eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.3هزار عکس
32هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 مجموعه نمايشگاهي "احادیث امام رضا علیه السلام" 💡اين مجموعه نمايشگاهي حاوي 65 تابلو از احادیث آن امام همام می‌باشد كه در موضوعات مختلف بیان شده است. 💿 دريافت فايل‌هاي JPG 📎 دريافت فايل PDF 🌾 علاقمندان مي‌توانند فايل‌هاي ارائه شده را به صورت رايگان دريافت نموده و در فضاي مجازي باز نشر دهند. عليه السلام عليه السلام @TolidatFarhangi 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 پوستر | همراهی با یزید 🔹روزی در کربلا یزیدیان از هیچ ظلم و ستمی به امام حسین (علیه السلام) و اهل بیتش دریغ نکردند و امروز نیز عده ای چادر از زن مسلمان می کشند و از آسیب به مال و جان مردم ابایی ندارند و به راستی که شمر زمانه، این هایند.
🚨 خونریزی دماغ رونالدو براشون مهمه، امّا چاقو خوردن و تیر خوردن بسیجیان و مأموران نیروی انتظامی که برای دفاع از امنیت آن‌ها فداکاری کردند و در آخر تعدادی از آن‌ها به فیض شهادت رسیدند را، با بی‌تفاوتی از کنارش رد می‌شوند و حتّی یک مطلب در کانال خودشون منتشر نمی‌کنند. ⭕️ آنوقت مسؤولین شهر قم، این جماعت را افراد نمونه استان قم می‌دانند. زمانی که در این اتفاقات کسی فاز بی‌طرفی می‌گیرد یعنی داستان پیچیده‌تر از آن چیزی هست که می‌توان فکر کرد! 🦊 آنتی روباه @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شعرخوانی حماسی احمدبابایی در اجتماع عظیم امت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم در تهران 🔹خون قاسم هنوز می جوشد/ خصم در حیله تا زند به زمین، مرد و غیرت، زن و حجاب، همین 🔹نتوانید حجب به حق بدرید/ اربعین را به حاشیه ببرید 🔹ما به شانه نشانه آوردیم / اربعین را به خانه آوردیم 🔹اسکتوا، ما اسیر نان نشدیم/ خسته از انقلابمان نشدیم 🔹آی بیگانه گرچه تشنه لبیم/ همچون زینب حریف می طلبیم @bsansoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ به جهت حجم پائین تر از ویدیوی قبلی 🔴 روشن شدن ابعاد جدیدی از نقش حزب کومله در فوت ! گروه هکری موسوم به "عدل علی" با انتشار فیلمی مدعی شده در حمله هکری به حزب کومله به اسنادی دسترسی پیدا کرده است که نشان می‌دهد مهسا امینی، بازیچه این حزب شده و جان خود را از دست داده است! عدل علی عنوان کرده اسناد بیشتری دارد که قصد دارد به مرور منتشر کند.
📸 ‏عاقبت مصرف جنس بنجل صنعتی و سنتی بصورت همزمان میرسه به ساقی طراح این کابینه😄 @bsansoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 وقتی دین هر دو طرف انسانیته و هر دو طرف، عاشق آزادی_بیان هستند ... 🔹 بابا شما لااقل به خودتون رحم کنید تا یه کم حرفاتون را باور کنیم! 🔹تظاهرات براندازا در لندن که دوگروه به شدت باهم درگیر شدند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
براندازها خرکیف شدن یه نفوذیِ جمهوری اسلامی رو توی تجمع‌شون در فرانکفورت آلمان گیر انداختن. ولی ظاهراً این بیچاره، یه هندیه که گیر اینا افتاده... آخه احمقا! یکی بخواد باشه خودشو شبیه شماها میکنه نه این بنده خدا که شبیه بچه‌های بسیج میدون شهداست 😂 @bsansoor
مباحث
کینه از طارمی‌ فقط بابت حضور در جشن قهرمانی پورتو‌ با پرچم‌ ایران نیست، طارمی خلاف #سبک_زندگی سلبریت
