eitaa logo
مهارتهای فناوری حوزه خواهران
6هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
9هزار ویدیو
920 فایل
بسمه تعالی 🏷آقا امام حسین علیه‌السلام: « اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْکُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْکُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ.» 🔸بحارالانوار/ جلد ۷۴/ آموزش فناورےبویژه سامانه آموزش مجازےمدرس به همراه بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
✍️درباره اثر نظریه‌ی‌ پشتیبان و ایده‌ی محوری تربیت طلاب در حوزه‌های علمیه ◻️پیش از ورود به عرصه‌ها و ساحت‌های تربیت باید نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی را بیان کنیم. این نگاه یک‌پارچه و کلان، اندیشه‌ی پشتیبان و ایده‌ی محوری در «تربیت طلبه‌ی عصر انقلاب اسلامی» است که از آیات و احادیث اهل بیت: و فرهنگ اسلام ناب اخذ شده و عمدتاً توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی و احیاگر اسلام ناب، امام خمینی و ناخدای کنونی نهضت اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبیین شده است. این نظریه، پی‌رنگ فعالیت‌های تربیتی و چتر شاملی برای همه‌ی اقدامات در همه‌ی ساحت‌ها و ابعاد است. ◻️راز پرداختن به چنین موضوعی تکثر اهداف تربیتی و دشواری دست‌یابی به آنها در ساحت‌های مختلف است. از آنجا که امر تربیت، یک‌باره، دفعی و در لحظه اتفاق نمی‌افتد؛ تک‌اقدامِ مربی یا متربی برای تربیت کافی نیست؛ بلکه زنجیره‌ای از اقدامات متعدد، متوالی و هدفمند در زمانی نسبتاً دراز نیاز است تا اهداف تربیتی حاصل شود. بدین ترتیب اگر این اقدامات در میانه‌ی راه متوقف و رها شود کار تربیت به سرانجام نمی‌رسد؛ بنابراین اگر بخواهیم کسی را تحول بخشیم نباید یک فهرست بلندبالا از خوبی‌ها و بدی‌ها پیش روی او قرار دهیم و ذهن او را به همه‌ی آن فضایل و رذایل معطوف سازیم؛ بلکه باید همّ و غمّ او را روی یک موضوع متمرکز سازیم. مربی نیز باید در زمان نسبتاً درازی برای جا انداختن یک صفت، درونی‌سازیِ یک ویژگی یا عادی ساختن یک رفتار بر آن اهتمام کند و به صورت‌های مختلف یا در قالب‌های گوناگون بدان حساسیت نشان دهد. به تعبیر دیگر شخص باید مدت زمان قابل توجهی در حال و هوای آن موضوع اقامت کند و منزل گزیند تا از آن بهره برد؛ زیرا اگر این فرآیندِ چند مرحله‌ایِ مستمر، کامل نشود اثر پایداری پدید نخواهد آمد. ◻️اکنون به‌صورت طبیعی این پرسش طرح می‌شود که اگر بخواهیم عملیات تربیت، موفق‌تر پیش رود و بازده و بهره‌ی بیشتری داشته باشد این تمرکز، تأکید و اهتمام، خرج چه موضوعی گردد؟ ضروری است که فعالیت‌های سازنده‌ی تربیتی بر مداری متمرکز شود که جایگاه ویژه‌ای در وجود انسان داشته باشد و با تحول و تغییر آن، جابجایی عظیمی در شخصیت او رخ دهد. این نقطه‌ی کانونی و کلیدی و مرکز ثقل فعالیت‌های تربیتی کجاست؟ به بیان دیگر اگر بخواهیم یک تحول مؤثر در جان کسی ایجاد کنیم اقدام راهبردی یعنی مهم‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین اقدام چیست؟ ◻️اگر این راهبرد و نقطه‌ی محوری را معلوم نکرده باشیم هر کاری که در عرصه‌ی تربیت می‌کنیم خوب است و برای ما امتیازی را ثبت می‌کند. به این ترتیب معیاری برای قضاوت کامل نسبت به فعالیت‌های تربیتی نداریم. از هرگونه تلاش خود لذت می‌بریم و رضایت داریم؛ اما اگر راهبرد حرکت معلوم باشد فعالیت‌های تربیتی حد خواهد خورد و هر تلاشی مطلوب یا مبارک نیست. ◻️به شکل خلاصه و فشرده، آنچه به عنوان راهبرد یا الگوی حاکم تربیت عرضه می‌شود «ارایه‌ی آرمان و افق معنایی در ساحت فردی و جمعی» است که «انسان مؤمن مجاهد ولایی» را تحویل می‌دهد و وظیفه‌ی متربی در این افق معنایی «سلوک ایمانی مجاهدانه در بستر ولایت و اخوت» است؛ طبعاً صورت حوزوی این الگو، عالم اسلام‌شناسی است که این ویژگی‌ها را داشته باشد. این موضوع در ادامه توضیح خواهد یافت. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات.docx
30K
📙جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات ▫️این جدول از لحاظ نظام موضوعات و مصادیق نهایی نیست و در حال تکمیل است. ✍️مدیریت مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ امام کاظم علیه السلام میفرمایند: به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان. بحارالأنوار، ج. ۶، ص. ۲۸، ح. ۲۹ ▪️شهادت امام کاظم (علیه‌السلام) را تسلیت عرض می نماییم .
