اعضای محترم علمی
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،
به منظور برقراری فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد در سال ۱۴۰۲ مقتضی است همکاران محترم آثار پژوهش و فناوری که صرفا در سال ۱۴۰۱ منتشر شده یا به نتیجه رسیده را حداکثر تا پایان فروردین ماه سال جاری در سامانه گلستان بطور کامل بارگذاری نمایند
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور
https://eitaa.com/Maref_eslami
افزایش سقف تسهیلات مسکن اعضای هیات علمی
https://eitaa.com/Maref_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیانت بر سیاست چیره شد، آری جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه!
کلاه پهلوی هم کم کم افتاد از سر مردم
نرفت اما سر آن ها کلاه زورگویان، نه!
گذشت آن روزها، امروز اما بر همان عهدیم
نخواهد شد ولی اینبار جمع ما پریشان، نه!
به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم "آری"
به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: "نه"
https://eitaa.com/Maref_eslami
✅ موتورهای جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید
🔸۱- گوگل اسکولار (Google Scholar): گوکل اسکولار در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و در آن مقالات بسیار زیادی از منابع و مجلات آنلاین نمایش داده میشود. این پایگاه یک پایگاه بسیار محبوب و دردسترس محققان میباشد.
🔸۲- سایت سیر (CiteSeerx): سایت سیر یک کتابخانه دیجیتال و ژرونال دانشگاهی آنلاین میباشد که مقالاتی در زمینه علوم کامپیوتر به محققان ارایه میکند. این پایگاه که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است اولین پایگاه آنلاینی بود که در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفت.
🔸۳- گت سایتد (GetCITED): این پایگاه شامل ۳ میلیون مقاله با بیش از سه میلیون مولف را شامل میشود. این پایگاه نیز یکی از پایگاههای قدرتمند علمی است که دو ویژگی خاص آن را در مقایسه با سایر پایگاههای علمی برجستهتر نموده است: ۱- یک پایگاه جامع است. ۲- یک تالار گفتگو (discussion forum) در اختیار پژوهشگران قرار میدهد تا آنها به صورت آنلاین و آفلاین به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند.
🔸۴- پژوهشهای دانشگاهی مایکروسافت (Microsoft Academic Research):
این پایگاه اطلاعاتی که به وسیله شرکت مایکروسافت Microsoft Research تاسیس شده است بیش از ۴۸ میلیون مقاله و آثار علمی دیگر را از بیش از ۲۰ میلیون مولف در خود گنجانیده است. در این پایگاه شما میتوانید از رشتههای دانشگاهی مختلفی به جستجوی مقاله بپردازید.
🔸۵- بیو آنلاین اینترنشنال (Bioline International):
این پایگاه یکی دیگر از پایگاههای علمی است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است. جالب است بدانید این پایگاه مقالاتی از کشورهای جهان سوم (۱۵ کشور) را در خود نمایه میسازد. اغلب مقالات موجود در این پایگاه در رشتههای کشاورزی، زراعت، بهداشت، غذا و دارو و سلامتی است. در این پایگاه مقالات مربوط به به ۷۰ مجله موجود میباشد.
🔸۶- دایرکتوری مجلات اوپن اکسس (Directory of Open Access Journals):
این پایگاه یکی دیگر از پایگاههای غنی و قوی علمی است که مقالات حدود ۸۰۰۰ ژورنال را در موضوعات و حیطههای مختلف در خود ارایه میدهد.
🔸۷- پلوس وان (PLOS ONE): این پایگاه یک پایگاه بسیار قدرتمند است که مقالات مجلاتی که بعد از داوری سفت و سخت مورد پذیرش قرار گرفتهاند را نمایه میکند. شما میتوانید مقالات بسیاری زا از انتشارات دانشگاهی در این پایگاه بیابید.
🔸۸- بیو وان (BioOne): یک پایگاه علمی استثنایی برای یافتن مقالاتی در حیطهای علوم طبیعی، بیولوژی و علوم اکولوژی است. این پایگاه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است که در آغاز یکNGO بوده که بعد ز مدتها تبدیل به یک پایگاه اطلاعاتی شده است. این پایگاه مقالات بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه در جهان را در خود نمایه میسازد.
🔸۹- مقالات پیشرفته علوم و تکنولوژی (Science and Technology of Advanced Materials):
این پایگاه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است کو مقالات مختلف در زمینه علوم و تکنولوژی را نمایه میسازد. اغلب مقالات این پایگاه به صورت رایگان در اختیار محققان قرار داده میشود.
🔸۱۰- مجله جدید فیزیک (New Journal of Physics):
این پایگاه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. این پایگاه توسط موسسه Institute Of Physics and Deutsche Physikalische Gesellschaft تدوین و طراحی شده که تازههای علم فیزیک در آن از طریق نمایه سازی مقالات مجلههای فیزیک ارایه میشود.
🔸۱۱- ساینس دایرکت (ScienceDirect): پایگاهی است که در آن متن کامل مقالات علمی ژورنالها و همچنین بخشهایی از کتابهای علمی از بیش از ۲۵۰۰ مجله و ۲۰۰۰۰ کتاب ارایه میشود.