🔴 طارمی: مچ‌بندم تو بازی پورتو برای امام حسین علیه السلام بود نه چیز دیگه. 🔻 مهدی طارمی همچنین عکس سیاه رو از پروفایلش برداشت و عکسی از خود با پرچم کشورمون، ایران اسلامی 🇮🇷 گذاشت. ماشاءالله به مهدی 👏
مباحث
#متفرقه 🎥 احوال جویی رهبر معظم انقلاب از بازیگر پیشکسوت محمد کاسبی 🔹محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنر
🔰 محمد کاسبی، بازیگر پیشکسوت: 🌹 من در کنار مردمم. مردمی که امروز در میدان‌انقلاب گرد هم آمدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۹۰ 🏷️ معیار خلافت ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام وَا عَجَبَاهُ أَ تَكُونُ اَلْخِلاَفَةُ بِالصَّحَابَةِ وَ اَلْقَرَابَةِ - قال الرضي و روي له شعر في هذا المعنى فإن كنت بالشورى ملكت أمورهم فكيف بهذا و المشيرون غيب و إن كنت بالقربى حججت خصيمهم فغيرك أولى بالنبي و أقرب ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: شگفتا! آيا معيار خلافت، صحابى پيامبر بودن است‌؟ امّا صحابى بودن و خويشاوندى ملاك نيست. (از امام شعرى در همين مسئله نقل شد كه به ابابكر فرمود) اگر ادّعا مى‌كنى با شوراى مسلمين به خلافت رسيدى، چه شورايى بود كه رأى دهندگان حضور نداشتند؟ و اگر خويشاوندى را حجّت مى‌آورى، ديگران از تو به پيامبر نزديك‌تر و سزاوارترند. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در شكايت از خلفاء) فرموده است: اى شگفتا آيا خلافت با مصاحبت و همراه بودن (با پيغمبر اكرم) مى‌رسد (كه عمر با ابوبكر گفت: تو در سختى و آسايش، مُصاحِب و همراه رسول خدا بودى دستت را بده تا با تو بيعت كنم، هنگاميكه ابوبكر باو مى‌گفت: دستت را بده تا بتو بيعت نمايم) و بسبب مصاحبت و خويشاوندى (با آن بزرگوار) نمى‌رسد؟! ✍️ (سيّد رضىّ‌ «عليه الرّحمة» فرمايد:) و روايت شده كه آن حضرت در اين باره سروده: فإن كنت بالشّورى ملكت أمورهم فكيف بهذا و المشيرون غيّب و إن كنت بالقربى حججت خصيمهم فغيرك أولى بالنّبىّ‌ و أقرب يعنى اگر تو (ابوبكر) بسبب شورى و اجماع امّت زِمام كارهاى مردم را بدست گرفتى پس چگونه باين رسيدى كه اصحاب رأى و انديشه (بنى هاشم و مخصوصا امام عليه السّلام در آن شورى و اجماع) حاضر نبودند و اگر به خويشاوندى (با رسول اكرم) بر زد و خورد كنندۀ آنان (دربارۀ خلافت) غلبه و برترى يافتى (ابو بكر در سقيفه با انصار احتجاج نموده دليل آورد كه ما عترت و خويش رسول خدا هستيم) پس ديگرى (امام عليه السّلام) به پيغمبر نزديكتر و سزاوارتر است (زيرا اگر پيغمبر دختر ترا گرفته امام عليه السّلام داماد و پسر عمّ‌ او است).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‮امام عليه السلام در اين كلام پرمعنا به سراغ استدلال‌هاى باطل مدعيان خلافت رفته و مى‌فرمايد: «عجبا! آيا خلافت با همنشينى پيامبر حاصل مى‌شود؛ ولى با همنشينى و خويشاوندى حاصل نمى‌گردد؟»