🔻پیرامون بیانیه اخیر رئیس دولت اصلاحات؛
🚨خاتمی در مسیر ارتداد جبهه ملی!/ اصلاحطلبان از عقاید باغی انقلاب اعلام برائت کنند
🔹هفته گذشته محمد خاتمی در مقدمه مقالهای با عنوان «پژوهش اجتماعی جمعی از حقوقدانان، جامعهشناسان و حوزویان درباره مسئله حجاب» اظهاراتی را پیرامون حجاب بیان داشت که موجی از واکنشها را در جامعه در پی داشت.
🔹خاتمی در بخشی از این مقاله گفته است: «سخن بر سر این نیست که حجاب بر اساس آموزههای دینی و سنت امری واجب است و فرد متدین باید آن را رعایت کند، بلکه سخن بر سر آنست که آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت اولاً معقول و نتیجه بخش است؟
🔹همچنین در بخش دیگری افزوده است: «حکومت به دنبال تحقق اهداف و آرزوهایی است که کثیری از جامعه یا آنها را نمیخواهند و یا در اولویت آنها نیستند. پس باید شیوههای حکمرانی اصلاح و متناسب با تغییرات اجتماعی، فرهنگی باشد. مسئله حجاب نیز یکی از مهمترین نمودهای این شکاف فزاینده است.»
🔹بیانیه اخیر خاتمی علیه یکی از مهمترین احکام الهی و دستورات قرآن، یادآور سالهای ابتدایی انقلاب و اعلام جنگ جبهه ملی با قران کریم است.
🔹در خرداد ۱۳۶۰ شورای عالی قضایی لایحه قصاص را با کمک پنج فقیه شامل آیات «بهشتی، جوادی آملی، قدوسی، موسوی اردبیلی و ربانی املشی» تهیه و پس از بهتصویب رساندن در دولت وقت در قالب یک لایحه به مجلس تقدیم کرد.
🔹پس از طرح لایحه قصاص توسط شورای عالی قضایی و تقدیم آن به مجلس، مخالفتهایی از سوی جبهه ملی علیه آن لایحه به عمل آمد؛ جبهه ملی که رویکردی لیبرالی داشت با این بهانه که این لایحه مغایر حقوق بشر است به مقابله با نظام پرداخت و با «سبّ به قرآن و سب به اسلام و غیرانسانی خواندن حکم قصاص» مردم را به شورش خیابانی علیه این لایحه فراخواند و روز ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ را روز موعود تعیین کرد.
🔹در اطلاعیه جبهه ملی ضمن غیرانسانی خواندن لایحه قصاص آمد: «هموطنان شرافتمند، مردم غیور و آزادیخواه ایران. در شرایطی که همه آزادیهای فردی و اجتماعی توسط هیئت حاکمه مستبد و انحصارگر زیر پا نهاده شده و استقلال مملکت در معرض خطرات جدی قرار دارد و در شرایطی که انقلاب بزرگ ملت را از کلیه هدفهای بنیادی خود منحرف کردهاند از شما دعوت میکنیم که ساعت چهار بعدازظهر روز دوشنبه بیست و پنجم خردادماه در گردهمایی و راهپیمایی جبهه ملی بانگ اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم».
