ای یزید آیا گمان میبری این که اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شدهای، پس خود را بزرگ پنداشته به خود بالیدی، شادمان و مسرور گشتی که دیدی دنیا چند روزی به کام تو شده و کارها بر وفق مراد تو میچرخد و حکومتی که حق ما بود در اختیار تو قرار گرفته است، آرام باش، آهستهتر. آیا فراموش کردهای قول خداوند متعال را گمان نکنند آنان که کافر گشتهاند این که ما آنها را مهلت میدهیم به نفع و خیر آنان است، بلکه ایشان را مهلت میدهیم تا گناه بیشتر کنند و آنان را عذابی باشد دردناک.
به گفته شهید مطهری، امام میدانست كه یارانش از سوی سپاه یزید و عمربن سعد به شهادت میرسند و هیچكس از افراد بشر به این واقعه و هدف آن آگاه نمیشوند. لذا ثبت این واقعه نیازمند مروجانی است كه ندای حق و حقیقت را به گوش انسانهای عاقل برسانند و آن مروّجان، اهلبیت و زنان و بچههای حضرت بودند كه تکمیلکننده قیام خونین كربلا بودند. نقش مردان در حادثه عاشورا روشن است؛ اما نقش زنان به خصوص با حضرت زینب(س) از عصر عاشورا به بعد تجلّى پیدا میکند و تمام کارها از این پس به او واگذار میشود. او در مقابل پیکر مطهر امام، کارى میکند که دوست و دشمن به گریه در میآیند و در واقع اولین مجلس عزادارى امام حسین(ع) را برپا میکند. از امام سجاد(ع) و دیگر زنان و کودکان، پرستارى میکند و در مقابل دروازه کوفه با خطبه خود، شجاعت على(ع) و حیاى فاطمه(س) را در هم میآمیزد و خطابههاى عالى علوى را به یاد مردم میآورد و مردم کوفه را نسبت به کارى که انجام داده بودند، متنبه میسازد. مطهری، مجموعه آثار، ج17 (حماسه حسینى)، ص395، 406-409، 646-649)
خط معرفتبخشی حسین مرزهای تاریخ و جغرافیا را نیز درمینوردد. پس از کاروان پیامآوران کربلا نیز حسین همچنان در طول تاریخ در حال روشنگری است، اما امروز که او و سپاه تبیینش دیگر حضور ندارند، چگونه؟ «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الضَّلالةِ وَ الْجَهَالَةِ وَ الْعَمَى وَ الشَّکِّ وَ الارتِیَابِ إِلَى بَابِ الْهُدَى مِنَ الرَّدَى» (بحار الأنوار، ج98، ص331)
#قیام_حسینی
#هدف_عاشورا
#معرفت_بخشی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ روشن دکتر سعید حاجی ناصری استاد دانشگاه تهران به محمد فاضلی:
چرا به دروغ میگویید سرمایه اجتماعی از بین رفته است؟
پ.ن:
یکی از مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی افرادی هستند که با حضور در سطوح مختلف نهادهای حاکمیتی اعم از دولت، مجلس و سایر سازمانهای حکومتی، سالها از حقوق این نظام ارتزاق کرده و از این راه به اعتبار، شهرت و ثروت دست یافته اند، با این حال، در بسیاری از مواقع در حین همین بهره مندی و گاه پس از خروج از دایره حاکمیت، ژست اپوزیسیون به خود گرفته، علیه بنیانهای فکری انقلاب اسلامی و آرمانهای متعالی آن نظرپردازی و گاه اقدام عملی میکنند. (ناگفته روشن است که مقصود نگارنده ناظر به انتقاد سازنده نیست.)
اگر این افراد به هر دلیل یا علتی از این تناقض نظری و کنشی خود رنج نمی برند، بر ایشان حرجی نیست؛ چه باک که هم نفع مادی و معنوی از یک نظام قدرت ببری و هم ژست مخالفت به خود بگیری و یقه خود را از هر گونه انتقادی برهانی.
اما بر مسؤلان نظام فرض است که فکری اساسی به حال این صاحب منصبان بکنند که به ناحق بر جایگاههایی تکیه زده اند که حاصل قیام و استقامت مردانه ملت ایران است و به بهای خون پاک فرزندان این ملت به دست آمده است. هر کس اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد، نباید در مناصب حاکمیتی صاحب جایگاه و نفوذ باشد.
