eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ جنبشِ نـاکـام | بازخوانی تاریخی ماجرای جنبش ملی صنعت نفت و کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ 🔻 جنبش ملی علیه زیاده‌خواهی مستکبرین 🔹️ موقعیت خاص ایران و نفوذ سیاست‌های بیگانگان، همواره منجر به کشمکش‌هایی بین قدرت‌های بیگانه، برای غارت ثروت‌های ملی ایران بوده است. این رقابت‌ها زیربنای بسیاری از حوادث تلخ تاریخ ایران معاصر محسوب می‌شود. پس از جنگ جهانی دوم و شکست آلمان‌ها، دولت‌های متفقین، یعنی انگلیس و آمریکا و شوروی، هریک درصدد کسب امتیازات جدید و به دست آوردن حداکثر ممکن از غنائم جنگی بودند. متجاوزین به کشور که بر اساس توافق، زمان اشغال نظامی‌شان به پایان رسیده بود، در تلاش برآمدند تا نفوذ نظامی خود را به نفوذ سیاسی و اقتصادی تبدیل کنند. دولت انگلیس، بر اساس قرارداد سابق، امتیاز جنوب را داشت و دولت شوروی هم، برای کسب امتیاز نفت شمال تلاش کرد. اما در این میان، مجلس، اعطای هرگونه امتیازی را ممنوع کرد. آمریکا این قانون را ابزاری مناسب برای خارج‌نمودن رقبایش از میدان دید و به همین خاطر و در پس خواسته‌های استعماری‌اش با چهره‌ای معتدل، مناسباتش را با ایران دنبال کرد.در این میان، جنبش ملی‌شدن صنعت نفت با رویکرد ضداستعماری شکل گرفت. دکتر مصدق با کمک مرحوم کاشانی، توانست حمایت مردمی را به دست آورد. در این میان، نقش علما و مشخصاً آیت‌الله کاشانی، پررنگ بود. ایشان هم در شکل‌گیری نهضت، هم در مواجهه با تهدیدات نظام سلطه و هم در خصوص توطئه‌های نظام پادشاهی و دربار، نقش مؤثری ایفا کرد و با بسیج ملت در مقابل هجمه‌ها ایستاد. این جنبش در گام‌های ابتدایی خود، به موفقیت‌های خوبی رسید و توانست حرکتی را آغاز نماید که می‌رفت تا دست استعمارگران را از نفت ایران قطع نماید. این جنبش، حتی توانست در مقاطعی، توطئه‌های دشمنان خارجی و عوامل و وابستگان داخلی‌شان را ناکام بگذارد؛ اما به مرور در مسیر نهضت، انحرافات و اشکالات و اختلافات مهمی رخ داد که منجر به شکست آن و تسلط مجدد مستکبرین و قدرت‌های مادیِ زیاده‌خواه بر منافع ملت ایران شد. 🔻 اعتماد به بیگانه؛ جدایی از دین و مردم 🔸️ یکی از عوامل مهمِ شکست، اعتماد مصدق به مستکبرین بود. در جریان ملی‌شدن صنعت نفت، مصدق به آمریکایی‌ها اعتماد کرد: «در نهضت ملی، دکتر مصدق به آمریکایی‌ها حسنِ‌ظن داشت، بلکه ارادت داشت.»... 🔍 ادامه شماره جدید نشریه خط‌حزب‌الله را بخوانید👇 khl.ink/f/50785
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرمانده کل سپاه در گفتگو با Khamenei.ir: هیچ نقطه امنی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد 🔍 متن گفتگو را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50786
🔻 گاهی اتفاق افتاده که برای یک فرد محترم اخلاقی صحبتی می‌شود، آن شخص با خودش می‌گوید: آیا این حرف‌هایی که می‌زنی، نباید ما در این سال‌های گذشته شنیده باشیم؟ حالا که نشنیده‌ایم پس به درد نمی‌خورد؛ برو این‌ها را کنار بگذار. [یعنی ملاک حق و باطل را خودش و اطلاعات محدود خودش می داند! و هرچه غیر از اطلاعات خودش را باطل می شمارد.!] ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @nasery_ir
