eitaa logo
محجوبه
9.9هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
104 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. ✍️راه ارتباطی با ادمین کانال : @Enteghame_sakht
مشاهده در ایتا
دانلود
😓 😓 متن سوال: زني مبتلا به كيست مي‌باشد و در يک خون مي‌بيند و خون و جروح است يا و یا ، تكليف او چيست؟🤔 نظرات مراجع عظام تقلید 👇👇👇
محجوبه
😓 #خون‌ریزی_مستمر_زن_مبتلا_به_کیست😓 متن سوال: زني مبتلا به كيست #رحم مي‌باشد و در يک #ماه #پي‌در‌پي
🔵 آیت الله (رحمة الله علیه)👇👇 اگر در ايّام عادت باشد، به اندازه عادت محكوم به حيض است و اگر مضطربه باشد به حكم مضطربه است كه در رساله آمده و در غير ايّام عادت اگر نداند كه خون جراحت است محكوم به استحاضه است. _______ 🔵 آیت الله (رحمة الله علیه)👇👇 چنانچه در حيض عادت وقتيّه دارد خوني كه در وقت عادت مي‌بيند حيض است، و بعد از ايام عادت خون اگر زرد رنگ باشد استحاضه حساب مي‌شود و اگر بعد از انقضاء ده روز بعد از ايام عادت دوباره خوني ببيند كه اوصاف حيض را دارد دوباره حيض مي‌شود در صورتی كه قبل از تمام شدن ده روز قطع شود، و اگر با اوصاف حتي پس از ده روز استمرار داشته باشد همه خون استحاضه است و در اعمال استحاضه غسل كردن ضرري باشد عوض غسل تيمّم مي‌كند و وضو هم مي‌گيرد. _____________ 🔵 آیت الله آملی (دام ظله العالی)👇👇 اگر به طبیب حاذق که فرق بین خون حیض و غیرحیض را دقیق می‌داند مراجعه کند و به گفته او اطمنیان حاصل کند می‌تواند بر طبق کلام او عمل کند. توضیح المسائل، ص 116، م 466 ______________ ادامه دارد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محجوبه
😓 #خون‌ریزی_مستمر_زن_مبتلا_به_کیست😓 متن سوال: زني مبتلا به كيست #رحم مي‌باشد و در يک #ماه #پي‌در‌پي
🔵 آیت الله (دام ظله العالی)👇👇 اگر صاحب عادت وقتيه است بايد زمان عادت را حيض قرار دهد و در غير اين صورت خونی را كه دارای صفات حيض است، حيض محسوب نماید و ساير ايّام را بنابر احتياط استحاضه قرار دهد. ______________ 🔵 آیت الله (دام ظله العالی)👇👇 در صورت احتمال استحاضه بودن بنابر احتیاط لازم باید اعمال مستحاضه را انجام دهد. (و برای تعیین مقدار حیض خود در این ماه، به بحث مستمرةالدم رجوع کند.) _____________ 🔵 آیت الله (دام ظله العالی)👇👇 در فرض سؤال که یقین ندارد خون زخم است، چنان‌چه خون‌ریزی در غیر ایام عادت و بدون شرایط یا صفات حیض باشد، حکم مستحاضه را دارد. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
محجوبه
😓 #خون‌ریزی_مستمر_زن_مبتلا_به_کیست😓 متن سوال: زني مبتلا به كيست #رحم مي‌باشد و در يک #ماه #پي‌در‌پي
🔵 آیت الله (دام ظله العالی)👇👇 در فرض سؤال هر قسمت از خونی كه مي‌بيند علائم حيض يا استحاضه داشته باشد طبق آن عمل كند و اگر نتواند تشخيص دهد احتياط كند به اينكه جمع بين اعمال مستحاضه و تروک حائض نمايد. ______________ 🔵 آیت الله لنکرانی (رحمة الله علیه)👇👇 در فرض مزبور با وجود شرايط حيض محكوم به حيض است و اگر حكم به حيض نشود استحاضه است. _______________ 🔵 آیت الله شیرازی (دام ظله العالی)👇👇 خون‌هايي كه در ايام عادت ماهانه مي‌بيند و (یا) نشانه‌هاي حيض دارد خون حيض محسوب مي‌شود و غير آن حكم خاصی ندارد. (یعنی حیض یا استحاضه محسوب نمی‌شود و حکم زخم را دارد.) نکته: حکم مذکور در مورد غیر عددیه است و در عددیه از ابتدای خون نشانه‌دار، به تعداد عدد عادت، حیض است. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محجوبه
😓 #خون‌ریزی_مستمر_زن_مبتلا_به_کیست😓 متن سوال: زني مبتلا به كيست #رحم مي‌باشد و در يک #ماه #پي‌در‌پي
