eitaa logo
🌷منتظران منجی🌷
2.2هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
8.9هزار ویدیو
148 فایل
🌷به کانال منتظران منجی خوش آمدید😊 ادمین: @MahdiYr313 لینک ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/17100964056404
مشاهده در ایتا
دانلود
💞برای‌امام‌زمانم‌چه‌کنم‌؟ ✍روزِحساب‌کتاب‌ڪہ‌برسھ.. بعضےازگُناهاټ‌روکہ‌بهت‌نِشوڹ‌‌میدڹ‌،🤌 مےبینی براشوڹ‌‌استغفار نڪردۍ، 😣 اصݪاً یادٺ‌نبوده !🚶‍♂ امّازیرِهر گُناهت یه استغفارنوشته شده..💢 اونجاسٺ‌که تازه‌میفهمی یکی به جات توبه‌ڪرده....😍 یکےڪہ‌‌حواسش‌بھټ‌بوده..؟💞 یه پدرلسوز..❤️‍🔥 یکےمثلِ‌مــــــهدے"عج" :)💔 شرمنده‌ایم‌که‌خیلی‌شرمنده‌ایم•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @ManjiMahdi313
❤️ امام چه ظاهر باشد چه غایب ،او متولی هدایت است شناخت خدا و عبادت او،فقط از طریق امام زمان ممکن است. امام حسین می فرمایند: ای مردم ، خدای متعال،بندگان را فقط برای این خلق کرد تا او را بشناسند، وچون شناختند عبادتش کنند. که با بندگی او، از عبادت غیر خدا بی‌نیاز خواهند بود. شخصی از میان یاران می‌پرسد یابن رسول الله ، پدر و مادرم به فدایت، معرفت خدا چیست؟ فرمودند:شناخت خدا همان شناخت امام زمان خودشان است که اطاعت از او واجب است. شیخ صدوق درعلل الشرایع معتقدست كه منظور این است که اهل هر زمان بدانند که خدا آنها را بدون امام رها نکرده است؛ زیرا هر کس خدا را بدون حجت او عبادت کند، گویا غیر خدا را عبادت کرده است. زیرا : امام ، معرفت خدا را مقدمه عبادت خدا قرار داده‌ است. همانطور که کافی از حضرت امام محمد باقر علیه السلام نقل میکند:همانا کسی خدا را می‌شناسد و او را عبادت می‌کند که معرفت به خدا و امام از این خاندان داشته باشد. کسی که معرفت به امام نداشته باشد، غیر خدا را شناخته و غیر او را عبادت کرده است. كلمات نوراني اهل البيت در لسان استوانه ی تشیع،علامه مجلسی نيز فراوان است. اگر ائمه نبودند خدا شناخته نمی ‌شد ائمه محل شناخت خدا هستند. (السَّلَامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ ) پس بر ما واجب است تا دامن مولا را رها نکنیم و از او بخواهیم راه معرفت و عبادت را بر ما بنماید. امام چه ظاهر باشد چه غایب، او متولی هدایت است. ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌@ManjiMahdi313
‍ 🔴منـــکران و مخـــالفان پس ازظهــور از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه قائم (عليه السلام) قيام مى كند با امر جديد و كتاب جديد و قضاى جديد و بر عرب سخت مى گيرد و با شمشير عمل مى كند و...[1]  حال بايد ديد مراد از «امر جديد» و «كتاب جديد» چيست. مسلماً، مراد، اين نيست كه حضرت مهدی (علیه السلام) كتاب و قرآن جديدى مى آورد، همان گونه كه پيامبر خاتم (صلى الله عليه و آله) كتاب تازه اى به بشريّت عرضه كرد؛ چون، اين معنا، با خاتميّت دين محمد (صلى الله عليه و آله) و اين كه قرآن آخرين و كامل‌ترين كتاب الهى است، سازگارى ندارد، بلكه مراد، اين است كه تبيين جديد و تفسير تازه از دين و قرآن ارائه مى دهد كه طبعاً با تفسيرهاى موجود كه با عقل هاى بشرى و غير معصوم ارائه شده، فرق خواهد داشت و پيرايه هايى كه بر دين و احكام بسته اند، زدوده خواهد شد. لذا ممكن است اين تفسير جديد، با خواسته ها و اميال بعضى، سازگارى نداشته باشد و باعث مخالفت آنان با حضرت حجت (عليه السلام) شود و عدّه اى با تمسّک به اين مطلب، به انكار آن حضرت بپردازند.  