#اعمال #روز_عاشورا
✅امساک از خوردن و آشامیدن بدون قصد روزه
✅ زیارت عاشورا
✅ زیارت وارث
✅ ترک کارهای دنیا
✅خواندن سوره توحید صد مرتبه
✅ گریه بر مصیبت امام حسین علیه السلام
✅ هزار مرتبه ( اللهم العن قتله الحسین علیه السلام)
✅ نماز قبل اذان ظهر
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اخلاق_و_معنویت ۲
💟 شور حسین است چه ها میکند
📝 متن تکان دهنده و قابل تامل یکی از نامه های کوفیان به #امام_حسین علیه السلام که درخواست آمدن ایشان را داشتند
🔰بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ شِیعَتِهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ أَمَّا بَعْدُ فَحَیَّهَلَا فَإِنَّ النَّاسَ یَنْتَظِرُونَکَ لَا رَأْیَ لَهُمْ غَیْرُکَ 👈فَالْعَجَلَ الْعَجَلَ ثُمَّ الْعَجَلَ الْعَجَلَ وَ السَّلَامُ.👉
بسمالله الرحمن الرحیم
«نامهای است به حسین بن علی از سوی شیعیان او از مؤمنان و مسلمانان. امّا بعد، بشتاب زیرا که مردم منتظر شما هستند و همه بر شما اتفاق نظر دارند،👈 پس بشتاب بشتاب! و باز بشتاب بشتاب! 👉والسلام.»
📚 {طبری ، ج ۴ ، ص ۲۶۲}
🔖چقدر این فراز پایانی نامه آشنا می باشد، آری ، همان فرازی که هر صبح بعد دعای عهد خطاب به مولای غائبمان امام عصر عج می گوئیم!
✅ خدا کند ما از کسانی باشیم که وقتی به امام خود العجل می گوئیم ، در حال خودسازی و زمینه سازی و مهیا کردن شرایط هم باشیم.
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌 #ڪــلامشهـــید
🌹شهـــید حاج قاسم سلیمانی :
:
🌷┤♥️ ! '
🔹سخنان حاج قاسم درمورد واقعه عاشورا
#الگوی_من
🌷
#محرم
#امام_حسین علیه السلام
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾تو گویی کاروان سال ۶۱ هجری قمری،
به بیابان پر درد و بلای کربلا نرسیده است...
▪️از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، دیگر زمان از عاشورا نگذشته است
و *همه روزها عاشوراست.*
⏳زمان بر امتحان من و تو می گردد تا ببیند
که چون صدای *«هل من ناصر»* امام عشق♥️ برخیزد،
چه می کنیم!
✍🏻سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی
*روز دهم محرم🖤*
🔹پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز
📌 محرّمها دلم بدجوری میگیرد...
▫️ آقاجان! محرّمها دلم بدجوری میگیرد. قبلاً فکر میکردم که این دلگیری فقط برای مصیبت جدّت حسین است. برای مظلومیتش، تنهاییاش و تشنگیاش گریه میکردم و با خودم میگفتم اگر بودم، یاریاش میکردم و…
اما حالا چندسالی است که میدانم این غمِ دل و بغض گلویم فقط برای مظلومیت حسین نیست…
▪️ آقاجان! از وقتی شنیدم که شما همهٔ آن روز مصیبتبار را به چشم میبینی و روز و شب گریه میکنی، بیشتر غصه میخورم. خوب که فکر میکنم، میبینم من هم حسینی دارم که تنهایش گذاشتهام. صدایش را نشنیدم و دعوتش را لبیک نگفتم.
▫️ نمیدانم برای کدامتان اشک بریزم؟ برای حسین یا برای تنهایی شما؟ یا به حال خودم؟!
محرّمها دلم بدجوری میگیرد...
