فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"تلاش کامل" (قسمت اول)
🔸 شرح احادیث اخلاقی توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)
#مشکات_هدایت
#معاونت_فرهنگی_تربیتی_مرکز_آموزشهای_غیرحضوری
#حوزههای_علمیه_خواهران
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
فراخوان پانزدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1367/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز یکشنبه 15 مرداد 1402 فرصت دارند فرایند ثبتنام در این جشنواره را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه منوط به داشتن شرط سنی زیر 50 سال [متولدین 1352/01/01 و مابعد آن] و داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، میتوانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دهگانه جشنواره شامل: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام»، «ادبیات» و «علوم انسانیِ مرتبط با حوزه دین» و در قالب: «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایاننامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد.
«نقش حوزههای علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دینداری جامعه» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره پانزدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
🌐 لینک ثبتنام (کلیه طلاب خواهر و برادر)
🔰 فایل راهنمای ثبتنام در سامانه جشنواره
@jhelli_ir
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
راهنمای ثبتنام در جشنواره.pdf
807K
فایل راهنمای ثبتنام در پانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)
هدایت شده از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دشمنان اگر بهخاطر حُسن روابط کشورهای اسلامی از عصبانیت جان هم بدهند ایرادی ندارد
🔹رئیسجمهور در مرکز اسلامی جاکارتا: اراده ایران و اندونزی برای گسترش روابط ارادهای قطعی است. در این سفر ارتقا روابط بر اساس ظرفیتهای دو کشور مورد توجه قرار گرفت
🔹توسعه روابط با کشورهای اسلامی را ادامه میدهیم. دشمنان اگر بهسبب این حسن روابط (از عصبانیت) جان هم بدهند ما از روابط صمیمانه با کشورهای اسلامی دست برنمیداریم
🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/414449849C8f315b0445
هدایت شده از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🌷پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله :
🔹صنْفانِ مِنْ اُمَّتى اِذا صَلُحا صَلُحَتْ اُمَّتى وَ اِذا فَسَدا، فَسَدَتْ اُمَّتى، قيلَ يا رَسولَ اللّه وَ مَنْ هُما؟ قالَ: اَلْـفُقَهاءُ وَ الاُمَراءُ
🔹دو گروه از امّت من اگر صالح شوند، امّتم صالح مى شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسدمى شوند.
عرض شد اى رسول خدا آن دو گروه كدامند؟
فرمودند: #عالمان و حاكمان.
📚خصال، ص ۳۷
🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/414449849C8f315b0445
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِي وَ لِوَالِدَيَّ وَ ...
وَ لِجَمِيعِ مَنْ عَلَّمَنِي خَيْراً أَوْ تَعَلَّمَ مِنِّي عِلْماً
اللَّهُمَّ أَشْرِكْهُمْ فِي صَالِحِ دُعَائِي
خدایا تمام كسانى كه به من امر خيرى را آموختند يا از من علمى فرا گرفتند را مورد مغفرت خود قرار ده...
#اللّهماجْعَلْنیمِمَّنْتَنْتَصِرُبِهلِدینِک
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
هدایت شده از پایگاه نمو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 ولایت حقیقی
📍 سید حسن نصرالله: به آیت الله مصباح عرض کردم ما #ولایت را اینگونه میفهمیم...
✅ آیت الله مصباح فرمودند: این همان ولایت حقیقی است...
#ولایت_فقیه
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🔰 بیانات امام خامنهای در دیدار دانشگاهیان سمنان | ۱۳۸۵/۰۸/۱۸
💠 بعضیها به افرادی که اهل معنایند، مراجعه میکنند و میگویند ذکری بدهید تا ما بشویم یک آدم نورانی و خوب!
❗️ خیال میکنند مثل حبّهای است که بخورند و فوری تغییر حالی در آنها به وجود بیاید؛ نه.
🔸 اگر انسان بناست نورانی بشود و دلش با عوالم غیب آشنا بشود،
🔸 اگر انسان میخواهد صدای فرشتگان را بشنود،
🔸 اگر انسان می خواهد با ساحت جلال الهی ورود پیدا کند،
🔸 اگر انسان می خواهد شامهی معنویاش به عطر #توحید معطر بشود،
👈 باید کار کند؛ باید راه برود.
🏔 قله در پیش است و در بین راه هم
🔺 کسانی از راه می مانند؛
🔺 کسانی پشیمان میشوند؛
🔺 کسانی بی حوصله میشوند؛
🔺 کسانی برمیگردند؛
🔺 کسانی به دیگران میگویند فایدهای ندارد، کجا می روید؛
🔺 و کسانی هم اصل قله را انکار میکنند!
