هدایت شده از طنزیست ، خبرگزاری طنز ایران
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
👌تحلیلی کوتاه پیرامون بیانیه #وزارت_اطلاعات درباره بدحالی برخی دانشآموزان
📜 متن بیانیه
🔹سربازان گمنام امام زمان از نخستین روزِ بدحالی دانشآموزان در شهر قم وارد میدان شده و تحقیقات را آغاز کردند. در بررسیها علت برخی حوادث کشف شد اما امکان تعمیم علمی موارد کشف شده به کل موارد گزارش شده وجود نداشت.
🔹سربازان گمنام اطمینان میدهند با تمام توان و تجهیزات، تحقیقات و پیگیریهای همهجانبه اطلاعاتی، امنیتی و فنی را بهصورت بیوقفه، شبانهروزی و خستگیناپذیر تا رسیدن به نتیجه قاطع و نهایی ادامه خواهند داد و در این راه قطعاً از بذل جان خویش نیز مضایقه نخواهند داشت.
👆👆👆👆👆👆👆
پی نوشت:
1⃣ وقتی عزیزان امنیتی می گویند از همان روز اول پیگیر ماجرا بودند این برای ما قوت قلبی است که بدانیم آنها ذره ای اهمال کاری و انفعال در کارشان نبود.
2⃣ وقتی زحمات گذشته آنها را مرور می کنیم می فهمیم که وقتی می گویند شبانه روزی در حال کار هستند ، واقعا همین گونه است.
3⃣ این عزیزان از کنار خانواده بودن و محیط امن و آسایش خانواده می زنند تا برای امنیت جامعه کار کنند ، به والله بی انصافیست بدون هیچ دلیلی به آنها تهمت بزنیم و آنها را کم کار معرفی کنیم
4⃣ فرمودند علتهایی را کشف کردند اما قابلیت تعمیم به همه موارد را ندارد ، این یعنی همه مسمویت ها یک دلیل نداشته ، این یعنی تحلیل های تخیلی و فضایی صرفا با چند اطلاعات مجازی ممنوع 🚫
5⃣ مکرر خدمت عزیزان عرض کردیم کار امنیتی با کار پلیس فرق دارد ، نیروی امنیتی باید صبر کامل پیشه کند ، باید سردسته های اصلی را شناسایی کند ، باید عوامل داخلی و خارجی را شناسایی کند و...
👈 همه اینها یعنی زمان بر بودن موضوع.
💠 در قضایای مربوط به عبدالمالک ریگی هم عده ای خودی مدام اعتراض می کردند که چرا زودتر دستگیرش نمی کنید ، چرا کم کارید ، چرا چرا چرا ..
👌اما وقتی آن ملعون دستگیر شد همه فهمیدند اولا ریگی چندبار در تیررس تک تیرانداز نیروهای امنیتی حاضر در پاکستان بود اما چون مکان یک مکان عمومی بود و احتمال خطر برای مردم بی گناه بود ، تیری شلیک نشد.
ثانیا در اینگونه پرونده ها ، دستگیری زنده سوژه اهمیت بسیار بالایی دارد تا با کسب اطلاعات از او، جلوی حملات تروریستی بعدی گرفته شود و به همین خاطر مدت زیادی طول کشید تا وزارت اطلاعات بتواند یک نفوذی وارد تیم ریگی کند و بالاخره از پرواز او از دبی به مقصد بیشکک خبردار شود و دستگیری او و...
🌺ما ضمن تبریک دوباره روز سربازان گمنام امام زمان به این مجاهدان گمنام ، بعنوان عضو کوچکی از ملت ایران دعاگویشان هستیم و همواره به آنان و فعالیتهایشان حسن ظن داریم و می دانیم که از همه چیز خود می زنند برای رفاه و آسایش مردم 🌺
✍ احسان عبادی
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ازدواجدو پزشکجوان،در نیمهشعبان 😍
💫مهریه عروس خانم💫
۳۱۳عمل جراحی رایگان برای نیازمندان👆.
هزاران درود و سلام خداوند بر جوانان مؤمن و پاک و مخلص ایران اسلامی عزیزمان، که همواره الگو و اسوه خوبیها در جامعه میباشند. واقعا انسان به وجود این عزیزان افتخار میکند.
