🔻 چنین تشییعی در میان علمای اصفهان، بسیار نادر است! هرکدام از این مردم که در تشییع حاضر شدند، نوعی ارتباط ظاهری یا باطنی با ایشان (#آیت_الله_ناصری ره) داشتهاند؛ یا دعای ایشان [در زندگیاش] بوده، یا ایشان عقدش را خوانده، یا بچهاش مریض بوده و خدمت ایشان آورده است.
🔸 این تشییع، بی دلیل اتفاق نمیافتد و یک تأییدی در کار است. حتی خود ما که گاهی بیقرار میشدیم با دیدن ایشان آرام میشدیم و حتی وقتی که ایشان در بیمارستان بودند نیز همینطور بود؛ علیرغم اینکه درصد هوشیاری ایشان پایین بود و روی ۱۰ و ۱۱ بود، ولی کاملاً محسوس بود که این مؤمن، ارتباطی فراتر از فیزیکش با مردم دارد و انسان، در کنار او آرام میگیرد. مردم، نزد ایشان میآمدند و آرام میگرفتند و بهره میبردند.
🔹 ایشان، امام زمانی علیهالسلام بود و علاوه بر آن، خدمات اجتماعی بلند و مؤیَّدی را ارائه میکرد. حرفی که میزد، حساب شده بود و این، کار هر کسی نیست.
🔸 این شخصیّت، حداقل در حوزههای علمیه [سزاوار] یک نظامنامهی ساختاری و #الگو برداری برای شخصیّت سازی است. شناخت این شخصیّت، وقتی میتواند مفیدتر باشد که برای طلبهی نوجوانی که وارد حوزه میشود، الگوبرداری شود. این بزرگوار، این بخش خدماتی را هم داشت.
حاج شیخ جعفر #ناصری دام عـزّه @nasery_ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🕌 شرکت #آیت_الله_ناصری (ره) در مراسم #اعتکاف
💠 شاید اوائل انقلاب بود، حاج آقای ما (آیت الله ناصری ره) از اصفهان میآمدند و جمعی از مؤمنین و صلحای خودِ قم هم در همین مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) مجتمع میشدند، یعنی عمل اعتکاف فقط در این مسجد بود؛
🔸 خدا رحمت کند مرحوم آیت الله گلپایگانی را که یک سال خواسته بودند هدیهای برای معتفکین مسجد امام بفرستند، شمارش کردند، کل معتفکین سیصد و سیزده نفر شده بودند و این تفأل به خیر بود، عدد جالبی درآمده بود.
🔹 در جمع معتفکین، سادات و بزرگان بودند و این فضا، فضای استجابت دعا بود به طوریکه هر کسی وارد میشد، گوارایی این فضا او را از حسّ و حال های خسته کننده مادّی در میآورد.
حاج شیخ جعفر ناصری @nasery_ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آثار #اذان گفتن در خانه
🎙#آیت_الله_ناصری رضوان الله تعالی علیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کرامات آیت الله ناصری (ره) این ویدئو است که این بنده خدا نقل کرده که چندی قبل صاحب اولاد شدند، دو نفر از روحانیون، #اذان و اقامه در گوش نوزاد گفته بودند.
برای تبرک، نوزاد را پیش آیت الله ناصری بردند و نگفتند که اذانش گفته شده، به ایشان گفته بودند اذان در گوش او بگویید، ایشان هم پذیرفتند؛ اما وقتی نوزاد را نگاه می کنند، می گویند: "اینکه اذان برایش گفته اند، چرا اذیت می کنید؟"
#آیت_الله_ناصری رضوان الله تعالی علیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشگویی آیت الله قاضی (رضوان الله تعالی علیه) درباره سرانجام #انقلاب_اسلامی و اتصال به قیام #امام_زمان علیه السلام
🎙️ سخنرانی #آیت_الله_ناصری(خرداد۹۷)
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#امام_خامنه_ای مدظله العالی
#انقلاب_اسلامی
#آیت_الله_ناصری ره
https://eitaa.com/mabaheeth/52021
https://eitaa.com/mabaheeth/52023
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#قرآن_کریم 232
💫 سوره مبارکه هود
[علی نبینا و آله و علیه السلام]
✨ آیات مبارکه 89 - 97
🎧 تلاوت 🎞 تصویری
🎙 تفسیر 📖 ترجمه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به امام زمان [عجّل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام]
✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان (عجّل الله تعالی فرجه و علیهالسلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام #امام_خامنهای مدّظله العالی صلوات
═════❖•°🌸 °•❖════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
┄═⊹❁❈【 ۲۳۲ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
وَ يَا قَوْمِ لَا يَجْرِمَنَّكُمْ شِقَاقِي أَنْ يُصِيبَكُمْ مِثْلُ مَا أَصَابَ قَوْمَ نُوحٍ أَوْ قَوْمَ هُودٍ أَوْ قَوْمَ صَالِحٍ ۚ وَ مَا قَوْمُ لُوطٍ مِنْكُمْ بِبَعِيدٍ ﴿ ۸۹ ﴾
مردم! مبادا مخالفت شما با من به همان بلایی گرفتارتان کند که بر سر قوم نوح یا قوم هود یا قوم صالح آمد! در ضمن، دیار و دوران مردم لوط از شما دور و دیر نیست.