#جهاد_تبیین
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
پاسخ استاد خسروپناه به نامه سروش به مراجع.pdf
95.2K
پاسخ حکیمانه و بصیرت افزای جناب حجت الاسلام و المسلمین استاد خسروپناه به نامه منافقانه عبدالکریم سروش
#روشنفکری_وابسته
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔻 "باراک راوید" خبرنگار معروف صهیونیست (خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس):
"موساد برای برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به طور منظم از شبکه ایران اینترنشال استفاده میکند."
🔻 "یوسی میلمان" تحلیلگر اطلاعاتی هآرتص: "ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به شمار می رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می کند."
🔹 علیاصغر رمضانپور سردبیر خبر کنونی تلویزیون سعودی و ضدایرانی #ایران_اینترنشنال است.
وی پیش از فرار از کشور، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، رئیس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و سردبیر روزنامه زنجیره ای آفتاب امروز و آینده نو بود.
به راستی پیوند #اصلاح_طلب_ایرانی با #موساد اسرائیلی جای تأمل ندارد؟! مبانی فکری اصلاحطلبی چه مناسبتی با نگرش ضداسلامی و ضدایرانی صهیونیستها دارد که این گونه موجب قرابت آنها و همدستی برای ضدیت با ایران اسلامی میشود؟
#جهاد_تبیین
#نفوذ_فرهنگی
#علوم_انسانی_سکولار
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
روزهای عاشورایی.mp3
990K
برشی از سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد مؤیدی حفظه الله از شاگردان مرحوم آیت الله سعادت پرور قدس سره
🔻کوشش کنید به الحب فی الله و البغض فی الله میدان دهید.
🔻روزهایی که در پیش داریم، چه بسا آرام آرام عاشورایی شود. دیگر انسان نمیتواند بی طرف باشد. حتی سکوت انسان هم انسان را یک طرفی میکند.
🔻 داستان، داستان عاشورای سیدالشهداء است، یا توی این سپاهی، یا بیطرف هم که باشی، دقیقا در نقطه مقابلی.
🔻 در روزگار واویلای هجمه فرهنگی با زندگینامه شهدا حتما مأنوس باشید.
🔻 این شهدا میگویند هشدار بده، اوضاع فردا و پس فردا معلوم نیست، یک باره دیدی اوضاع طوفانی شد و اوضاع عاشورایی پیش آمد.
🔻کوشش کنیم انسمان را با شهدا، و راه و مسیر شهدا محکم و استوار کنیم و زبان حالمان با خدا این باشد که ای خدا ما ایشان را از عمق جان دوست داریم و میخواهیم سرنوشت نهاییمان این گونه باشد، هر چه بادا باد!!!
✅ یا بنیّ اصبر علی الحق و إن کان مرّا.
#جمهوری_اسلامی_حرم_است
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥59 ثانیه از تاریخ این مرزوبوم
🔺تاریخ این سرزمین پر است از نوکری خائنان داخلی برای دشمنان خارجی.
🔺متجاوزان خارجی برای عبور از رود خروشان فرزندان قهرمان و مبارزان مقاوم ملت، از دنیاپرستی و حماقت این خائنان مزدور و حتی بی مزد پل میسازند.
✅ داستان امروز این مرزوبوم همان داستان دیروز است، اما شکل خیانت، عمق و گستره آن تغییر کرده است.
#نفوذ
#بصیرت
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔻 فلسفه حجاب از منظر استاد مطهری(ره):
🔹«فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است، بعضی از آنها جنبه روانی دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی و بعضی دیگر جنبه اجتماعی و بعضی مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او.»
«حجاب در اسلام از یک مسئله کلیتر ریشه میگیرد و آن این است که اسلام میخواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاصی یابد و اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوییهای جنسی به هم میآمیزد. اسلام میخواهد این دو محیط را کاملاً از هم تفکیک کند.»
📚 مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج19، ص433
ادامه دارد
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✅فقیه عارف حضرت آیة الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور(ره):
✍️علت غايب بودن حجت خدا از ديدگان مردم و محروميت آنها از مشاهده وجود شريفش، كه از اين جمله [روایت که می فرماید]:
«به واسطه ستمگرى و جهالت مردم خداوند ديدگانشان را از مشاهده او فرو خواهد بست.»
✍️ مقصود از ظلم و جهل، تمام اَشكال آن است، يعنى هم ظلم مردم به يكديگر و هم ظلم به خودشان به خاطر پيروى نكردن از حق و فطرت و حجت هاى الهى، هم جهل نسبت به حجت خدا و هم جهل نسبت به وظايف شرعى.
