eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
10.4هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴«زخم هیجانی» 🔷تمام افراد احتمالا اتفاقاتی را به خاطر می‌آورند که هنوز آن‌ها را عصبانی می‌کند‌. رخدادها یا مجموعه‌ای از رویدادها که باعث خشم شده‌اند ممکن است سال‌ها قبل رخ داده باشد، اما اگر چه این تجربه مدت‌هاست که گذشته است؛ خشم به عنوان یک خاطره هیجانی با همان شدت؛ هم‌چنان باقی است و افراد دوباره و دوباره آن را احساس می‌کنند به گونه‌ای که گویی آن رویداد هم اکنون در حال رخ دادن است. 🔹اگر فرد اجازه التیام را به خود دهد، از این رویدادها فقط یک زخم باقی می‌ماند نه زخمی که عفونی شده و گاه و بی‌گاه موجب رنجش فرد می‌شود. 👤 لسلی گرینبرگ 📚 مربیگری در درمان هیجان مدار https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴اثر تماشاگر ⬛«اثر تماشاگر» (bystander effect) موضوعی در روان‌شناسی اجتماعی است مبنی بر اینکه افراد هنگام حضور افراد دیگر کمتر به قربانی حادثه کمک می‌کنند و هر چه تعداد تماشاچیان بیشتر باشد، احتمال اینکه یکی از آنها کمک کند کمتر است. عوامل اندکی همچون ابهام، انسجام گروهی، و انتشار مسئولیت می‌توانند بر اثر تماشاگر تأثیرگذار باشند و از شدت آن بکاهند. ⬜معروف‌ترین نمونه اثر تماشاگر در روان‌شناسی، قتل زنی جوان به نام کاترین ژنووسه است. کاترین در ورودی آپارتمانش هنگام بازگشت از محل کار در روز جمعه، ۱۳ مارس ۱۹۶۴ مورد حمله قرار گرفت. مهاجم او را با چاقو مجروح کرد و کاترین چندین بار برای کمک فریاد زد. با این حال، هیچ یک از ده‌ها نفری که در آپارتمان مجاور صدای ناله و فریاد او را شنیدند با پلیس تماس نگرفتند تا بی‌درنگ حادثه را گزارش دهند. حمله حدود ساعت ۳:۲۰ بامداد بود، اما درست نیم ساعت بعد یعنی ۳:۵۰ بامداد بود که سرانجام فردی با پلیس تماس گرفت. ⚫از داستان کاترین می‌توان دریافت که اکثر شاهدان آن‌طور که باید ماجرا را گزارش ندادند، زیرا می‌دانستند شاهدان دیگری نیز در اطراف هستند که هیچ اقدامی در این باره انجام نداده‌اند. برای درک بهتر اثر تماشاگر مثال زیر را در نظر بگیرید. فرض کنید صبح زود در جاده‌ای خلوت در حال رانندگی هستید. در کنار جاده ماشینی حامل یک خانواده را می‌بینید که از جاده خارج و واژگون شده است و به نظر می‌رسد که سرنشینان نیاز به کمک فوری دارند. چقدر احتمال دارد که به آنها کمک کنید یا با گروه‌های امداد تماس بگیرید؟ 🔵حالا فرض کنید همین اتفاق در طول روز و در جاده‌ای شلوغ و پرترافیک بیفتد. این بار واکنش شما چیست؟ آیا باز هم به کمک می‌شتابید و با گروه‌های امدادی تماس می‌گیرید؟ یا با خودتان می‌گویید: «بالاخره در میان کسانی که از اینجا عبور می‌کنند، کسی هست که بایستد و کمک کند!». ⬛به نظر می‌رسد با زیاد شدن تعداد تماشاگران، احتمال و انگیزه کمک کردن کاهش می‌یابد. این همان چیزی است که به‌عنوان اثر تماشاگر شناخته می‌شود. در بیشتر مواقع هنگامی که هرج و مرج وجود دارد، مردم تمایل دارند به اطرافیان خود نگاه کنند و وقتی می‌بینند هیچ کس دیگری واکنش نشان نمی‌دهد، معتقدند که هیچ اقدامی لازم نیست. ⬜در تیم‌سازی، هنگام واگذاری مسئولیت‌ها یا وظایف به اعضای تیم، اثر تماشاگر ظاهر می‌شود و خود را نشان می‌دهد. برای رهبران تیم یا مدیران بسیار مهم است که وظایف را به‌وضوح به اعضای تیم خود اختصاص دهند. نباید جایی برای ابهام و انتشار مسئولیت وجود داشته باشد. می‌توانیم از مثال کاترین در بالا استنباط کنیم که «مسئولیتِ همه، مسئولیتِ هیچ‌کس نیست». ⚫رهبران تیمی که به‌دنبال ایجاد تیم‌های دارای عملکرد بالا هستند، باید همیشه اطمینان حاصل کنند که به هر یک از اعضای تیم «مسئولیت» خود را به‌روشنی بیان کرده‌اند. اما وقتی تقسیم وظیفه در تیم به‌خوبی انجام نمی‌شود، شکل ساده‌تر و سبک‌تر اثر تماشاگر را می‌توان در کار تیمی هم مشاهده کرد. 