🌿ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم 🌿 بن خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه و ۲۰ درصد ناشران 🌿بن ویژه خرید کتاب ویژه اساتید و پژوهشگران 🌿۲۶ بهمن تا اول اسفند صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ عصرها ساعت ۱۶ تا ۲۱ 🌿 مکان: محل نمایشگاه دائمی 🌿ارزش بن کتاب: 1⃣ همه بازدیدکنندگان به ارزش ۵ میلیون ریال 2⃣ طلاب و دانشجویان به ارزش ۷ میلیون ریال 3⃣ کتابخانه‌ها به ارزش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال
🔰نشست‌های تخصصی آشنایی با رشته های سطح سه حوزه های علمیه خواهران 🎤مدرس: خانم دکتر برادران با موضوع "آشنایی با رشته کلام اسلامی" 🗓زمان: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ⏱️ساعت ۱۱ تا ۱۲ 🌐لینک حضور مجازی: https://vcm.whc.ir/b/fat-dxz-hul-lzj 🏬مکان: قم، خاکفرج، محل دائمی نمایشگاه های استان قم @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
🔰سلسله وبینارهای تخصصی آشنایی با رشته های سطح سه حوزه های علمیه خواهران 🎤مدرس: حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با موضوع "آشنایی با رشته تفسیر" 🗓زمان: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ⏱️ساعت ۱۱ تا ۱۲ 🌐لینک حضور مجازی: https://vcm.whc.ir/b/fat-dxz-hul-lzj 🏬مکان: قم، خاکفرج، محل دائمی نمایشگاه های استان قم @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
🔰سلسله وبینارهای تخصصی آشنایی با رشته‌های سطوح عالی حوزه علمیه خواهران 🎤مدرس: حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی با موضوع "آشنایی با رشته فقه و اصول" 🗓زمان: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ⏱️ساعت ۱۱ تا ۱۲ 🌐لینک حضور مجازی: https://vcm.whc.ir/b/fat-dxz-hul-lzj 🏬مکان: قم، خاکفرج، محل دائمی نمایشگاه های استان قم @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
🔰سلسله وبینارهای تخصصی آشنایی با رشته های سطح سه حوزه های علمیه خواهران 🎤مدرس: خانم دکتر حاجی اسماعیلی با موضوع "آشنایی با رشته مطالعات زنان" 🗓زمان: ۱ اسفند ۱۴۰۱ ⏱️ساعت ۱۱ تا ۱۲ 🌐لینک حضور مجازی: https://vcm.whc.ir/b/fat-dxz-hul-lzj 🏬مکان: قم، خاکفرج، محل دائمی نمایشگاه های استان قم @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر پیامی از طرف اساتید یا طلاب یا آشنا دریافت کردید که برای دریافت سهام عدالت روی فلان آدرس کلیک کنید اقدام نفرمایید . چون هرگوشی هک شود پیام خود به خود برای مخاطبان خواهد رفت . به احتمال قوی گوشی ایشان هک شده است .
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 دستاوردهای سفر رئیس جمهور به چین ✓ مرکز ارتباطات دولت و روحانیت 🆔 @ertebatatehowzavi