📖 الشموس المضیئه (ظهور نور)
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✅ آفرین به رئیس جمهور و وزارت علوم
🔻این عکس رئیس جمهور و وزیر علوم جمهوری اسلامی با بانوان نخبه کشور در دانشگاه الزهراء سلام الله علیها، تابلویی زیباست که نگرش جمهوری اسلامی و رهبران آن به مسئله زن را به زیبایی و روشنی به تصویر کشیده است.
🔺این تصویر بیانگر عملکرد چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نه تنها با حضور بانوان در محیط اجتماعی و فعالیت های اجتماعی مخالف نیست، بلکه مقدمات و فضاهای لازم برای این حضور را فراهم آورده است.
🔶 حاکمیت اسلامی، به لحاظ نظری با نگرش ابزاری و جنسیتی به زن، و در عرصه عمل با فحشا، فساد و منکرات مخالف است، نه با دانش و دانشگاه و ورزشگاه و حضور بانوان در این عرصه ها.
#حجاب_صیانت_است
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فلسفه حجاب از منظر استاد مطهری (1)
1️⃣ آرامش روانى در اثر ججاب
نبودن حريم ميان زن و مرد و آزادى معاشرتهاى بىبند و بار هيجانها و التهابهاى جنسى را فزونى مىبخشد و تقاضاى سكس را به صورت يك عطش روحى و يك خواست اشباع نشدنى درمىآورد. غريزه جنسى غريزهاى نيرومند، عميق و «دريا صفت» است، هرچه بيشتر اطاعت شود سركشتر مىگردد، همچون آتش كه هرچه به آن بيشتر خوراك بدهند شعلهورتر مىشود. براى درك اين مطلب به دو چيز بايد توجه داشت:
1️⃣ تاريخ همان طورى كه از آزمندان ثروت ياد مىكند كه با حرص و آزى حيرتآور در پى گرد آوردن پول و ثروت بودهاند و هرچه بيشتر جمع مىكردهاند حريصتر مىشدهاند، همچنين از آزمندانى در زمينه مسائل جنسى ياد مىكند. اينها نيز به هيچ وجه از نظر حس تصرف و تملك زيبارويان در يك حدى متوقف نشدهاند. صاحبان حرمسراها و در واقع همه كسانى كه قدرت استفاده داشتهاند چنين بودهاند.
كريستن سن نويسنده كتاب ايران در زمان ساسانيان در فصل نهم كتاب خويش مىنويسد:
«در نقش شكار طاق بستان فقط چند تن از سه هزار زنى كه خسرو (پرويز) در حرم داشت مىبينيم. اين شهريار هيچ گاه از اين ميل سير نمىشد. دوشيزگان و بيوگان و زنان صاحب اولاد را در هر جا نشان مىدادند به حرم خود مىآورد. هر زمان كه ميل تجديد حرم مىكرد نامهاى چند به فرمانروايان اطراف مىفرستاد و در آن وصف زن كامل عيار را درج مىكرد. پس عمّال او هر جا زنى را با وصف نامه مناسب مىديدند به خدمت مىبردند.».
از اين گونه جريانها در تاريخ قديم بسيار مىتوان يافت. در [دوران] جديد اين جريانها به شكل حرمسرا نيست، به شكل ديگر است، با اين تفاوت كه لزومى ندارد كسى به اندازه خسروپرويز و هارون الرشيد امكانات داشته باشد. در [دوران] جديد به بركت تجدد فرنگى، براى مردى كه يكصدهزارم پرويز و هارون امكانات داشته باشد ميسر است كه به اندازه آنها از جنس زن بهرهكشى كند.
2️⃣ هيچ فكر كردهايد كه حس «تغزّل» در بشر چه حسى است؟ قسمتى از ادبيات جهان عشق و غزل است. در اين بخش از ادبيات، مرد، محبوب و معشوق خود را ستايش مىكند، به پيشگاه او نياز مىبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه مىدهد، خود را نيازمند كوچكترين عنايت او مىداند، مدعى مىشود كه محبوب و معشوق «صد مُلك جان به نيم نظر مىتواند بخرد، پس چرا در اين معامله تقصير مىكند»، از فراق او دردمندانه مىنالد.