وَ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّي رَحِيمٌ وَدُودٌ ﴿ ۹۰ ﴾
از خدا آمرزش بخواهید و بهسویش برگردید که او مهربان است و دوستدار بندگان.»
قَالُوا يَا شُعَيْبُ مَا نَفْقَهُ كَثِيرًا مِمَّا تَقُولُ وَ إِنَّا لَنَرَاكَ فِينَا ضَعِيفًا ۖ وَ لَوْلَا رَهْطُكَ لَرَجَمْنَاكَ ۖ وَ مَا أَنْتَ عَلَيْنَا بِعَزِيزٍ ﴿ ۹۱ ﴾
ولی مردمِ لجباز مَدیَن به شُعیب گفتند: «بیشترِ حرفهایت را نمیفهمیم و اصلاً در جمع خودمان، به حسابت نمیآوریم! اگر بهاحترام بستگانت نبود، به حسابت میرسیدیم و تو توان رویارویی با ما را نداشتی!»
قَالَ يَا قَوْمِ أَرَهْطِي أَعَزُّ عَلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ اتَّخَذْتُمُوهُ وَرَاءَكُمْ ظِهْرِيًّا ۖ إِنَّ رَبِّي بِمَا تَعْمَلُونَ مُحِيطٌ ﴿ ۹۲ ﴾
شُعیب گفت: «مردم! یعنی بستگان من در نگاه شما عزیزترند از خدا؟! ملاحظۀ آنها را میکنید؛ ولی به او هیچ اعتنایی نمیکنید! البته خدا به کارهایتان کاملاً مسلط است.
وَ يَا قَوْمِ اعْمَلُوا عَلَىٰ مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ ۖ سَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ يَأْتِيهِ عَذَابٌ يُخْزِيهِ وَ مَنْ هُوَ كَاذِبٌ ۖ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ ﴿ ۹۳ ﴾
مردم! هر کاری از دستتان برمیآید، بکنید. من هم به وظیفهام عمل میکنم. بالاخره خواهید فهمید که عذابِ خوارکنندۀ دنیا سراغ چه کسی میآید و دروغگوی واقعی چه کسی است. چشمبهراه عذاب باشید که من هم با شما چشمبهراه میمانم!»
وَ لَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّيْنَا شُعَيْبًا وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا وَ أَخَذَتِ الَّذِينَ ظَلَمُوا الصَّيْحَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دِيَارِهِمْ جَاثِمِينَ ﴿ ۹۴ ﴾
وقتی فرمانمان فرا رسید، شُعیب و مؤمنانِ همراهش را از سرِ لطفمان نجات دادیم و غرّشی وحشتزا بدکارها را فرا گرفت و زیر آوارِ خانههایشان بهزانو درآمدند!
كَأَنْ لَمْ يَغْنَوْا فِيهَا ۗ أَلَا بُعْدًا لِمَدْيَنَ كَمَا بَعِدَتْ ثَمُودُ ﴿ ۹۵ ﴾
چنان نابود شدند که انگار در آنجا زندگی نکرده بودند. هان! نفرین بر مردم مَدیَن، مثل همان نفرین بر مردم ثمود!
وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا وَ سُلْطَانٍ مُبِينٍ ﴿ ۹۶ ﴾
موسی را هم با معجزههایمان و منطقی واضح، فرستادیم.
إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَ مَلَئِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ ۖ وَ مَا أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ ﴿ ۹۷ ﴾
برای راهنمایی فرعون و نزدیکانش؛ ولی آنها راهوروش فرعون را ادامه دادند؛ با آنکه راهوروش فرعون راه صحیحی نبود!
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
#لغات | #قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 121 اَهْلِیّ: مأنوس و آشنا، در مقابل وَحْشیّ است که به معنی کنار
#لغات | #قرآن_کریم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
125 اَوّاب: صیغه مبالغه است یعنی بسیار رجوع کننده. «اِنّا وَجَدْناهُ صابِرا نِعْمَ الْعَبْدُ اِنَّهُ اَوّاب» (44 / ص)، یعنی: ما او را شکیبا یافتیم، چه بنده خوبی که بسیار بازگشت کننده به سوی خدا بود. و آن صفت کسانی است که پیوسته به اطاعت و استغفار و دعا و ترک معاصی به سوی خدا رجوع می کنند، اَوّابین جمع اَوّاب است. «فَاِنَّهُ کانَ لِلاَْوّابینَ غَفُورا» (25/اسراء)، یعنی: او توبه کنندگان را می بخشد.