🔹امام خمینی (ره) پس از انتشار اعلامیه جبهه ملی برای راهپیمایی علیه لایحه قصاص در سخنانی که در جمع اقشار مختلف مردم و روحانیون مازندران و مشهد داشتند، اخطار شدیدی به جبهه ملی دادند و فرمودند: «ملت مسلمان را دعوت میکنند که در مقابل لایحۀ قصاص راهپیمایی کنند، یعنی چه؟ یعنی در مقابل نص قرآن کریم راهپیمایی کنند! شما را دعوت به قیام و استقامت و راهپیمایی در مقابل قرآن کریم میکنند. راهپیمایی در مقابل اسلام! در مقابل صریح قرآن! در مقابل حکم ضروری اسلام! را چه جور تعبیر کنیم؟»
🔹امام (ره) در ادامه سخنان خود با صراحت حکم ارتداد جبهه ملی را اعلام میکنند و میفرمایند: «جبهه ملی از امروز محکوم به «ارتداد» است. بله، جبهۀ ملی هم ممکن است بگوید که ما این اعلامیه را ندادهایم. اگر آمدند در رادیو امروز بعدازظهر اعلام کردند به اینکه این اطلاعیهای که حکم ضروری مسلمین را غیرانسانی خوانده از ما نبوده است از آنها میپذیریم»
🔹حال شرایط امروز محمد خاتمی نیز بهمثابه روزهای منتهی به ارتداد جبهه ملی است. در شرایطی که لایحه حجاب به مجلس تقدیم شده است، محمد خاتمی در تلاش برای شوراندن مردم علیه حکم شرعی خداوند است البته در پوشش روحانیت و قبولداشتن اسلام؛ همان گونه امام خمینی(ره) فرمودند: «معالأسف ما الآن مقابل یک گروهها و گروهکهایی هستیم که نه به طور صریح میآیند بگویند که ما اسلام را قبول نداریم و قوانین اسلام را قبول نداریم و جمهوری اسلامی را قبول نداریم تا باز ما تکلیفمان معلوم باشد و همانطوری که سابق عمل کردیم امروز هم عمل کنیم و نه آن طور است که اینها سر جای خودشان بنشینند و به قوانین مملکت خاضع بشوند و به اسلام و قوانین اسلام خاضع بشوند.»
⬅️متن کامل این گزارش را در سایت رجانیوز بخوانید:
🌐http://rajanews.com/node/369579
🗓 #تقویم| شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
🍃🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷♻️🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷🍃
@MAHOUR24🍃🍃🍃🍃🍃
💠 #حدیث_نگاشت | رفع اندوه دیگران
🔻 توی جامعه امروزی اگه هوای همدیگه رو نداشته باشیم و به هم کمک نکنیم، زندگیهامون به سختی میگذره؛ دین اسلام همیشه مردم رو تشویق کرده تا توی هر شرایطی پشتیبان هم باشن.
🔰 امام حسین علیهالسلام میفرمایند: «مَن نَفَّسَ کُربَةَ مُومِنً فَرَّجَ اللهُ تَعالی عَنهُ کُرَبَ الدُّنیا وَ الآخِرَةِ».
🔶 هر کسی رنج و اندوهی رو از مؤمنی برطرف کنه، خدا غمهای دنیا و آخرت رو ازش دور میکنه.
📚 مستدرک الوسائل، ج12، ص209.
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
179.2K
⭕️ سوال
❓آیا در حکومت امیرالمؤمنین کارگزاری بوده دزد باشه و حضرت با او برخورد نکرده باشه ؟ برای حفظ نظام؟
🔰 پاسخ
بِسماللّهالرَّحمنِالرّحیم
💢 بودهاند کارگزارانی که دزدی کردهاند، اختلاس کردهاند و حتّی نزدیکان حضرت بودهاند؛ پسرعمویش بوده... از نزدیکترین افراد هم بوده!
و اینها رفتهاند و خارج شدهاند؛ حالا خارج شدهاند که یعنی از آن محدوده ای که حضرت میتوانست به آنها دسترسی داشته باشد[از آنجا رفته بودند] مثلا از کوفه رفته بود به حجاز... که حضرت به آنجا نامه نوشت که من اگر دستم به تو برسد با شمشیری به تو خواهم زد که به هر کسی با آن شمشیر زدهام، رفته است جهنّم.
📌 اما اینکه آیا حضرت به خاطر حفظ نظام، مماشات میکرد و خیلی از حرامها که حلال شده بود را تغییر نداد...خیلی از افراد را برنداشت... و خیلی از اینها....
✍️ شما "خطبه سوم" «کتاب تمام نهج البلاغه» را بخوانید؛
تکرار میکنم: «خطبهی سوم کتاب تمام نهج البلاغه» نه نهج البلاغهی سید رضی را.
آن کتاب را بخوانید، آنجا خواهید دید که حضرت سی مورد را خودش اسم میبَرد که از همین موارد بود که حضرت به خاطر همین که نظام لطمه نخورَد و شورشی رخ ندهد، با آنها حضرت کاری نکرد.
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
.