به عبارت ديگر، همان عواملى كه باعث مى شد تا مردم جاهلى، نبوّت پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) را انكار كنند، باعث انكار حضرت مهدى (عليه السلام) نيز خواهند شد. 📚پی نوشت‌ها: بحارالأنوار، ج ۵٢، ص ٣۵۴.  نعمانى، الغيبة، ص ١۵٢.  منبع: امام مهدى (عج)، رسول رضوى، انتشارات مركز مديريت حوزه علميه (١٣٨۴) @ManjiMahdi313
هر ڪَس ڪه راهِ ڪربُبَلا شد طریقہ اش بوےِ حُسیْن مےچڪد، از هر دقیقہ اش دردانہ‌ے خداسٺ حُسیْـن بن فاطمـہ احسنٺ و آفریـن بہ خُـدا و سلیقہ اش ❤️ ۲۵ روز تا @ManjiMahdi313
قرآن در مورد عصای موسی (ع) سخن گفته است؛ آن عصا یک بیابان سحر و جادو را بلعیده است.این نکته را قبول می کنی چون قرآن می گوید پس دور از ذهن نخواهد بود که این عصا بتواند هواپیما و موشک را هم ببلعد. هنر بشر آن روز سحر و جادو بوده هنر بشر امروز هر چه می خواهد باشد این عصا به اذن خدا می تواند مقابل آن بایستد. آیا می دانی وقتی امام این عصا را زمین میزند تبدیل به چه چیزی می شود؟ من نمی دانم از چه لفظی استفاده کنم آیا میتوانم بگویم تبدیل به اژدهایی بزرگ می شود میترسم بگویی که این نویسنده چه حرف های عجیب و غریبی میزند هیچ چیز بهتر از این نیست که سخن امام باقر(ع) را برایت بگویم تو دیگر سخن آن حضرت را قبول داری که فرمود؛( چون قایم آل ما عصای خود را بر زمین بزند آن عصا شکاف برمی دارد شکافی به اندازه زمین تا آسمان وآن عصا هر چه را درمقابلش باشد می بلعد) به راستی که خداوند چه حکمت های زیبایی دارد و با عصای موسی(ع) آخرین ولی خود را یاری می کند. منابع 1)- ان القایم اذا خرج یکون علیه قمیص یوسف….)- کمال الدین ص 143- تفصیر نور الثقلین ج 2 ص462 2)-امام صادق(ع) – ان ابراهیم لما اوقدت النار ایاه جبرییل یثوب من ثیاب الجنه فاالبسه ایاه فلم یضره معه حر و ولا برد ….)- بصایر الدرجات ص209- الکافی ج1 ص 233 3)- امام باقر (ع)- ( ….یفتح له شعبتان احدا هما فی الارض و فی الاخری ….) – تلقف مایاء فکون بلسانها…)- بصایر الدرجات ص 203 – الامامه و التبصره ص 116- بحار الانوار ج 52 ص 218- @ManjiMahdi313
🔴 عجایب دنیای ظهــــــــــــور... ⭕️ مژده و خبر ظهور اموات به یکدیگر... «وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ» «و در آن روز، مؤمنان، خوشحال خواهند شد.» (روم/۴) 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام در تفسیر این کلام خدای عزّوجلّ: «یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ المُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللهِ»، قَالَ فِی قُبُورِهِمْ بِقِیَامِ الْقَائِم»، فرمودند: «مؤمنان در قبرهایشان به قیام قائم عجل‌الله فرجه شاد می‌شوند» 🌕 امیرالمومنین علیه‌السلام نیز فرمودند: «وَ لاَ يَبْقَى مَيِّتٌ إِلاَّ دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ اَلْفَرْحَةُ فِي قَلْبِهِ وَ هُوَ فِي قَبْرِهِ وَ هُمْ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ اَلْقَائِمِ صلوات اللّٰه عليه» «و هيچ مرده‌اى باقى نمى‌ماند مگر اينكه آن شادى در قبرش بر او وارد مى‌شود و مردگان در قبرهايشان به ديدار يك ديگر رفته و همديگر را به قيام قائم عجل‌اللّٰه فرجه بشارت مى‌دهند.