🔖 در راه #معنویات، این مسائل هست؛ در راه مادیات هم همین مسائل هست.
#معنویت
#تهذیب_نفس
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🎥گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان(۲)
🎞برای اجرای سند تحول نقشه راه لازم است
🎞نقشه راه تحقق سند تحول باید از سوی دولت و مجلس حمایت شود
🎞آموزش و پرورش و مسیر پیشرفت و اجرای سند تحول مورد رصد قرار گیرد
🎞دستگاههای مراکز تربیت معلم که از مهمترینش دانشگاه فرهنگیان است تقویت شود
🎞کتاب درسی باید سرشار از مشوقها برای نسل جوان باشد
🎞مفاخر اسلامی و ایرانی در کتابهای علمی معرفی بشود
🎞شیوه کتابنویسی بایستی جذاب، به روز و مبتکرانه باشد
🎞تربیت و تعلیم کشور به عهده نظام حاکم بر کشور است
🎞تقویت مدارس دولتی مهم است
🎞 از ابتکارات مدارس غیردولتی باید استفاده کرد
🎞کار پرورشی باید جذاب باشد
🎞ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم
🏷 #دیدار_معلمان
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🟩 دسترسی به مجموعه فایلهای
آشنایی با #نظام_مطالعه_ماندگار
🏷جلسه اول
🏷جلسه دوم
🏷جلسه سوم
🏷جلسه چهارم
🏷جلسه پنجم
🏷جلسه ششم
#حجة_الاسلام_جوان
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
☑️ فایلهای صوتی تصویری و متنی #حجة_الاسلام_قراری در کانال نمو🔻
🔹جزوه پیرامون تحصیل در حوزه علمیه
🔹جزوه پیرامون تحصیل اجتهادی علوم حوزوی
🔹مجموعه صوتهای تدریس ترتیبی دروس رسائل و مکاسب
🔹نقش و جایگاه دروس مقدمات در حوزه علمیه
🔹هویت طلبگی چیست؟
🔹جزوه سه گفتار در اعتبار و حجیت در منابع پژوهشی
🔹معرفی کانال کاربرد علوم حوزوی
🔹وظایف نخبگان حوزوی در تحقق مطالبات رهبری از روحانیت
🔹رابطه اجتهاد و بصیرت
🔹پاسخ به شبهه درباره روش تفسیر قرآن به قرآن
🔹شواهد قرآنی بیان فطری برای تدریس و تبلیغ
🔹شیوهی تدریس ادبیات عرب و خصوصاً علم نحو با زبان تمثیل
🔹نکاتی از مسائل علم معانی در دعای هفتم صحیفه سجادیه
🔹بازخوانی بیانات امام خامنهای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری
🔹حلقههای میانی از بیانات امام خامنهای که در روز اول خرداد 1398
🔹بیانی اجمالی از نقش ولایت امام صادق علیه السلام در تمدن سازی اسلامی
🔹پاسخ به اشکالات وارد بر بخش پایانی دعای عرفه
🔹نقش تمثیل در فهم راحت و دقیق نکات علمی
🔹چهار آفت تربیتی درباره شک و وسواس
🔹وظیفه حضور در انتخابات
قسمت اول
قسمت دوم
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🎙سخنرانی های کوتاه🔻
▪️علم حضرت زهرا سلام الله علیها
▪️طعام معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها
▪️تفاوت عالِمهای حقیقی از عالِم نماها
▪️هشدار به نیروهای تشکیلاتی ناآگاه به دین
▪️خطر بی توجهی به تفقه در دین
▪️لغزشگاه های مادی و معنوی!
▪️آرامش با کتاب
▪️توضیحی در باب سعادت وشقاوت اختیاری
▪️نمونه مسألهگویی با زبان فطرت1
▪️نمونه مسألهگویی با زبان فطرت2
▪️چرا تحصیل علم؟!
▪️يک نکته کلی برای مبلغين در احکامگويي
▪️ چگونه از اوقات مرده استفاده کنیم؟
▪️تفسیر تعبیر شجره طیبه
▪️امر به معروف و نهی از منکر
▪️اهمیت دهه اول ذی الحجه و ایام معلومات
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
200309_0209.mp3
2.72M
🔰 شیوهی #تدریس ادبیات عرب و خصوصاً #علم_نحو با زبان #تمثیل موجب ماندگاری هرچه بیشتر نکات درس در اذهان مخاطبین خواهد بود.
▪️این فایل، متضمن بیان برخی مسائل مبحث اعراب با تکیه بر #ذوق است که توسط #حجة_الاسلام_قراری بیان شده است.
