« مهارت افزایی طلاب ناب»
🔰🔰🔰
دوره آموزش غیر حضوری #سرّصدف #تمدید_شد. فرصتِ اندکی باقیست.
#بشتابید
دوره غیر حضوری سرّصدف (دریچه ای به یافته های نوین ناظر به پوشش زنان) برگزار می گردد.
مسئول امور زن و خانواده، معاونت فرهنگی- تبلیغی اعلام کرد :
مسئله پوشش زنان از جمله مواردی است که در حوزه علوم انسانی مورد مداقه قرار گرفته است، این امر بر حسب بر ساخت های اجتماعی زنان در جامعه ایرانی، از طرف طلاب علوم دینی نیاز به بررسی و توجه دارد، لذا معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در نظر دارد با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده دوره ای را با عنوان سرّ صدف و با هدف واکاوی یافته های نوین ناظر به پوشش زنان برگزار نماید.
دکتر میر علی ملک ضمن سپاس از همکاری های بعمل آمده از طرف همکاران مرکز تحقیقات زن و خانواده تصریح کرد: این دوره با هدف تقویت و ارتقاء دانش و بینش مورد نیاز طلاب خواهر و جهت آشنایی بیشتر با مطالعات و پژوهش های روز در حوزه پوشش زنان برگزار می گردد و گواهینامه های مربوطه نیز از طرف مرکز تحقیقات زن و خانواده به شرکت کنندگانی که امتیاز لازم را کسب نمایند اهداء خواهد شد.
ایشان در ادامه افزود : علاقمندان می توانند جهت ثبت نام، اطلاع از شرایط دوره و دریافت اطلاعات تکمیلی، به سایت معاونت فرهنگی - تبلیغی به آدرس : WWW.farhangi.whc.IR مراجعه نمایند.
وی در پایان گفت : امید است که با برگزاری دوره های مربوطه در حوزه عفاف و پوشش زنان بتوانیم گامی موثر در راستای آگاه سازی بیشتر بانوان جامعه در این زمینه برداریم
http://farhangi.whc.ir/news/view/79970
« مهارت افزایی طلاب ناب»
دوره آموزش غیر حضوری #سرّصدف #تمدید_شد. فرصتِ اندکی باقیست. #بشتابید دوره غیر حضوری سرّصدف (دریچه
✍️#سر_صدف
ارائه مطالب (نوشتاری) دوره سر صدف (دوره غیرحضوری «سرّ صدف» ویژه بانوان طلبه ) اگر میخواهید به فایلها دسترسی داشته باشید روی لینک زیر کلیک بفرمایید 🔰🔰🔰
🔻🔻🔻
https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe/476
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ اجتهاد و شیوه رسیدن به آن از منظر
⏪ #رهبری_معظم_انقلاب؛
🔶 عالم دین می خواهد معارف اسلامی را به دست بیاورد؛ از کجا؟ از کتاب و سنّت و عقل ... خب باید بداند که چه جوری به دست بیاورد؛ این همان اجتهاد است. اجتهاد یعنی چگونگی استفاده از منابع؛ یعنی متُد استفاده از منابع؛ این اجتهاد است.
🔶 این اجتهاد را اگر بخواهد انسان دارا بشود، باید تمرین کند، باید کار کند. این درس فقهی که شما می خوانید و لو طهارت باشد، به شما این شیوه استنباط را یاد می دهد ... شما باید بدانید چه جوری استنباط کنید.
🔶 اگر این طریقه استنباط را یاد گرفتید، آن وقت [به جز احکام]، ارزش های اخلاق ی را هم درست از کتاب و سنت استنباط می کنید، برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است.
🔶 طلبه روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درس ها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بیمایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می گفتیم، کفایه می گفتیم، بعضی از طلبههای پرشور می گفتند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها می گفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمی توانید به درد نظام اسلامی بخورید، نمی توانید به مردم چیزی یاد بدهید. درس فقه را جدی بگیرید.