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به سفیــــر بپیوندید👇
🆔 @safir_khabar
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
بسم الله الرحمن الرحیم
#مهارتهای_مطالعه
📚تثبیت مطالب
📌 مهارت اول : #ترسیم_درختواره_مطالب
♦️ دغدغه برخی از دوستان کتابخوان این است چند روز پس از مطالعه، بخش عمده ای از مطالب خوانده شده را، فراموش می کنند.
فراموش کردن مطالب، علت های مختلفی دارد که نیازمند بحث های طولانی است. مثلا گاهی اوقات مشکل در این است که مطالب خوانده شده، از حافظه کوتاه مدت، به حافظه بلند مدت منتقل نشده اند و لذا توان یادآوری مطالب را نداریم.
گاهی اوقات علت فراموشی این است که مطالب تازه، برای ماندگاری، نیاز به تکرار دارند، حال اگر این تکرار در بازه های مختلف انجام نشود، به مرور مطالب را فراموش خواهیم کرد.
یکی دیگر از علت های فراموشی مطالب این است که مطالب مطالعه شده، بدون نظام و نظم خاصی وارد حافظه می شوند و چون مطالب درهم هستند، بازیابی و پیداکردن آن ها کار سختی خواهد بود.
حال اگر بخواهیم مطالعات ما به حافظه بلند مدت منتقل شوند، لازم است اقداماتی را انجام دهیم.
بخشی از این اقدامات مربوط به قبل از مطالعه و برخی مربوط بعد از مطالعه است.
در این نوشتار بنا دارم یکی از اقدامات مهم، که باید قبل از مطالعه رعایت شود صحبت کنیم .
♦️ راهبرد ترسیم درختواره مطالب
🔶توضیح:
🔰 قبل از این که به مطالعه تفصیلی کتاب بپردازیم، ابتدا فهرست کتاب را بطور اجمالی مطالعه می کنیم ، یعنی با مراجعه به فهرست تفصیلی کتاب، یا فصول کتاب و یا خلاصه کتاب، سعی می کنیم مطالب کتاب را به صورت نموداری ترسیم کنیم.
بعد از این که درختواره کل کتاب را ترسیم کردیم، با نگاه به درختواره ترسیمی، مطالعه را آغاز می کنیم و هر سر فصلی را که مطالعه کردیم، خلاصه آن را داخل درختواره و مقابل خود سرفصل می نویسیم .
این کار باعث می شود تا مطالب با توجه به درختواره، به طور منظم وارد حافظه شود.
اگر سعی کنیم در حین یادداشت برداری، ارتباط منطقی سر فصل ها را هم بیابیم، مطالب زنجیره وار به هم مرتبط می شود و هرگاه یکی را بخاطر بیاوریم، چون ارتباط مطالب را هم به یاد داریم، مابقی مطالب یادآوری خواهد شد.
برای عضویت کلیک کنید.
@maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
بسم الله الرحمن الرحیم
#مهارتهای_مطالعه
📚تثبیت مطالب
📌 مهارت دوم : #مرور
مقدمه: منحنی فراموشی ابینگهاوس
حتما شما هم چنین تجربهای را داشتهاید که علیرغم مطالعه مطالب درسی، بعد از یک مدت تمام آن را فراموش کردهاید. این اتفاق زمانی برای ما سختتر میشود که امتحانی در پیش داریم. تصور کنید که شب امتحان است و قصد دارید برای آن امتحان مطالعه کنید. اما به محض باز کردن کتاب، متوجه میشوید هیچ چیزی یادتان نیست.
علت این مساله را می توان با شناخت عملکرد مغز فهمید.
هرمان ابینگهاوس یک روانشناس آلمانی بود که روی ظرفیت مغز انسان کار کرد و پس از سالها به این نتیجه رسید که مغز انسان برای نگهداری اطلاعات، ظرفیت مشخصی دارد. وقتی مطلب جدیدی را می آموزیم، آن ها در حافظه کوتاه مدت ذخیره می شود و طی گذشت زمان، خودبهخود از ذهن انسان پاک میشوند،
مگر اینکه مغز ما احساس کند این مطالب مهم هستند
طبق نمودار فراموشی هرمان ابینگهاوس، مطلبی را که خواندهاید یا حین تدریس یاد گرفتهاید تا چه زمانی به خاطر دارید ؟
همان لحظه: 100 درصد مطالب را به خاطر دارید.