#بیان_فطری
🌏 نشانی پایگاه:
🌐www.nomov.ir
📱 کانال «نُمو» در ایتا:
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
عابدی ادبیات.mp3
1.32M
🔰اهمیت #ادبیات_عرب و اهتمام علمای شاخص به آموختن و تثبیت ادبیات عرب
🔹 #خاطره آیتالله گلپایگانی
🔸 #خاطره آیتالله حجت
🎙 استاد احمد عابدی
#روش_تحصیل
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
📍 تعطیلات تابستان
🔰 پدر ما را عادت داده بود که هیچ فرصتی را از دست ندهیم و هیچ روزی را بدون بهرهگیری از درس و مباحثه نگذرانیم.
ایشان از فرصت تعطیلی درس حوزه در ایّام ماه محرّم و همچنین ماههای تابستان هم بهره میگرفت. در هفت روز اوّلِ ماه محرّم به من درس میگفت و سه روز بعد از آن را به مجالس روضهی امام حسین (علیهالسّلام) میرفت.
🔆 چیزی را به نام «تعطیلی تابستانی» قبول نداشت و میگفت: ما در نجف علیرغم هوای طاقتفرسا و گرمای سخت، درسمان را ادامه میدادیم؛ بنابراین تابستانها در مشهد چرا باید درس و تحصیل تعطیل شود؟!
🌀 مطوّل را در ماههای تعطیل تابستان خواندم. شیخ فشارکی در تابستان از قم به مشهد میآمد و دو ماه میماند. من او را قبلاً دورادور میشناختم، چون پیشتر در مشهد ادبیات عرب را تدریس میکرد و بعد هم که به قم میرفت، به تدریس همین دروس در قم میپرداخت.
📌 از او خواستم در مشهد به من مطوّل درس بدهد، که پاسخ مثبت داد و من ساعتهایی طولانی از روز را به درس خواندن در نزد او میپرداختم. لذا بیان و مقداری از معانی و بدیع مطوّل را در خلال دو تابستان ـیعنی ظرف چهار ماهـ به پایان رساندم.
🔹 شیخ فشارکی بعداً فهمید که من مکاسب هم میخوانم و لذا از پیشرفت سریع من در فقه شگفتزده شد. او خود، این کتاب را در قم تدریس میکرد.
📔 بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»
#امام_خامنه_ای
@nomov_ir
هدایت شده از همیار طلبهی متقاضی شرکت در المپیاد
بسمه تعالی
#کمک_آموزشی و #فایل_منبع
#مقطع: عالی (سطح3)
#رشته: مدرسی ادبیات عرب
#موضوع: فایلهای صوتی نحو مفهومی – استاد شیرافکن
📥 نحو مفهومی ۱
تا
📥نحو مفهومی۱۱
تمامی فایلها را از دسته بندی رشته مدرسی ادبیات عرب در کانال همیار طلبه از👈اینجا 👉هم می توانید دانلود بفرمایید
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
◈◈◈
همانگونه که از نام کانال مشخص است این کانال برای همیاری علمی طلاب متقاضی شرکت در المپیاد ایجاد شده است؛ بنابراین استفاده از مطالب کانال فقط برای کسانی که در المپیاد ثبت نام کردند مجاز است.
باز نشر مطالب جایز نیست.
◈◈◈
کوثرنت 👈کانال المپیاد علمی طلاب خواهر
@Olampiyad_hozeh
👥همیار طلبهی متقاضی شرکت در المپیاد
📔⚜️
📙⚜️📘
📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | انگیزهای برای استفاده از عمر
#عمر
💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
📌 چهارم خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول
🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/414449849C8f315b0445
هدایت شده از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
💢 اینفوگرافی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ــ چهارشنبه 1402/3/3
🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/414449849C8f315b0445
هدایت شده از سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
زن در اسلام
زنده؛ سـٰازنده و رزمنده است
به شرطی که لباس رزمش
لبـاس عفتش باشد!!
|#شهید_بهشتی|
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان یازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
💠درباره حماسه فتح خرمشهر
❇️لازم میدانم یاد کنم از حماسهی عظیم فتح خرّمشهر؛ کار بزرگِ کمنظیر حقّاً و انصافاً.
💎مهمتر از فتح خرّمشهر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات عملیّات بیتالمقدّس است
👌آن فداکاریها، آن ابتکارها، آن نقشهها و طرحهای جنگیای که به نظر بنده باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود.
📚واقعاً افراد [کتابهای مربوطه را] بخوانند.
