eitaa logo
مسجدجامع ومصلی‌ فردوس
296 دنبال‌کننده
5هزار عکس
3.6هزار ویدیو
151 فایل
🌷🕌🌸 امام خامنه ای: ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن‌بینى و روشنگرى و استقامت ملى به حساب آورند ۱۳۹۳/۵/۲۲ 🌷🕌🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
👌نماز روز 27 رجب به روایت شیخ طوسی:👇👇 ✅ شيخ طوسي در كتاب <مصباح> فرموده كه از ريّان بن الصّلت روايت شده: حضرت جواد (عليه السّلام)زماني كه در بغداد بود روز نيمه ي و روز بيست وهفتم رجب را روزه گرفت، و همه ي خدمتكاران آن حضرت نيز روزه گرفتند و هم به ما فرمان داد دوازده ركعت نماز بجا آوريم به اين صورت كه در هر ركعت يك مرتبه <حمد> و سوره خوانده و پس از پايان نماز، هر كدام از سوره هاي <حمد> و <قُل هُوَ اللهُ اَحَدٌ> و <قُل اَعوذُ بِرَبِّ الفَلَقِ> و <قُل اَعوذُ بِرَبِّ الناسِ> را چهار مرتبه بخوانيم، آنگاه چهار مرتبه بگوييم: لا إِلَهَ إلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُلِلَّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إلا بالله العلی العظیم 🌹چهار مرتبه: اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي لا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً 🌹چهار مرتبه: لا أُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَداً
43.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ الحمدلله که اشخاصی مثل مایوس نادان دشمن ستاد امر به معروف و نهی از منکرند ولی جای تاسف و تامل از هم صدایی بعضی از داخلی ها در تخریب ستاد امر به معروف و نهی از منکر _________________________ ⭕️ امید دانا فردی مرتد که چندین بار کتاب مقدس قرآن را سوزانده است و توهین و ناسزاهای بسیار به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام می کند . ⭕️چرا آقای ضرغامی وزیر گردشگری از مسئولین ناهمسوی دولت سیزدهم ، مورد حمایت ارذل بی دینان در مقابل فریضتین شریفین است. ❌ (علت حمایت امید دانای مرتد از آقای ضرغامی چیست؟)
🔻اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 🔻 این روزها، مدام درِ گوش آدم میگه: «اگر تا الآن از ماه رجب استفاده نکردی، دیگه ولش کن! آب که از سر گذشت، چه یک وجب چه صد وجب! این چند روز دیگه چه فایده ای داره؟» بیایید بزنیم به دهان شیطان! خدا جبار است. خدا رحیم است. خدا حنان و مهربان است. در همین 3-4 روز هم خیلی می شود جلو افتاد. تا جایی که میتونیم، اعمال ماه رجب را انجام بدهیم: روزه، استغفار، تهلیل، قرائت سورۀ توحید و ... شاید ماه رجبِ زندگیمان باشد!😔😔
✅ اطلاعات جالب درباره بعثت پیامبر رحمت حضرت محمد «صلی الله علیه وآله» ویژه دانش آموزان ❤️🌹 1️⃣ اولین آیه نازل شده؟ 🌸آیه ۱ سوره علق 2️⃣ اولین کسی که شاهد بعثت پیامبر اکرم بود؟ 🌸 امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) 3️⃣ اولین خانمی که شاهد عید بعثت بود؟ 🌸 حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) 4️⃣ سن پیامبر اکرم و امیرالمومنین هنگام بعثت؟ 🌸 ۴٠سال و ١٠سال 5️⃣ سه عمل مستحبی در روز عید مبعث؟ 🌸 غسل و روزه و نماز 6️⃣ اندازه ثواب روزه عید مبعث؟ 🌸 ثواب ۶۰سال روزه 7️⃣ نام شهر و کوه و غاری که بعثت در آن رخ داد؟ 🌸 شهر مکه، کوه جبل النور، غار حرا 8️⃣ پیامبر و دین قبل از اسلام؟ 🌸 حضرت عیسی دین مسیحیت 9️⃣ دین اعراب و مردم مکه هنگام بعثت؟ 🌸 اکثریت اعراب و مردم مکه، مشهور به اعراب جاهلیت و بت پرست و مشرک بودند. 🔟 سه کار زشت اعراب جاهلیت قبل و هنگام بعثت؟ 🌸 بی ارزش بودن دختر و زنده به گور کردن دختران/ تقلید و تعصب کورکورانه/ افتخارکردن به امورناچیز/ پیروی از خرافات 💐عیدی همه ما فرج آقاامام زمان به برکت صلوات 🤲🕋🤲 💐 اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🌸🌹🌼🌺 🖊 حجة الاسلام بغلانی مربی طرح امین شهرستان فردوس
