#تضعیف_نقش_مادری_به_بهانه_حمایت_از_زن
دنیای غرب که زن را از داخل خانواده جدا میکند و با وعدههای #توهمآمیز بیرون میکشد و او را در مقابل نگاه و حرکت هرزه جامعه بی پناه و بی دفاع میکند و میدان را برای #تعرض به حقوق او باز میکند، هم زن را تضعیف میکند ، هم خانواده را نابود میکند و هم نسل های آینده را به خطر می اندازد. در غرب سستی بنیان خانواده به حدی نگران کننده شده است که فریاد رهبران جوامع به آسمان رسیده است. غرب به زن اجازه نمیدهد که به طور طبیعی مهر و پیوند و عواطف مادری خود را بروز داده و با آن رشد کند.
دنیای غرب این #جرم بزرگ را دارد که نقش مادر را #تضعیف کرده و در مواردی نادیده گرفته است. بخشی از بزرگی این گناه به این مربوط است که این حرکت فاجعه آمیز را با نام "حمایت از زن" انجام میدهد، در حالی که حمایت از زن نیست بلکه خیانت به زن و خیانت به انسان است.
📚زن و خانواده، ص ۶۵
@Maaref_Enghelab_Eslami
#حق_رأی_زن
حق رأی برای زن تا اوایل قرن کنونی، در اروپا وجود نداشت. البته حق رأی کلًا برای جوامع اروپائی وجود نداشت، حتی بعد از رنسانس و نهضت صنعتی و علمی در اروپا.
بعد از انقلاب فرانسه در اواخر قرن هجدهم تدریجاً حق داده شد به کارگران و زحمتکشان، یعنی مردم، تودهی مردم، آحاد مردم که رأی بدهند و انتخاب بکنند. بعد هم بتدریج در بعضی جاهای اروپا این رأی داده شد. در کشورهای اروپائی و در آمریکا، پس از جنگ اول جهانی به زنها حق رأی داده شد؛ یعنی تا ۱۹۱۸ پایان جنگ جهانی اول در آمریکائی که #دم_از_آزادی و دفاع از حقوق زن و اینها میزنند و در اروپا، حق رأی به زنها داده نمیشد و زنها حق انتخاب کردن نداشتند و تازه بعد از ۱۹۱۸ که حق رأی به زنها داده شد، به زنهای بالاتر از #سی_سال حق رأی داده شد.
در فاصلهی بین دو جنگ جهانی در بسیاری از کشورهای اروپائی از جمله در فرانسه، در ایتالیا و همچنین در ژاپن زنها حق رأی نداشتند.
📚 زن وخانواده ، ص ۶۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#حق_انقلاب_بر_گردن_زن
اسلام و انقلاب و امام آمدند و زن را در مرکزفعالیتهای سیاسی قرار دادند و #پرچم انقلاب را به دست زنان سپردند؛ در حالی که زن در همان حال توانست #حجاب و #وقار
و متانت اسلامی و عفاف و دین و تقوای خودرا حفظ کند. کسی حقی از این #بزرگتر برگردن زن ایرانی و مسلمان ندارد ... به برکت انقلاب، زن ایرانی در راه بسیار خوبی افتاد.
امروز، زن ایرانی میتواند در میدان علم وارد بشود و مدارج علمی را طی کند؛ در حالی که دین و عفاف و تقوا و وقار و متانت وشخصیت و حرمت زن مسلمان را هم #حفظ کرده باشد. #انقلاب و #جنگ، زنان ما را در جامعه از آگاهی و رشد سیاسی برخوردار کرد.
📚زن و خانواده، ص ۷۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#زنان_پشتوانه_مردان
زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه حرکت مردها بودند. اگر احساسات و #ایمان_قوی زنها نبود، شاید بسیاری از مردهای مااین قدرت را پیدا نمیکردند که در میدان-های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند زنان علاوه بر اینکه کمیت خودشان، یعنی آن پنجاه درصد را دارند، در به صحنه آمدن پنجاه درصد دیگر هم که مردان
باشند، موثرند. البته مردان هم احیاناً در آمدن زنان به صحنه موثرند؛ اما تاثیر زن بر
روی حضور مرد، بمراتب بیشتر است. مثلًا شاید #سه_برابر_تاثیر مرد نسبت به آمدن زن باشد.
📚 زن و خانواده، ص۷۳
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اطلاعیه
#کلاس_عمومی
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی
💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «زن و خانواده از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّهالعالی)»
#مرحله_دوازدهم
استاد #سرکار_خانم_دکتر_علاسوند
🗓 تاریخ: شنبه ۹ مهر ماه
🕜 ساعت:۱۷:۰۰ ( ۵ بعدازظهر )
📌 پیوند ورود به جلسه ( مهمان )
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739
@Maaref_Enghelab_Eslami
#صبوری_مادران_همسران_شهداء
مادر، مادر شهید، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید؛ شوخی نیست؛ اینهابه زبان آسان میآید. یك بچهی انسان برود کشته بشود، دومی برود کشته بشود،سومی برود کشته بشود و این مادر با همان #احساسات مادرانهی سالم و جوشان و پرفوران، آنچنان #نقشی ایفاء کند که صد تا مادر دیگر #تشویق بشوند بچههاشان را به میدان جنگ بفرستند. اگر این مادرها آن وقتی که جنازهی بچههاشان میآمد یا حتّی نمیآمد، آه و ناله میکردند، گله میکردند، یقه چاک میزدند، اعتراض به امام و اعتراض به جنگ میکردند، مطمئناً جنگ در همان سالهای اول و در همان مراحل اول زمینگیر میشد.