آمار عجیب قربانیان
زمستان سخت و تابستان داغ اروپا
♦️زمستان گذشته، ۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیهبندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینههای گرمایش، جان خود را از دست دادند. بیشتر از تلفاتِ ۵۹ هزار نفر کرونا در اروپا. این، گزارش نشریه Economist چاپ لندن بود.
🔹نشریه اکونومیست همچنین اواخر آذر پارسال، طرح «اروپای یخ زده» را بر صفحه اول خود نشانده و نوشت: «دنیا چگونه پشت اروپا را خالی کرد؟ آمریکا، اروپا را قربانی منافع خود کرد».
♦️در همین حال، گزارش شبکه CNN آمریکا حاکی از این است که تابستان سال گذشته،۶۲ هزار نفر در اروپا در اثر گرما جان باخته اند؛ باز هم افزون تر از آمار قربانیان کرونا در این قاره.
🔹"زمستان سخت" و "تابستان داغ اروپا" طی سال گذشته، مجموعا ۱۳۰ هزار نفر قربانی بر جای گذاشت. یعنی بیش از یک سوم شمار کشته های اوکراین، در جنگ ۱۷ ماهه با روسیه!
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
@IMANI_mohammad
♨️دادگاه ویژه روحانیت؛ به نفع روحانیون یا تبعیض علیه روحانیون؟!
🔻برخلاف دوستان که #دادگاه_ویژه_روحانیت را تبعیض علیه عموم مردم میدانند(که از جنبه ای شاید درست باشد) اما در واقعیت این دادگاه، تبعیض علیه عموم روحانیون است. نظر امام این بود که دادگاه ویژه روحانیت بصورت تخصصی بر حفاظت از نهاد روحانیت عمل کند و جلوی انحراف حوزه های علمیه و روحانیون گرفته شود. اما در عمل این دادگاه به محلی برای تبعیض علیه روحانیت تبدیل شده است.
🔸کسانی که سروکاری با دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب داشته اند و از وضعیت دادگاه ویژه روحانیت مطلعند بر این نکته صحه می گذارند که رعایت حق و حقوق بدیهی افراد در دادگاه های عمومی و انقلاب خیلی بهتر و بیشتر صورت می گیرد تا دادگاه ویژه روحانیت!
🔻چندسؤال از مسئولین قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت مطرح است:
1️⃣ اول؛ در دادگاه های عمومی و انقلاب، انتخاب وکیل برای متهمین آزاد است. هر وکیلی از هر نقطه کشور. اما در دادگاه ویژه روحانیت، متهم فقط می تواند وکیلی انتخاب کند که اولاً روحانی باشد؛ ثانیاً ملبس باشد؛ ثالثاً مورد تأیید دادگاه باشد! متأسفانه ماده واحده ای در مجمع تشخیص تصویب شده که «دادگاه تعدادی از روحانیون صالح را به عنوان وکیل انتخاب می کند»؛ این تبصره برخلاف اصول کلی دادرسی است. چرا این محدودیت وجود دارد؟
🔹همین محدودیت عجیب باعث شده که فقط یک وکیل در چند استان مثل خوزستان و لرستان و ایلام و کهگیلویه برای طلاب و روحانیون باشد!
2️⃣ دوم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی؛ وکیل می تواند در تمامی مراحل دادرسی در کنار متهم حضور فیزیکی داشته باشد و حرف بزند؛ هم در کلانتری و آگاهی؛ هم در دادیاری و بازپرسی؛ هم در دادگاه. اما در دادگاه ویژه روحانیت، وکیل نمی تواند تا مرحله دادیاری حضور فیزیکی داشته باشد اگر هم در دادیاری حضور پیدا کند حق حرف زدن ندارد! فقط می تواند لایحه بنویسد! این محدودیت کجای آیین نامه دادگاه ویژه آمده؟!
