#زنان_پشتوانه_مردان
زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه حرکت مردها بودند. اگر احساسات و #ایمان_قوی زنها نبود، شاید بسیاری از مردهای مااین قدرت را پیدا نمیکردند که در میدان-های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند زنان علاوه بر اینکه کمیت خودشان، یعنی آن پنجاه درصد را دارند، در به صحنه آمدن پنجاه درصد دیگر هم که مردان
باشند، موثرند. البته مردان هم احیاناً در آمدن زنان به صحنه موثرند؛ اما تاثیر زن بر
روی حضور مرد، بمراتب بیشتر است. مثلًا شاید #سه_برابر_تاثیر مرد نسبت به آمدن زن باشد.
📚 زن و خانواده، ص۷۳
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اطلاعیه
#کلاس_عمومی
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی
💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «زن و خانواده از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّهالعالی)»
#مرحله_دوازدهم
استاد #سرکار_خانم_دکتر_علاسوند
🗓 تاریخ: شنبه ۹ مهر ماه
🕜 ساعت:۱۷:۰۰ ( ۵ بعدازظهر )
📌 پیوند ورود به جلسه ( مهمان )
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739
@Maaref_Enghelab_Eslami
#صبوری_مادران_همسران_شهداء
مادر، مادر شهید، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید؛ شوخی نیست؛ اینهابه زبان آسان میآید. یك بچهی انسان برود کشته بشود، دومی برود کشته بشود،سومی برود کشته بشود و این مادر با همان #احساسات مادرانهی سالم و جوشان و پرفوران، آنچنان #نقشی ایفاء کند که صد تا مادر دیگر #تشویق بشوند بچههاشان را به میدان جنگ بفرستند. اگر این مادرها آن وقتی که جنازهی بچههاشان میآمد یا حتّی نمیآمد، آه و ناله میکردند، گله میکردند، یقه چاک میزدند، اعتراض به امام و اعتراض به جنگ میکردند، مطمئناً جنگ در همان سالهای اول و در همان مراحل اول زمینگیر میشد.
همسران #صبور شهدا، زنهای جوان، شوهران جوانِ خودشان را در آغاز زندگی شیرین
خانوادگىِ مورد آرزو از دست بدهند.
📚 زن و خانواده، ص۷۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#خانواده_پایه_اصلی
مسئلهی خانواده، #پایهی_اصلی در جامعه است، #سلول اصلی در جامعه است. نه اینکه اگر این سلول سالم شد، سلامت به دیگرها سرایت میکند؛ یا اگر ناسالم شد، عدم سلامت
به دیگرها سرایت میکند؛ بلکه به این معناست که اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است.
بدن که غیر از سلولها چیز دیگری نیست. هر جهازی، #مجموعهی سلولهاست. اگر ما
توانستیم سلولها را سالم کنیم، پس سلامت آن جهاز را داریم. مسئله اینقدر #اهمیت دارد.
جامعهی اسلامی، بدون بهرهمندی کشور از نهاد خانوادهی سالم، سرزنده و بانشاط،
اصلًا امکان ندارد #پیشرفت کند. بالخصوص در زمینههای فرهنگی و البته در زمینههای
غیر فرهنگی، بدون خانوادههای خوب، امکان پیشرفت نیست.
📚 زن و خانواده ، ص ۸۰
@Maaref_Enghelab_Eslami
24.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 #صوت
📌جمع بندی و کلاس عمومی کتاب «زن و خانواده از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)»
💠 استاد: سرکار خانم دکتر علاسوند
⏰ شنبه: ۹ مهر ماه ۱۴۰۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#دین_دار_نگه_داشتن_همسر
#مهمترین کمك به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دیندار نگهدارید. مراقب باشید همسرتان #خطای دینی نکند. ...اگر چنانچه خطایی از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوهی بسیار #لطیف و #عاقلانهای در او از بین ببرید و برطرف کنید. یا با تذکّر و یا با بعضی از مراعاتها نسبت به هم مسئولیت دارید. ...مرد میبیند زنش افتاده در بعضی #تجمّل پرستیهای غلط یا #ولنگاریهای غلط، نباید بگوید: حال او خودش است.
نه، شما هرکدام نسبت به هم وظیفه دارید. باید همت خود را متمرکز کنید. زن و مرد میتوانند بر روی هم اثر بگذارند.
📚 زن و خانواده، ص ۸۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#رفع_هرگونه_تبعیض
عدالت اجتماعی، بدین معنی است که
#فاصلهی_ژرف میان طبقات و برخورداریهای نابحق و محرومیتها از میان برود و مستضعفان و #پابرهنگان که همواره #مطمئنترین و #وفادارترین #مدافعان انقلابند، احساس و مشاهده کنند که به سمت رفع محرومیت،حرکتی #جدی و #صادقانه انجام میگیرد. با قوانین لازم و تأمین امنیت قضایی در کشور، بساط تجاوز و تعدی به حقوق مظلومان و دستاندازی به حیطهی مشروع زندگی مردم جمع شود. همه کس احساس کند که در برابر ظلم و تعدی میتواند به ملجأ مطمئن پناه برد، و همه کس بداند که با کار و تلاش خود خواهد توانست زندگی مطلوبی فراهم آورد.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#برابری_در_اعطای_حقوق_صاحبان_حق
عدالت، همه جا به معناى #برابرى نیست. #اشتباه نشود. عدالت یعنى هر چیزى را در
#جاى_خود_قرار دادن. این معناى #عدل است. عدالت آن معنایى نیست که در ذهن بعضى از #سادهاندیشان و آدمهاى کمعمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همهى جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکى کار بیشترى میکند، یکى استعداد بیشترى دارد، یکى ارزش بیشترى براى پیشرفت کشور دارد. عدالت یعنى برطبق #حق #عمل کردن، و حقِ هر چیز و هرکسى را به او دادن. این معناى عدالت است و براى جامعه لازم است.