🔁 (تکرار: 5).
┅───────────────┅
126 اَوْد: سنگینی: «آدَ، یَؤُدُ» یعنی سنگینی کرد و در اصل خم شدن از سنگینی است (مفردات). «وَ لا یَؤُدُهُ حِفْظُهُما» (255/بقره)، یعنی: نگهداشتن آسمان ها و زمین، خدا را سنگینی نمی کند و او را به زحمت نمی اندازد.
🔁 (تکرار: 1)
┅───────────────┅
127 اَوْل: رجوع.
← تَأویل: برگشت دادن و برگشتن است، مثلاً حضرت یوسف در خواب دید: یازده ستاره و خورشید و ماه بر او سجده می کنند، بعد از سال ها رنج و زحمت که در مصر به مقام بزرگ رسید: چون خانواده اش به مصر منتقل شدند یازده برادر و پدر و مادرش بر او خضوع کردند گفت: «یا اَبَتِ هذا تَأْویلُ رُؤْیایَ مِنْ قَبْلُ» (100 / یوسف)، یعنی: پدرم این تأویل خواب گذشته من است. در این جا می بینیم که خواب دیدن به صورت یک خبر و تأویل، وقوعِ خارجی آن است.
🔁 (تکرار: 17)
┅───────────────┅
128 آل: اهل.
← در مفردات گوید: فقط در اشراف و بزرگان به کار می رود مثل آلُ اللّه،
در اشخاص ناشناس و زمان و مکان به کار نمی رود.
ناگفته نماند در قرآن کریم نیز چنین است چنانکه می خوانیم: آل موسی، آل هرون، آل ابراهیم، آل عمران، آل یعقوب و … در قرآن یک جا آمده: «فَاَسْرِ بِاَهْلِکَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّیْلِ» (81 / هود)، یعنی: در دل شب با خانواده ات (از این شهر) حرکت کن.
در جای دیگر فرموده: «اِلاّ آلَ لُوطٍ نَجَّیْناهُمْ بِسَحَر» (34 / قمر)، یعنی: جز خاندان لوط را که سحرگاهان آنها را نجات دادیم.
از این جا می فهمیم که آل به معنی اهل است.
در خصوص فرعون آمده «فَاَخْذناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِی الْیَمِّ» (40 / قصص)، یعنی: ما نیز او و لشکریانش را گرفتیم و به دریا افکندیم. این آیه صریح است که فرعون و لشکریانش غرق شده اند، در جاهای دیگر آمده «وَ اَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ اَنْتُمْ تَنْظُرُونَ» (50/بقره)، یعنی: و فرعونیان را غرق ساختیم و شما تماشا می کردید. در این جا از لشکریان با آل تعبیر شده، لشکریان فرعون چون پیرو و هم عقیده او بودند از این جهت خانواده و آلِ او حساب شده اند و این همان است که در اهل گذشت و گفتیم مردمان هم عقیده یک فرد، اهل او و آلِ اویند. نظیر آیه «وَ لَقَدْ اَخَذْنا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنینَ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ» (130 / اعراف)، است که ملّت فرعون آل فرعون شمرده شده اند. یعنی: و ما نزدیکان فرعون (و قوم او) را به خشکسالی و کمبود میوه ها گرفتار کردیم.
🔁 (تکرار: 26).
━━━━━━•••••••••••••••••
#قرار_روزانه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣ #حجاب فقط یک حق شخصی نیست‼️
بلکه حق آن شهیدی که از جان گذشت و خون داد تا #امنیت زنان کشور حفظ بشه هم هست❗️
⚠️ مثل این شهید که از حقش نخواهد گذشت...
#دفاع_مقدس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا صاحب انتقام،
کسانی که بی #حجاب هستند رو خدا ازشون انتقام می گیره
#حجاب_حکم_خداست
#حق_الناس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
خواهران!
سعۍکنیدسربهزیرباشید
اگربانامحرمزیادوبیدلیلصحبت
کنید #حیا و عفت از دست میرود ...!
