eitaa logo
حلقه های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی
678 دنبال‌کننده
272 عکس
95 ویدیو
7 فایل
دوره آموزشی مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی @Maaref_Enghelab_Eslami مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر قم ۰۲۵۳۷۷۴۴۲۴۳ فروشگاه و نمایشگاه محصولات انقلاب اسلامی ۰۲۵۳۷۷۰۲۸۵۲ برادران: @Ba_Maaref_Enghelab 09927270034 خواهران: @Kh_Maaref_Enghelab 09927400982
مشاهده در ایتا
دانلود
زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه حرکت مردها بودند. اگر احساسات و زنها نبود، شاید بسیاری از مردهای مااین قدرت را پیدا نمی‌کردند که در میدان-های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند زنان علاوه بر اینکه کمیت خودشان، یعنی آن پنجاه درصد را دارند، در به صحنه آمدن پنجاه درصد دیگر هم که مردان باشند، موثرند. البته مردان هم احیاناً در آمدن زنان به صحنه موثرند؛ اما تاثیر زن بر روی حضور مرد، بمراتب بیشتر است. مثلًا شاید مرد نسبت به آمدن زن باشد. 📚 زن و خانواده، ص۷۳ @Maaref_Enghelab_Eslami
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی 💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «زن و خانواده از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه‌العالی)» استاد 🗓 تاریخ: شنبه ۹ مهر ماه 🕜 ساعت:۱۷:۰۰ ( ۵ بعدازظهر ) 📌 پیوند ورود به جلسه ( مهمان ) https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739 @Maaref_Enghelab_Eslami
مادر، مادر شهید، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید؛ شوخی نیست؛ اینهابه زبان آسان می‌آید. یك بچه‌ی انسان برود کشته بشود، دومی برود کشته بشود،سومی برود کشته بشود و این مادر با همان مادرانه‌ی سالم و جوشان و پرفوران، آنچنان ایفاء کند که صد تا مادر دیگر بشوند بچه‌هاشان را به میدان جنگ بفرستند. اگر این مادرها آن وقتی که جنازه‌ی بچه‌هاشان می‌آمد یا حتّی نمی‌آمد، آه و ناله می‌کردند، گله می‌کردند، یقه چاک می‌زدند، اعتراض به امام و اعتراض به جنگ می‌کردند، مطمئناً جنگ در همان سالهای اول و در همان مراحل اول زمین‌گیر می‌شد. همسران شهدا، زنهای جوان، شوهران جوانِ خودشان را در آغاز زندگی شیرین خانوادگىِ مورد آرزو از دست بدهند. 📚 زن و خانواده، ص۷۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
مسئله‌ی خانواده، در جامعه است، اصلی در جامعه است. نه اینکه اگر این سلول سالم شد، سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ یا اگر ناسالم شد، عدم سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ بلکه به این معناست که اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است. بدن که غیر از سلولها چیز دیگری نیست. هر جهازی، سلولهاست. اگر ما توانستیم سلولها را سالم کنیم، پس سلامت آن جهاز را داریم. مسئله اینقدر دارد. جامعه‌ی اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، اصلًا امکان ندارد کند. بالخصوص در زمینه‌های فرهنگی و البته در زمینه‌های غیر فرهنگی، بدون خانواده‌های خوب، امکان پیشرفت نیست. 📚 زن و خانواده ، ص ۸۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
24.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 📌جمع بندی و کلاس عمومی کتاب «زن و خانواده از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» 💠 استاد: سرکار خانم دکتر علاسوند ⏰ شنبه: ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ @Maaref_Enghelab_Eslami
کمك به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دین‌دار نگه‌دارید. مراقب باشید همسرتان دینی نکند. ...اگر چنان‌چه خطایی از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوه‌ی بسیار و در او از بین ببرید و برطرف کنید. یا با تذکّر و یا با بعضی از مراعات‌ها نسبت به هم مسئولیت دارید. ...مرد می‌بیند زنش افتاده در بعضی پرستی‌های غلط یا غلط، نباید بگوید: حال او خودش است. نه، شما هرکدام نسبت به هم وظیفه دارید. باید همت خود را متمرکز کنید. زن و مرد می‌توانند بر روی هم اثر بگذارند. 📚 زن و خانواده، ص ۸۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