#محرم
1_1698565578.mp3
6.61M
#تلنگری
#نبرد_تمدنها
💥 هرچه جلوتر میرویم،
و هرچه به پیروزی تمدن الهی، بر تمدن غرب (آمادگی کامل جهان برای پذیرش امام زمان علیهالسلام) نزدیک میشویم؛
➖ تشخیص حق در فتنهها
➖ موضعگیری صحیح و آگاهانه،
➖ و نیز ماندن پایِ کار دین خدا، سختتر میشود❗️
❌ چگونه میتوان در امان بود و مطابق حق تصمیم گرفت؟
#استاد_شجاعی 🎤
#حجتالاسلام_ماندگاری
این روزها فقط تماشا کنید
فقط ببینید
ساعات و دقایق طلایی و ارزشمندی هست
میشه فهمید رو چه کسانی میشه حساب کرد اما قبلاً بهشون بی اعتنا بودید
و رو چه کسانی اصلا نباید حساب کرد و به راحتی بازی میخورند اما قبلاً چقدر رو اینا حساب باز میکردیم!
فقط نگاه کنید و مواضع و پیام اطرافیانتون را ببینید و به خودتون و به انتخاب های گذشتهتون نمره بدید
🔻این یک «جنبش» نیست!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. قرار بود که مرگ مهسا امینی، به «زمینۀ مساعد» و «دستاویز موجّهی»ی برای شکلدهی به یک جنبشِ بهظاهر «اعتراضی» و در واقع، «ساختارشکنانه» تبدیل شود تا از این طریق، نظام جمهوری اسلامی در ورطۀ یک چالش دشوار، گرفتار شود و به زانو درآید. مهسا امینی از هر جهت، گزینۀ بسیار «هیجانانگیز» و «اجماعساز»ی بود. جریان غیرانقلابی نیز «بیدرنگ» و «جدّی» به میدان آمد و هرچه در توان داشت را بهکار گرفت تا «شور کاذب» و «حرارت تصنّعی» بیافریند و از یک حادثۀ ناخواسته و سرشار از ابهام و مبتلا به تعلیق، «بحران ملّی» پدید بیاورد. این بار، «سلبریتیها»ی نمکخوردۀ نمکدانشکسته نیز به میدان فراخوانده شدند تا بازی طرّاحیشده، نقص و کمبود مرجعیّتی نداشته باشد. همۀ این ظرفیّتها در فضای مجازی، به خطّ شدند و بهظاهر جبههای شکل گرفت که «صدای بلند» داشت و میتوانست حاکمیّت را در کوتاهمدّت، به عقبنشینی و انفعال وادارد و یک زنجیرۀ تمامنشدنی از مطالبهگریِ ساختارشکنانه و سکولار را صورتبندی کند.
۲. در مرحلۀ بعد، باید کنشگری از «فضای مجازی» به «فضای واقعی» انتقال مییافت تا هرچه بیشتر، «مشهود» و «ملموس» باشد و در نظام جمهوری اسلامی، «هراسافکنی» کند، امّا این «انتقال بسترِ چالشگری»، کار را بر جریان غیرانقلابی، دشوار کرد و برای خود آنها بحران آفرید. چرا چنین شد؟ نکتۀ نخست این است که «بسیج اجتماعی در فضای مجازی»، هیچ تناسبی با «بسیج اجتماعی در فضای واقعی» نداشت و در عمل و بهطور آشکار نشان داد که ما با یک «جنبش» روبرو نیستیم، بلکه «عدّهای اندک» بهصورت پراکنده در نقط مختلف ایران، به صحنه آمدهاند و تنش ایجاد میکنند. بهعبارتدیگر، «راهپیمایی فراگیر» و «اجتماع بزرگ» شکل نگرفت، بلکه تحرّکات بیرونی و عینی به «حضورهای تکهتکۀ سی نفری تا سیصد نفری» منحصر ماند! چه نسبتی است میان این «جماعتِ نزدیک به صفر» با «ایران هشتادوپنج میلیونی»؟! این یعنی نسنجیدهکاری در ملاحظۀ محدودیّتهای انتقالِ حرکت اعتراضی از فضای مجازی به فضای واقعی. همین که حرکت اعتراضی از پوستۀ فضای مجازی بیرون آمد و در خیابان، «مشاهدهشدنی» و «عینی» گردید، رسوا نیز شد و تمام اندوختۀ خود را یکجا و ناگهان