوهشگر مسائل سیاسی
📆 دوشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۳
🕗 ساعت ۹
📲 پخش زنده از کانال بصیرت تهران۱۲ در پیام رسان روبیکا
👇👇👇
https://rubika.ir/basirattehran12
🚩 مرکز فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقرب اگر برگردد ❤️❤️❤️❤️❤️
پایان بخش سوم از فصل ششم: کلینی در کتاب کافی از علی او از پدرش او از ابن فضال او از ثعلبة بن میمون او از بدر بن خلیل اسدی روایت نموده او گفته که از باقر علیه السلام در خصوص قول خدای عزّوجلّ شنیدم میفرمود:«فلما احسوابأسناإذاهم منهایرکضون لاترکضو وارجعوا ما اترفتم فیه ومساکنکم لعلکم تسئلون» پس حضرت فرمود:«چون قائم علیه السلام قیام می کند لشکری برای آوردن بنی امیّه به شام میفرستد ایشان از آنجا به مملکت روم فرار میکنند اهل روم به ایشان گویند که ما به شماها راه نمیدهیم و به مملکت خود نمی گذاریم مگراینکه دین نصاری را قبول]کنید[پس ایشان دین مسیح را قبول کرده خاج به گردنهای خویش می آویزند پس اهل روم ایشان را داخل شهر می کنند وقتیکه لشکر قائم علیه السلام به آنجا وارد می شوند ایشان از اصحاب آن حضرت صلح و امان می طلبند اصحاب آن حضرت گویند که به شما امان نمی دهیم مگراینکه بنی امیه را به دست اصحاب قائم علیه السلام تسلیم بکنید و اینست معنی قول خدای عزّوجلّ(لاترکضوا...)» وبه اسناد خود رفع حدیث به جابربن یزید نموده او از باقر علیه السلام روایت کرده که آن حضرت فرمود:«چون به سفیان خبر می رسد که قائم علیه السلام از نواحی رو به سمت او گذاشته لشکرش را برمیدارد تا اینکه به قائم علیه السلام در آن حال سفیانی بیرون می آید و می گوید مرا بسوی پسرعمم یعنی قائم علیه السلام بیرون برید,پس سفیانی به نزد آن حضرت میرود و قائم علیه السلام با وی سخن می گوید پس او به آن حضرت بیعت می کند بعد از آن سفیانی به نزد اصحاب خود برمی گردد ایشان به او می گویند چه کار کردی؟ گوید مسلمان شدم و بیعت کردم ایشان گویند خدا روی تو را قبیح و زشت گرداند تو خلیفه بودی متبوع حالا گردیدی تابع شدی؟! پس سفیانی فریب ایشان را خورده به مقابله آن حضرت می آید و با او می جنگد بعد از آن شب می کنند وقتی که صبح می شود با آن حضرت می جنگند تا وقتی که خدایتعالی آن حضرت را برایشان غالب می گرداند و ایشان را به قتل می رساند تا به حدی که بالمرة ایشان را فانی می کند حتی اگر مردی از ایشان در درختی یا سنگی پنهان شود در آن حال آن درخت و سنگ گوید که ای مؤمن آن مرد کافر است او را به قتل رسان,پس مؤمن او را می کشد.» باقر علیه السلام می فرمایدکه: « در آنحال درندگان و مرغان از گوشتهای ایشان سیر می شوند, پس قائم علیه السلام هر قدری که می خواهد در آن جا مکث و درنگ می کند بعد از آن آن حضرت سه لشکر می آراید لشکری به قسطنطنیه می فرستد خدای تعالی آنجارا برای آن حضرت فتح می کند و لشکری بسمت چین روانه می کند پس آنجارا هم فتح می نماید و باز لشکری به سمت کوههای دیلم روانه می کند آن جا را هم خدای تعالی برای او فتح می نماید.» و به اسناد خود رفع حدیث تا به ابی بصیر نموده او از باقر علیه السلام در حدیث طولانی روایت کرده که آن حضرت حدیث را ذکر نموده تا اینکه فرمود:« قوم بسیاری از بنی امیّه منهزم میشوند و می گریزند تا اینکه به سرزمین روم میرسند از پادشاه آن جا خواهش می کنند که ما را به مملکت خود راه بده! پادشاه گویدکه شما را به مملکت خود داخل نمی کنم مگراینکه به دین ما درآیید و از ما دختر بگیرید و به ما دختربدهید و گوشت خوک بخورید و شراب بیاشامید و خاج ها به گردنهای خود بیاویزید و زنّارها به کمرببندید! پس ایشان این تکلیف ها را قبول می کنند تا اینکه اهل روم ایشان را داخل شهر می نمایند بعد از آن قائم علیه السلام به اهل روم پیغام می فرستد که بیرون کنید آنان را که داخل شهر گردیده اند! اهل روم گویداین جماعت به دین ما راغب شدند و از دین شما اعراض نمودند.آن حضرت نیز پیغام میدهدکه اگر ایشان را بیرون نکنید هرآینه شمشیر بر شما می کشم و می جنگم. ایشان در جواب گویندکه این کتاب خدا در میان ما و شما حکم بکند.آن حضرت می فرمایدکه:«من به این راضی شدم; پس به خدمت آن حضرت می آیند, او قرآن را به ایشان می خواند ناگاه می بینند در قرآن چنین شرط شده که هر که از دین اسلام مرتد شده و به نزد کفار رود باید کفار او را به دست مسلمانان تسلیم نمایند و هر که از کفار به اسلام میل نماید و مسلمان شود,مسلمانان او را به دست کفار ندهد پس چون آن حضرت قرآن را می خواند و ایشان می دانندکه این شرط بر ایشان لازم شد آنگاه بنی امیه را بیرون کرده به نزد آن حضرت می فرستند...باقر علیه السلام گوید به خدا سوگند یاد می کنم هرآینه آن حضرت و اصحابش را می بینم که اشرفی ها را در جحفه قسمت می کنند بعد از آن اهل روم در دست آن حضرت اسلام ]را[قبول می کنند پس ان حضرت مسجدی در آن جا بنا می کند و مردی از اصحاب خود در آن جا نائب و جانشین خود می گرداند بعد از آن جا برمیگردد.(بحارالأنوارج13)
ادامه فصل ششم: بخش چهارم: پس از ذکر روایات مربوط به قبل و هنگام ظهور;حال می پردازیم به ذکر روایاتی که نشان دهندۀ وضعیت و چگونگی جهان پس از ظهور که نتیجۀ زحمات و جانفشانی های تمامی پیامبران و امامان صلوات الله علیهم اجمعین است.
آیه ای از قرآن « هرگاه ایشان را در روی زمین متمکّن نمائیم اقامۀ نماز و اداء زکات می کنند» از ابی جارود او از ابی جعفر علیه السلام روایت کرده که آن حضرت فرمودکه:«این آیه در شأن آل محمد است تا آخر ائمه و مهدی و اصحاب او؛ خدایتعالی ایشان را به مشرق و مغرب زمین مالک گرداند و دین را ظاهر می کند و بدعت و باطل را محو می کندچنانچه سفیهان حق را مضمحل کردند. در آن وقت ظلم و ستم اصلاًدیده نمی شود و به معروف امر و نهی از منکر می کنند.»بحارالأنوارجلد13