اين چيست؟ چرا بشر در مورد ساير نيازهاى خود چنين نمىكند؟ آيا تاكنون ديدهايد كه يك آدم پول پرست براى پول، يك آدم جاه پرست براى جاه و مقام غزلسرايى كند؟! آيا تاكنون كسى براى نان غزلسرايى كرده است؟ چرا هر كسى از شعر و غزل ديگرى خوشش مىآيد؟ چرا همه از ديوان حافظ اينقدر لذت مىبرند؟ آيا جز اين است كه همه كس آن را با زبان يك غريزه عميق كه سراپاى وجودش را گرفته است منطبق مىبيند؟ چقدر اشتباه مىكنند كسانى كه مىگويند يگانه عامل اساسى فعاليتهاى بشر عامل اقتصاد است!!.
بشر براى عشقهاى جنسى خود موسيقى خاصى دارد، همچنان كه براى معنويات نيز موسيقى خاص دارد، در صورتى كه براى حاجتهاى صرفاً مادى از قبيل آب و نان موسيقى ندارد.
من نمىخواهم ادعا كنم كه تمام عشقها جنسى است و هم هرگز نمىگويم كه حافظ و سعدى و ساير غزلسرايان صرفاً از زبان غريزه جنسى سخن گفتهاند. اين مبحث، مبحث ديگرى است كه جداگانه بايد بحث شود.
ولى قدر مسلّم اين است كه بسيارى از عشقها و غزلها عشق و غزلهايى است كه مرد براى زن داشته است. همين قدر كافى است كه بدانيم توجه مرد به زن از نوع توجه به نان و آب نيست كه با سير شدن شكم اقناع شود، بلكه يا به صورت حرص و آز و تنوع پرستى درمىآيد و يا به صورت عشق و غزل...
✳️ به هر حال اسلام به قدرت شگرف اين غريزه آتشين توجه كامل كرده است. روايات زيادى درباره خطرناك بودن «نگاه»، خطرناك بودن خلوت با زن، و بالأخره خطرناك بودن غريزهاى كه مرد و زن را به يكديگر پيوند مىدهد وارد شده است.
اسلام تدابيرى براى تعديل و رام كردن اين غريزه انديشيده است و در اين زمينه، هم براى زنان و هم براى مردان تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه براى زن و مرد هر دو مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است:
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ... قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ..
خلاصه اين دستور اين است كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، نبايد چشمچرانى كنند، نبايد نگاههاى مملوّ از شهوت به يكديگر بدوزند، نبايد به قصد لذت بردن به يكديگر نگاه كنند. يك وظيفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن اين است كه بدن خود را از مردان بيگانه پوشيده دارند و در اجتماع به جلوهگرى و دلربايى نپردازند، به هيچ وجه و هيچ صورت و با هيچ شكل و رنگ و بهانهاى كارى نكنند كه موجبات تحريك مردان بيگانه را فراهم كنند.
روح بشر فوقالعاده تحريك پذير است. اشتباه است كه گمان كنيم تحريك پذيرى روح بشر محدود به حد خاصى است و از آن پس آرام مىگيرد. همانطور كه بشر- اعمّ از مرد و زن- در ناحيه ثروت و مقام از تصاحب ثروت و از تملك جاه و مقام سير نمىشود و اشباع نمىگردد، در ناحيه جنسى نيز چنين است. هيچ مردى از تصاحب زيبارويان و هيچ زنى از متوجه كردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالأخره هيچ دلى از هوس سير نمىشود. و از طرفى تقاضاى نامحدود خواه ناخواه انجام ناشدنى است و هميشه مقرون است به نوعى احساس محروميت. دست نيافتن به آرزوها به نوبه خود منجر به اختلالات روحى و بيماريهاى روانى مىگردد.
💥 چرا در دنياى غرب اينهمه بيمارى روانى زياد شده است؟ علتش آزادى اخلاقى جنسى و تحريكات فراوان سكسى است كه به وسيله جرايد و مجلات و سينماها و تئاترها و محافل و مجالس رسمى و غير رسمى و حتى خيابانها و كوچهها انجام مىشود.
✅ اما علت اينكه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان يافته است اين است كه ميل به خودنمايى و خودآرايى مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شكار است و زن شكارچى، همچنان كه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچى. ميل زن به خودآرايى از اين نوع حس شكارچيگرى او ناشى مىشود.
در هيچ جاى دنيا سابقه ندارد كه مردان لباسهاى بدن نما و آرايشهاى تحريك كننده به كار برند. اين زن است كه به حكم طبيعت خاص خود مىخواهد دلبرى كند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسير سازد. لهذا انحراف تبرّج و برهنگى از انحرافهاى مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براى آنان مقرر گرديده است.
📚 مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج19، ص434-437
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi