eitaa logo
601 دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
34هزار ویدیو
207 فایل
@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ شاخه‎های سلسله ملا آشر جدیدالاسلام 💢 ملا آشر یا همان حاجی هاشم جدیدالاسلام به تنهایی، از قزوین به شیراز مهاجرت نکرد. ملا آشر در زمان مهاجرت و استقرار در شیراز برادران و خویشان و همراهانی داشت.پس از تحکیم اقتدار او در شیراز و دستیابی به منصب کدخدایی محلات پنج‌گانه حیدری‌خانه شیراز، که برابر با نیمی از کلانتری شهر بود، در نیمه دوم سده هیجدهم میلادی خویشان و بستگان دیگری به او پیوستند.پس از استقرار قاجاریه، به‌ویژه پس از دستیابی حاج ابراهیم کلانتر، پسر سوم ملا آشر به مقام صدراعظمی گروه‌های جدیدی به دستگاه حاکمیت وارد شدند. در دوران اقتدار قوام‌الملک اول نیز باز آمدند. تمامی این مهاجران در شیراز و تهران و سایر بلاد ایران استقرار یافتند و شاخه گستردند. فراموش نکنیم که در همان زمان ملامد رئیس یهودیان شیراز و ملا آقابابا پسر ملامد شیرازی رئیس یهودیان تهران و سیمانطوب ملامد نیز رهبری یهودیان مشهد را به‎عده داشت. بدینسان در یک مقطع تاریخی خاندان ملامد که خود را از نسل «پادشاه داوودی» می‎دانست، از شمال تا جنوب ایران در تکاپو و گسترش اقتدار خود بودند. خاندانی که در سال‎های پسین نقش‎های برجسته‌ای در تاریخ ایران معاصر داشتند. 🔺 خاندان ابراهیم‎خان کلانتر برای مدت کوتاهی مغضوب فتحعلی‎شاه قاجار شد و عده‎ای از ایشان کور و کشته شدند به‎جز چندتن. مغضوبیت خاندان قوام شیرازی موقت بود. آنان پایگاه مقتدر و شبکه خویشان کثیر خود را در شیراز و تهران و سایر نقاط ایران هیچگاه از دست ندادند. سرانجام، در یک دهه بعد، در سال ۱۲۲۶ ق./ ۱۸۱۱ م.، در زمانی که روابط ایران و بریتانیا کاملاً بهبود یافت، فتحعلی‌شاه فرزندان حاج ابراهیم کلانتر، را بار دیگر در مناصب عالی حکومت گمارد. 🔺 این اتفاق پس از سفر (۱۸۰۹- ۱۸۱۰) "میرزا ابوالحسن‌خان ایلچی"، خواهرزاده و داماد حاج ابراهیم کلانتر، به انگلستان رخ داد. این بار، اقتدار خاندان قوام شیرازی در فارس و سراسر ایران تا پایان دوران سلطنت پهلوی دوام آورد.حاج هاشم جدیدالاسلام، شش پسر و دخترانی داشت که ما نام دخترانش را نمی‎دانیم.نام پسرانش به‎ترتیب: حاجی طالب، عبدالرحیم‎خان، حاج ابرهیم‌خان کلانتر، آقا محمد زمان، محمدعلی‎خان و محمدحسین‎خان. یکی از دختران حاج هاشم جدیدالاسلام (ملا آشر) کدخداباشی، ابتدا با فردی به‌نام "آقا محمد تاجر شیرازی" ازدواج کرد. حاصل این وصلت "آقا محمداسماعیل استاد" است. دختر ملا آشر، پس از مرگ شوهر اول، با "میرزا محمدعلی" ازدواج کرد. حاصل وصلت دختر ملا آشر و میرزا محمدعلی، "میرزا ابوالحسن‌خان ایلچی شیرازی" است. 🔺 به گفته "عبدالله‌خان قوامی"، زمانی که انتخاب نام خانوادگی، اجباری شد قصد داشتند نام «اعتمادی» را برگزینند به دلیل لقب ابراهیم‌خان کلانتر (اعتمادالدوله)، ولی به توصیه "ابراهیم‌خان قوام‌الملک"، که بزرگ خاندان بود، نام‌های «قوام» و «قوامی» را برگزیدند.شاخه‌هایی از این خاندان با اسامی دیگر خوانده می‌شوند. برای مثال، اعقاب "فتحعلی‌خان صاحبدیوان"، «صاحبدیوانی» نام دارند، یا شاخه‌ای از تبار ابراهیم‌خان کلانتر نام خانوادگی "شادمان" را بر خود گذاردند.[مصاحبه با عبدالله‌خان قوامی، پسر ارشد ابوالقاسم‌خان نصیرالملک، شیراز، یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵/ ۱۷ دسمامبر ۲۰۰۶.] 💢 نقش خاندان قوام‌الملک شیرازی، به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین پایگاه‌های استعمار بریتانیا در ایران و حافظ منافع کانون‌های استعماری- صهیونیستی در جنوب ایران، بر هیچ مورخ بی‎طرفی پوشیده نیست. بابی‌گری و بهائی‌گری در آن مناطق از فارس توسعه قابل توجهی یافت که زیر سلطه خاندان قوام‌الملک شیرازی و تحت امر کارگزاران و کدخدایان بابی و بهائی ایشان بود پیوند ساسون‌ها و الیگارشی پارسی هند در زمان شکوفایی تجارت ایران و هند و اوج فعالیت کمپانی هند شرقی بریتانیا و سایر کمپانی‌های غربی در بمبئی رخ داد.تجارت جهانی تریاک در آغاز راه و در اوج سودآوری بود. در سال ۱۸۳۲، با سرمایه خاندان‌های زرسالار بریتانیا، کمپانی «جردن ماتیسون» در بندر کانتون تشکیل شد و به «غول» تجارت جهانی تریاک بدل گردید. این تحولات تجاری، در ایران به اقتدار شبکه‌ای انجامید که از سال ۱۲۸۸ ق./ ۱۸۷۱ م. کشت گسترده تریاک را بنیان نهاد و به تجار و صادرکنندگان عمده آن بدل شد.هر چند دیوید ساسون در سال ۱۸۳۳ مرکز شبکه تجاری گسترده‌اش را از بوشهر به بمبئی منتقل کرد ولی خویشان و کارگزاران او همچنان نبض تجارت بوشهر- بمبئی را به دست داشتند. شیراز، به‌عنوان مرکز ایالت فارس و نزدیک‌ترین شهر بزرگ به بوشهر، در این تجارت از جایگاه اصلی برخوردار بود.در همین دوران حاج میرزا علی‌اکبرخان قوام‌الملک، کلانتر شیراز و بیگلربیگی فارس بود و یهودیان مهاجر، که بسیاری از آنان «مسلمان» و «بومی» شده بودند، در کسوت «تاجران شیرازی» رشته این تجارت را استوار می‌کردند. @fatemiioon_news
🔻تنها کشوری که در تقویم رسمی خود جشن ایرانی‌کُشون دارد، کدام گزینه است؟ 1️⃣ لبنان ؟! 2️⃣ سوریه ؟! 3️⃣ عراق ؟! 4️⃣ کشور جعلی اسرائیل 👈 پاسخ صحیح: بنا به باور یهودیان (که در تورات، کتاب اِستِر آمده)، در روز پوریم (purim : פורים) یهودیان حدود 80 هزار ایرانی را قتل عام کردند. یهودیان هر ساله روز پوریم را جشن می‌گیرند. این روز در تقویم رسمی اسراییل، است! 👈 اسراییل دشمن اصلی ایران است. ولی رسانه‌های مزدور داخلی سعی می‌کنند به مردم آدرس غلط بدهند. 📌 فردا ۷ اسفند ۹۹ عید یهودیان (جشن ایرانی‌کشون) است.‌ @fatemiioon_news
