May 11
#معرفی_کتاب تربیت جنسی در سایهی عفاف
کتاب تربیت جنسی در سایهی عفاف نوشته فاطمه فیاض و احمدرضا اخوت است. این کتاب را انتشارات مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهمالسلام دانشگاه تهران منتشر کرده است.
درباره کتاب تربیت جنسی در سایهی عفاف
یکی از مهمترین حربههای شیطان و ایادی آن انحراف قوای غریزی و جنسی به سمت دنیاطلبی است. این کار امروزه با حربههای مختلف فرهنگی و با رنگ و لعابهای علمی و با سندهای خباثتآلودی چون سند ۲۰۳۰ ترویج میشود تا موجب هلاکت انسانهای شایسته و موحد عالم شود. این کتاب در تقابل با این جریان خطرناک به تبیین نظرات قرآنی و فقهی درباره مراقبت از نعمتهایی که منجر به ایجاد نسلی شایسته میشود پرداخته و چگونگی آموزش صحیح تقویت حیا و عفاف برای تربیت جنسی متناسب با سنین مختلف را بیان میکند.
خواندن کتاب تربیت جنسی در سایهی عفاف را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
این کتاب را به تمام والدینی که دغدغه اسلامی تربیت کردن فرزندانشان را دارند پیشنهاد میکنیم
📚@Ketab_Va_Ketabkhani
🌹@Majmae_Mahya
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴خانه داری را تحقیر نکنید...
#خانه_داری حضرت زهرا سلام الله علیها
@Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یادمان نرود چادر برای چه بود و چرا مشکی شد؟
قرار بود چادر برای این باشه که جلب توجه نامحرم نکنه!!!
و الا در جمع محارم و جمع مخصوص بانوان که نیازی به چادر نیست.
گول این کاسبها رو نخورید
که با وقاحت میگن این چادر رو بپوش دیگه راحت نیستی
از بس که نگاهت میکنن
امان از حیله و مکر دشمن و امان از سادگی برخی خودیها !!!
#حجاب
@tooba_313
@Majmae_Mahya
🔅عناوین مهم سخنان حجت الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی در دوره «هویت زن»
☑️ هویت زن و مرد در فضای سایبر ابهام برانگیز است
▪️در بررسی چگونگی شکلگیری هویت جنسیتی زن و مرد در جامعه و واقعیتهای اجتماعی، پای علوم تجربی به میان خواهد آمد و مبتنی بر مساله و فضای میدانی است و از فضای انتزاعی خارج میشود.
▪️شش بعد عوامل بیولوژیک شامل دستگاه ژنتیک، غدد و هورمونها، مغز و اعصاب، اسکلتبندی و عضلات و ریختشناسی و آناتومی است.
▪️عوامل بیولوژیک، امتداد اجتماعی در هویت، کنشها و کارکردهای اجتماعی زن دارند. هویت زن و مرد در فضای سایبر ابهامبرانگیز است چون هنوز چهارچوب نظری صحیحی در این باب وجود ندارد.
🔻مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت»
@Majmae_Mahya
زن فلسطینی؛ زن انقلاب اسلامی
متن تفصیلی؛ خبرگزاری حوزه
✍زهرا راد
✅زنانگی چون مردانگی، یک عنصر تأثیرگذار در ساخت جامعه، تاریخ و تمدن بشری است و سهم تأثیر مهم و بنیادینی در تولید فرهنگ و ایجاد بخش نرم افزاری تمدن بر عهده دارد. تاریخ بشر نشان میدهد که سخت افزار اجتماع و تمدن بشری را مردان به پاداشتند اما این کالبد سخت و مستحکم به دمیدن روح حیات زنانه، زندگی مییافت و بدون آن تمدن بشری برپا نمیشد؛ روح نرم زنانه دریک امتزاج تکوینی و طبیعی با خلقت مردانه، به تاریخ و تمدن بشری رنگ پاشیده و آنرا از سکون به حرکت آورده است.
✅انقلاب اسلامی ایران نیز به عنوان رستاخیز حیات دینی در عصر مرگ خدا، و خدایی انسان بر کره زمین، طرح جدیدی از حیات زنانه به جهانیان ارائه داد؛ تصویری که نقطه اوج آن همان وجه رهاییش از همه غل و زنجیرهایی است که جهان غیرموحد را با آن، به بند اسارت کشیدند. هویت مستقل مومنانه که زن را از انقیاد مردان در جهان سنت از یکسو و جدال و خصوت و مبارزه بیپایان باز هم با مردان، از سوی دیگر میرهاند.زن انقلابی با تکیه بر سرمایه تکوینی زنانه و عبودیت الهی در سرسپردن به دستورات الهی که در تناسب همان تکوین زنانه صادر شدند، کمال انسانی خویش را باز مییابد و جایگاه روشنی در منظومه حیات بشری، مبتنی بر عدالت و نه لزوماً تساوی، برای خویش تدارک میببیند.
✅سالهای مبارزه تا پیروزی انقلاب و بعدها در دوران دفاع مقدس، فرصت مغتنمی بود تا زن انقلاب اسلامی در صحنه حیات اجتماعی-تاریخی خویش، دوباره متولد شود؛ زن انقلاب اسلامی را امام راحل به عنوان نوع انسان انقلابی معرفی کرد، تا با هویت مومنانهاش در بستر انقلاب تحقق یابد.. انقلاب اسلامی با «ایده عبودیت الهی برای انسان در حیات فردی، اجتماعی و تمدنی» زیست جهان تازهای را، در یک بازه زمانه کوتاه برساخت کرد و نمونه عینی و زندهای از زن موحد، پیشروی جهانیان نهاد و اینچنین امکان وقوع این نسخه فاخر از حیات زنانه در عصر مدرن را اثبات نمود که «ادل الدلیل علی امکان شیء وقوعه».
✅طرح «الگوی سوم زن» از سوی مقام معظم رهبری تلاشی نظری در راستای تعیین افق حرکت زن انقلاب اسلامی، نافی الگوی شرقی و غربی از زن و معرف الگوی انقلابی است که اینگونه تعریف شده است: «زن در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بینقش در تاریخسازی و در تعریف غالباً غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش میچربد و ابزاری جنسی برای مردان و درخدمت سرمایهداری جدید است، معرفی میشد. زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، از زن نه شرقی، نه غربی است.»
✅این تعرف نشان میدهد که زن انقلاب اسلامی با دو ویژگی شناخته میشود. یکی اینکه هویت مستقلی دارد اما به هیچ محدوده جغرافیایی، تعلق ندارد. پس این زن میتواند در هرجای عالم زیست کند اما انقلابی باشد. زن انقلابی هویت مومنانه دارد و و خود را در جهان هستی در نسبتی موحدانه با خدای متعال میبیند و به این تناسب در گرو تکلیف الهیش در عینیت جهان، دست به عمل بزند.
✅نکته دیگر اینکه این الگو، زن انقلابی را در وزان تمدنی تعریف میکند و او را نماینده یک تمدن که داعیه جهانی شدن دارد، معرفی میکند. زن انقلاب اسلامی وظیفه ساخت تمدن اسلامی را به عهده دارد و این وظیفه را در ساحت زنانه انجام میدهد. زن انقلابی فرهنگ دینی را در سخت افزار تمدن دینی جریان میدهد.
@Majmae_Mahya
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
551.2K
🔰پاسخ به سوالات نشست«منصوره»
🎙استاد کریمی
https://eitaa.com/Majmae_Mahya