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام،ج۱۱،ص۴۴۰ 📗تفسیرالبرهان، ج ۴، ص ۳۳۵ 📗دلایل الإمامهًْ، ص۲۴۸ 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۳ 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۲۸ 📗الخرائج و الجرائح، ج ۳، ص ۱۱۴۹ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۳۵۱ 📗منتخب الأنوار المضیّة، ج ۱، ص۲۷ 📗کامل الزيارات، ج ۱، ص ۱۱۹ 📗مصباح الزائر، ج ۱، ص ۵۳۴ @ManjiMahdi313
🔴 معيار ولايت داشتن و ادعای شیعیان حرّاف... به خدمت حضرت باقر علیه‌السلام عرض شد: اصحاب و ياران ما در كوفه بسيارند، اگر آنان را امر كنيد از شما اطاعت می‌نمايند و به پيروی شما بر می‌خيرند. امام فرمودند: «آيا چنین هست كسی از آنها از جيب برادر خود به قدر نيازش بر می‌دارد؟ گفتم: نه! حضرت فرمودند: «آنان كه نسبت به مال خود اینگونه بخيل و بی گذشت هستند، به خون خود(فداکاری و جانبازی)، بخيل‌تر خواهند بود؛ آن گاه امام فرمودند: اكنون مردم در آشتی می‌باشند، با آنها نكاح می‌كنيم، از هم ارث می‌بريم، و بر آنان حدّ جاری می‌سازيم، و امانات آنان را به آنها می‌دهيم، تا زمانی كه قائم عجل‌الله فرجه، قيام نمايد؛ در آن وقت رفاقت صادقانه ميان مردم ايجاد می‌شود، و مرد به سوی جيب برادر خود می‌رود و به اندازه‌ای كه لازم دارد بر می‌دارد، و صاحب پول او را از اين كار باز نمی‌دارد. وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ اَلْعِجْلِيِّ قَالَ: قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوكَ وَ اِتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِيءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لاَ قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ اَلنَّاسَ فِي هُدْنَةٍ نُنَاكِحُهُمْ وَ نُوَارِثُهُمْ وَ نُقِيمُ عَلَيْهِمُ اَلْحُدُودَ وَ نُؤَدِّي أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذْ قَامَ اَلْقَائِمُ جَاءَتِ اَلْمُزَامَلَةُ وَ يَأْتِي اَلرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لاَ يَمْنَعُهُ بحار، ج ۵۲، ص ۳۷۲ @ManjiMahdi313
🔴 قدرشناس يوسفِ زهرا باشیم يوسف ۸۸«هنگامی كه آن‌ها بر او [يوسف‏] وارد شدند،گفتند:«ای عزيز!ما و خاندان ما را ناراحتی فرا گرفته، و متاع كمی (برای خريد موادّ غذايی) با خود آورده‏‌ايم؛ پيمانه را برای ما كامل كن و بر ما تصدّق و بخشش نما كه خداوند بخشندگان را پاداش می‌دهد!» امام صادق(ع) می‌فرمايد: در حضرت قائم، شباهتی از حضرت يوسف وجود دارد.چگونه است که اين امت انکار می‌نمايند که خداوند با حجتش آن‌گونه عمل نمايد که با يوسف انجام داد که در بازارهايشان حرکت نمايد و بر فرش‌هايشان گام نهد در حالی که او را نمی‌شناسند تا اينکه خداوند اجازه دهد خود را معرفی کند، همان گونه که به يوسف اجازه داد که خود را معرفی نمايد تا اينکه به آنان گفت:«هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُمْ ...»[کمال‌الدين ج۱ ص۱۴۴] آيا گرفتاری بشر جز به خاطر قدرناشناسی و بدرفتاری با حجت خداست؟! (مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ) قرآن می‌فرمايد:«و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ايمان می‌آوردند و تقوا پيشه می‌كردند، بركت‌های آسمان و زمين را بر آن‌ها می‌گشوديم»[اعراف ۹۶] قدرناشناسي درباره حجت خدا نتیجه چيزی جز جهل نيست.یوسف ۸۹ @ManjiMahdi313
🔴 قصه‌های زندگانی امام زمان(عج) حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رو به من کرد و فرمود: _ ای زراره! مهدی کسی است که گروهی درباره‌ی به دنیا آمدنش تردید روا می‌دارند، برخی خواهند گفت که پدرش از دنیا رفته و جانشینی برای خود به جا نگذاشته است و گروهی بر این باور خواهند بود که او به هنگام درگذشت پدرش در شکم مادر خود بوده است و افرادی نیز خواهند گفت مهدی دو سال پیش از رحلت پدر خویش به دنیا آمده است. باید دانست که منظور خداوند حکیم از فرمان دادن به غایب شدن حضرت مهدی پس از ولادتش، این است که بدین گونه، شیعیان را بیازماید و پیروان راستین، ثابت قدم، خالص، برجسته و ممتاز او باز شناخته شوند. آنگاه من از امام ششم پرسیدم: _ اگر من تا آن روزگار بودم، بهتر است چه کاری انجام دهم؟ امام صادق علیه السلام پاسخ داد: _ این دعا را بخوان «اللهم عرفنی نفسک فانک إن لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک...» (بار خدایا! خودت را به من بشناسان که اگر خویشتن‌ را به من نشناسانی، نمی‌توانم پیام‌آورت را بازشناسم. پروردگارا! پیامبرت را به من بشناسان که اگر او را به من نشناسانی، توانایی شناخت حجت تو را نخواهم داشت. کردگارا! حجت خود را به من بشناسان. زیرا اگر حجت خویش را به من نشناسانی، دین خود را از دست خواهم داد و‌گمراه خواهم شد.» 📕برگی از کتاب امام زمان (عج)، صفحه76و 77 و 78 @ManjiMahdi313
گناه چیست ؟ گناه بیماری است که فرد گناهکار گرفتار آن میشود یک حرکت برخلاف هویت انسانی و حقیقت انسانی است که باعث بیماری انسان از جهت روحی ، روانی ، اخلاقی و رفتاری میشود اگر در عمق وجود شخص گناهکار فرو برویم و لایه ها را کنار بزنیم و به عمق وجودش برسیم و سوال کنیم که آیا واقعا خودش این گزینه را دوست دارد یا نه ؟ میگوید : نه . اما یکسری عوامل بیرونی روی آن فشار می آورد و باعث میشود که این عمل را با فشار انجام دهد نه با میل. شاید این جای سوال باشد که فرد گناهکار معمولا گناه را با میل انجام می دهد ، چطور ما می گوییم با فشار؟ تعبیر روانکاوانه و روانشناسانه ی قرآن این است که انسان ، کارهای خوب را کسب میکند اما کارهای خلاف را اکتساب میکند اکتساب کسبی است که در ماده ی افتعال رفته و با نوعی حیله و سختی است . وقتی از کارهای خوب صحبت می‌کند تعبیر کسب را می آورد و با کلمه (لها) بحث میکند ولی در خصوص کارهای خلاف اکتساب را که با نوعی فشار باید این انجام بگیرد مطرح می‌کند با کلمه (علیها) یعنی در واقع ناخواسته است خواسته ی ناخواسته ای است . گناهکار در عین اینکه می خواهد برود و لذت هم می برد اما در واقع ناخواسته است . وقتی به لایه های درونی می روی ، می بینی ناخواسته است . انسان آب گوارا را با میل می خورد ، حالا اگر آب آلوده باشد و انسان هم تشنه آیا با میل می خورد یا باید با فشار و تحمیل باشد ؟ گناه یک خوراک نامطلوبی برای جان انسان است . انسان گناهکار گرفتار یکسری عواملی شده است که در اثر فشارهای جانبی این عمل را به خودش تحمیل میکند. اگر از فطرت بپرسیم که آیا گناه می خواهی ؟ میگوید : نه زیرا از بیرون و نفس به او تحمیل میشود . پس گناه یک نوع بیماری است و حرکتی برخلاف فطرت و برخلاف خواسته های عمق وجود انسان است گناه فقط این نیست که از گوش ، زبان ، چشم و از این اعضای ظاهری ما سر بزند . گناهان اخلاقی ، آلودگی اخلاقی ، انحرافات اخلاقی ، تمام این ها گناهان اخلاقی است . در فضای اعتقادی که وارد بشویم انحرافات اعتقادی گناهان اعتقادی است مثل کفر ، شرک ، نفاق و بداخلاقی ها گناه فقط در اینکه به نامحرم نگاه نکن ، غیبت نکن ، دروغ نگو ، فحش نده و مال حرام نخور ، نیست . فضای فقه ظاهری ، گناهان خاص خودش را دارد ، فضای فقه اوسط که فضای اخلاقی ما باشد گناه ویژه ی خودش را دارد و در فضای فقه اکبر که در حوزه ی معارف ما باشد ، گناهان خاص خودش را دارد حالا چرا انسان این بیماری را تشخیص نمی دهد و قبول نمی کند که بیمار است ؟ چرا حاضر نیست که بپذیرد که این نوعی گرفتاری است و باید خودش را آزاد کند ؟ یا بعبارتی چرا گناه میکند ؟ یکی از عناصر عمده ی این بحث ناآگاهی به حقیقت و باطن گناه است رفتارهایی که از ما سر می زند یک صورت مُلکی دارد و یک صورت ملکوتی ، غیبی و باطنی دارد . بعبارتی آنچه که از انسان سر می زند در دو حوزه انعکاس پیدا می کند یکی درحوزه ی ظاهری ، یکی در حوزه باطنی وقتی یک دروغ گفتم، یک غیبت کردم ،... خب این عمل هم صورت فیزیکی دارد هم متافیزیکی. هر مُلکی ملکوتی دارد . هر ظاهری باطنی دارد . این طور نیست که ما یک رفتاری انجام دادیم و این در نظام هستی گم بشود ، گم شدن معنا ندارد آن چیزی که در درون ما ثبت میشود ، باطن آن عمل است.... جوانان ما خیلی خوب هستند . وقتی با جوانی که در صورت ظاهر گرفتار صفات بد اخلاقی است صحبت کردیم و جوان را به سمت (خود آشنایی) بردیم و خودش را با خودش آشنا کردیم ، او راه را پیدا می کند . این غربت هاست که ما را به فلاکت میاندازد و به ابتذال میکشاند . کدام جوان است که به دنبال ابتذال باشد ؟ جوان ما دنبال عشق است ، عشق که بد نیست . جوان ما دنبال لذت است ، لذت که بد نیست . جوان ما دنبال نشاط است ، نشاط که بد نیست . آنها دنبال یک محیط شاد ، باز ، زیبا و آرام بخش هستند . این ها بد است ؟ پس چرا سر از ابتذال در می آورد؟ چرا سر از اعتیاد و خودکشی در می آورد ؟ او قشنگی ها و زیبایی ها را می خواهد ولی چون جوان راه کار درست را نمی داند ، سر از چاه در می آورد . با اینکه انگیزه مثبت است ،میخواهد برود سراغ آرامش ، سر از اعتیاد در می آورد ، می خواهد برود سراغ لذت ، سر از ابتذال در می آورد . چون خودش را نمی شناسد ، آن چیزی که آرام بخش است را نمی فهمد و در نتیجه گزینه های اشتباه را انتخاب میکند . مثل انسان تشنه که شربت سمی می خورد . او که نمی خواهد خودکشی کند ، می خواهد سیراب بشود اما نمی داند که این او را سیراب نمی کند . اگر بفهمد که این سیراب کننده نیست هیچ وقت دنبال آن نمی رود....... @ManjiMahdi313
✳️ راه رسیدن به امامِ در غیبت 🔻 اُنس با قرآن، اُنس با صورت قرآن نیست؛ اُنس با حضرت قرآن است. قرآن، صورت مکتوب امام است. اگر به امام متوسل می‌شویم، به قرآن هم می‌توانیم متوسل شویم. راه رسیدن به امامِ در غیبت، دست بردن به دامانِ امامِ در حضرت است. اگر بتوانیم با قرآن اُنس پیدا کنیم، می‌توانیم با امام زمان که باطن قرآن است اُنس پیدا کنیم. 👤 دکتر_عباس_اسکندری ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘ @ManjiMahdi313