⭕️ شبکه خانوادگی یهودیان و سیطره و نفوذ در ایران 👤 "ملا آشر" از «یهودیان قزوین» است که در در نيمه اوّل سده هیجدهم میلادی، در کوران فتنه ناشی از تهاجم روسیه و عثمانی و محمود غلزایی به ايران و «سقوط صفويه»، از قزوين به شیراز مهاجرت کرد و به‎ظاهر مسلمان شد و نام خود را به "حاجی هاشم جدیدالاسلام" تغییر داد. یهودی بودن ملا هاشم [ملا آشر]، نیای خاندان هاشمیه، در منابع متعدد ایرانی و خارجی به‌کرات ذکر شده. 🔺 در اواخر سده هیجدهم و نیمه اول سده نوزدهم میلادی، آن بخش از یهودیان مهاجر به شیراز که در ظاهر «مسلمان» و «جدیدالاسلام» بودند بیشتر در محلات "حیدریه‌خانه" سکنی می‌گزیدند که اعقاب "ملا آشر" به‌طور موروثی کدخداباشی آن بودند. 🔺 ملا آشر، که حالا «حاجی هاشم جدیدالاسلام» خوانده می‌شد، با زنی از خاندان‌های اصیل شیرازی، دختر حاجی قوام‌الدین حسن تمغاچی معروف به «حاجی قوام» وصلت کرد که این خود باعث رشد و ترقی وی گردید. اولاد او نسلاً بعد نسل، به سبب آن زن یعنی دختر حاج حسن قوامی، خود را منسوب به «حاجی‌قوام‌الدين» دانستند. 👤 "ملا آشر"، [حاج هاشم جدیدالاسلام]، از یک خاندان یهودی معمولی نبود بلکه به یکی از برجسته‌ترین و متنفذترین خاندان‌های یهودی جهان تعلق داشت. ملا آشر به خاندان بزرگ و سرشناس «ملامد» تعلق داشت. 🔺 حبیب لوی، به‌نقل از یادداشت‌های ملا آقاجان کهن‌صدق «رَشَن‌دار» [پیمانکار]، می‌نویسد: 🔺 «ملا آقابابا، حاخام یهودیان تهران در زمان فتحعلی‌شاه، فرزند ملا رحمیم [ملامد] از اهل شیراز است و از همان فامیل حاجی ابراهیم کلانتر شیرازی است که آغا محمدخان قاجار را به سلطنت ایران رسانید. مشارالیه هم سمت ذبح‌کننده داشت و هم ملای روحانی بود.» 🔺 خاندان ملامد پر شمار است و در سراسر جهان گسترده: 👤 ملا آقابابا، حاخام یهودیان تهران در زمان فتحعلی‌شاه، فرزند ملا رحمیم [ملامد]، حاخام یهودیان شیراز بود. ریاست خاندان ملامد بر یهودیان شیراز موروثی بود و بعدها، در دوران ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین‌شاه، "ملا رحمیم روبن ملامد هاکوهن" ریاست یهودیان شیراز را به‌دست داشت. ملا رحمیم روبن ملامد، در سال ۱۹۰۶، در ۵۲ سالگی، به فلسطین مهاجرت کرد و در بیت‌المقدس ساکن شد. میراث «صوفیان یهودی» مشهد و شیراز و اصفهان و کاشان و همدان و دماوند در کارنامه "ربی ملامد هاکوهن" تداوم یافت. او یکی از رهبران و مروجان تصوف یهودی (کابالا) در بیت‌المقدس بود حواشی زهر، کتاب مرجع کابالا، نگاشت که در سال ۱۹۱۹ انتشار یافت. "ربی عزرا زیون ملامد" فرزند اوست. 🔺 از اعضای این خاندان "سیمانطوب ملامد" را می‎شناسیم که چهره‎ای است مهم در تاریخ فرقه‎های کابالیستی و صوفی‎گری در مشهد و شیراز که از طریق دیگر اعضای این خاندان با صوفیان و ترک در پیوند بود. برای مثال از سده شانزدهم تا اوائل سده بیستم میلادی حداقل چهار تن از حاخام‎های بندر ازمیر از خاندان ملامد بودند. 