3️⃣ سوم؛ در دادسرا و دادگاه عمومی؛ حق نسخه برداری و کپی از پرونده برای شاکی و متهم فراهم است اما در دادگاه ویژه متهمین حق نسخه برداری و کپی از پرونده را ندارند! چرا؟! حتی به خود متهم و وکیل به زور اجازه مطالعه پرونده داده می شود. چرا؟
4️⃣ چهارم؛ از سال 1396 سامانه ثنا برای قوه قضائیه ایجاد شد و قرار شد تمام امور دادرسی؛ تشکیل پرونده؛ ابلاغ؛ صدور رأی و ... در سامانه ثنا انجام شود. در حال حاضر در دادگاه های عمومی این مراحل طی شده و حتی ارسال لایحه دفاعیه یا شکوائیه باید بصورت الکترونیکی و از طریق دفاتر قضایی انجام شود. اما در تبعیضی آشکار، امور دادگاه ویژه روحانیت در سامانه ثنا انجام نمی شود! نه ابلاغیه ها الکترونیکی برای افراد ارسال می شود نه حتی رأی بدوی و نهایی و قطعی!
🔹بسیار عجیب است چرا ابلاغ رأی در دادگاه ویژه روحانیت هنوز تلفنی است یا حضوری! و رأی بصورت مکتوب یا الکترونیکی به افراد ابلاغ نمی شود؟! چرا؟ چرا همانند دادسرا و دادگاه عمومی، روحانیون و طلاب حق ندارند آرایی که علیه آنهاست را بصورت مکتوب یا الکترونیکی داشته باشند؟!
5️⃣ پنجم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی برای پرونده های کیفری غالباً، اول ابلاغ صورت می گیرد اگر متهم بعد از چندبار ابلاغ حضور پیدا نکرد جلب می شود؛ اما در دادگاه ویژه روحانیت، جلب بدون ابلاغ صورت می گیرد؛ آن هم نه موضوعات امنیت ملی! بلکه برای اتهامات و جرائم کیفری نشر اکاذیب و ...! آیا این عدالت است؟
6️⃣ ششم؛ برخی از دادگاه های عمومی و انقلاب علنی برگزار می شود یا افرادی می توانند همراه شاکی یا متشاکی حضور پیدا کنند اما در دادگاه ویژه روحانیت همین هم وجود ندارد. چرا؟ طبق اصل 165 قانون اساسی دادگاهها باید علنی باشد. چرا به این اصل عمل نمی شود؟
🔹این ابهام وجود دارد که دادگاه ویژه روحانیت بیش از آنکه بدنبال حفظ شأن روحانیت باشد دنبال کنترل کردن و مهار کردن روحانیتی است که هزار سال علمدار قیام های آزادی خواهانه و عدالتخواهانه بوده است. امروز عموم روحانیون شیعه در استان ها و شهرها جرأت عرض اندام جلوی مدیران و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت ندارند شاید کسی آن را به سکولاریسم حوزوی و جدایی از سیاست تعبیر کند اما یک دلیل اصلی آن «دادگاه ویژه روحانیت» است که بدنبال مهار و کنترل روحانیت است.
🔸عموم روحانیونی چون هاشمی، خاتمی، کروبی، روحانی، آملی لاریجانی، ناطق نوری و ... که با عملکرد سیاسی و اقتصادی خود به دین و دیانت مردم ضربه زده اند و چقدر اهل فساد سیاسی و اقتصادی بوده اند و اطرافیانشان از قبل رانت به چه آلاف و الوفی رسیده اند آزاد و آزادند اما کافی است یک روحانی شهرستانی علیه ناکارآمدی ها و تبعیض ها حرفی بزند!
✍️ داود مدرسیان
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
شباهت دوست داشتنی
▪️اگر دوست داریم زندگیمان ارزشمند باشد، كاری كنیم كه ارتباطی با نام و یاد امام حسین علیهالسلام پیدا كنیم و قدمی در راه او برداریم. اولیای خدا به اندازهای پیش خدا عزیزند كه اگر كسی شباهتی هم به آنها پیدا كند، خداوند به خاطر این شباهت او را دوست خواهد داشت.
۱۳۸۵/۱۱/۰۱
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
"همه چیز باید به سمت #اقتصاد_بازار برود" این جمله وزیر صمت دولت آقای رئیسی، سیاست کلان اقتصادی دولت است. #بازار_آزاد #نئولیبرالیسم
✅ #داود_مدرسی_یان:
🗓 #تقویم| یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🍂🍁🍃🍁🍂🎋🍂🍁🍃🍁🍂
@MAHOUR24🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