🟢کار تیمی به این معنا نیست که همه افراد همزمان مسئول همه کارها هستند و تقسیم وظایف و سلسله‌مراتب وجود ندارد. اگر کار تیمی را با کار گله‌ای اشتباه بگیریم و به دلیل ملاحظات، دوستی‌ها، رودربایستی‌ها، یا درک نادرست از مفهوم تیم از تقسیم و تعیین دقیق وظایف و مسئولیت‌ها طفره رویم، بعید نیست ما هم اثر تماشاگر را تجربه کنیم. به این معنی که وقتی مشکلات و بحران‌ها و چالش‌ها در مسیر دستیابی به هدف به‌وجود می‌آیند، هر کسی منتظر باشد که دیگری در این باره حرف بزند و برای حل مسئله اقدام کند. ⬛موارد زیر نکاتی هستند که رهبران تیم می‌توانند هنگام تعیین مسئولیت از آنها استفاده کنند. این نکات به از بین بردن اثر تماشاگر، جلوگیری از هیجان‌های غیرضروری، و در نهایت دستیابی به یک تیم با عملکرد بالا کمک می‌کنند. ▪️صریح باشید و تا حد امکان شفاف صحبت کنید. ▪️کار را به شکلی داوطلبانه واگذاری کنید. با این حال، در مواردی که هیچ کس داوطلب نیست، پیش بروید و وظایف را مشخص کنید. ▪️تکالیف را به افراد و نه به گروه‌ها بسپارید. ▪️مهلت‌های معقول تعیین کنید. ▪️همواره مهلت‌های مقرر را پیگیری کنید. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴چرا کارها را به تاخیر می اندازیم؟ 🔷بیشتر اوقات ما در انجام کارهای مهم تعلل کرده و آن‌ها را به تاخیر می‌اندازیم که باعث بروز مشکلات فراوان برای بقیه اعضای تیم می‌شود. 🔶برخی از مهم‌ترین دلایل به تاخیر انداختن کارها: ▫️کمال گرایی ▫️ ترس از شکست ▫️ ترس از انتقاد ▫️ حس خود-احترامی پایین ▫️ میل به خودزنی ▫️ تمرکز بیش از حد بر ابعاد منفی تغییر ▫️ از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن ▫️ دشواری تعیین هدف ▫️ قطع ارتباط با آینده ▫️ بی‌حالی و... فکر می‌کنید شما کجای نقشه "تعلل" هستید و هم تیمی های شما کجای این نقشه هستند؟ https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
هدایت شده از کیمیای سعادت
هدایت شده از کیمیای سعادت
هدایت شده از کیمیای سعادت
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴میزان عزت نفس یا خودباوری (Self-esteem) و خودمهم پنداری یا خودبزرگ‌بینی (Self-importance) تاثیر مستقیمی بر سبک رهبری افراد می‌گذارد. ▪️منظور از خودباوری، میزان ارزش و بهایی است که فرد برای خود متصور است. ▪️منظور از خودبزرگ‌بینی، باور نادرستی است که فرد خود را از سایرین برتر پنداشته و به شیوه‌ای اغراق آمیز احساس توانمندی و لیاقت می‌کند. 🔅 رهبر ایده آل فردی است که از خودبزرگ‌بینی پایین و خودباوری بالایی برخوردار است. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴وظایف یک مدیر 🔷اصطلاح (POSDCORB) برای اولین بار توسط لوتر گیولیک و لیندال ارویک مطرح شد. (POSDCORB)در واقع لغت با مفهومِ خاصی نیست، بلکه از کنار هم قرار گرفتن یک سری از حروف لاتین که اول یک سری وظایف مدیران می باشد تشکیل شده است. به بیان دیگرلوتر گیولیک و لیندال ارویک که یکی از دانشمندان معاصر علوم اداری می باشد، وظایف مدیر را در اصطلاح لاتین (POSDCORB) خلاصه می کند. این اصطلاح معنی خاصی ندارد و تنها برای کمک به حافظه وضع گردیده است. ☑️ بنابر طبقه بندی گیولیک حروف لاتین اصطلاح نامبرده معرف وظایف مدیران به شرح زیر است: 1⃣ Planning ( برنامه ریزی ): برنامه ریزی در واقع شالوده ی مدیریت می باشد و شامل پیش بینی عملیات اساسی و تعیین طرق اجرای آن به منظور تامین هدف سازمان است. 2⃣ Organizing ( سازماندهی ): سازمان دهی در واقع بیان گر ساز وکار های هماهنگی است که مشخص می کند چه کسی به چه کسی باید گزارش دهد. در واقع  شامل تعیین حدود اختیارات است که طبق آن وظایف از هم تفکیک می شوند. 3⃣ Staffing ( کارگزینی ): کارگزینی و امور مترتب بر آن که شامل استخدام و کارآموزی و همچنین تامین شرایط مساعد کار و سایر موارد است یکی از مهمترین وظایف مدیران می باشد. 4⃣ Directing ( فرماندهی ): فرماندهی یکی از وظایف مدیران می باشد که  شامل عمل مداوم اخذ تصمیم های خاص یا کلی