🔻 اگر دربارۀ (علیه السلام) به اسد و اسدالله تعبیر کرده‌اند، در این تعبیر نکات لطیفی است، چون شیر دارای خصلت‌های زیبای زیادی است؛ 🔸 منتهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که هرچه به سمت می‌رویم زیاد هم می‌شود و باعث می شود طبع اسد به هم بخورد. 🔹 «أسد بما انه أسد» آن وقتی که اسد باشد و تحت تأثیر علل و عوامل مختلف نباشد، خدای متعال در او امتیازات خاصی قرار داده است. 🔸 به قول مرحوم مدرس افغانی می‌گفت اسد هفتاد امتیاز دارد؛ مثلا دم‌خوردۀ کسی را نمی‌خورد. شیر، خودش باید شکار کند و باید شکار را زنده بگیرد و مثل کفتار مرده‌خوار نیست. وقتی خودش سیر شد، بقیه‌اش را برای بقیه می‌گذارد. هفتاد امتیازِ اینطوری دارد؛ 🔹 منتها الان روزگار و تناسبات و ارتباطات و دسترسی بشر به جنگل‌ها و غیره گاهی طبعش را با انواع طبایع مخلوط کرده است و گاهی طبع اسد را مثل شُغال کرده است. 🔸 ولی «أسد بما انه أسد» خصلت‌های خوبی دارد که در بعضی کتاب‌ها هم نوشته‌اند، مثلا بچه‌ شیر ابتدا ترسان است. مادر یا پدر یک غرش در گوشش می‌کشد بعد از آن دیگر سر و صداها برایش ترس‌آور نیست. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۵۳ 🏷️ همراهی صبر با پیروزی ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَعْدَمُ اَلصَّبُورُ اَلظَّفَرَ وَ إِنْ طَالَ بِهِ اَلزَّمَانُ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: انسان شكيبا، پيروزى را از دست نمى‌دهد، هر چند زمان آن طولانى شود. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در شكيبائى) فرموده است: فيروزى از شكيبا و بردبار جدا نمى‌شود هر چند روزگار (سختى) باو دراز گردد. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود اشاره به نكتۀ مهمى مى‌كند كه در همه فعاليت‌هاى فردى و جمعى تأثيرگذار است، مى‌فرمايد: «شخص صبور (و با استقامت) پيروزى را از دست نخواهد داد، هرچند زمان طولانى بگذرد»؛ (لَا يَعْدَمُ‌ الصَّبُورُ الظَّفَرَ وَ إِنْ‌ طَالَ‌ بِهِ‌ الزَّمَانُ‌) حقيقت صبر همان استقامت است؛ استقامت در برابر موانعِ وصول به مقصد و پيمودن راه طولانى وصول به هدف و استقامت در برابر دردها و رنج‌ها و كار شكنى‌هاى اين و آن. تا چنين استقامتى در انسان نباشد به جايى نمى‌رسد؛ زيرا طبيعت زندگى دنيا اين است كه با مشكلات آميخته شده و غالباً در كنار گل‌ها خارهايى است و در كنار عسل‌ها نيش زنبورانى. تاريخ نيز بارها و بارها نشان داده است كه پيروزى‌ها در انتظار افراد بااستقامت و صبور است. تا آنجا كه اين سخن به صورت ضرب المثل كوتاهى در ميان همه معروف است. عرب‌ها مى‌گويند: «مَنْ‌ صَبَرَ ظَفَرَ» و فارس‌ها مى‌گويند:
صبر و ظفر هر دو دوستان قديمند
بر اثر صبر نوبت ظفر آيد
قرآن مجيد بارها به اين حقيقت اشاره كرده؛ از جمله در داستان يوسف(علی نبینا و آله و علیه السلام) مى‌گويد: هنگامى كه برادران آمدند و او را شناختند پرده از راز خود برداشت و اين جمله را گفت: «أَنَا يُوسُفُ‌ وَ هٰذٰا أَخِي قَدْ مَنَّ‌ اَللّٰهُ‌ عَلَيْنٰا إِنَّهُ‌ مَنْ‌ يَتَّقِ‌ وَ يَصْبِرْ فَإِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ لاٰ يُضِيعُ‌ أَجْرَ اَلْمُحْسِنِينَ‌» ؛ من يوسفم، و اين برادر من (بنيامين) است؛ خداوند بر ما منّت گذارد. هركَس پيشه كند و شكيبايى و استقامت نمايد، (سرانجام پيروز مى‌شود؛) چرا كه خداوند پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‌كند». دربارۀ بنى اسرائيل بعد از آنكه بر فرعونيان پيروز شدند فرمود: «وَ أَوْرَثْنَا اَلْقَوْمَ‌ اَلَّذِينَ‌ كٰانُوا يُسْتَضْعَفُونَ‌ مَشٰارِقَ‌ اَلْأَرْضِ‌ وَ مَغٰارِبَهَا اَلَّتِي بٰارَكْنٰا فِيهٰا وَ تَمَّتْ‌ كَلِمَتُ‌ رَبِّكَ‌ اَلْحُسْنىٰ‌ عَلىٰ‌ بَنِي إِسْرٰائِيلَ‌ بِمٰا صَبَرُوا» ؛ و مشرق‌ها و مغرب‌هاى پربركت زمين را به آن قوم كه (زير زنجير ظلم و ستم) به ضعف كشانده شده بودند، واگذار كرديم؛ و وعدۀ نيك پروردگارت بر بنى اسرائيل، به خاطر صبر و استقامتى كه به خرج دادند، تحقق يافت»