همسران #صبور شهدا، زنهای جوان، شوهران جوانِ خودشان را در آغاز زندگی شیرین
خانوادگىِ مورد آرزو از دست بدهند.
📚 زن و خانواده، ص۷۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#خانواده_پایه_اصلی
مسئلهی خانواده، #پایهی_اصلی در جامعه است، #سلول اصلی در جامعه است. نه اینکه اگر این سلول سالم شد، سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ یا اگر ناسالم شد، عدم سلامت
به دیگرها سرایت میکند؛ بلکه به این معناست که اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است.
بدن که غیر از سلولها چیز دیگری نیست. هر جهازی، #مجموعهی سلولهاست. اگر ما
توانستیم سلولها را سالم کنیم، پس سلامت آن جهاز را داریم. مسئله اینقدر #اهمیت دارد.
جامعهی اسلامی، بدون بهرهمندی کشور از نهاد خانوادهی سالم، سرزنده و بانشاط،
اصلًا امکان ندارد #پیشرفت کند. بالخصوص در زمینههای فرهنگی و البته در زمینههای
غیر فرهنگی، بدون خانوادههای خوب، امکان پیشرفت نیست.
📚 زن و خانواده ، ص ۸۰
@Maaref_Enghelab_Eslami
24.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 #صوت
📌جمع بندی و کلاس عمومی کتاب «زن و خانواده از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)»
💠 استاد: سرکار خانم دکتر علاسوند
⏰ شنبه: ۹ مهر ماه ۱۴۰۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#دین_دار_نگه_داشتن_همسر
#مهمترین کمك به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دیندار نگهدارید. مراقب باشید همسرتان #خطای دینی نکند. ...اگر چنانچه خطایی از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوهی بسیار #لطیف و #عاقلانهای در او از بین ببرید و برطرف کنید. یا با تذکّر و یا با بعضی از مراعاتها نسبت به هم مسئولیت دارید. ...مرد میبیند زنش افتاده در بعضی #تجمّل پرستیهای غلط یا #ولنگاریهای غلط، نباید بگوید: حال او خودش است.
نه، شما هرکدام نسبت به هم وظیفه دارید. باید همت خود را متمرکز کنید. زن و مرد میتوانند بر روی هم اثر بگذارند.
📚 زن و خانواده، ص ۸۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#رفع_هرگونه_تبعیض
عدالت اجتماعی، بدین معنی است که
#فاصلهی_ژرف میان طبقات و برخورداریهای نابحق و محرومیتها از میان برود و مستضعفان و #پابرهنگان که همواره #مطمئنترین و #وفادارترین #مدافعان انقلابند، احساس و مشاهده کنند که به سمت رفع محرومیت،حرکتی #جدی و #صادقانه انجام میگیرد. با قوانین لازم و تأمین امنیت قضایی در کشور، بساط تجاوز و تعدی به حقوق مظلومان و دستاندازی به حیطهی مشروع زندگی مردم جمع شود. همه کس احساس کند که در برابر ظلم و تعدی میتواند به ملجأ مطمئن پناه برد، و همه کس بداند که با کار و تلاش خود خواهد توانست زندگی مطلوبی فراهم آورد.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#برابری_در_اعطای_حقوق_صاحبان_حق
عدالت، همه جا به معناى #برابرى نیست. #اشتباه نشود. عدالت یعنى هر چیزى را در
#جاى_خود_قرار دادن. این معناى #عدل است. عدالت آن معنایى نیست که در ذهن بعضى از #سادهاندیشان و آدمهاى کمعمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همهى جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکى کار بیشترى میکند، یکى استعداد بیشترى دارد، یکى ارزش بیشترى براى پیشرفت کشور دارد. عدالت یعنى برطبق #حق #عمل کردن، و حقِ هر چیز و هرکسى را به او دادن. این معناى عدالت است و براى جامعه لازم است.
عدالت به معناى یکسان بودنِ همه برخورداریها نیست؛ به معناى #یکسان بودن #فرصتهاست؛ یکسان بودن #حقوق است. همه باید بتوانند از فرصتهاى حرکت و پیشرفت بهره مند شوند.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۷
@Maaref_Enghelab_Eslami
#عامل_بقای_نظام_اسلامی
اساس جامعهى نظام جمهورى اسلامى، "لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ"است. هدف، عدالت و
#قسط_اجتماعى است. جامعه، زمانى به صلاح، آبادانى، عمران و نجات حقیقى خواهد
رسید که این تأمین شود. ...نظامى که براساس بعثت بنا شده باشد، هدفش، سعادت و زندگى راحت براى بشر است و این، جز با آن دو هدف، تأمین نمیشود. اگر اینطور شد،
دیگر دشمنیها هم اثر نمیکند. بسیارى #متحیّرند که چه شد آن روزى که دو ابرقدرت بودند و هر دو #ابرقدرت علیه ما اقدام میکردند، نتوانستند به جمهورى اسلامى آسیبى برسانند! امروز هم که یک ابرقدرت #نابود شده و یکى مانده است، او و همدستانش ـ چه #دولتهای_پیشرفته و چه #دولتهاى_ضعیفى که از روى حقارت و ذلّت،همدستى امریکا را پذیرفتهاند و باهم تلاش میکنند ـ نمیتوانند به جمهورى اسلامى، ضربهى کارى وارد کنند. #سرّش، همین #ایمان، #توجّه و پایبندى مردم به دین، #حضور معنویّت در زندگى مردم و این احساس است که نظام جامعه به سمت عدالت حرکت میکند.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۲۶ و ۲۷
@Maaref_Enghelab_Eslami