و صدور دستور به منظور هدایت و رهبری سازمان است. وحدت فرماندهی نیز یکی از اصول چهارده گانه ی هنری فایول می باشد. 5⃣ Coordinating ( هماهنگی ): شامل عمل مهم تطبیق وظایف مشاغل مختلف سازمان به منظور تحقق یافتن هدف مطلوب می باشد. هماهنگی دارای یک سری  فنون و ساز و کارهای خاص است که در یادداشت های مختلف مدیریتی بدان اشاره شده است. 6⃣ Reporting ( ارتباطات ): ارتباطات یه عنوان وظیفه ای که انتقال دهنده ی پیام ها، گزارشات، دستورات و … می باشد یکی از مهمترین موارد مطروحه در نظریه ی گیولیک است. در واقع به معنای آنکه مجری کسانی را که در برابر آنها مسئول است از جریان پیشرفت امور آگاه می سازد. گزارش دهنده باید در اثر مطالعات ، تحقیق و بازرسی از جریان پیشرفت امور آگاه باشد. 7⃣ Budgeting ( بودجه بندی ): بودجه بندی یکی از مهمترین وظایف مدیریت در نظریه ی گیولیک است که شامل تنظیم طرح مالی عواید و مخارج سازمان و نظارت بر اجرای آن می باشد. بودجه بندی شامل انواع و تکنیک های مختلف است که در کتب بودجه ریزی مطرح گردیده است. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔸گزارش نشست علمی با عنوان "تربیت نسل متفکر" 👤دکتر مجید احسن 🗓دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ 🍃در ساحت متافیزیک کودک معنایی متفاوت از روانشناسی دارد که کودک را بر محور تکامل زیستی ـ روانی تفسیر می کند و آنگاه در دوره هایی که به نام فبک مشهور است در باب روایی یا ناروایی وچگونگی آموزش فلسفه به او بحث می کنند. در افق نگاه فلسفی، کودک هر آن کسی است که در آستانه تفکر نیامده و اهل پرسش و گفتگو نیست حتی اگر به لحاظ زیستی بزرگسال باشد! اساساً فرد، جامعه، نسل و ملتی که اهل تفکر نباشد، کودک است. با این کودکان چه باید کرد؟ چگونه می توان ایشان را از این منزلگاه کودکی خارج کرد؟ 🍃تفکر، در بنیاد خود نوعی «گفت و گو» است. و راه گفتگو از مسیر «پرسشگری» می گذرد که شرط اصلی اش نه تلاش برای انتقال آنچه که من فکر می‌کنم بلکه کوششی برای استماع دم به دم نوای حقیقت است. فلسفه آنگونه که صدرالمتالهین و کانت تبیین کرده اند عزمی است برای خروج از صغارت و نیل به بلوغ فکری. 🍃ما امروز در دوران طفولیت به سر می بریم و سالهاست که عزم ترک منزلگاه کودکی را نداریم و آموزش فلسفه ما نیز امیدی بر نمی انگیزد. نسل متفکر نیاز واقعی یک جامعه است. اگر یک جامعه چنین سویه ای نداشته باشد نتیجه ی حتمی آن چیزی جز بحرانهای اجتماعی و خشونت نیست.  بشری که بتواند از صباوت فکری دربیاید متفکر است. تفکر باید محور باشد تا بالغ شویم اما این بلوغ هزینه هایی دارد! آیا ما کودکان آمادگی پرداخت این هزینه ها را داریم؟ @Andisheh_Aknun https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آرتین:"دلم برای مامان بابام تنگ شده" ▪️۴۰ روز از حادثه تروریستی شاهچراغ گذشته؛ اما آرتین هنوز بی‌قرار پدر‌ومادر است و نمی‌تواند نبودن آن‌ها را باور کند...
⭕️ کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» دو ساله ۱۴۰ هزار تایی شد! 🔸روابط عمومی مکتب بنیاد حاج قاسم: 🔹کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» طی دو سال به چاپ صد و بیستم رسیده و تا کنون ۱۴۰ هزار نسخه از آن روانهٔ بازار شده است. 🔹این کتاب دست‌نوشت‌های شهید از کودکی تا ۲۲سالگی‌ است که در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات مکتب حاج قاسم در ۱۳۶ صفحه منتشر شد. 🔹کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» نخستین اثر چاپ‌شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» محسوب می‌‌شود و شامل دست‌نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانهٔ مبارزات انقلابی در سال ۱۳۵۷ است. 🔹«از چیزی نمی ترسیدم» زندگی‌نامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته؛ شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خود را روایت کرده است. 🆔 @YjcNewsChannel