1398/2/18
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از ﷽ فلسفه
20161031142252-9603-138.pdf
242.2K
🔹 ابن سینا و اخذ رهیافت سمانتیکی و پراگماتیکی در تعریف جمله ی خبری .
🖌 نویسنده : احمد عبادی .
#منطق
#مباحث_الفاظ
🆔 @Philosophy_org
هدایت شده از ﷽ فلسفه
🔹 چکیده :
ابن سینا دو تعریف متمایز برای جمله ی خبری ارائه می دهد. یکی در الشفاء: «قضیه عبارتی است که دارای صدق یا کذب است» و دیگری در الإشارات: «ترکیب خبری آن است که گوینده ی آن را بتوان در آنچه می گوید، صادق یا کاذب دانست». بنابر یک تفسیر، این دو تعریف دو ملاک تمایز برای جمله ی خبری است، که هرکدام به فضای معناداریِ مستقلّی تعلّق دارد. تعریف نخست مبتنی بر فضای سمانتیکال است، که بر اساس آن، جمله ی خبری به تنهایی و مستقل از گوینده ی آن قابل اتصاف به صدق و کذب است. اما تعریف دوم مبتنی بر فضای پراگماتیکال است، که بر اساس آن، واژگان و عبارات معنای خود را از قصد و اراده ی گوینده می یابند؛ لذا صدق و کذب جمله ی خبری نه به خود آن، بلکه به گوینده ی آن بستگی دارد. مسأله ی نوشتار حاضر، خوانشِ دیدگاه ابن سینا بر مبنای تمایز سمانتیک و پراگماتیک است. بر اساس این تفسیر، شاید بتوان به نحوی ابن سینا را نخستین اندیشمندی دانست که به تمایز سمانتیک و پراگماتیک توجهی، هرچند ساده و اجمالی، نشان داده است.
🆔 @Philosophy_org
🔸برنامه «معادله نصر»،4 قسمت
🔹 گفتوگوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان با نشریه مسیر وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب
🔰🔰🔰
📎دریافت : کلیک بفرمایید🔻🔻🔻
https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe/609
🔺🔺🔺
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸برنامه «معادله نصر»، قسمت اول
🔹 گفتوگوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان با نشریه مسیر وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب
👇👇👇
https://www.yjc.ir/00ThcO
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸 برنامه «معادله نصر»، قسمت دوم | گفتوگوی «سید حسن نصرالله» با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی + فیلم
👇👇👇
https://www.yjc.ir/00Thvx
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸 برنامه «معادله نصر»، قسمت سوم | آقا گفتند: «سوریه، ستون خیمه مقاومت است» + فیلم
👇👇👇
https://www.yjc.ir/00TiGB
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸 «معادله نصر»، قسمت چهارم | طبق سنت الهی رژیم سعودی رفتنی است
👇👇👇
https://www.yjc.ir/00Ticz
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از در محضر استاد احمد عابدی
✳️ لینک کانال مطالب عمومی استاد احمد عابدی در ایتا
👇👇👇👇
🆔 http://eitaa.com/joinchat/72613891C1fde7e4ca3
✳️ لینک کانال درسهای خارج استاد احمد عابدی در ایتا👇👇👇
🆔 http://eitaa.com/joinchat/52625411C724082796b
💠👈بعلت عدم تبادل با سایر کانالها، لطفا در صورت صلاحدید، کانال استاد را به دوستان خود در ایتا معرفی کنید.
15419274441538633912راهنمای کوثرنت-نسخه پاییز 96.pdf
3.15M
سلام بر عزیزان
تقدیم #جزوه_آموزش_کوثرنت
لطفا مطالعه بفرمایید.