👤 برنارد ملامد، که والدینش از روسیه به آمریکا مهاجرت کردند، از نامدارترین داستان‌نویسان یهودی آمریکاست. او و برخی دیگر از داستان‌نویسان یهودی آمریکا به‌دلیل ترویج مفاهیم ضداخلاقی و جنسی در ادبیات معاصر آمریکا شهرت دارند. 👤 لئو ملامد صراف بزرگ شیکاگو است. 💢 سرانجام، و مهم‌تر از همه، باید به "لئونید ملامد" اشاره کرد؛ از گردانندگان اصلی فعالیت‌های هسته‌ای روسیه و رئیس کنسرن دولتی «راس‌انر گواتم» که امروزه «انرگواتم» [Energoatom] نامیده می‌شود. 🔺 در دوران پهلوی شاخه‌ای از این خاندان در فراماسونری ایران فعال بودند: 👤 "دکتر ناصر ملامد"، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران، عضو لژ لافرانس بود. ناصر ملامد در ۱۰ آذر ۱۳۵۶ در لژ «جویندگان کمال سقراط»، وابسته به طریقت کهن اسکاتی، به درجه چهارم ارتقاء یافت. در این مراسم دو ماسون نامدار شیراز، "دکتر ذبیح‌الله قربان" و پسرش "دکتر کامبیز قربان" حضور داشتند. 🔺 خاندان ملامد حلقه‌ای است که خطه خراسان را به فارس، شرق را به جنوب ایران، پیوند می‌زند. بدینسان در میابیم که حاج ابراهیم کلانتر، نیای خاندان قوام‎الملک و پسر ملا آشر یهودی که بنیانگذار حکومت قاجار است و مدت‎ها وزیر مقتدر آقا محمدخان و فتحعلی‎شاه بود از خاندان بزرگ یهودی "ملامد" می‎باشد. و در سال‎های آینده "ابراهیم قوام"، پنجمین قوام‌الملک از تبار حاج ابراهیم کلانتر، از مقتدرترین رجال دوران پهلوی است و پسر ابراهیم‎خان قوام، "علی قوام"، داماد رضاخان پهلوی (شوهر اول اشرف) است و دخترش، "ملک‌تاج"، عروس امیر ابراهیم‌خان شوکت‌الملک علم، امیر قدرتمند خراسان و سراسر خطه شرقی ایران، و همسر امیر اسدالله عَلَم، وزیر و نزدیک‌ترین دوست محمدرضا پهلوی. @fatemiioon_news
437.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️تشکیل نشدن قلب جنین ❗️ ؟؟!!🤔🤔 👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶 @fatemiioon_news
874.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روحانی چی میگه😄😂 ┄┅┅❅🔸🔹🔶🔲🔶🔹🔸❅┅┅┄ @fatemiioon_news
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 در چه دقیقه حساسی برگشت و توبه کرد 🌻حضرت باقر (ع) فرمود : پسر بچه ای از یهودیها خدمت حضرت پیغمبر (ص) زیاد می آمد ، کم کم اُنسی به آن حضرت گرفته بود آن جناب نیز او را در رفت و آمدهایش می پذیرفت گاهی او را پِی کاری میفرستاد و یا نامه ای به دستش می سپرد که به یکی از خویشاوندان خود بدهد روزی حضرت رسول (ص) متوجه شد که چند روز است آن پسر بچه دیده نمیشود ، جویای حالش گردید ، گفتند مریض شده و نزدیک مردن است ، پیغمبر اکرم (ص) با چند نفر از اصحاب به عیادت آن پسر بچه یهودی رفت آن جناب را برکتی بود که با هرکس سخن می گفت جوابش را میداد ( اگرچه در آخرین لحظات