عید مبعث رسول گرامی اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم بر تمامی مسلمانان جهان و به ویژه شما همکاران گرامی مبارک باد. 🔹 امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: 🔸 أرسَلَهُ عَلى حِينِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنيا كاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلى حِينِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إياسٍ مِن ثَمَرِها. 🔹 خداوند او را در زمانى فرستاد كه روزگارى بود پيامبرى برانگيخته نشده بود، و مردم در خوابى طولانى به سر می‌بردند. و فتنه‏‌ها بالا گرفته و كارها پريشان شده بود، و آتش جنگ‏‌ها شعله مى‏‌كشيد، و دنيا بى‌فروغ و پر از مكر و فريب گشته، برگ‌هاى درختِ زندگى به زردى گراييده و از به بار نشستن آن قطع اميد شده بود. 🔸 نهج‌البلاغه، خطبه ۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️❇️بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم❇️✳️ 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ◽️▫️🌹 عید مبعث بر همه ی عاشقان رسول اللّه مبارک 🌹▫️◽️ جشن مبعث پیامبر خاتم محمد مصطفی صل الله علیه وآله وسلم در محل👇 🌸مسجد‌حضرت‌ابالفضل‌علیه‌السلام🌸 برگزار گردید. ⚪️ سخنرانی: حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای مرادی ⚪️ مداح: سید بزرگوار آقای خزاعی 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 سلامتے وتعجیل دࢪ فرج آقا امام زمان علیه السلام 🌹🌹 🌱صݪوات🌱 🌹🌹 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 ▫️◽️◻️⬜️🌸🌸🌸🌸⬜️◻️◽️▫️ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ جمعه ۲۶ رجب ۱۴۴۴ ✅ @Masjed_Emam_ferdows
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ 👌تکنیک های لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده:👇👇 🔹1- صمیمیت. صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا سهم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد. بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده در امور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند، همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین اعضای خانواده باعث صمیمیت می شود. 🔹2- تأمل و سکوت. یکی از بهترین راه های کنترل خشونت در خانواده، کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند. سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی برسند. 🔹3- تخلیه. یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان داده که پرخاشگری ملاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد باعث افزایش آن نیز می شود. 🔹4- مدل پرخاشگری غیرپرخاشگرانه «قدم زدن و ...». تحقیقات نشان داده که افراد عادی که پرخاشگری خود را بدون رفتار پرخاشگرانه بروز داده ند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد مؤثر نیست. 🔹5- تنبیه. در طول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنبیه بوده است که توسط آن جلوی تجاوز، خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می گرفتند. ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت را میگیرد و برعکس در طولانی دت به طور مستقیم باعث تقویت آن می شود. 🔹6- صحبت کردن در مورد مشکل. بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است. این تکنیک به طور عملی است، یعنی هنگامیکه پرخاشگری به حد اعلای خود می رسد، یکی از طرفین سکوت اختیار می کند و سعی می کند قایله را ختم کند. ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می گذارند و آن را حل و فصل می نمایند.