برای دریافت فیلم آموزشی کوثرنت هم روی لینک زیر کلیک بفرمایید🔻🔻🔻
https://kowsarnet.whc.ir/thewire/view/20517728
🔺🔺🔺
هدایت شده از SM Mousavi
نصاب الصبیان 003.mp3
5.93M
« مهارت افزایی طلاب ناب»
#دروس_ادبیات_عرب #نصاب_الصبیان 003 #استاد_بکان_طالقانی جلسه: 3️⃣ 👉 @raveshsonnati دریافت مطلب🔻🔻
#نصاب_الصبیان
✔️ استاد بکان طالقانی
✍️ خلاصه درس سوم
🔹بحث پنجم:
🔸در نصاب الصبیان ،هفت بحر عروضی وجود دارد و شماره واژههای آن متفاوت نقل شده: ۱۳۶۵ واژه،۱۲۲۲ واژه و...
🔹بحث ششم:
🔸الحاقات در نصاب زیاد و مختلف است، مثلا نصاب چاپ برلن دارای ۵۴۲ بیت است.
🔹بحث هفتم:
🔸درباره تاریخ اضافات باید گفت که طبق مستندات، از قرن هفتم اضافات بر نصاب شروع شده.
🔹بحث هشتم:
🔸تغزلهای اوائل قطعهها، از فراهی نیست.
🔸در درس ،نسخ نصاب را از لحاظ تغزلها سه دسته کردیم.
🔹بحث نهم:
🔸تقلیدها از نصاب از قرن هفتم شروع شده و به طور کلی چهارقسم هستند:
🔸۱- عربی به فارسی
🔸۲- زبانهای غیر عربی به فارسی
🔸۳- فارسی به زبانهای دیگر
🔸۴- فارسی و لهجههای آن به فارسی
🔹بحث دهم:
🔸کارهایی که درباره نصاب انجام شده و معرفی شروح آن که مقداری بیان شد و تتمه آن در جلسه آینده گفته آید.
🔹برای تفصیل بحوث ،حتما صوت گوش داده شود.
@raveshsonnati
هدایت شده از کتب و مقالات علمی
آسیب_شناسی_حجاب_با_تأکید_بر_پاسخ_به شبهات.pdf
607.5K
📙 مقاله آسیب شناسی حجاب با تاکید بر پاسخ به شبهات و احکام مربوطه
✍ علیرضا لک زایی
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💠 @b_e_safiran 💠
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
هدایت شده از کتب و مقالات علمی
نقد-جامع-2030@bankketab.pdf
3.97M
📙 مقاله نقد جامع سند 2030
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💠 @b_e_safiran 💠
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
هدایت شده از مدرس: نرمافزار جامع دروس حوزوی
✅ سال تحصیلی جدید را با مَدرَس آغاز کنید
زمینهسازی برای سال تحصیلی جدید با مرور و تقویت پایه + پیشمطالعه پایه بعدی
✳️ امکانات و ویژگیها:
🔸 میز کار و ارائه دروس پایه ۱ الی ۱۰ حوزه
🔸 کتابهای درسی حوزه به همراه ترجمه، شرح و صوت دروس
🔸 مطالعه کتاب و شنیدن صوت درس، با امکان پخش فایل صوتی در همه صفحات برنامه و بیرون از برنامه
🔸 مطالعه همزمان کتاب و شرح کتاب به صورت همگام شده با پاراگرافها
🔸 مطالعه همزمان کتاب، شرح کتاب و شنیدن صوت درس
🔸 مطالعه کتاب با ابزارهای انتخاب نوع و اندازه قلم، رنگ پسزمينه و انتقال متن (کپی پیست)
🔸 برجستهسازی متن (هایلایت) با تنوع سه رنگ
🔸 حاشیهنویسی برای کتاب و شرح یا ترجمه آن
🔸 آزمونسازی و امکان خودسنجی به صورت هوشمند با مشاهده کارنامه
🔸 همگامسازی فعالیتهای پژوهشی با حساب کاربری آنلاین کاربران