هر وقت گناهانت زیاد بشه و یه عمل خیر انجام نداده باشی که اون گناهان رو خنثی کنه،خدا تو رو به یه غم و اندوهی دچار میکنه تا بشه کفاره گناهانت و پاک بشی! | امام صادق ‌ ‌@ManjiMahdi313
حیف نیست با این گوشی که عکس کربلا و شهدا رو میبینی و مداحی گوش میدی گناه کنی؟ گوشیتو پاک نگه‌ دار رفیق 🤍🌿 @ManjiMahdi313
چـــــــادرِمن‌نہ‌براۍنشان‌دادن‌فقردرسریال‌هاۍ کشورم‌است،نہ‌لباس‌ِمتھمان‌ِدادگاه‌وزندان‌هـا چادرمن‌تـاج‌بندگۍمن‌است‌وسندزهرایۍ بودنم‌راامضامۍکند😌' ( :♥️' @ManjiMahdi313
🖇 🌿 - مھدۍ‌جان هرچہ‌کردم‌بنویسـم‌زتومدح‌وسخنـے یابگـویم‌‌زمقام‌توکه‌یابن‌الحسنـے این‌قلم‌یارنبودوفقط‌این‌جملہ‌نوشت: پسرحیدرکرارتوارباب‌منـے. @ManjiMahdi313
یا صاحب الزمان ادرکنی💚 @ManjiMahdi313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌خیلی لذت بردم . 👆 دلم نیومد تنها ببینم ❤️شما هم حتما ببینید @ManjiMahdi313
جوان ها،یہ‌جوری‌درس‌بخونید ؛ کہ‌وقتی‌آقا‌ اومد‌ برین‌کنارشون وایستین ، بگین‌آقا‌کدوم‌کارت‌رو‌زمینہ ؟ ما‌همه‌چی‌بلدیم ! ما‌بلدیم‌انجامش‌بدیم...:)🌿 -حاج‌مهدی‌رسولی @ManjiMahdi313
دقت‌کردین؟ خیلی‌از‌مذهبی‌‌هانوشتند،کپی‌از‌بیو‌حرام بابا‌دست‌بردارین‌از‌این‌کاراتون مگر‌شما‌مرجع‌تقلید‌هستین‌که‌حکم‌میدین‌ واقعا‌مذهبی‌هامون‌هم‌دارن‌به‌فنا‌میرن اینو‌میدونین‌که‌دوازده‌میلیون‌سایت‌مستهجن‌داریم‌که‌کپی‌ازشون‌کاملا‌آزاده؟؟؟ بعد‌اونوقت‌یک‌جوون‌دهه‌هشتادی‌که‌مثلا‌اومده‌برای‌امام‌زمانش‌کاری‌کنه اسمشم‌گذاشته‌سرباز‌گمنام‌امام‌زمان بعد‌نوشته‌کپی‌حرام‌،‌به‌هیچ‌وجه‌راضی‌نیستم حالا‌خوبه‌خودشم‌از‌کانال‌های‌دیگه‌کپی‌کرده به‌خودمون‌بیایم! ☜ 🌿♥︎ @ManjiMahdi313
گزارشی از جنگ خیبر قسمت اول 👇فرماندهی ابوبکر👇 🔸ابوبکر فرماندهی را به دست گرفت و به جنگ رفت و برگشت بدون هیچ فتحی 👇فرماندهی عمر بن الخطاب 👇 🔸عمر بن الخطاب بعد از ابوبکر فرماندهی لشکر را بر عهده گرفت جنگید سپس برگشت بدون هیچ فتحی 👇نتیجه این دو شکست👇 🔸مسلمین نا امید و بی روحیه شدند دلیل نبودن امیرالمومنین علیه السلام👇 🔸امیرالمومنین علیه السلام در جنگ خیبر به درد چشم مبتلاء بودند به نحوی که از شدت درد زیاد چشم مبارکشون رو با دستمال بسته بودند 👇درمان چشم درد👇 🔸پیامبر صلی الله علیه و اله؛ آب دهن مبارک خود را به چشم مبارک امیرالمومنین علیه السلام زدند و شفاء پیدا کردند 📚منابع: 1) البدايه والنهايه ج7ص 337 2) البدايه والنهايه ج 7ص336 3)البدايه والنهايه ج7ص337 4)تاريخ الاسلام ج3 ص 62 شهدای‌گمنام(سِدْرَةُالْمُنْتَهیٰ) ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🔻 @ManjiMahdi313
✍️  محبوب خدا شدن 🔺انسانی که نمی‌کند محبوب خداوند می‌شود و چه چیز بهتر از محبوب خداوند بودن. 🔆 از امیرالمؤمنین امام على علیه السّلام نقل شده است: 💠 اگر از دورى کنید خدا شما را دوست خواهد داشت.(۱) 👈 « بَلَی مَن أَوفی بِعَدِهِ وَ اتَّقی فَإنَّ اللهَ یحِبُّ المُتِّقِینَ» (۲) آری هر که به پیمان خود وفا کند و پرهیزگاری نماید، بی‌تردید خداوند پرهیزگاران را دوست دارد. 👈 «... إِنَّ اللهَ یحِبُّ التَّوَّابِینَ وَ یحِبُّ المُتَطَّهِّرِینَ (۳) کاران و پاکیزگان را دوست دارد. 📖 ۱- امام علی علیه السّلام،غررالحکم و دررالکلم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ص ۲۷۹ ۲- آل عمران ،۷۶ ۳- بقره ،۲۲۲ @ManjiMahdi313