⭕️ [آنچه از قرآن در تفسیر نمونه برداشت شده نیز نگاهی ویژه به جایگاه زنان است و زن در مرتبه ی انسانی مساوی با مرد لحاظ شده است هر چند نقشی که خدا به ایندو داده متفاوت است که این به طبیعت زن و مرد بازگشت میکند] ✳️ باز هم دفاع از حقوق زنان‏: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَحِلُّ لَكُمْ أَنْ تَرِثُوا النِّساءَ كَرْهاً ... 👈 در آيه مورد بحث به چند عادت ناپسند آن دوران اشاره گرديده است و به مسلمانان هشدار داده شده كه آلوده آنها نشوند: 1️⃣ زنان را بخاطر اموالشان زندانى نكنيد- همانطور كه در شان نزول گفته شد يكى از رفتارهاى ظالمانه مردان، در دوران جاهليت اين بود كه با زنان ثروتمندى كه از زيبايى بهره ‏اى نداشتند ازدواج مى‌‏كردند، سپس آنها را به حال خود وامى‏‌گذاردند، نه آنها را طلاق مى‏‌دا‌دند و نه همچون يك همسر با آنها رفتار مى‏‌نمودند، به اميد اين كه مرگشان فرا رسد و اموالشان را تملك كنند، آيه فوق مى‏گويد:" اى افراد با ايمان براى شما حلال نيست كه از زنان از روى اكراه و ايجاد ناراحتى، ارث ببريد" و به اين ترتيب عمل فوق را محكوم ساخته است. 2️⃣ زنان را براى حلال كردن مهر خود تحت فشار قرار ندهيد! يكى ديگر از عادات نكوهيده آنها اين بود كه زنان را با وسائل گوناگون، تحت فشار مى‏‌گذاشتند تا مهر خود را ببخشند و طلاق گيرند، اين كار مخصوصا بيشتر در موقعى بود كه زن مهريه سنگينى داشت، آيه فوق با جمله وَ لا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ ما آتَيْتُمُوهُنَّ اين كار را ممنوع ساخته و مى‌‏فرمايد:" آنها را تحت فشار قرار ندهيد، به‌ خاطر اين كه قسمتى از آنچه را به آنها پرداخته‌‏ايد تملك كنيد". 🔷 ولى اين حكم استثنايى دارد كه در جمله إِلَّا أَنْ يَأْتِينَ بِفاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ به آن اشاره شده است و آن اين كه اگر آنها مرتكب عمل زشت و ننگينى گردند شوهران مى‏‌توانند آنها را تحت فشار قرار دهند، تا مهر خود را حلال كرده و طلاق بگيرند و در حقيقت اين كار يك نوع مجازات و شبيه به گرفتن غرامت در برابر كارهاى نارواى اين دسته از زنان است. آيا منظور از فاحشه مبينه (عمل زشت آشكار) در آيه فوق، خصوص اعمال منافى عفت است يا هر گونه ناسازگارى شديد؟ در ميان مفسران گفتگو است، ولى در حديثى كه از امام باقر (ع) نقل شده تصريح گرديده كه هر گونه مخالفت شديد زن و نافرمانى و ناسازگارى او را شامل مى‌‏شود (البته منظور هر مخالفت جزئى نيست زيرا در مفهوم كلمه" فاحشه" اهميت و فوق العادگى افتاده است و ذكر كلمه"مبينه" نيز آن را تاكيد مى‌‏كند). 3️⃣با آنها بطور شايسته معاشرت كنيد! با جمله وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ دستور معاشرت شايسته و رفتار انسانى مناسب با زنان را صادر مى‏‌كند، و به‌ دنبال آن اضافه مى‏‌نمايد فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسى‏ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ يَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْراً كَثِيراً يعنى حتى اگر به‌ جهاتى از همسران خود رضايت كامل نداشته باشيد و بر اثر امورى آنها در نظر شما ناخوش آيند باشند، فورا تصميم به جدايى و يا بد رفتارى نگيريد و تا آنجا كه در قدرت داريد مدارا كنيد" زيرا ممكن است شما در تشخيص خود گرفتار