eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
34.6هزار عکس
30.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوی بهشت می وزد از کربلای تو ای صد هزار جان گرانی فدای تو حسین جان! رفتی به پاس حرمتِ کعبه، به کربلا شد کعبه ی حقیقی دل، آقا جان ! کربلای تو أجر هزار عمره و حج در طواف تو آقا جان ای مروه و صفا به فدای صفای تو 🎙 مرثیه خوانی مرحوم کوثری | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 اگر یک تماس از سمت امام‌حسین علیه‌السلام داشتی، فکر می‌کنی امام حسین سلام الله علیه بهت چی میفرمودند؟ 📞 کلیپ زیبای " تماس امام حسین با ما " تقدیم نگاهتان علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند ... آیت الله (ره): 🔘 روایت دارد که امام زمان صلوات‌الله‌علیه که ظهور فرمود، می‌فرماید: 📜 «اَلا یا اَهلَ العالَم»؛ پنج ندا می‌کند به اهل عالم (۱) و بدون هیچ دستگاهی و اختراعی و اینها، این [ندا] به همه می‌رسد، به هر کسی به لغت [و زبان] خودش. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره. 🔶 «اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین قُتِلَ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً». ___________ ⬅️ (۱)‌. متن حدیث مذکور: 🔸 زمانی که قائم آل محمد ظهور می‌کند، ما بین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا سر می دهد: 📜 ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم، 🔶 آگاه باشید ای اهل عالم من دوازدهمین امام هستم، 📜 ألا یا أهل العالم أنا الصمصام‏ المنتقم‏، 🔶 آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده 📜 ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشانا، 🔶 آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند، 📜 ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، 🔶 آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند، 📜 ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا. 🔶 آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند. ⬅️ یزدى حایرى، إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب عجّل الله تعالى فرجه الشریف. مجلد۲، صفحه۲۳۳ علیه السلام عجل الله تعالی فرجه ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
مگر استغاثه حدیث و آیه می‌خواهد؟ • رها کردم همه‌ی قالبهای علمی و علمایی و اداری را ... و قلم را دادم دست قلبم و بقیه طرح را اینگونه ادامه دادم : ( کسی که به طلب رسیده؛ - دعایش حقیقی - و عملش متناسب است با قدر دعایش. نمی‌نشیند کنج عزلت دست بالا ببرد و کلماتی را زمزمه کند که حتی قدمی هم بلد نیست برایش بردارد. «نیاز» آدمیزاد را «بلدِکار» می‌‌کند. مگر زنی که راه می‌افتد می‌رود گوشه ضریح علیه‌السلام را می‌گیرد و زار می‌زند برای شفای فرزندش، کسی یادش داده است؟ این نیاز اوست که به او «آداب » را یاد داده است. آیا برای این طبیعی‌ترین و فطری‌ترین رفتار بشر، بزرگان هنوز بدنبال حدیث مستند می‌گردند؟ یک سوال: آیا کسی هست که بتواند جهان به سقوط رسیده‌ی امروز را سامان دهد؟ آیا این «امام حق» تنها «پاسخ گره‌گشا» به این نیاز بشر نیست؟ پس می‌‎شود داستان همان زن و شفای فرزند بیمار و حرم علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام! آیا استغاثه برای ظهور چیزی جز همین مسئله‌ی ساده است؟) • کارد به استخوان رسیده شروع کنیم، حتی شده از اجتماعات کوچک چند نفره در خانه‌ها و مساجد و هیئتها.... تا برسد به اجتماعات چند هزار نفره. ... و می‌رسد حتماً. • شما هم آماده باشید و اگر چنانچه می‌توانید در این طرح جلودار باشید و مراسم استغاثه را هر چند کوچک، هر هفته دو سه ساعت مانده به نماز مغرب برگزار کنید حتی با جمعیتی در حد انگشتان دست، با آیدی زیر ارتباط برقرار کنید: @poshtibaan_ertebatat @ostad_shojae ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
