eitaa logo
مهدیار🎙
119 دنبال‌کننده
119 عکس
28 ویدیو
7 فایل
📌استادیار دانشگاه علامه طباطبایی 📌معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 📌 معاون سابق پژوهشکده فرهنگ وهنر
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 یک سال و ۴ ماه از ابلاغ وزارت کشور برای لزوم سکونت شهردار در منطقه محل خدمت می گذرد. چرا هنوز شهردار زرین شهر و زاینده رود و.. در محل خدمتشان ساکن نیستند؟ اعضای شورای شهر چرا در برابر چنین ابلاغیه ای سکوت کرده اند؟ 🔸️شهرداری که در محل خدمتش سکونت ندارد چطور می تواند رافع مشکلات باشد؟ حالا که بر خلاف قانون این مدیران شهری در محل سکونت شان ساکن نیستند چرا هزینه رفت و آمد روزانه شان از جیب همشهریان پرداخت می شود؟ 🔸️مگر شهر کوچکی مانند زرین شهر چقدر طول و عرض دارد که برخی مدیران شهری و معاونان شان از جیب مردم راننده و سرویس اختصاصی در اختیار دارند و ماهانه دهها میلیون تومان خسارت بر جیب همشهریان تحمیل می کنند؟! 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️در لنجان رسانه های خبری رسمی و غیر رسمی متعددی در قالب سایت و کانال خبری مشغول به فعالیت هستند. در حالیکه این رسانه ها باید پلی میان مردم و مسئولان باشند ولی اغلب به روابط عمومی و پروپاگاندای ارگان ها و مسئولین شهری تبدیل شده اند. 🔸️مصاحبه ها و گزارش های متعددی از مسئولین در این رسانه ها منتشر می شود ولی هیچوقت این گفتگوها وجهی چالشی و انتقادی به خود نمی گیرد و اغلب به یک تریبون یک طرفه از بالا به پایین تبدیل شده اند. 🔸️این محافظه کاری البته ممکن است علت های مختلفی داشته باشد: از دلایل فرهنگی همچون بی اطلاعی و فقدان تخصص در میان اهالی رسانه تا دلایل اقتصادی. 🔸️اما به هر حال بدون ایجاد و رشد رسانه های انتقادی و آزاد که بتوانند گزارش های یک طرفه را به چالش بکشند نمی توان انتظار تحول جدی در شهرستان داشت. رسانه ای که بتواند با کسب اطلاعات دقیق و تبیین های علمی بتواند مسئولین و مدیران و نمایندگان شهری را نسبت به عملکردشان به پاسخگویی وا دارد. 💢با رسانه های انتقادی می توان "ماه عسل" این مدیران و نمایندگان شهری را هر روز به "یوم الحساب" تبدیل کرد. 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️ذوب آهن باید به مسئولیت های اجتماعی خود در برابر مردم و محیط زیست لنجان عمل کند. دو مسئولیت اجتماعی عمده این شرکت که اما تا کنون عملکرد این شرکت در قبال آنها قابل قبول نبوه عبارتند از : ۱- کاهش آلایندگی های هوایی، خاکی و آبی اش در منطقه ۲- بومی گزینی 🔻در حالیکه شرکت های بزرگ در کشور ضریب ۱/۵ یا ۱/۴ برای بومی ها اعمال می کنند اما ذوب آهن اخیرا و در پی رایزنی های نماینده لنجان تنها با اعمال ضریب ۱/۱۵ آن هم صرفا برای مشاغل اپراتوری موافقت کرده است. 🌿🌿🌿 آرشیو میثم مهدیار: 🌐 https://t.me/Mahdyar_info ایسنتاگرام: 🌏 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر میثم مهدیار در حوزه مطالعات جنگ: 📘 پاره‌های انسان‌شناسی جنگ و شهادت(جلد اول) علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔻به مناسبت زاد روز فردوسی: 📖چرا متن شاهنامه فردوسی باید وارد دروس آموزش و پرورش شود؟ ✒ دکتر میثم مهدیار (یادداشت در روزنامه صبح نو) ✔خلاصه: ...