عدالت به معناى یکسان بودنِ همه برخورداریها نیست؛ به معناى #یکسان بودن #فرصتهاست؛ یکسان بودن #حقوق است. همه باید بتوانند از فرصتهاى حرکت و پیشرفت بهره مند شوند.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۱۷
@Maaref_Enghelab_Eslami
#عامل_بقای_نظام_اسلامی
اساس جامعهى نظام جمهورى اسلامى، "لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ"است. هدف، عدالت و
#قسط_اجتماعى است. جامعه، زمانى به صلاح، آبادانى، عمران و نجات حقیقى خواهد
رسید که این تأمین شود. ...نظامى که براساس بعثت بنا شده باشد، هدفش، سعادت و زندگى راحت براى بشر است و این، جز با آن دو هدف، تأمین نمیشود. اگر اینطور شد،
دیگر دشمنیها هم اثر نمیکند. بسیارى #متحیّرند که چه شد آن روزى که دو ابرقدرت بودند و هر دو #ابرقدرت علیه ما اقدام میکردند، نتوانستند به جمهورى اسلامى آسیبى برسانند! امروز هم که یک ابرقدرت #نابود شده و یکى مانده است، او و همدستانش ـ چه #دولتهای_پیشرفته و چه #دولتهاى_ضعیفى که از روى حقارت و ذلّت،همدستى امریکا را پذیرفتهاند و باهم تلاش میکنند ـ نمیتوانند به جمهورى اسلامى، ضربهى کارى وارد کنند. #سرّش، همین #ایمان، #توجّه و پایبندى مردم به دین، #حضور معنویّت در زندگى مردم و این احساس است که نظام جامعه به سمت عدالت حرکت میکند.
📚 عدالت اجتماعی، ص ۲۶ و ۲۷
@Maaref_Enghelab_Eslami
#نقش_ادیان_در_عدالت_اجتماعی
یکی دیگر از #خصوصیات ادیان این است که #انبیاء در طول تاریخ در کنار #مظلومان قرار گرفتهاند؛ یعنی برای عدالت عملا پیکار کردند. ملاحظه میکنید؛ در قرآن کریم تصریح شده که انبیاء
با طواغیت مواجهاند، با مترَفین مواجهاند، با ملاء مواجهاند؛ که همهی اینها جزو طبقات
#ستمگرند؛ ... نکتهی سوم اینکه همهی ادیان #متفقند در اینکه #پایان این حرکت عظیم تاریخی، یک #پایانِ_امید_به_عدل است. یعنی قاطعاً میگویند که یک #دورانی خواهد آمد که دوران #عدل خواهد بود، که آن دورانِ #استقرار_دین_کامل است. در دعای بعد از زیارت شریف آل یاسین آمده است: "یَمْلَأُ الله بهاَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا...کما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً"
یک جاهائی هم دارد: "بعد ما ملئت ظلما و جورا". همهی انبیاء، همهی ادیان، همهی نبوتها به این نهایت اشاره کردند، روی آن تأکید کردند، اصرار کردند و گفتند به سمت آن داریم #حرکت میکنیم. پس در #مبدأ، در #مسیر و در #منتها، نبوتها تکیهشان بر روی
عدل است؛ این #بینظیر است.
📚عدالت اجتماعی، ص ۲۹
@Maaref_Enghelab_Eslami
#عدل_پروری_عدالت_جویی_خصوصیت
#دعوت_اسلامی
اگر در دنیا دو نقطه وجود دارد که یکی نقطه
عدل و یکی نقطه ظلم است و هردو هم غیراسلامی هستند، اسلام به آن نقطه عدل، ولو #غیراسلامی است، #توجّه موافق دارد. مهاجرینِ به حبشه را پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله خودش به حبشه فرستاد. یعنى آنها را در پناه یک پادشاه کافر، به خاطر #عدل قرار داد.
به تعبیر دیگر، مردم را از خانه و زندگى و محیط زیستشان به خاطر ظلمى که به آنها میشد، دور کرد. این هم یک نقطه است. یعنى استقرار عدل، تبعیت از عدل، ترویج عدل، تلاش و مجاهدت براى عدل، #بزرگداشت_عدالت هرجا که باشد ولو در بلاد #غیر مسلم و #تقبیح_ظلم در هر نقطهاى از دنیا که باشد.
این هم یکى از خصوصیات و تاریخ اسلامى است و شما میبینید زندگى اسلامى و حیات مبارك پیغمبر اسلامى در بهترین ازمنه و سالمترین دورانهایش، حاکى از عدلپرورى و عدالتجویى است.
📚کتاب عدالت اجتماعی ، ص ۳۰
@Maaref_Enghelab_Eslami
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ در دفاع از نظام اسلامی، تقیّه ممنوع!
«در دفاع از نظام اسلامی تقیّه نکنید؛ صریح باشید.... این نظام اسلامی مایۀ شرف و افتخار است.»
🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
@qom_khamenei_ir