01-1 Az Gha`em Ta Ghiyamat (1402-10-28) Hoze Honari Sazman Tablighat Eslami_Tehran.mp3
25.76M
🔉 🔰 بخش اول 📌 دریچه‌ای تازه و نو به مباحث مهدویت * سنخیت و وحدت محتوای روایاتِ مربوط به 'قیامت، رجعت و ظهور' [05:13] ⚜ بررسی حقیقت و ویژگی‌های قیامت 1⃣ روز برداشته شدن 'حجاب از اسباب ظاهری'[08:39] 2⃣ از بین رفتن توهمات و 'کمالِ ظهور آیات الهی' [13:58] 3⃣ قیامت هم‌اکنون هست؛ ما در حجاب هستیم و نمی‌بینیم! [15:18] 4⃣ هر چه در این دنیاست، نازل شده حقیقتی قیامتی است [16:56] * نازل شدن حقایق ملکوتی به صورت 'تجلّی' است نه 'تجافی' [17:53] * 'امام' کسی است که 'عالم امر' تحت قدرتِ اوست [19:46] * 'حرکت' به سمت خداوند از سنخ 'سیر و جابجایی' نیست بلکه 'صیروت و فعلیت' است [24:29] 🔸 ایستگاه‌های حرکت عالم به مقصدِ ظهور حقیقت [31:45] 🔹 ایستگاه نهایی: قیامت 🔹 ایستگاه ماقبل آخر: رجعت 🔹 ایستگاه قبل‌تر: ظهور * عالمِ 'زمانه ظهور' صورت تنازل یافته عالم 'قیامت' است [32:24] * مباحث مربوط به قیامت؛ غنی‌ترین و غریب‌ترین مباحث قرآنی [38:36] 5⃣ قیامت: هنگامه ظهورِ 'سراب بودن' اسباب دنیوی [39:21] 6⃣ 'بی‌فروغ شدن خورشید' به هنگام جلوه‌گری نورِ پروردگار در قیامت [42:12] 7⃣ مشرق حقیقی عالم؛ قیامت است [46:44] * ظهور (علیه‌السلام)؛ اولین مرحله خروج از ظلم و ظهور حقیقت [50:28] * دو نفخه زمانه ظهور در تناظر با نفخه‌های قیامتی؛ نفخه مرگ و نفخه قیام و زنده شدن [52:49] *روایتی تأمل برانگیز؛ در زمانه مردم از نور خورشید بی‌نیاز می‌گردند! [56:14] ⏰ مدت زمان: ۱:۰۱:۱۸ 📆 ١۴٠٢/۱۰/۲۸ @Aminikhaah_Media ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✘ مطمئناً و یقیناً اگر فقط همین یه کار رو همه انجام بدیم تا ظهور هیچ فاصله‌ای نداریم. @ostad_shojae | montazer.ir ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| √ گلایه‌ی استاد شجاعی از بعضی خواص و علما ! ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ظهور وقتیه که علیه‌السلام صدا بزنه خدایا! اینا دیگه طاقت ندارند... 🎙 ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح دعای ندبه 04.mp3
11.06M
۴ ✨ لازمه‌ی رسیدن ، رفتن است ... رفتن همیشه به معنای ترک کردن نیست! بلکه می توانی چیزی را داشته باشی، کنارش باشی؛ اما از آن آزاد باشی ... دعای ندبه این رفتن را به زهد معنا می‌کند: ، تنها شرط رسیدن به دغدغه‌های بلند این دعاست. 🎤 @ostad_shojae ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «آداب یاد نگرفته بدنبال اسرار نروید! » | ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
| ✉️ نامه ۷۲ - نامه به عبد الله بن عباس در بیان جایگاه مقدّرات الهى ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى عبد الله بن العباس 📜 أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّكَ لَسْتَ بِسَابِقٍ أَجَلَكَ وَ لاَ مَرْزُوقٍ مَا لَيْسَ لَكَ پس از ياد خدا و درود! تو از أجل خود پيشى نخواهى گرفت، و آنچه كه روزى تو نيست به تو نخواهد رسيد. وَ اِعْلَمْ بِأَنَّ اَلدَّهْرَ يَوْمَانِ يَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ وَ أَنَّ اَلدُّنْيَا دَارُ دُوَلٍ فَمَا كَانَ مِنْهَا لَكَ أَتَاكَ عَلَى ضَعْفِكَ وَ مَا كَانَ مِنْهَا عَلَيْكَ لَمْ تَدْفَعْهُ بِقُوَّتِكَ و بدان كه روزگار دو روز است: روزى به سود، و روزى به زيان تو، و همانا دنيا خانه دگرگونى‌هاست، و آنچه كه به سود تو (و از آن تو) است هر چند ناتوان باشى خود را به تو خواهد رساند، و آنچه كه به زيان تو است هر چند توانا باشى دفع آن نخواهى كرد. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۷۲ از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است بعبداللّه ابن عبّاس، خدايش بيامرزد (كه در آن باو پند و اندرز مى‌دهد): (۱) پس از ستايش خداى تعالى و درود بر حضرت مصطفى، تو بر مرگ خود پيشى نمى‌گيرى، و آنچه بتو نمى‌رسد روزى نگشته (اختيار مرگت دست تو نيست، و آنچه نبايد بتو برسد نمى‌توان بدست آورى) (۲) و بدان روزگار دو روز است: روزى به سود و روزى به زيان تو است، و دنيا سراى گردش خوشیهايى است كه دست بدست مى‌گردد (هر كَس نوبتى دارد) پس آنچه از دنيا به سود تو است بتو مى‌رسد هر چند ناتوان باشى (ديگران جلو آنرا بگيرند) و آنچه از آن به زيان تو است (هر چند توانا باشى) بزور و توانائيت نمى‌توانى از آن جلوگيرى (چنانكه در كريم س ۱۰ ى ۱۰۷ مى‌فرمايد: «وَ إِنْ‌ يَمْسَسْكَ‌ اَللّٰهُ‌ بِضُرٍّ فَلاٰ كٰاشِفَ‌ لَهُ‌ إِلاّٰ هُوَ وَ إِنْ‌ يُرِدْكَ‌ بِخَيْرٍ فَلاٰ رَادَّ لِفَضْلِهِ‌ يُصِيبُ‌ بِهِ‌ مَنْ‌ يَشٰاءُ مِنْ‌ عِبٰادِهِ‌ وَ هُوَ اَلْغَفُورُ اَلرَّحِيمُ‌» يعنى و اگر خدا زيانى رساند جز او كسى آنرا جلو نمى‌گيرد، و اگر براى تو خير و نيكوئى خواهد فضل و بخشش او را كسى مانع نمى‌تواند شد، مى‌رساند آنرا به هر يك از بندگانش كه بخواهد و او آمرزندۀ مهربان است). ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗞 إلى عَبْدِ اللهِ بْنِ الْعَبّاسِ(۱) 📜 از نامه هاى امام(علیه السلام) به عبدالله بن عباس است.(۲) 📖 شرح و تفسیر ابن عباس غمگین مباش به نظر مى رسد حادثه ناگوارى براى «عبد الله بن عباس» روى داده بوده و یا انتظار مهمى داشته و برآورده نشده و از این جهت غمگین بوده است; امام(علیه السلام)این نامه را براى دلدارى او و توجّه دادنش به طبیعت زندگى دنیا و مقدرات الهى مى نگارد تا آرامش پیدا کند. امام(علیه السلام) در این نامه کوتاه به پنج نکته مهم اشاره مى کند:
نخست مى فرماید: «اما بعد (از حمد و ثناى الهى بدان) تو هرگز بر و سرآمدت پیشى نمى گیرى»; (أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّکَ لَسْتَ بِسَابِق أَجَلَکَ). ← اشاره به اینکه تا أجلِ قطعى انسان فرا نرسد، حوادث خطرناک نمى تواند او را در کام خود فرو برد و هنگامى که فرا رسد تأخیر در آن ممکن نیست. همان گونه که قرآن فرموده است: «(ما تَسْبِقُ مِنْ أُمَّة أَجَلَها وَ ما یَسْتَأْخِرُونَ); هیچ گروهى از اجل خود پیشى نمى گیرد و از آن عقب نخواهد افتاد».(۳) ← البته این اشاره به اجل حتمى است و به آن معنا نیست که انسان در مقابل اجل معلق بى پروایى به خرج دهد و خود را گرفتار کند و بى دلیل در کام خطر فرو رود.
در دومین نکته مى فرماید: «(و نیز) آنچه قسمت تو نیست روزى تو نخواهد شد»; (وَلاَ مَرْزُوق مَا لَیْسَ لَکَ). ← اشاره به اینکه اگر انتظار نعمتى داشتى و به سبب عوامل ناخواسته از آن محروم شدى نگران نباش، چون روزى تو نبوده است و حتى با تلاش و کوشش هم به آن نمى رسیدى، هرچند گمان مى کردى امکان وصول به آن وجود دارد. این سخن تسلى خاطرى است براى تمام کسانى که گرفتار محرومیت هایى ناخواسته در زندگى مى شوند و چه بسا صفحه زندگى آنها را تیره و تار مى سازد. اگر به این نکته توجّه داشته باشند که چنین چیزى هرگز براى آنها مقرر نشده بوده و امکان دسترسى به آن حاصل نبوده، نگرانى آنها برطرف مى شود، هرچند این سخن به آن معنا نیست که انسان سعى و تلاش و مدیریت و تدبیر را براى رسیدن به نعمت هاى بیشتر فراموش کند. قرآن مجید مى فرماید: «(أَ هُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّکَ نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا); آیا آنان رحمت پروردگارت را تقسیم مى کنند؟! ما معیشت آنها را در زندگى دنیا در میان آنها تقسیم کردیم».(۴)