پس از 20 دقیقه: حدود 60 درصد مطالب را به خاطر میآورید.
پس از یک ساعت: حدود 45 درصد مطلب را به یاد دارید.
پس از 9 ساعت: حدود 35 درصد آن را به یاد می آورید.
پس از یک روز: فقط 33 درصد مطلب را در ذهن دارید.
پس از 2 روز: فقط 28 درصد مطلب در ذهن شما مانده است.
پس از 6 روز: حدود 75 درصد مطلب فراموش شده است.
پس از 21 روز: شما فقط 20 درصد مطلب را به خاطر میآورید.
ادامه دارد...
برای عضویت کلیک کنید.
@maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
33.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلام_بزرگان
🎙حضرت آیت الله جوادی آملی
✅ چگونه بفهمیم آنچه را که خوانده ایم، فهمیدهایم یانه؟
#پیشنهاد_دانلود
برای عضویت کلیک کنید
🌿
🕯 | @maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
بسم الله الرحمن الرحیم
#مهارتهای_مطالعه
📚تثبیت مطالب
📌 مهارت دوم : #مرور
📌 بر اساس منحنی فراموشی ابینگهاوس گفتیم، اگر آموخته های ما تکرار نشوند بعد از گذشت ۲۱ روز، تنها ۲۰ درصد مطالب را به یاد خواهیم داشت. در پژوهشی که توسط ابینگهاوس ارائه شد، بیان شده است که برای تثبیت مطالب، تکرار لازم است و البته بر اساس تحقیقات، سیر منظمی برای تکرار بیان کرده اند.
او می گوید برای بهخاطر سپردن آموختهها:
🔰 اولین مرور: 9 ساعت پس از اولین یادگیری یا مطالعه(خواندن درس هرروز در همان روز)
🔰 دومین مرور: فردای همان روز
🔰 سومین مرور: دو روز پس از اولین یادگیری یا مطالعه
🔰 چهارمین مرور: یک هفته بعد
🔰 پنجمین مرور: بعد از گذشت یکماه، مجددا مطالب را مرور می کنیم.
✅ این فرآیند تکرار باعث می شود که مطالعات ما، از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل شده و در کنار سایر راه ها، باعث تثبیت مطالب می شود.
♦️ اشکال برخی محصلین به این روش این است که زمان بَر است، گرچه این روش زمان بر است اما حجم زمانی که از ما می گیرد در مقابل فوائد آن ناچیز است؛ زیرا وقتی ما کتابی را می خوانیم و بعد از گذشت چند مدت، آن را فراموش کرده و چیزی از آن را بخاطر نمی آوریم، به گونهای حتی وقتی به کتاب نگاه میکنیم گویا بعضی از قسمت ها را اصلا نخوانده بوده ایم؛ میزان زمانی که یادگیری مجدد کتاب از ما می گیرد بیشتر از زمانی است که برای مرور و تکرار می گذاریم و از سویی وقتی بعد از مدت ها کتاب را باز می کنیم و می بینیم چیزی را به یاد نداریم، انگیزه ادامه دادن و مطالعه مجدد را از دست می دهیم.
🌿
🕯 | @maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
﷽
♦️کتابخوانی و برنامه ریزی♦️
🔅 کتابخوانی در چهار گام 🔅
📌بسیاری از ما، کتاب هایی داریم که همیشه در آرزوی خواندنشان هستیم، منتظر هستیم روزی فرصتی دست دهد تا بتوانیم آنها را بخوانیم، اما همچنان در حسرت خواندن آن ها هستیم.
فرض بگیریم یک کتاب 200 صفحه ای داریم که علاقه داریم تا پایان سال، آن را به اتمام برسانیم .
✅ گام اول: نوشتن افق و هدف
همین الان کاغذ و قلم را برداشته و افق خود را ترسیم می کنیم. بالای برگه با خط درشت می نویسیم
«من این کتاب را تا پایان سال به اتمام میرسانم. انشاءالله».
✅ گام دوم: برنامه ریزی
حالا برنامه ریزی می کنیم.
تا پایان سال حدودا پنجاه روز دیگر باقی مانده و این کتاب دویست صفحه است، اگر من روزی 4 صفحه از کتاب را بخوانم(فقط چهار صفحه)، موفق خواهم شد تا پایان سال آن را به اتمام برسانم.
