eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
10.4هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 اصول اربعة‌مئة 🔹تعبیر اصول اربعة‌مئة یک مشهور است. تعداد اصول این مقدار نبوده است. در (کافی، من لایحضر، تهذیب و استبصار) هم تمام احادیث اصل‌ها نیامده است. 🔸 دو نوع کتاب اصل داریم: 1️⃣ کتبی مثل کتاب عبیدالله بن علی حلبی، کتاب الصلوة حریز، کتاب الحج معاویة بن عمار و... . اینها کتبی هستند که جای خودشان را در فرهنگ حدیثی شیعه باز کرده و لذا تا زمان شیخ و نجاشی و حتی دو نسل بعد از شیخ طوسی هم با سماع و قرائت نقل شده‌اند. ابهام در سند اینها معنا ندارد. شاکلۀ اصلی سندهای پرکاربرد ما همین‌ها هستند. 2️⃣ کتبی مثل کتاب عاصم بن عمیر که حدوداً 100 حدیث دارد؛ ولی در بین کتب شیعه جا باز نکرده است. در سند اینها ابهام وجود دارد. 🔻 بله؛ در عصر امام صادق (علیه‌السلام) 323 نویسنده و حدود 490 عنوان کتاب داریم؛ ولی اولا همۀ اینها اصل نیستند. ثانیاً همه اینها به دست ما نرسیده و حتی اسمشان را هم نمی‌دانیم. 🔺 ارسالی از طرف جناب حجت الاسلام حسین موحدی 📚 برگرفته از فرمایشات استاد (استاد رجال مدرسه شهیدین) 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین قم 🆔 @Dar_masire_ejtehad
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 مراد از مثال برای نفی و مثال برای منفی: 🔻 گاهی در عبارات فقها بعد از جمله منفی، مثالی زده می‌شود و محشین و اساتید در توضیح آن می‌گویند: (این مثال برای است، نه نفی) و یا (این مثال برای است، نه منفی)؛ مراد چیست؟ 🔹 اگر مثال برای کل جمله باشد [لا و مدخول آن]، در این صورت مثال برای نفی است؛ ولی اگر مثال برای مدخول «لا» باشد، مثال برای منفی است. 🔸 مثال: 1️⃣ مثال اول: «... بحيث لا يمكن إصلاحه كتجفيف العنب» (الروضۀ البهیۀ، ج4، ص72) 🔹 در این جمله تجفیف عنب، مثال برای جایی است که قابل اصلاح باشد؛ به همین جهت مثال برای (اصلاح) است نه نفی (عدم امکان اصلاح). 🔸ولی اگر می‌گفت «بحيث لا يمكن إصلاحه کطهارۀ العین النجس». مثال برای می‌شد؛ چون مثال برای کل جمله (عدم امکان اصلاح) بود. 2️⃣ مثال دوم: «هذا إذا لم تكن يد من تلفت في يده يد ضمان كالعارية المضمونة». (الروضۀ البهیۀ، ج7، ص26) 🔹 «العاریۀ المضمونه» مثال برای جایی است که ید، ید ضمان باشد، پس مثال برای است نه نفی (عدم کون یده ید ضمان) 🔸 ولی اگر موردی مثال زده می‌شد که ید ضمان نباشد مثلا می‌گفت: «کالعاریۀ بالنسبۀ الی الامین» مثال برای می‌شد. 📚 الروضة البهیة ج4، ص72 و ج7، ص26 🔺 پ.ن: تصویر مربوط به منزل و مسجد شهید ثانی (رحمة الله علیه) در لبنان است. 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین قم. 🆔 @Dar_masire_ejtehad
هدایت شده از کتابخانه صوتی
کتاب صوتی "سنن النبی" "آداب ، سنن و روش رفتاری حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله " اثر تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی با صدای @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
📗📗 سُنَنُ النّبی صل الله علیه و آله کتابی درباره آداب و سنّت پیامبر اکرم (ص) نوشته علامه سید محمدحسین طباطبایی است. علامه در این کتاب با الهام از آیه «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ؛"همانا در رسول خدا (ص) اسوه ای نیکو برای شما است" کوشیده کلیاتی از اخلاق، سیر و سلوک، رفتار پیامبر اکرم(ص) و آنچه «سنّت پیامبر» نامیده می‌شود، به بیان آورد. نکته ی قابل توجه در این کتاب آنست که نویسنده ی این کتاب، شخصی چون علامه طباطبایی(ره) است و این