انسان ایده آل فردوسی پهلوان شاهنامه است و پهلوان با حماسه معنا می شود و حماسه یعنی همین دیالکتیک و تضاد میان اراده گرایی و تقدیرگرایی. پهلوان شاهنامه در عین اذعان داشتن به فنا و نیستی و افتادن بر مغاک خاک همزمان به دنبال جاودانگی با "نام و ننگ" است. از همین رو اراده خود را به مشیت محتوم نمی بازد و به دنبال سوژگی و ساختن جهان پیرامون خود است. از همین روست که پهلوانان شاهنامه با گردنی افراشته می میرند و تن به زنهار و ذلت رقیب نمی دهند... حماسه پهلوانان شاهنامه در دیالکتیک رزم و بزم و داد و دهش رقم می خورد و فرم روایی فردوسی نیزکاملا متناسب با این حماسه است که نه در ادبیات غنایی و عرفانی غرق شده و نه آنقدر خشک و بی روح و بی عاطفه است. حماسه با حرکت عجین است و فرم روایت این حماسه نمی تواند مانند ادبیات غنایی سرشار از تلمیهات و استعاره ها و تشبیهات باشد که خواننده را از خط اصلی داستان منتزع کند و بالای ابر خیال بنشاند و صورتی فانتزی بگیرد. اما شاهنامه بی نسبت با ادبیات تغزلی و غنایی نیست و فردوسی در بزنگاه ها چیره دستی خود را به رخ کشیده است. شاهنامه که از سه بخش اسطوره ای، حماسی و تاریخی تشکیل شده است پیوند دهنده دیالکتیکی تاریخ اسطوره ای ما با تاریخ واقعی(سلسله های پادشاهی پیش از ورود اسلام) با میانجی گری تاریخ حماسی و پهلوانی است. از لحاظ فرم ادبی شاهنامه پیوند دهنده فرم روایی منثور ایرانی با فرم شعری عربی اسلامی نیز هست. همانطور که شاهنامه پیوند دهنده مفاهیم و ترجمان آیات قرآنی با داستان ها و اسطوره های ایرانی نیز بوده است و از همین رو شاهنامه در عصر جنبش های شعوبیه پیوند زبان فارسی با حروف عربی-اسلامی را تثبیت و جاودانه کرد. در یک کلام اگر سیاست را جستن چاره در میانه تنش ها و کشاکش ها و بحران ها معنا کنیم شاهنامه یکی از مهمترین متون سیاسی ادوار تاریخی ایرانی است که تلاش کرده شکاف ها و گسست های تاریخی فرهنگی ایران را پر کند. وقتی در نظر بگیریم که هزار سال است فرهنگ های مختلف محلی در ایران از نواحی خراسان تا مردم کوچ نشین کهکیلویه و بویر احمد شاهنامه را به الحان و نغمات مختلف می خوانند و سینه به سینه منتقل می کنند و در همین یک سده اخیر شاهنامه مستمسکی نیز برای نوعی باستانگرایی و هویت سازی جعلی توسط پهلوی ها بوده است می توان فهمید که شاهنامه صرفا داستانی تاریخی و اسطوره ای نیست بلکه متنی زنده است که امروز ما را ساخته است. جامعه شناسی ایرانیان امروز بدون خوانش متنی که هزارسال میهمان و به عبارت دقیق تر میزبان فرهنگ ایران بوده است امکان پذیر نیست چرا که ساختارهای ذهنی و ناخودآگاه تاریخی ما ایرانیان را برساخته است. از این رو در حوزه تعلیم و تربیت، خوانش شاهنامه باید به عنوان یک متن تربیتی وارد برنامه درسی آموزشی شود. با این اتفاق مبارک بساط برنامه های آموزشی جعلی مانند فلسفه برای کودکان با الگوی لیپمنی برچیده خواهد شد چرا که حکمت شاهنامه که مبتنی بر کنش پهلوانی حماسیست و همانطور که اشاره شد در دیالکتیک داد و دهش و رزم و بزم معنا می شود و هم تفکر انتقادی را پرورش می دهد؛ هم اخلاق فتوتی و مراقبتی را رشد و هم سوژگی و خلاقیت را. http://sobhe-no.ir/newspaper/708/14/28281 🌿🌿🌿 ♨️آرشیو دیدگاه ها و فعالیت های دکتر میثم مهدیار: تلگرام: 🌐 t.me/mahdyar_info سروش: 🌐 sapp.ir/mahdyar_info ایتا: 🌐 eitaa.com/mahdyar_info 🌏 @mahdyar_info
💠 نشست بررسی الگو و شاخص های مدیریت شهری انقلابی 🔸️با حضور میثم مهدیار ↩چهارشنبه ساعت ۱۵ ↩مسجد حمزه شهر چرمهین ۰🏴 تلگرام 🌍 http://t.me/mahdyar_info اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️چگونه می توانیم یک شهر خوب و سالم داشته باشیم؟🔸️ 💠 با حضور میثم مهدیار 🔹️چهارشنبه ۲۲بهمن/ساعت 19 ، مسجد صاحب الزمان شهر زاینده رود محله باباشیخعلی 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info
🔸️چگونه می توانیم یک شهر خوب و سالم داشته باشیم؟🔸️ 💠 با حضور میثم مهدیار 🔹️چهارشنبه ۲۲بهمن/ساعت 19 ، مسجد صاحب الزمان شهر زاینده رود محله باباشیخعلی 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو با دکتر میثم مهدیار، جامعه شناس و پژوهشگر جامعه و فرهنگ . 🔸برداشت کنونی از فرهنگ، صرفا به مسائل خاص محدود است. . 🔸مشروح کامل این مباحث را می توانید در کانال بله یا تلگرام مطالعه کنید. ⬆⬆ . . 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info