- شھید #مدافع_حرم محمدهادیذولفقاری
❪@kh_ashayery_sh✨️💕
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#نهج_البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه ۵۴ - نامه به طلحه و زبیر در پاسخ به ادعاهاى سران ناکثین
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🗞️ و من كتاب له عليهالسلام إلى طلحة و الزبير مع عمران بن الحصين الخزاعي ذكره أبو جعفر الإسكافي في كتاب المقامات في مناقب أمير المؤمنين عليهالسلام
(نامه به طلحه و زبير كه ابو جعفر اسكافى آن را در كتاب مقامات در بخش فضائل اميرالمؤمنين عليه السّلام آورده، كه در سال 36 هجرى نوشته و توسّط عمران بن حصين فرستاد)
📜 أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَلِمْتُمَا وَ إِنْ كَتَمْتُمَا أَنِّي لَمْ أُرِدِ اَلنَّاسَ حَتَّى أَرَادُونِي وَ لَمْ أُبَايِعْهُمْ حَتَّى بَايَعُونِي وَ إِنَّكُمَا مِمَّنْ أَرَادَنِي وَ بَايَعَنِي
← پس از ياد خدا و درود! شما مىدانيد، گر چه پنهان مىداريد كه من براى حكومت در پى مردم نرفته، تا آنان به سوى من آمدند، و من قول بيعت نداده تا آن كه آنان با من بيعت كردند، و شما دو نفر از كسانى بوديد كه مرا خواستند و بيعت كردند.
وَ إِنَّ اَلْعَامَّةَ لَمْ تُبَايِعْنِي لِسُلْطَانٍ غَالِبٍ وَ لاَ لِعَرَضٍ حَاضِرٍ فَإِنْ كُنْتُمَا بَايَعْتُمَانِي طَائِعَيْنِ فَارْجِعَا وَ تُوبَا إِلَى اَللَّهِ مِنْ قَرِيبٍ وَ إِنْ كُنْتُمَا بَايَعْتُمَانِي كَارِهَيْنِ فَقَدْ جَعَلْتُمَا لِي عَلَيْكُمَا اَلسَّبِيلَ بِإِظْهَارِكُمَا اَلطَّاعَةَ وَ إِسْرَارِكُمَا اَلْمَعْصِيَةَ
← همانا بيعت عموم مردم با من نه از روى ترس قدرتى مسلّط بود، و نه براى به دست آوردن متاع دنيا. اگر شما دو نفر از روى ميل و انتخاب بيعت كرديد تا دير نشده (از راهى كه در پيش گرفتهايد) باز گرديد، و در پيشگاه خدا توبه كنيد. و اگر در دل با اكراه بيعت كرديد خود دانيد؛ زيرا اين شما بوديد كه مرا در حكومت بر خويش راه داديد، اطاعت از من را ظاهر، و نافرمانى را پنهان داشتيد.
وَ لَعَمْرِي مَا كُنْتُمَا بِأَحَقِّ اَلْمُهَاجِرِينَ بِالتَّقِيَّةِ وَ اَلْكِتْمَانِ وَ إِنَّ دَفْعَكُمَا هَذَا اَلْأَمْرَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَدْخُلاَ فِيهِ كَانَ أَوْسَعَ عَلَيْكُمَا مِنْ خُرُوجِكُمَا مِنْهُ بَعْدَ إِقْرَارِكُمَا بِهِ
← به جانم سوگند! شما از ساير مهاجران سزاوارتر به پنهان داشتن عقيده و پنهان كارى نيستيد. اگر در آغاز بيعت كنار مىرفتيد (و بيعت نمىكرديد) آسانتر بود كه بيعت كنيد و سپس به بهانه سرباز زنيد.
وَ قَدْ زَعَمْتُمَا أَنِّي قَتَلْتُ عُثْمَانَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَكُمَا مَنْ تَخَلَّفَ عَنِّي وَ عَنْكُمَا مِنْ أَهْلِ اَلْمَدِينَةِ ثُمَّ يُلْزَمُ كُلُّ اِمْرِئٍ بِقَدْرِ مَا اِحْتَمَلَ فَارْجِعَا أَيُّهَا اَلشَّيْخَانِ عَنْ رَأْيِكُمَا فَإِنَّ اَلْآنَ أَعْظَمَ أَمْرِكُمَا اَلْعَارُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَتَجَمَّعَ اَلْعَارُ وَ اَلنَّارُ وَ اَلسَّلاَمُ
← شما پنداشتهايد كه من كشندۀ عثمان مىباشم، بياييد تا مردم مدينه كسى بين من و شما داورى كنند، آنان كه نه از من طرفدارى كرده و نه به يارى شما برخاسته، سپس هر كدام به اندازۀ جرمى كه در آن حادثه داشته، مسؤوليّت آن را پذيرا باشد.
اى دو پير مرد، از آنچه در انديشه داريد باز گرديد، هم اكنون بزرگترين مسئلۀ شما، عار است، پيش از آن كه عار و آتش خشم پروردگار، دامنگيرتان گردد. با درود
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────