باخت. بهبیاندیگر، مشخص شد که «صدای بلند در فضای مجازی» به معنی «کثرت جمعیّت در فضای واقعی» نیست و میان این دو، تفاوت فراوان وجود دارد. پانهادن به «سیاست خیابانی» و «کنشگری میدانی»، جریان غیرانقلابی را زمینگیر و فلج کرد و به خاک سیاه نشاند؛ آنها در خیابان و میدان، فقط «کشف حجاب» نکردند، بلکه «کشف کمّیّت» نیز کردند و به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که «عقبۀ مردمی» و «بدنۀ اجتماعی» ندارند و با وجود همۀ فریادها و نعرهها و جوّسازیها، ناتوان در بسیج اجتماعی هستند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه کوشیدند این ضعف راهبردی و رسواکننده را با کنشهای گفتاری و رفتاریِ «ساختارشکنانه» جبران کنند و «فقر اجتماعیِ» خود را با «توانمندی تخریبیِ» خویش بپوشانند، درحالیکه این امر نیز آنها را بیشتر منفعل و ضربهپذیر کرد؛ چون هم مردم را از «پیوستن» به آنها بازداشت و هم به نظام مجال داد که مسیر «مواجهۀ جدّی و بیتعارف» را در پیش بگیرد. شعارهایی که در خیابان سر داده شدند، کمترین ارتباطی با مطالبۀ (بهانۀ) نخستین نداشتند، بلکه نشان دادند که جریان غیرانقلابی در پسِ این اعتراض، هدفهای دیگری را دنبال میکند و میخواهد از طریق فضاسازی و غوغاسالاری، بدنۀ اجتماعی بیافریند و «فشار از پایین» را رقم بزند. سخن اوّلیّه این بود که برخی از رفتارهایی که از سوی پلیس امنیّت اخلاقی صورت گرفته، از جمله دربارۀ مهسا امینی، صواب و صلاح نیستند و باید در «روشها» تجدیدنظر شود و بر «سهم فرهنگ» و «وزن اخلاق» افزوده شود. بگذریم که همین مطالبه نیز درست است یا نه و پلیس امنیّت اخلاقی، مواجهۀ غیراخلاقی نداشته و نباید از «خطاهای محتملِ موردی»، نتایج وسیع و کلّی گرفت، امّا مسأله این است که در عرض چند روز، این مطالبه به شعار «حجاب اختیاری» ارتقا یافت و سپس به سطح متهمساختن نظام جمهوری اسلامی به «دیکتاتوری» کشیده شد. این اندازه ناشیگری و ندانمکاری در «تشدید مطالبهها» و «حرکت به سوی ساختارشکنی» و «تقابل سخت و غیرقانونی»، هیچ توجیهی ندارد جز حماقتِ جریان غیرانقلابی.
۴. جالب اینکه پس از مرگ مهسا امینی، آیتالله خامنهای دو سخنرانی عمومی داشت، امّا با وجود فشارها، کمترین اشارهای به این ماجرا نکرد؛ گویا هیچ حادثهای رخ نداده و اگر هم رخ داده، پای «مسألۀ مردم ایران» در میان نیست، بلکه مسأله، «مسألۀ خواص اغواگر» و «مسألۀ اقلّیّتِ تجدّدی» است که آن هم درخور پرداختن نیست.
هدایت شده از بیداری ملت
راهپیمایی مردم تهران در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:
🔹در پی حرکات هنجار شکنانه اخیر و اهانت معدودی از عناصر خود فروخته به ساحت مقدس قرآن کریم، به آتش کشیدن مساجد و هتک حرمت نسبت به حجاب بانوان، مردم استان تهران در محکومیت این حرکات مذبوحانه روز جمعه یکم مهرماه بعد از اقامه نماز جمعه در شهر تهران راهپیمایی خواهند کرد.
🔹این مراسم از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار و در تمامی شهرستانهای استان تهران نیز صورت می گیرد.
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13