روزی چهار صفحه چقدر زمان می برد؟ شما خودتان جواب بدهید؛ حدودا پنجدقیقه
✅ گام سوم: مکتوب کردن برنامه
الان زمان مکتوب کردن برنامه است، «من روزی چهار صفحه از کتاب را می خوانم».
✅ گام چهارم: اقدام و عمل
و حالا وقت عمل است؛ از همین امروز، خواندن کتاب مورد نظرم را شروع می کنم و سر چهار صفحه کتاب را بسته و سراغ بقیه کارهایم می روم.
به همین سادگی و به همین خوشمزگی
♦️ سعی کنیم در گام های اول شروعِ مطالعه، برای این که در ادامه مسیر، دچار دلسردی و خستگی نشویم از کتاب های کم حجم و جذاب شروع کنیم.
به جای انتخاب یک کتاب 500 صفحه ای، یک کتاب 50 یا نهایتا 100 صفحه ای انتخاب کنیم. کار را آسان شروع کنیم و بار سبک برداریم تا زده نشویم و آن را به مقصد برسانیم.
فکرش را بکنید اگر از اول امسال فقط روزی 5 صفحه کتاب خوانده بودیم، الان حدود دو هزار صفحه کتاب خوانده بودیم.
به جای حسرت خوردن، فرصت را از دست نده و همین الان شروع کن.
🔰 داشتن یک هدف و یک برنامۀ مکتوب، هرچند هم ساده باشد، مارا در دراز مدت به اهداف بلند می رساند.
♦️ آن هایی که جو زده عمل می کنند، مثلا امروز ده صفحه می خوانند و چند روز سراغ مطالعه نمی روند، غالبا کتاب هایشان نیمه کاره رها می شود.
با برنامگی یا بی برنامگی، مسئله این است.
برای عضویت کلیک کنید
@maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
#معرفی_کتاب
📚بدان ایدک الله
نصایح رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به طلاب
کتابی که خوندنش برای طلبه ها از نون شب واجبتره.
برای عضویت کلیک کنید.
@maharathaye_talabegi
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
.
1⃣ کتاب #بدان_ایدک_الله، حاوی توصیه ها و سخنان رهبر انقلاب خطاب به طلّاب است که شامل سه فصل «کلیات»، «شئون و وظایف طلبگی» و «تکالیف سنگین علما» می باشد.
2⃣ در فصل اول این اثر به مباحثی مانند «طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید چگونه باشد؟، رابطه ی غفلت از هدف و آفت برای طلبه ها از نظر معظّمٌ له، نقش و و ارزش ویژه ی طلبه به عنوان مهم ترین عنصر حوزه، عشق، شور، محبت و احساس وظیفه در کار طلبگی، مسئولیت های عمده ی یک روحانی از قبیل هدایت دینی، سیاسی و اجتماعی و موضوع بانوان طلبه به عنوان آبروی نظام اسلامی در جهان» پرداخته است.
3⃣ در فصل دوم این کتاب رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) در ارتباط با شئون و وظایف طلبگی مانند تحصیل، تهذیب، بصیرت سیاسی، تبلیغ و ورزش و نشاط آورده شده است.
4⃣ در آخرین فصل کتاب بدان، ایدک الله به تکالیف سنگین علما با مفاهیمی از قبیل فهم و انتقال معارف، مجاهدت برای مردم، حفظ آبروی انقلاب و حفظ موقعیت جمهوری اسلامی پرداخته شده است
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
.
5⃣ این کتاب چراغ راهی برای طلاب جوان است که مبتنی بر نظرات شخصیتی است که سالها در کسوت پیشوای امت اسلامی تنفس کرده و پیر راه و آشنا با تمام پیچ و خم ها هستند. نگاه جامع ایشان و عمق دیدگاه های ایشان در این کتاب کم نظیر و حتی میتوان گفت بینظیر است.
.
هدایت شده از علی شاهبندری | مشکات
.
📚 گزیده ای از کتاب
✅ طلبه را باید از اولِ درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود می گفتند: «بدان، ایدک الله» - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. این بایستی برای برنامه ریزان ما واقعا به صورت یک دستورالعمل جامع باشد.
در دیدار جمعی از اساتید و طلاب نخبه حوزه علمیه قم 20 آبان 1389