🔸شماها بر روی منبر بلندی نشستهاید، منبر مجلس شورای اسلامی؛
🔹صدای شما به همهی کشور، بلکه به دنیا میرسد؛
♦️نگذارید این حوادث بزرگ و این افتخارات عظیم کهنه بشود، کمرنگ بشود، فراموش بشود.
💠درباره مسئله قانون
🏷درباره اهمیت قانونگذاری
⁉️چرا ما قانون لازم داریم؟
❇️برای اینکه ثبات در زندگی ضرورت حیاتی است. اگر ثبات نباشد، جامعه غیر قابل پیشبینی باشد، برنامهریزی نمیشود کرد.
🚨اگر قانون نباشد، طبعاً روزمرّگی است، هرجومرج است.
🔄قانونگذاری یک نسبتی با سیاستهای کلّی دارد؛
👈سیاستهای کلّی جهت را معیّن میکند، قانونگذاری راهها و جادّههایی را که به این جهت میشود حرکت کرد مشخّص میکند.
🏷درباره اصول قانونگذاری
🔺این اصول در سیاستهای تقنین آمده؛ که حالا آن سیاستها هم باید تبدیل به قانون بشود.
⭕️بایدها:
📌تأویلناپذیری قانون
📌قابل اجرا بودن قانون
📌ثبات قانون
📌منقّح و بدون تعارض بودن قانون
⭕️نبایدها:
📌انباشته شدن قوانین
📌قانونگذاریِ ناظر به منافع اشخاص
📌غلبهی طرح بر لایحه
📌اثرپذیری نماینده قانونگذار از جو و ملاحظات جناحی
✅قانون را باید به سلامت، با طهارت، به نام خدا، برای خدا، باید اینجوری قانون را نوشت که اگر این[طور] شد، آن وقت برکت پیدا میکند.
💠درباره مجلس یازدهم
👌این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار.
👈البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم.
❇️مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته؛
👈وقتی مشکلات را انسان دانست، قانون را بر طبق مشکل وضع میکند.
🔻هدف این قوانین:
🔹مبارزه با فساد
🔹رفع تبعیض
🔹رفع انحصار
🔹بهبود فضای کسبوکار
بوده و بقیّهی مسائل اقتصادی دیگر
👈برخی از این قوانینی که شما تصویب کردهاید، قوانین راهبردی است:
⭕️قانون «اقدام راهبردی»
📍این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّهی هستهای نجات داد.
⭕️قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیّت»
📍به معنای واقعی کلمه از آن قانونهای حیاتی است.
⭕️قانون «جهش تولید دانشبنیان»
❇️یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم، سادهزیستی است.
☝️این نشستوبرخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم را از دست ندهید.
✅این نقاط قوّت خودتان را در این سال آخر ادامه بدهید.
✨اصل قضیّه این است که چه ما بعداً به مجلس بیاییم چه نیاییم، کاری که تا الان کردیم مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد.
💠چند توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم
1️⃣تنظیم نوع رابطهی مجلس با قوای دیگر بخصوص با قوّهی مجریّه
↙️یک دوگانهای اینجا وجود دارد: دوگانهی تقریب و تخریب
❌در نگاه تخریبی، رقیبپنداریِ قوّهی دیگر حاکم بر ذهنیّتها است.
❗️هر دو طرف [دولت و مجلس] میتوانند در این نگاه غلط مشکل درست کنند:
📌از ناحیه دولت:
⭕️لایحه ندادن
⭕️اجرا نکردن قانون
⭕️تنظیم نکردن آییننامه برای قانون ابلاغشده
📌از ناحیه مجلس:
⭕️افراط در بهکارگیری ابزارهای نظارتی
✅یک نگاه دیگر نه، نگاه یک پیکره دیدن مجموعهی نظام است... بایستی نگاهِ همکاری و همافزایی باشد.
2️⃣حرّیّت و صراحت این مجلس خوب است. این حرّیّت و صراحت را با تقوا و صداقت کافی حتماً همراه کنید.
3️⃣نگذارید وجاهتطلبی روی حرفها و شعارها اثر بگذارد.
4️⃣کارهای بزرگی در مقابلتان هست:
◀️برنامهی هفتم
◀️مسئلهی شعار سال
◀️مسئلهی مهار تورّم و رونق تولید
◀️لوایح نیمهکاره
⏏️اینها به جایی برسد، به یک نقطهای برسد.
🍀اگر چنانچه در این دو سه سال گذشته یک خلأیی باقی مانده، یک قصوری انجام گرفته، آن را در این سال آخر انشاءاللّه جبران کنید و [همانجور که] سرافراز وارد مجلس شدید، انشاءاللّه سرافراز از مجلس خارج بشوید.