🔵 آیت الله همدانی (دام ظله العالی)👇👇 اگر قبلاً خون قروح و جروح بوده، حكم خون جراحت را دارد و اگر حيض بوده، به مقدار حيض، حيض قرار دهد و بقيه حكم خون جراحت را دارد و اگر حالت سابقه نمي‌داند بايد چيزهايي كه بر حائض حرام است را ترک كند و عبادت‌هايي كه زن غير‌حائض بايد انجام دهد، به‌جا آورد. ______________ 🔵 آیت الله خراسانی (دام ظله العالی)👇👇 اگر نه صاحب عادت وقتیه است نه صاحب عادت عددیه و همه خون‌ها به صفت واحدی است، از روز اول تا هفتمِ خون‌ریزی را چنانچه استمرار در سه روز اول دارد حیض قرار دهد و 23 روز بعد را استحاضه قرار دهد و چنان‌چه ادامه داشت به همین منوال عمل نماید. استفتاء موجود در اداره پاسخ به سؤالات 📚 منبع: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
❣السلام علیک یا صاحب الزمان ✨روزی که تو را باز خدا هدیه دهد بر دل عالم ✨هنگامه عشق است و دگر غم نکند یکه سواری 🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 🔻🔻🔻 ↩️ مسأله 121 نجاست هر چيز از راه ثابت مى‌شود: 1️⃣. اول: آن كه خود انسان (1) كند چيزى نجس است (2) ، و اگر داشته باشد چيزى نجس است لازم نيست❌ از آن اجتناب نمايد (3) . بنا بر اين غذا خوردن در قهوه‌خانه و مهمان خانه‌هايى كه مردمان لاابالى و كسانى كه پاكى و نجسى را مراعات نمى‌كنند در آنها غذا مى‌خورند، اگر انسان يقين (4) نداشته باشد غذايى را كه براى او آورده‌اند نجس است اشكال ندارد (5)❌ . 2️⃣ دوم: آن كه كسى كه چيزى در اختيار او است بگويد آن چيز نجس است (6) ، مثلاً همسر انسان يا نوكر يا كلفت (7) بگويد ظرف يا چيز ديگرى كه در اختيار او است نجس مى‌باشد (8) . 3️⃣. سوم: آن كه مرد بگويند چيزى نجس است (9) و نيز اگر يك نفر عادل هم بگويد چيزى نجس است، بنا بر احتياط واجب (10) بايد از آن چيز اجتناب كرد (11) . ⭕️ (1) گلپايگانى، تبريزى، صافى: يا اطمينان. . ⭕️ (2) سيستانى: يقين يا از راه عقلائى، اطمينان پيدا كند كه آن چيز نجس است. ⭕️.(3) فاضل: مگر آن كه به واسطۀ گمان، اطمينانى كه مردم عادى آن را علم به حساب مى‌آورند حاصل شود كه در اين صورت اجتناب لازم است. . ⭕️ بهجت: اول: آن كه خود انسان يقين يا ظنّ اطمينان‌آور پيدا كند كه چيزى نجس است، وگرنه لازم نيست از آن اجتناب كند. . ⭕️ زنجانى: اول: آن كه خود انسان يقين يا اطمينان كند و يا نوع مردم يقين يا اطمينان كنند كه چيزى نجس است، و چنانچه در جايى كه نوع مردم اطمينان به نجاست ندارند، انسان بر خلاف متعارف اطمينان به نجاست داشته باشد، حكم به نجاست آن نمى‌شود. و اگر اطمينان شخصى يا نوعى نباشد، اگر چه گمان داشته باشد چيزى نجس است، لازم نيست از آن اجتناب كند. . ⭕️ (4) گلپايگانى، صافى، تبريزى: يا اطمينان. . ⭕️ (5) مكارم: اول: آن كه انسان يقين پيدا كند، ولى گمان حتّى گمان قوى كافى نيست، بنا بر اين غذا خوردن در بعضى از اماكن عمومى كه گاه انسان گمان قوى به نجس بودن آنها دارد، جايز است مگر آن كه يقين به نجاست پيدا كند. . ⭕️ زنجانى: تا يقين يا اطمينان شخصى يا نوعى به نجاست غذايى كه براى انسان مى‌آورند نباشد، اشكال ندارد. . ⭕️ (6) بهجت: و از گفتۀ او اطمينان حاصل گردد. . ⭕️ (7) زنجانى: مثلاً همسر يا خدمتكار انسان يا فروشنده. . ⭕️ (8) مكارم: دوّم: آن كه ذو اليد يعنى كسى كه چيزى در اختيار اوست (مانند صاحب خانه و فروشنده و خدمتكار) خبر دهد كه آن چيز نجس است. . ⭕️ (9) سيستانى: به شرط آن كه از سبب نجاست خبر دهند؛ مثلاً بگويند آن چيز با خون يا بول ملاقات كرده است و اگر يك مرد عادل يا شخصى كه مورد وثوق است خبر دهد و اطمينان از گفتۀ او پيدا نشود، احتياط واجب آن است كه از آن چيز اجتناب شود. ⭕️ زنجانى: و با گفتن يك مرد عادل، نجاست ثابت نمى‌شود. ⭕️ (10) گلپايگانى، صافى: بنا بر احتياط لازم. . ⭕️ (11) خوئى، تبريزى: اگر يك نفر عادل، بلكه شخص موثّق اگر چه عادل هم نباشد بگويد چيزى نجس است بايد از آن چيز اجتناب كرد. ⭕️ فاضل: اگر يك نفر عادل بگويد چيزى نجس است، اجتناب از آن بنا بر احتياط، لازم است. ⭕️ مكارم: سوّم: دو نفر عادل و يا حتّى يك نفر گواهى دهد. [پايان مسأله] 📚منبع رساله مراجع: http://lib.eshia.ir/10369/1/86 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan