eitaa logo
مجمع بانوان محیا
1.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
150 فایل
محیا؛ مجمع احیای تفکرات امامین انقلاب اسلامی محفلی برای رشد زنان رسانه‌ای بین المللی🇯🇴 زن؛رسانه؛بین الملل ارتباط با ما: @zeinab_ramezaani اینستاگرام: majmae_Mahya.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
4327479702.mp3
8.06M
🖤خدا رحمت کنه گریه کنا رو... 🎤پویانفر 🏴یاحسین @Majmae_Mahya
حجت الاسلام مسعود عالی- محرم 1401.mp3
26.06M
🔰 سخنرانی مهم حجه الاسلام مسعود عالی درباره عفاف و حجاب 🔺 تبیین نقشه های صهیونیزم بین الملل برای جهان 🔺 تاریخچه انقلاب جنسی 🔺ازدواج سفید @Majmae_Mahya
ارزشمندتر از هر چه که فکر کنی.mp3
4.82M
🔰کلام بی نظیر پیامبر خدا در مورد ارزش فرزند ما برای یک بچه چقدر ارزش قائل میشویم؟ سرمایه های انسان از قدیم تا الان چه تغییری کرده است؟ استاد فولادی (حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها) @Majmae_Mahya
❇️ در کشور نداریم دکتر «فرشته روح افزا» فارغ التحصیل رشته الکترونیک در مقطع دکترا از دانشگاه منچستر انگلستان، پژوهشگر و محقق برجسته حوزه زنان و خانواده، مدیر رصد و آمار شورای زنان در گفتگو باحوزه:🔻 ‌ ◻️ عبارت «حجاب اجباری» دروغی بزرگ است، ما چیزی تحت عنوان حجاب اجباری نداریم و نمی توانیم داشته باشیم. اگر کسی بخواهد داشته و آرایش کند، با حجاب نیست، اگر کسی بد بخندد و یا بد رفتار کند و یا نگاه زشت کند، با حجاب نیست و عملاً حجاب را رعایت نکرده، حتی اگر پوشش خوب داشته باشد. این تعبیر دروغی است که دشمنان اسلام برای اینکه حجاب اسلامی را تخریب کنند؛ برای ما درست کردند، اگر واژه اجباری کنار بهشت هم باشد، انزجار ایجاد می‌کند، من خواهش می کنم که در رسانه ها از این تعبیر استفاده نشود. ما در کشورمان "رعایت حجاب" و مصوبات شورای عالی داریم، اما رعایت نمی‌شود. اگر حجاب اجباری بود تمام افرادی که حجاب کامل نداشتند باید بازخواست می شدند، حال آن که چنین نیست. «حجاب اجباری» یک عبارت بازسازی شده برای منفور نشان دادن حریم دین خدا است؛ حجاب، و زینبی است نه اجباری. ‌ ◻️ آنها به دنبال یک شانتاژ سیاسی هستند که مرز و انتها هم ندارد. اگر زیر بار این شانتاژهای تبلیغاتی برویم قانع نمی‌شوند و مرحله به مرحله به دنبال حذف پوشش‌ها هستند و باز هم به آن "حجاب اجباری" می‌گویند و نتیجه آن همان فسادی می‌شود که در غرب شاهدیم. ◻️ در هیچ حکم الهی مانند نماز و خمس اینقدر وارد نشده الا حجاب که آیات زیادی نازل شده است. آیه نگاه ،تبرج، اختلاط و نحوه صحبت کردن با نامحرم حجاب از نگاه قران بسیار مهم است، چون بحث کرامت زن است. ‌ ◻️ حجاب یک مقوله است، اما کار فرهنگی بر روی آن نشده است. ◻️ کار فرهنگی شامل ساخت فیلم، تئاتر موسیقی کلیپ هست و صرف سخنرانی نیست. باید کتاب هایی برای کودکان بنویسیم که محتوای حجاب داشته باشد و برای گروه سنی نوجوان تهیه شود. تقریبا چنین آثاری نداریم به نظر من مردم ما خیلی خوبند و جامعه خوبی داریم که با این همه کار غیر فرهنگی همچنان اکثر بانوان ما حجاب دارند. دولت ها نیز کمک زیادی به حجاب نکردند، اما خروجی آن مثل معجزه است. مشروح ‌گفتگو: https://hawzahnews.com/xbPtS @Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️پسر علامه امینی میگه من بعد فوت پدرم را خواب دیدم، دیدم جاش خیلی خوبه😍 گفتم بابا اون عالم چه چیزی به درد میخوره.... 🎙استاد فرحزاد @Majmae_Mahya