هدایت شده از فقه و احکام
AUD-20210413-WA0115.mp3
10.11M
🔊 | ۲۰ 📖 شرح کتاب آن سوی مرگ گرفتاری‌های وادی حق‌الناس @shahidane_14  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• ◇ احکام و راهکارهای جبران مالی و غیر مالی حق الناس 📆 1398/01/31 ⏰ مدت زمان: ۲۴:۲۱ @Aminikhaah_Media https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
12 Mostanade Soti Shonood (1).mp3
16.69M
🔈 📣 جلسه دوازدهم * استرسی که کارمند شرکت تحمل کرد، را درک می کردم. * عاقبت مسئولی که به فکر نیروهایش نبود. * زبان ترکی را متوجه شدم. * تک تک گناهان زیر دست را برای مسئول می نوشتند. * گناهی که الهام مرتکب شد، برای مسئول نوشتند. *گناه مسئول، مثل آتشی بود که منتشر شد. * مسئولین در دوران امام زمان علیه السلام * خدا هرکَس را دوست دارد بار شیعیانش را به دوش او می گذارد. * معنای تهی بودن را فهمیدم * برای خدا چه کنیم؟ * مثالی جالب برای هیچ بودن انسان * به چه چیزی افتخار می کنی؟ * ما مردم هستیم. * چگونه تمام زندگی ما، به خدا باشد؟ تا به حال به یتیم مثل بچه خودت رسیدگی کردی؟ * ستارالعیوبی خداوند و افشای سرّ * چه موقع گناه لذت بخش می شود؟ * چه کسانی اعمال ما را می بینند؟ * آثار ظاهری و باطنی گناه * آثار * مثال برای بوی بد گناه * گناه تا چه اندازه مخفی می ماند؟ * تا لحظه آخر شیطان رهایت نمی کند. * هدایت شیطان!! ⏰ مدت زمان: ۴۰:۳۷ 📆1401/03/16 @Aminikhaah_Media https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
🔰 یکی از معضلات قم ماجرای بعضی خبرنگارانی است که آبشخور آنها مشخص نیست که از کجا هدایت می‌شود و لازم است تا درباره آنها ریشه یابی بشود. 🔰 از اینها درباره نیز باید سوال کرد که آیا ارتباطی داشتند یا خیر و در صورت داشتن ارتباط، چه دریافتی داشتند؟ --------- 📍 از ولنگاری رسانه‌های قم می‌توان به ارتباطات کج‌دار و مریز و دوستی ایشان با صحبت کرد و جالب ماجرا آنجاست که حضرات، نسبت به همه چیز منتقد هستند؛ اما چون به خلوت می‌روند، دوستی‌های دیگر می‌کنند. 📍 به نظر شما، ایشان خبر ندارد که 7/100 میلیارد تومان از بودجه وزارت نفت برای آب خوزستان و مناطق محروم اختصاص داده شده و این یعنی 142 برابر چیزی که برای تصویب شده است؟ 📍 لازم به ذکر است که ایشان صاحب نظریه هر کی با باغ پرندگان مخالف است، از قم برود، نیز هست. دیگر ادامه ندهیم که بهتر است. @ponezs
🔰 البته او در قم تلاش دارد با وجود ارتباطاتی که در شهرداری دارد، روی موضوع دوچرخه سواری بانوان کار کند و در این میان عناصر و وابسته در شهرداری به او کمک خواهند کرد. 🔰 از جمله عوامل پشت صحنه به گند کشیدن شهر مقدس قم را به رسم شکل می‌توانید ببینید. @ponezs
مباحث
▪️ هر روز سر از یک شبکه تلویزیونی درمی‌آورند و مدام شعار خفقان سیاسی سر می‌دهند؛ اما کسی نیست #پاسخ
📍 دوباره دست به کار شدند و مبدا آبله میمون در ایران را بنا داشتند تا از قم معرفی کنند؛ در حالی که در زمان نیز این اتفاقات از سوی همین رسانه‌های خاص در جریان بود. 📍 قطعاً این بار نخواهند توانست تا چنین رسانه‌ای را ایجاد کنند و همین جا به هشدار می‌دهیم که در فضاسازی رسانه‌ای، روند خود را اصلاح کند و گرنه پرده واقعیت رسانه‌ای و پشت پرده اتفاقات رسانه‌ای در قم را بالا خواهیم زد. @ponezs
مباحث
🔻برخی دولتمردان و آقای امیرآبادی که از تشویق های صندوق بین المللی پول خوشحال شده بودند بیشتر بخوانن
💠 اگر متوجه باشد، در بعضی متولیان دفتری و رابطان فرهنگی و رسانه‌ای خود تجدیدنظر می‌کند. 💭 1402 مجلس در قم و تهران اتفاقاتی را به رخ خواهد دید که تاکنون تجربه نکرده است و این مسائل سبب‌ساز برای انتخابات 1404 می‌شود و البته از الان باید تلاش کرد تا عناصری که از همین الان برایشان خانه اجاره شده است، به مبدا خود باز گردند. @ponezs
4_6046518490465045474.mp3
35.67M
🎤 مصاحبه با استاد درباره حمله به سلمان رشدی ملعون و حواشی پیرامون آن 🗓 ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی از صحبت می‌کنیم، بد نیست از حماقت پهلوی‌ها گفت. 25 میلیون ایرانی عاشق فرح هستند؟ این روایتی است که کاردار فرح به او حُقنه می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 صحبت‌های استاد درباره امید دانا، علی علیزاده و امین فردین https://eitaa.com/mabaheeth/51421 🔹 وقتی به تحلیل‌گران داخلی انواع و اقسام تهمت‌ها و برچسب‌ها را زدید آن وقت گله نکنید چرا مردم به افراد دیگر رو می‌آورند. @Masaf
🔰 اطلاع نگاشت | هنر اثرگذار سرود 🏷 مروری بر ابعاد و ظرائف مسأله در بیانات 🔻 حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظله العالی در پیام به جشنواره سرود فجر (۱۴۰۱/۴/۲۱) توصیه‌هایی را در زمینه‌ سرود مطرح کردند که به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR نکات مدنظر ایشان درباره‌ سرود را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند. 👈🏻 «اگر بتوانید یک سرود زیبای اثرگذار خوش‌مضمون درست کنید، جوری که بچّه‌ها وقتی در کوچه راه میروند، از خانه به مدرسه میروند، زیر لبشان آن را زمزمه کنند، یک کار بسیار بزرگی کرده‌اید» 🗓️ ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ 🖨️ نسخه قابل چاپ
هدایت شده از مباحث
Mohammad Hossein Pouyanfar - Hossein Jan.mp3
5.31M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ @Fanous خـداحافظ ای بـرادر زینب...💔 علیه السلام 🚩 @Mabaheeth
| علیه السلام علیه السلام ‌ 🚩 @Mabaheeth
🔻 گاهی یکی از این زیارت‌ها مثل کافی است که کار انسان را راه بیندازد. تأثیر و تغییر و برکات زیاد دارد . خدا نصیبمان کند. 🔸 است که مشهور است و غالباً شعرهای عربی می‌خواند، به او ملا باسم کربلایی می‌گویند. شعرهایی به همان زبان عراقی می‌خواند. یک قسمتی از این اشعاری که خوانده است، خیلی جالب است. 🔹 این را در بلندگوهای بین نجف تا کربلا در مسیر پیاده روی اربعین می‌گذارند. همین‌طور که مردم دارند پیاده می‌روند، می‌شنوند. مضامین خیلی جالبی دارد. در این شعر از زبان حضرت سیدالشهداء علیه السلام می‌گوید: تزوروني أعاهدکم تـعـرفـوني شفیـع الکم أسامیـکم اسـجـلـها أسامیکم هلا بیکم یا زواري هلا بیکم ترجمه: مرا زیارت می کنید و من به شما قول () می دهم. شما مرا شفیع خود می دانید و من اسامیتان را ثبت می کنم. خوش آمدید ای زائرانم خوش آمدید اخو زینب فرح بیکم. هلا و مرحب ینادیکم. یحییـکم ابو الغیـرة یحییـکم. هلا بیکم یا زواری هلابیکم ترجمه: برادر زینب از آمدنتان شاد شده و با صدای بلند به شما خوش آمد می گوید و عباس غیرتمند به شما درود می فرستد . خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید. 🔸 عرب‌ها با این شعر، خیلی منقلب می‌شوند. در فضای سفر به کربلا شعرهای جالبی گنجانده شده است. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @nasery_ir
.
صَلَّى‌اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ الْحُسَيْن سلام‌الله‌علیه خطاب‌به { متن و ترجمه فارسی نوحه } تِزورونی = به‌زیارت من‌می‌آیید اُعاهِدکُم = با شما عهد می‌بندم تِزورونی اَعاهِـدکُم به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم تِـعِـرفـونی شَفیـعْ اِلکُم می‌دانید که من شفیع شمایم أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم اسامی‌تان را ثبت می‌کنم هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم خوش‌آمدید ای زائران من خوش‌آمدید وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه قسم به دستان ابوالفضل و کرامت و پرچم او أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به‌سوی من می‌آیید یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! تواسینی شَعائرْکُم عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد تْرَوّینی مَدامِعْـکُم و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش‌آمدید ای زائران من، خوش‌آمدید هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ خوش‌آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ آمدید درحالی‌که نه گرما برایتان مهم بود و نه سرما وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم آمدید ای زائرانِ من، خوش‌آمدید یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟ می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی به یاد آن دست‌بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ تیر هجرت کمرم را شکست نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ سفارش این پرچم را به شما می‌کنم هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش‌آمدید ای زائران من، خوش‌آمدید یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ ای که با چشمان اشک‌بار قصد زیارت مرا کرده‌اید اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ حاجتتان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ قسم به گلوی شیرخواره، حاجتتان را برآورده می‌کنم یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ برادر زینب به خاطرتان شاد شد هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم خوش‌آمدید صدایتان می‌زند یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش‌آمدید ای زائرانِ من، خوش‌آمدید زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی زینب هنگامی‌که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی! کاش در جنگ حاضر می‌شدید ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم شما را بر این مصیبت می‌گریانم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش‌آمدید ای زائران من،‌ خوش‌آمدید ⚑ ⚑ ⚑ اربعین ⚑ ⚑ ⚑