؛ (وَا عَجَبَاهُ‌! أَ تَكُونُ‌ الخِلاَفَةُ‌ بِالصَّحَابَةِ‌ وَ الْقَرَابَةِ؟) مرحوم سيد رضى بعد از روايت اين كلام مى‌گويد: «از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است (خطاب به خليفۀ اوّل) مى‌گويد: (اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرف‌هاى مشورت (امثال من و جمعى از بنى‌هاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديك‌تر است» قالَ‌ الرَّضِيُ‌ وَ رُوِيَ‌ لَهُ‌ شِعْرٌ في هٰذَا الْمَعْنىٰ‌: فَإِنْ‌ كُنْتَ‌ بِالشُّورىٰ‌ مَلَكْتَ‌ أُمُورَهُمْ‌ فَكَيْفَ‌ بِهٰذٰا وَ الْمُشيرُونَ‌ غُيَّبٌ‌ وَ إنْ‌ كُنْتَ‌ بِالْقُرْبىٰ‌ حَجَجْتَ‌ خَصيمَهُمْ‌ وَ غَيْرُكَ‌ أوْلىٰ‌ بِالنَّبِيِّ‌ وَأَقْرَبٌ‌ ابن ابى‌الحديد معتقد است كه صدر اين كلام (قسمت قبل از شعر) خطاب به عمر است و دو بيتى كه در ذيل آن قرار دارد خطاب به ابوبكر است. (بسيارى ديگر از محققان نيز همين را پذيرفته‌اند) زيرا هنگامى كه ابوبكر به عمر گفت: دستت را دراز كن تا با تو بيعت كنم عمر در پاسخ او چنين گفت: «أنْتَ‌ صاحِبُ‌ رَسُولِ‌ اللّٰهِ‌ صلى الله عليه و آله فِى الْمَواطِنِ‌ كُلِّها شِدَّتِها وَ رَخائِها فَامْدُدْ أنْتَ‌ يَدَكَ‌ ؛ تو همراه پيغمبر در همه جا بودى در حالات شدت و سختى و آسانى، تو دستت را دراز كن تا من با تو بيعت كنم». على عليه السلام در پاسخ اين سخن مى‌گويد: اگر مصاحبت با پيغمبر سبب شايستگى او براى خلافت مى‌شود كسى كه همين مصاحبت را در طول عمر صلی‌الله علیه وآله (حتى پيش از اين‌كه ابوبكر اسلام بياورد) داشته است و افزون بر آن از خويشاوندان نزديك پيغمبر هم بوده شايسته‌تر است. سپس ابن ابى‌الحديد مى‌افزايد: اما آن دو بيت شعر خطاب به ابوبكر است؛ زيرا ابوبكر در برابر انصار در سقيفه استدلال كرده بود كه ما عترت رسول اللّٰه هستيم (و به همين دليل براى خلافت شايسته‌تر از ديگران هستيم). عليه السلام در برابر اين استدلال مى‌فرمايد: اگر خويشاوندى تو به پيامبر دليل شايستگى توست، غير تو از تو به پيغمبر نزديك‌تر است. 👈 البته مى‌دانيم نه مصاحبت با رسول اللّٰه و نه خويشاوندى با آن حضرت هيچ يك براى خلافت و جانشين او كافى نيست؛ بلكه خلافت پيامبر مرهون شايستگى‌هاى علمى و اخلاقى فراوانى است كه جز در على عليه السلام وجود نداشت؛ ولى از آنجا كه آنها در برابر مخالفان خود به اين‌گونه مسائل يعنى مصاحبت و قرابت استدلال كردند اميرمؤمنان على عليه السلام مى‌خواهد با سخن خودشان دليلشان را باطل كند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
125 - سگی بر روی جنازه صاحب فضیلت تقوا و ایمان، مرحوم دکتر احمد احسان که سالها مقیم کربلا بود و چند سال آخر عمرش مجاور قم بود و در همانجا مرحوم و مدفون گردید تقریبا در 25 سال قبل در کربلا نقل فرمود که روزی جنازه ای را دیدم که جمعی او را به حرم مطهر علیه السّلام به قصد تبرک و زیارت می برند، من هم همراه مُشیّعین رفتم، ناگاه دیدم روی تابوت، سگی سیاه وحشت انگیز نشسته است. حیران شدم. برای اینکه بدانم آیا دیگری هم می بیند یا تنها من این امر غریب را مشاهده می کنم، از شخصی که سمت راست من حرکت می کرد پرسیدم پارچه ای که روی جنازه است چیست ؟ گفت شال کشمیری است. گفتم به روی پارچه چیز دیگری می بینی؟ گفت نه. همین سؤال را از آنکه سمت چپ من بود کردم و همین پاسخ را شنیدم، دانستم که جز من کسی نمی بیند. تا درب صحن رسیدیم ناگاه آن سگ از جنازه جدا شد تا وقتی که جنازه را از حرم مطهر و صحن شریف برگرداندند، باز در خارج صحن آن سگ را با جنازه دیدم همراهش به قبرستان رفتم ببینم چه می شود، در غسالخانه و تمام حالات، سگ را دیدم که به جنازه متصل است تا وقتی که میت را دفن کردند آن سگ هم در همان قبر از نظرم محو گردید. نظیر این واقعه را قاضی سعید قمی در کتاب اربعینات خود از استاد کل اعلی اللّه مقامه نقل کرده و خلاصه اش آن است که یک نفر از اهل و مجاور مقبره ای از مقابر اصفهان بوده. روزی جناب شیخ بهائی به ملاقاتش می رود، شیخ می گوید روز گذشته در این قبرستان امر غریبی مشاهده کردم، دیدم جماعتی جنازه ای را آوردند در فلان موضع دفن کردند و رفتند. چون ساعتی گذشت بوی خوشی به مشامم رسید که از بوهای دنیوی نبود! متحیر شدم به اطراف نظر کردم تا بدانم این بوی خوش از کجاست ناگاه صورت بسیار زیبایی در زیّ ملوک دیدم که نزد آن قبر رفت و از دیده ام پنهان شد. طولی نکشید ناگاه بوی گندی که از هر بوی گندی پلیدتر بود به مشامم رسید، چون نظر کردم سگی را دیدم که رو به آن قبر می رود و نزد آن قبر از نظرم محو شد و در حال حیرت و تعجب بودم که ناگاه دیدم آن جوان را بدحال، بدهیئت، مجروح و از همان راهی که آمده بود برمی گشت، دنبال او رفتم و از او خواهش کردم که حقیقت حال را برای من بگو. گفت من عمل صالح این میت بودم و مأمور بودم با او باشم، ناگاه آن سگی را که دیدی آمد و او عمل ناشایسته او بود و چون کردارهای ناروایش بیشتر بود بر من چیره شد و نگذاشت با او باشم و مرا بیرون کرد و فعلاً انیس آن میت همان سگ است. شیخ فرمود : این مکاشفه صحیح است ؛ زیرا عقیده ما آن است که کردارهای آدمی در برزخ به صورتهای مناسب با آن اعمالش با شخص خواهد بود و مسئله تجسم اعمال و مصور شدنشان به صورتهای مناسب با احوال، مسلم است . مردم آزاری به صورت درنده خواننده عزیز باید بدانی آنچه در این دو مکاشفه نقل شد و همچنین فرمایش شیخ بهائی علیه الرحمة مطلبی راست و درست و عین واقع است و نزد اهل بصیرت مسلم است که هر آدمی که در دنیا راه و روش درندگان و سگان را داشته باشد ؛ یعنی به وسیله زبان و اجزای بدنش اذیت کن و آزاررسان باشد، بیرحم، بی انصاف، متکبر ، یعنی زیر بار حق نرفته کبریایی کند و خلاصه بی بندوباری و جنایت و خیانتکاری پیشه اش باشد؛ پس از مرگ، حشرش با صورت سگی است یا گرگی یا پلنگی یا خنزیری؛ البته نه مانند سگها و گرگهای دنیوی بلکه صدها درجه زشت تر، موذی تر، وحشتناکتر ، حتی صورت ملکوتی خودش نیز چنین خواهد بود. در برابر هر انسانی که در مدت عمرش خیرخواه خود و خلق و خیررسان و مهربان و متواضع و بنده وار زندگی کند و از هر شری پرهیز داشته باشد و سرتاسر هستی او را نور و و اعمال صالحه گرفته باشد پس از مرگش با زیباترین صورتهاست که فرشتگانند بلکه خودش فرشته ای خواهد بود بالاتر از فرشتگان. اما آنهایی که هم طاعات و اعمال صالحه دارند و هم گناهان و کردارهای ناشایسته و بدون توبه و تدارک بمیرند، در برزخ گاهی از صورتهای لذتبخش نیکیهای خود بهره مندند و گاهی از صورتهای رنجاننده گناهان خود در شکنجه اند . بلی گاه می شود در اثر کمی گناهان در همان برزخ یک طرفی می شود و حسابش تصفیه می گردد یعنی مدت رنج و عذابش از آثار گناهانش تمام می شود به طوری که وارد محشر که می شود هیچ آثار آن گناهان با او نیست و شواهد این مطلب در ضمن بعضی از داستانهای گذشته نقل گردید و در اینجا برای تأیید و تأکید به نقل یک روایت قناعت می شود :