عدالت اجتماعی، بدین معنی است که میان طبقات و برخورداریهای نابحق و محرومیتها از میان برود و مستضعفان و که همواره و انقلابند، احساس و مشاهده کنند که به سمت رفع محرومیت،حرکتی و انجام میگیرد. با قوانین لازم و تأمین امنیت قضایی در کشور، بساط تجاوز و تعدی به حقوق مظلومان و دست‌اندازی به حیطه‌ی مشروع زندگی مردم جمع شود. همه‌ کس احساس کند که در برابر ظلم و تعدی میتواند به ملجأ مطمئن پناه برد، و همه کس بداند که با کار و تلاش خود خواهد توانست زندگی مطلوبی فراهم آورد. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
عدالت، همه جا به معناى نیست. نشود. عدالت یعنى هر چیزى را در دادن. این معناى است. عدالت آن معنایى نیست که در ذهن بعضى از و آدمهاى کم‌عمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همه‌ى جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکى کار بیشترى می‌کند، یکى استعداد بیشترى دارد، یکى ارزش بیشترى براى پیشرفت کشور دارد. عدالت یعنى برطبق کردن، و حقِ هر چیز و هرکسى را به او دادن. این معناى عدالت است و براى جامعه لازم است. عدالت به معناى یکسان بودنِ همه‌ برخورداریها نیست؛ به معناى بودن ؛ یکسان بودن است. همه باید بتوانند از فرصتهاى حرکت و پیشرفت بهره مند شوند. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
اساس جامعه‌ى نظام جمهورى اسلامى، "لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ"است. هدف، عدالت و است. جامعه، زمانى به صلاح، آبادانى، عمران و نجات حقیقى خواهد رسید که این تأمین شود. ...نظامى که براساس بعثت بنا شده باشد، هدفش، سعادت و زندگى راحت براى بشر است و این، جز با آن دو هدف، تأمین نمی‌شود. اگر اینطور شد، دیگر دشمنیها هم اثر نمیکند. بسیارى که چه شد آن روزى که دو ابرقدرت بودند و هر دو علیه ما اقدام میکردند، نتوانستند به جمهورى اسلامى آسیبى برسانند! امروز هم که یک ابرقدرت شده و یکى مانده است، او و همدستانش ـ چه و چه که از روى حقارت و ذلّت،همدستى امریکا را پذیرفته‌اند و باهم تلاش میکنند ـ نمیتوانند به جمهورى اسلامى، ضربه‌ى کارى وارد کنند. ، همین ، و پایبندى مردم به دین، معنویّت در زندگى مردم و این احساس است که نظام جامعه به سمت عدالت حرکت میکند. 📚 عدالت اجتماعی، ص ۲۶ و ۲۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
یکی دیگر از ادیان این است که در طول تاریخ در کنار قرار گرفته‌اند؛ یعنی برای عدالت عملا پیکار کردند. ملاحظه می‌کنید؛ در قرآن کریم تصریح شده که انبیاء با طواغیت مواجه‌اند، با مترَفین مواجه‌اند، با ملاء مواجه‌اند؛ که همه‌ی اینها جزو طبقات ؛ ... نکته‌ی سوم اینکه همه‌ی ادیان در اینکه این حرکت عظیم تاریخی، یک است. یعنی قاطعاً می‌گویند که یک خواهد آمد که دوران خواهد بود، که آن دورانِ است. در دعای بعد از زیارت شریف آل یاسین آمده است: "یَمْلَأُ الله به‌اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا...کما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً" یک جاهائی هم دارد: "بعد ما ملئت ظلما و جورا". همه‌ی انبیاء، همه‌ی ادیان، همه‌ی نبوتها به این نهایت اشاره کردند، روی آن تأکید کردند، اصرار کردند و گفتند به سمت آن داریم می‌کنیم. پس در ، در و در ، نبوتها تکیه‌شان بر روی عدل است؛ این است. 📚عدالت اجتماعی، ص ۲۹ @Maaref_Enghelab_Eslami
اگر در دنیا دو نقطه وجود دارد که یکی نقطه عدل و یکی نقطه ظلم است و هردو هم غیراسلامی هستند، اسلام به آن نقطه عدل، ولو است، موافق دارد. مهاجرینِ به حبشه را پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله خودش به حبشه فرستاد. یعنى آنها را در پناه یک پادشاه کافر، به خاطر قرار داد. به تعبیر دیگر، مردم را از خانه و زندگى و محیط زیست‌شان به خاطر ظلمى که به آنها‌‌ می‌شد، دور کرد. این هم یک نقطه است. یعنى استقرار عدل، تبعیت از عدل، ترویج عدل، تلاش و مجاهدت براى عدل، هرجا که باشد ولو در بلاد مسلم و در هر نقطه‌اى از دنیا که باشد. این هم یکى از خصوصیات و تاریخ اسلامى است و شما می‌بینید زندگى اسلامى و حیات مبارك پیغمبر اسلامى در بهترین ازمنه و سالم‌ترین دورانهایش، حاکى از عدل‌پرورى و عدالت‌جویى است. 📚کتاب عدالت اجتماعی ، ص ۳۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ در دفاع از نظام اسلامی، تقیّه ممنوع! «در دفاع از نظام اسلامی تقیّه نکنید؛ صریح باشید.... این نظام اسلامی مایۀ شرف و افتخار است.» 🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ @qom_khamenei_ir