🔸 ذخیره ابری اطلاعات و امکان استفاده آفلاین دروس دریافت شده
اپ
🌐 https://madras.app/madras.apk
بفرمایید کانال
👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3152674834C39b3c0b01c
هدایت شده از طلاب بصیر و مهدوی نصف جهانِ شهیدپرور
🔴#اختصاصی_خط_حزبالله
#توصیه جدید رهبر انقلاب به #نیروهای_انقلابی:
✅ بچّههای مؤمن باید ثبات قدم پیدا کنند
♨️ چندی پیش، رهبر انقلاب در جریان سفر به مشهد مقدس، به منزل شهید سیدرضا کیشبافان رفته و با خانوادهی این شهید بزرگوار دیدار کردند. در بخشی از این دیدار، رهبر انقلاب چنین میفرمایند: «از جملهی چیزهایی که روی آن تکیه میکنم این است که #بچههای_مؤمن ما، بچّههایی که به این راه عقیده دارند و واقعاً از روی انگیزه دارند کار میکنند، باید #ثبات_قدم پیدا کنند. ما کم ندیدهایم افرادی را که یک روزی، چند صباحی در خطّ مستقیم بودند، بعد چشمشان به #پول و #مقام و مانند این چیزها که افتاد، از این رو به آن رو شدند.
🔰 شما در #محدودهی_نفوذ خودتان - هر مقداری که میتوانید تأثیر بگذارید - کاری کنید که بچّهها در راه مستقیم و صراط مستقیم ثابتقدم بمانند. اگر چنانچه در #صراط_مستقیم ثابتقدم ماندند و حرکت کردند، هر کسی جای خودش را پیدا میکند؛ هر کسی موقعیّتی را که میتواند مفید باشد، پیدا میکند و هیچ لزومی ندارد که من بگویم شما در فلان رشته کار کنید، در فلان قضیّه کار کنید؛ نه، وقتی ثابتقدم بودند در راه خدا، میفهمند چه کار باید بکنند؛ این توصیهی مؤکّد بنده است.»
🔶 همچنین رهبر انقلاب در این دیدار، در سفارش به یکی از طلاب جوان حاضر در جمع فرمودند: «سفارش؛ آقاجان! درس را خوب بخوان؛ انشاءاللّه ملّای خوبی بشوی و بتوانی در لباس پیغمبر برای اسلام خدمت کنی. اگر شما #روحانیِ_فاضلِ ملّایِ متدیّنِ متقّیای بشوید، فایدهتان خیلی بیش از خیلی چیزهای دیگر است...» ۹۸/۶/۱۱
@Khattehezbollah
هدایت شده از سفیران هـدایـت
🔰 نرم افزار اندرویدی «مبلغان»
👈 نرم افزاری جامع و نسبت به نرم افزار های مشابه کامل تر که در راستای محتوای تبلیغی تولید شده است.
👈 این نرم افزار شامل قسمت هایی همچون:
▪️کلام وحی (یک آیه و یک حکایت)
▪️در محضر اهلبیت (حکایات اخلاقی معصومین )
▪️شرح حدیث
▪️تمثیلات
▪️محتوای مناسبتی شمسی و قمری
▪️فیش منبر مناسبت های ملی و مذهبی
▪️کلید های تبلیغی (محتوای بسیار کاربردی طلاب مثل خطبه منبر ، احکام اموات ، انواع دعای سفره زیارتی ترحیم و حتی دعای مناسب مجالس عروسی )
▪️و محتوای کاربردی دیگر
📌ارسالی اعضای محترم کانال
#نرم_افزار_اندرویدی
#مبلغان
#تبلیغ
#منبر
💠 @b_e_safiran 💠
دانلود🔰🔰🔰
هدایت شده از تفقه
12941-ar-dorarol feghhiat-koli.pdf
39.56M
هدایت شده از گزیده دینی روشنگری
روایت جدید فرمانده سابق سپاه، "سرلشکر جعفری" از پاسخ امام خمینی به پیشنهاد بنیصدر برای مذاکره با دشمن