بر ارزش کتاب،به صورت دو چندان می افزاید و پشتوانه ی آنرا محکم تر کرده و موثق تر می کند. کتاب شامل ۲۱ بخش و یک سری ملحقات است که شامل «شمایل و محاسن اخلاقی رسول خدا (ص)، آداب معاشرت پیامبر (ص)، آداب نظافت و احکام زینت، آداب سفر، آداب پوشیدنی‌ها و امور مربوط به آن، آداب محل زندگی، آداب خوابیدن، آداب زناشویی و تربیت فرزند، آداب خوردنی‌ها، آشامیدنی‌ها و سفره، آداب مسواک زدن، آداب معالجه و درمان کردن، آداب وضو گرفتن، آداب غسل کردن، آداب نماز، روزه، اعتکاف، صدقه، قرائت قرآن، دعا و ...» است. @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
final01_sonan64.mp3
13.31M
📗کتاب صوتی "آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص) اثر (ره) قسمت 1⃣ ................ *شمایل و کلّیّات اخلاق *وضع داخلی آن حضرت *وضع خارج از منزل پیامبر *وضع مجلس آن حضرت @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
final02_sonan64.mp3
13.9M
📗کتاب صوتی "آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص) اثر (ره) قسمت 2️⃣ ................ *اخلاق پیامبر صل الله علیه و آله @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
☘ ...در دل و دیده هر کس موقّر و با عظمت می نمود، روي نکویش چون ماه شب چهارده می درخشید، از میان قامت، بلندتر و از دراز قامت، کوتاه تر بود. سري نسبتا بزرگ و موهایی نه پیچیده و نه افتاده داشت. اگر موي سرش ژولیده می شد فرق باز می کرد و هر گاه آن را بلند می نمود از نرمه گوش تجاوز نمی کرد. چهره اي درخشان، پیشانی بلند، ابروانی بلند و کشیده و پر پشت و ناپیوسته داشت. میان ابروانش رگی بود که به هنگام خشم برجسته می شد. هاله اي از نور بر چهره اش پرتو افکنده بود به طوري که اگر کسی دقت نمی کرد می پنداشت که میان بینی اش برآمدگی دارد... @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
final03_sonan64.mp3
14.11M
📗کتاب صوتی "آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص) اثر (ره) قسمت 3⃣ ................ * آداب معاشرت پیامبر اکرم (ص) @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
☘ پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمود: آیا به شما خبر ندهم که کدامتان بیشتر به من شباهت دارید؟ گفتند: چرا، اي رسول خدا. فرمود: کسی که خلقش نیکوتر، و برخوردش با مردم ملایم تر، و با خویشانش نیکوکارتر باشد، و برادران دینیش را بیش از همه دوست داشته، و بر حق صبورتر، و خشم خود را فروخورنده تر، و گذشتش از همه بهتر، و در حال خشنودي و خشم از همه باانصاف تر باشد. @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
final04_sonan.mp3
11.03M
📗کتاب صوتی "آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص) اثر (ره) قسمت 4⃣ ................ * آداب معاشرت پیامبر اکرم (ص) @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
🍀🍀 ابن عبّاس گوید، هر گاه پیامبر(ص) از شخصی خوشش می آمد، از شغل او می پرسید. اگر می گفتند او شغلی ندارد، می فرمود: از چشم من افتاد! وقتی از آن حضرت، علت آن را می پرسیدند، می فرمود: مؤمن اگر بیکار بود، دین خود را سرمایه زندگانیش قرار می دهد.( با دین فروشی زندگی خود را اداره می کند) @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
1_583919119.mp3
10.49M
📗کتاب صوتی "آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص) اثر (ره) قسمت 5⃣ ................ * آداب معاشرت پیامبر اکرم (ص) *آداب و سنن آن حضرت در نظافت و آرایش و مانند آن @audio_ketab