اشتباه شده باشيد، و آنچه را نمى‏‌پسنديد خداوند در آن خير و بركت و سود فراوانى قرار داده باشد" بنا براين تا كارد به استخوان شما نرسد سزاوار است معاشرت به معروف و رفتار شايسته را ترك نكنيد بخصوص اينكه بسيار مى‏شود كه همسران در باره يكديگر گرفتار سوء ظن‏هاى بى دليل و حب و بغض‏هاى بى جهت مى‏گردند و قضاوتهاى آنها در اين حال غالبا نادرست مى‏باشد، تا آنجا كه خوبى‏هادر نظرشان بدى و بدى‏ها در نظرشان خوبى جلوه مى‏كند، ولى با گذشت زمان و مدارا كردن، تدريجا حقايق آشكار مى‌‏شود. ❇️ ضمنا بايد توجه داشت تعبير به خيرا كثيرا كه در آيه به همسرانى كه مدارا مى‏‌كنند نويد داده شده مفهوم وسيعى دارد كه يكى از مصاديق روشن آن فرزندان صالح و با لياقت و ارزشمند است. 📚 تفسير نمونه، ج‏3، ص: 319
⭕️ [در سایر تفاسیر نیز به تحولی که اسلام در خصوص زنان به وجود آورد توجه شده است. مفسرین اذعان دارند که زن در وضعیت بسیار فجیعی بود و اسلام عزت از بین رفته‌ی او را به او بازگرداند. با اینحال اختلافاتی در برخی موضوعات و مسائل مربوط به زنان مطرح شده است. مثلا: 👇] ‼️ خلقت زن از دنده مرد👇 علامه طبرسی (ره) در تفسیر مجمع البیان ذیل آیه «و خلق منها زوجها...» می‌فرماید: بیشتر مفسران بر آنند که حوا از یکی از دنده های آدم آفریده شده. از پیامبر گرامی اسلام روایت کرده اند که: حوا از یکی از دنده های آدم خلق شده است... (1) ✅ پاسخ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به این مطلب: 👇 استاد علامه طباطبایی(ره) در ذیل آیه اول سوره نساء در تفسیر «وخلق منها زوجها» نظریه ی معروفی که می‌گوید «زن از مرد خلق شده است» را مردود شمرده و می‌فرمایند: 🔰 ظاهر جمله‌ی «وخلق منها زوجها» این است که میخواهد بیان کند که همسر آدم(ع) از نوع خود آدم(ع) بود، و انسانی بود مثل خود او... بنابراین حرف «مِن» در اینجا «من» نشویه می‌باشد. پس اینکه در بعضی از تفسیرها آمده که مراد از آیه مورد بحث این است که همسر آدم از بدن خود آدم خلق شده صحیح نیست، هرچند که در روایات آمده که از دنده آدم خلق شده، لیکن از خود آیه استفاده نمی‌شود، و در آیه، چیزی‌ که بر آن دلالت کند وجود ندارد... قرآن کریم ظاهر قریب به صریحش این است که نسل حاضر از انسان از طرف پدر و مادر منتهی می‌شود به یک پدر به نام آدم و یک مادر (که در روایات و در تورات به نام حوا آمده) و این دو تن، پدر و مادر تمامی افراد انسان هستند. (2) 🔰 در نهج البيان شيبانى از عمرو بن ابى المقدام از پدرش ابى المقدام روايت آورده كه گفت: من از امام ابى جعفر ع پرسيدم: خداى عز و جل حوا را از چه آفريد؟ فرمود: اين مردم در اين باره چه مى‏گويند؟ عرضه داشتم: مى‏گويند او را از دنده‏اى از دنده‏هاى آدم آفريد، فرمود: دروغ مى‏گويند، مگر خدا عاجز بود كه او را از غير دنده آدم خلق كند؟ عرضه داشتم: فدايت شوم پس او را از چه آفريد؟ فرمود: پدرم از پدران بزرگوارش نقل كرده كه گفتند: رسول خدا (ص) فرمود: خداى تبارك و تعالى قبضه‏اى (مشتى) از گل را قبضه كرد... و آن گاه آدم را از آن گل آفريد و مقدارى زياد آمد حوا را از آن زيادى خلق كرد. (3) 📚 منابع: 👇 (۱) تفسیر مجمع البیان، ترجمه: محمد بیستونی، ج۵، ص۷ (۲) تفسیر المیزان، ترجمه: محمدباقر موسوی، ج۴، ص۲۱۵ و ۲۲۴ (۳) تفسير الميزان، ترجمه: محمدباقر موسوی، ج‏۴، ص: ۲۳۱