زندگی بود ). به بالین بیمار محتضر نشست صدا زد فلانی ! پسرک چشم گشوده عرض کرد ( لبیک یا ابا القاسم ) فرمود بگو ( اشهد ان لا اله الا الله و انی رسول الله ) گواهی به یگانگی خدا و رسالت من بده ، آن جوان تا این سخن را شنید نگاهی به صورت پدر خود کرده چیزی نگفت ( این نگاه حاکی بود که پسرک از پدر خود شرم دارد یا می ترسد ) برای مرتبه دوم ، حضرت او را صدا زده به گفتن شهادتین امرش کرد ، باز نگاهی به صورت پدر کرده چیزی نگفت ، در مرتبه سوم که پیغمبر (ص) صدایش زد همینکه جوان چشم باز کرد حضرت رسول گفتار قبل را تکرار نمود ، این بار نیز چشم بصورت پدر انداخت ؛ در آن هنگام پیغمبر (ص) فرمود میل خودت میخواهی گواهی بده و در صورتی که مایل نیستی لب فروبند. (( جوان تصمیم خود را گرفت در آن لحظات آخر که چشم از جهان فرو بست سعادت خود را با دو جمله خرید مثل اینکه متوجه شد در مسئله ایمان شرم و حیاء ، یا رعایت خواسته پدر شرط نیست )) بدون تامل گفت (( اشهد ان لااله الاالله و انک رسول الله )) گویی از زندگی او گفتن همین دو جمله باقیمانده بود چه بلافاصله دیده از جهان فروبست. ( فقال رسول الله (ص) لابیه اخرج عنا ) پیغمبر اکرم (ص) به پدرش فرمود ما را با این جوان واگذار و از پی کار خود برو و اکنون به ما تعلق گرفت ، اصحاب را دستور داد او را غسل دهند و کفن کنند وقتی آماده گردید بیاورند تا آن جناب بر جنازه اش نماز بخواند ، از منزل یهودی بیرون شد خدای را ستایش میکرد که امروز یک نفر را به وسیله من از آتش جهنم نجات داد.  📚منبع: جلد 6 بحارالانوار صفحه 27 ، پند تاریخ جلد 4 صفحه 246 @fatemiioon_news
ıllıllı حدیث قدسی ıllıllı @fatemiioon_news
17.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ برای و فرهنگ و... باید بازی راگبی و فوتبال آمریکایی یاد بگیرید!! 📽 استاد @fatemiioon_news
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥🎥مردم از آقای روحانی شکایت دارند و باید برخورد قاطع صورت بگیرد!!! 📽صحبت های مهم دبیر کل تشکل انقلابی سعداء در مورد شکایت از رئیس جمهور و جمع آوری ۲۳۰ هزار امضای مردمی... 🔻شکایت بزرگ ملت ایران از رئیس جمهور 👉🏻 asle90.24on.ir و یا با ارسال نام و نام خانوادگی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۴۰۸ @fatemiioon_news
💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ خِلطَةُ أبناءِ الدُّنيا تَشينُ الدِّينَ ، و تُضعِفُ اليَقينَ. ⬅ معاشرت و قاطی شدن و گرم گرفتن با دنيا پرستان دين را عيبناك و يقين را سست مى‌كند. 📚 غرر الحكم: ح ۵۰۷۲ پ.ن: حالا دنیا پرستان چه کسانی هستند که نباید باهاشون قاطی شد؟! 