4328082476.mp3
9.16M
جا موندم از یارای تو، آقا کمک، آقا کمک 😭 یا لیتنا کنا معک، آقا کمک.... 🏴یا حسین @Majmae_Mahya
دختر شهیدی که! با سر تراشیده در روستاها گرداندند، و زنده به گورش کردند. ولی توهین به امام و اسلام نکرد. ما چنین دخترانی داشتیم. ولی حالا خانم همه غمش اینه یوقت ناخنش نشکنه ... یا...😔 @Majmae_Mahya
22.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کلاه گشادی به نام تساوی حقوق زن و مرد 🔸 آن‌ چیزی که به نام تساوی زن و مرد امروز مد غرب هست و در کشور در حال جا افتادن است تساوی افعال انسانی است نه کرامت انسانی ⚠️ اگر مدافع حقوق زنانید این کلیپ را ببینید @Majmae_Mahya
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید... 💠 روایت بانوی آینده 🔹کارگاه هشتم: بازکاوی مسئله‌ی زن 📎 همراه با ارائه گروهی توسط شرکت‌کنندگان با موضوع، مشارکت اجتماعی زن در ساحت ورزشی ⏪ کارگاه‌ها همچنان ادامه دارد... @Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کودکم به سختی ازم جدا میشه! چیکار کنم؟ 🔻بخش اعظم اضطرابی که بچه‌ها هنگام جدا شدن در مدرسه و مهد دارند، تقصیر مامان‌هاست. 🔴 یعنی وقتی بچه‌ها می‌خواهند وارد مدرسه شوند، اگر با ما با مامان‌ها صحبت کنیم، آنها بیشتر از بچه‌ها نگران هستند و دائما چنین سوالاتی می‌پرسند: «آیا رفت؟»، «نشست؟»، «من را صدا نمی‌کرد؟!» و ... . این یعنی «خود مادر» نگران است. ♨️ اگر مادری خودش دل، کَنده باشد و خیلی محکم بگوید: «عزیزم خداحافظ»، بچه‌ها هم معمولاً می‌روند. ⚡️این مهم است که از همان ابتدای تولد، بچه‌ها را به سمت استقلال سوق دهیم. ☑️ یعنی از یک طرف، از لحاظ لحظاتی که در کنار بچه‌ها هستیم لذت ببریم، اما وقتی که از آنها دور می‌شویم هم، حالمان و حال کودکمان خوب باشد. ولی بعضی‌ها حرفشان این است که، «بچه چسبیده به من باید حال خوبی داشته باشد!» "خانم دکتر واعظی" @Majmae_Mahya
🔰بخوانید | کربلا؛ کارزار مادرها 🖌 به قلم خانم مریم اردویی 🔹کربلا بیش از آنکه میدان نبرد مردان باشد، کارزار مادرها است؛ مادرهایی که در بطن واقعه حضور دارند و زشتی‌ها و زیبایی‌های کربلا برخاسته از دامانشان است. نقش عبیدالله‌بن‌زیاد در رقم‌خوردن واقعه‌ی عاشورا بر کسی پوشیده نیست؛ کسی که مشاور مسیحی یزید، سپردن ولایت کوفه را به او پیشنهاد داد؛ چون از سبعیت او به‌خوبی آگاه بود. عبیدالله از مادری به نام مرجانه متولد شد که زنی کافر و بدکاره بود و به همین دلیل به «ابن‌مرجانه» شهرت یافت؛ لقبی که حضرت زینب‌(س) هنگام حضور در دارالاماره، او را با آن خطاب کرد. مرجانه پس از جدایی از زیاد که مردی قسی‌القلب و بدنام بود، با مردی زرتشتی، به نام شیرویه اسواری ازدواج کرد و عبیدالله تحت سرپرستی فردی غیرمسلمان قرار گرفت و تربیت شد. او چندی بعد به نزد پدرش زیاد برگشت؛ پدری مجهول‌النسب که مادرش سمیه، به زناکاری شهره بود. وقتی معاویه، او را به‌عنوان والی مدینه انتخاب کرد، مردم شهر از ترس او، سه روز به قبر پیامبر پناه بردند. نسب ناپاک از او شخصیتی ساخت که زنان را به مجلس خود می‌کشاند و از بریدن سر و مثله‌کردنشان لذت می‌برد. 🔹این روحیه‌ی خشن سبب شد تا پس از واقعه‌ی عاشورا در بصره کاخ سفیدی بنا کند و روی درهای آن تصاویر سرهای بریده را حک کند. شمه‌ای از این قساوت و سبعیت را می‌توان در نامه‌ای یافت که او به عمرسعد نوشت: «اگر حسین و یارانش سر به فرمان نهادند و تسلیم شدند، آنان را به سلامت نزد من بفرست و اگر نپذیرفتند، به آن‌ها حمله کن و همه را بکش و اعضایشان را پاره‌پاره کن. اگر حسین کشته شد، بر سینه و پشت او اسب بتاز... . من با خود عهد کرده‌ام، اگر او را کشتم، با او چنین کنم.» میزان نفرت آل‌الله از ابن‌مرجانه به‌حدی بود که وقتی ابراهیم اشتر، فرمانده‌ی سپاه مختار، در روز عاشورای سال 67هجری در جنگ خازر، عبیدالله را به درک واصل کرد و مختار سرش را به مدینه فرستاد، امام‌سجاد(ع) با دیدن سر آن ملعون به سجده افتادند و فرمودند: «الحمداللّه الذی ادرک لی ثاری من اعدائی و جزی‌الله المختار خیرا؛ ستایش خدای را که انتقامم را از دشمنانم گرفت. خدا به مختار جزای خیر بدهد.» 🔹«ارحام ناپاک» که حرث مشترک ده‌ها مرد بودند، در مقابل «ارحام‌المطهره» صف‌آرایی کردند و بزرگ‌ترین جنایت تاریخ را رقم زدند؛ از همین رو است که پیامبر(ص) فرمود: «برای نطفه‌های خویش بهترین را انتخاب کنید؛ زیرا اخلاق فرزندان، ریشه در اخلاق گذشتگان دارد.» در این روایت رسول‌اللّه بر نقش مادر در تعیین سرنوشت نسل، تأکید ویژه‌ای کرده‌اند. مادری که به‌تعبیر قرآن «حمله‌ و فصاله‌ ثلاثون‌ شهرا»، سی ماه به‌صورت اختصاصی که شامل دوران حمل و شیردهی می‌شود، با فرزند نفس‌به‌نفس همراه است و در این دوران می‌تواند بیشترین اثرگذاری را در شکل‌گیری شاکله‌ی شخصیتی کودک بر جای گذارد. 🔹آیت‌اللّه جوادی‌آملی در کتاب زن در آینه‌ی جمال و جلال، با اشاره به همین دوران سی‌ماهه‌ی حمل و شیردهی بیان می‌کنند که بخشی از مسئولیت‌های پرورشی به‌عهده‌ی مادر است که پدر از آن محروم است. علامه معتقدند «در این‌ سی‌ ماه‌ که‌ مستقیماً کودک‌ از مادر تغذیه‌ می‌کند، مادر عملاً مسئول‌ حیات‌ دو نفر است‌ و دو تکلیف‌ دارد؛ اما پدر تنها در اصل‌ نطفه موظف‌ است‌ که‌ حلال‌ بخورد و اگر بعد مبتلا به‌ حرام‌ شد، ارتباط‌ تنگاتنگی‌ با پرورش‌ کودک‌ ندارد؛ زیرا غذای‌ حرام‌ پدر در جهاز گوارشی‌ پدر هضم‌ می‌شود؛ اما غذای‌ مادر در دستگاه‌ گوارشی‌ او تبدیل‌ به‌ شیر می‌شود و کودک‌ مستقیماً از آن‌ تغذیه‌ می‌کند. او موظف‌ است‌ به‌ کودک، شیر حلال‌ دهد و برای‌ همین‌ منظور خود نیز حلال‌ بخورد. این‌ درمورد تغذیه‌ی‌ جسمانی‌ است‌؛ اما درمورد غذای‌ روحانی‌ نیز چنین‌ است؛ اگر مرد خاطره‌ی بد، خیال‌ و هوس‌ بدی‌ در سر بپروراند، خود را می‌سوزاند؛ خیال‌ گناه‌ و خاطره‌ی تلخ‌ در درون‌ مرد، علیه‌ خود اوست؛‌ اما خیال‌ باطل‌ و حرام‌ و اندیشه‌ی گناه‌ و خاطرات‌ تلخ‌ برای‌ زن‌ علیه‌ دو نفر خواهد بود.» 🔹نکته‌ای که در فرمایش علامه تأمل‌کردنی است، تأثیرپذیری کودک حتی از خیالات و اندیشه‌های مادر است. حال اگر مادری دارای افکار باطل و خیالات گناه‌آلود باشد، اثری که بر تربیت کودک بر جای می‌گذارد، اثری منفی و در پاره‌ای مواقع جبران‌ناپذیر خواهد بود. اهمیت شیر مادر و تأثیرش بر تربیت فرزند را می‌توان از آیه‌ی 12 سوره‌ی قصص و ماجرای مادر حضرت موسی(ع) برداشت کرد؛ آیه‌ای که خداوند می‌فرماید:«و حرمنا علیه المراضع»، یعنی خداوند به‌صورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی(ع) حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد که راز این امر در تفسیر نمونه این‌گونه بیان شده است: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضدناپاکی‌ها قیام کند و با ناپاکان بستیزد.» @Majmae_Mahya
🔘با حسین ع قرابتی دارم ❓ @Majmae_Mahya