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ أهلُ الدنيا مَن كَثُرَ أكلُهُ و ضِحكُهُ و نَومُهُ و غَضَبُهُ، قليلُ الرِّضا، لا يَعتَذِرُ إلى مَن أساءَ إلَيهِ، و لا يَقبَلُ مَعذِرَةَ مَنِ اعتَذَرَ إلَيهِ، كَسْلانُ عِندَ الطاعَةِ، شُجاعٌ عِندَ المَعصيَةِ، أمَلُهُ بعيدٌ، و أجلُهُ قريبٌ، لا يُحاسِبُ نفسَهُ، قليلُ المَنفَعَةِ، كثيرُ الكلامِ، قليلُ الخَوفِ، كثيرُ الفَرَحِ عِندَ الطَّعامِ و إنَّ أهلَ الدنيا لا يَشكُرُونَ عِندَ الرَّخاءِ، و لا يَصبِرُونَ عِندَ البلاءِ، كثيرُ الناسِ عِندَهُم قليلٌ، يَحمَدُونَ أنفسَهُم بما لا يَفعَلونَ، و يَدَّعونَ بما لَيس لَهُم، و يَتَكَلَّمونَ بما يَتَمَنَّونَ، و يَذكُرونَ مَساويَ الناسِ و يُخفُونَ حَسَناتِهِم. قالَ: يا ربِّ، هَل يكونُ سِوَى هذا العَيبِ في أهلِ الدنيا؟ قالَ: يا أحمدُ، إنَّ عَيبَ أهلِ الدنيا كثيرٌ، فيهِمُ الجَهلُ و الحُمقُ، لا يَتواضَعونَ لِمَن يَتَعَلَّمونَ مِنهُ، و هُم عِندَ أنفُسِهِم عُقَلاءُ و عِندَ العارِفينَ حُمَقاءُ. در حدیث معراج آمده است که خدای تعالی ویژگی‌ اهل دنیا را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله چنین بیان می‌دارند: دنيا خواهان كسانى هستند كه پرخور و پر خنده و پر خواب و پر خشمند و كمتر خشنود و راضی هستند. اگر به كسى بدى كنند، پوزش نمى‌طلبند و اگر كسى از آنان عذرخواهی کنند، معذرت او را نمى‌پذيرند؛ در هنگام عبادت و بندگی کسل هستند و در معصيت کردن بى‌باك و شجاعند؛ با آن كه مرگشان نزديك است، آرزوهاى دور و دراز دارند، از نفس خود حساب نمى‌كشند ، كم خير‌و فایده‌اند، پر حرف هستند، خوفشان از خدا اندک است، در موقع خوردن غذا بسيار شادمانند دنيا خواهان در هنگام برخوردارى، سپاسگزار نيستند و به گاه سختى، شكيبايى نمى‌ورزند، زيادِ مردم در نظر آنان كم است، خود را به آنچه نكرده‌اند تعريف و تمجيد مى‌كنند و مدّعى چيزى هستند كه ندارند، از آرزوهاى خود سخن مى‌گويند، از بدی‌هاى مردم ياد مى‌كنند و خوبی‌هاى آنان را کتمان می‌کنند. پيامبر عرض كرد: بار خدايا! آيا عيب ديگرى هم در دنيا پرستان هست؟ فرمود: اى احمد! دنيا پرستان عيب‌هاى زيادى دارند. آنان مردمانى نادان و احمقند، در برابر معلّم خود فروتنى نمى‌كنند و در نظر خودشان مردمانى خردمندند، اما نزد فرزانگان و عارفان احمقانی بيش نيستند. 📚 بحارالانوار: ج۶، ص۷۷ @fatemiioon_news
از ابتدای انقلاب اتهام دیوار کشیدن سوژه ورشکستگان سیاسی برای جلب رای مردم بوده امروز هم غربزده هابعداز۷سال دروغگویی وفرصت‌سوزی،اینک برای فریب مردم دوگانه های زیررادردستورکاردارند: انتخابات پادگانی/آزاد رفراندوم مذاکره/مقاومت اطلاع‌رسانی آزاد/فیلترینگ و.. آیامردم فریب خواهندخورد؟ ✍️ کاریکاتوریسم @fatemiioon_news
⭕️اونایی که بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کردن توجه داشته باشن: 📛بدتر الان توی سی‌سخت داره به زلزله‌زده‌ها رسیدگی میکنه 📛بد هم داره ریش‌شو سشوار میکشه جای ماسک روی ریشش نمونه 👤 شهــاب پارســا @fatemiioon_news