🔸۱۲- موتور جستجوی سیناپس (scinapse):
علاوه بر این موتورهای جستجو، یک موتور جستجوی دیگر نیز در سال ۲۰۱۸ در کشور کرهجنوبی به نام سیناپس تاسیس شده است که حاوی ۱۷۰ میلیون مقاله میباشد.
https://eitaa.com/Maref_eslami
🔹برخی از اموری که در تدریس بسیار مهم است:
۱. نظم و انضباط
۲. تسلط کامل بر موضوعات درس
۳. به روز بودن روش تدریس و نحوه بیان مسائل
۴. نرفتن به حاشیه های غیر ضروری
۵. توانمندی در مدیریت کلاس
۶. اخلاق مناسب
۷. آرامش در تدریس
۸. ظاهر و لباس مناسب و پسندیده
۹. معرفی منبع/منابع صحیح، معتبر و کاربردی و به روز به عنوان منبع اصلی درس
۱۰. معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر (بدون اجبار ، همراه تشویق )
۱۱. مشخص کردن پل ارتباطی با اعلام زمان حضور در اتاق کاری، ایمیل و مانند آن
(در طرح درس بیاید)
۱۲. پاسخگویی مناسب به سوالات و مشکلات درسی
۱۳. طراحی سوالات مناسب و استاندارد در آزمون
۱۴. درج نمره در وقت مناسب و قانونی در سامانه آموزش
۱۵. رسیدگی به اعتراضات و درخواست های تجدید نظر
۱۶. قفل و تایید نمرات در وقت قانونی.
https://eitaa.com/Maref_eslami
🔹 ماجرای خواجه نصیر الدین طوسی و ارادت به امام کاظم علیه السلام
بنده حدود سى سال پيش صحبتى با یك رياضيدان داشتم تا اين كه كلام كشيد به اين شكل هندسى (قطاع )
من از او، به خاطر غرض الهى كه در نظر داشتم ، سوال كردم : عزيز من ! از اين شكل چند حكم هندسى مى توان استفاده كرد؟
گفت : شايد هفت تا ده تا حكم .
گفتم : مثلا بيست تا چطور.
گفت : شايد ممكن است .
گفتم : دويست تا چطور؟
به من نگاه مى كرد كه آيا دويست حكم هندسى مى توان از آن استنباط كرد و توقف كرد.
گفتم : دو هزار چطور؟ همين طور به من نگاه مى كرد.
گفتم : دويست هزار تا چطور؟
خيال مى كرد كه من سر مطايبه و شوخى دارم و به مجاز حرف مى زنم.
بعد به او گفتم: آقا اين خواجه نصيرالدين طوسى، كتابى دارد به نام كشف القناع عن اسرار شكل القطاع و جناب خواجه از اين يك شكل، چهار صد و نود و هفت هزار و ششصد و شصت و چهار حكم هندسى استنباط كرده ، يعنى قريب نيم ميليون.
بعد به او گفتم: اين خواجه نصير طوسى كه راجع به يك شكل هندسى، يك كتاب نوشته و قريب پانصد هزار حكم از آن استنباط كرده، شما آن كتاب و خود خواجه را مى شناسى؟
گفت : نخير.
◀️ بعد راجع به شخصيت خواجه، مقدارى صحبت كرديم و به او گفتم: اين خواجه وقتى كه در بغداد حالش دگرگون شد و ديد دارد از اين نشئه به جوار الهى ارتحال مى كند، وصيت كرد: مرا از كنار امام هفتم، باب الحوائج الى الله، از اين معقل و پناهگاه بيرون نبريد و در عتبه به خاك بسپاريد و روى قبرم در پيشگاه امام هفتم ؛ مثلا نوشته نشود آيت الله و علامه، اين (حضرت کاظم) امام است، حجت الله، قرآن ناطق و امام ملك و ملكوت است؛ روى قبر من بنويسيد: «و كلبهم باسط ذراعيه بالوصيد» (سگ آنها بر آستانه غار دو دست خود را گشاده بود.)
https://eitaa.com/Maref_eslami
خواجه طوسی که صاحب اين همه كتاب در حكم، فلسفه، عرفان، رياضيات، فقه و اصول، علوم غريبه، معمارى و هندسى و بنا كننده رصد خانه مراغه و صاحب زيج ايلخانى، و استاد بشر و استاد كل فى الكل است، در پيشگاه امام هفتم اين طور وصيت مى كند كه روى قبرش بنويسند.
او مى داند:
گفتن بر خورشيد كه من چشمه نورم
دانند بزرگان كه سزاوار سها نيست
سها ستاره اى است خيلى كوچك، طرف قطب شمال، در كتابها نوشته اند كه نور چشم را به وسيله آن امتحان مى كنند. هر كس ستاره سها را ببيند، چشمش خيلى قوى است.
حالا ستاره سها در پيش آفتاب عالمتاب بگويد: من هم نور دارم!
◀️ وقتى از يك شكل هندسى مى شود قريب نيم ميليون حكم استنباط كرد، چه مى پندارید درباره كلمات قرآن ؟
🔹آیت الله علامه حسن زاده آملی (رضوان الله علیه)
https://eitaa.com/Maref_eslami
#کلاس_حضوری
نامه معاون آموزشی وزارت علوم به روسای دانشگاهها
👈 باتوجه به سؤالات متعدد دانشجویان درخصوص چگونگی برگزاری کلاس های درسی
تاکید و ابلاغ معاون آموزشی وزارت علوم بر حضوری بودن کلاس ها از ۱۴ فروردین در نامه ای به رؤسای دانشگاهها
برگزاری کلاس به صورت مجازی، تخلف است
https://eitaa.com/Maref_eslami
ساختار مقاله پژوهشی
بدنه مقاله باید به ترتیب شامل بخشهای ذیل باشد:
1. عنوان مقاله (که لازم است اولاً مسألهمحور باشد و ثانیاً گویای محتوای مقاله باشد)
2. نام و نامخانوادگی نویسنده یا نویسندگان
3. چکیده: (چکیده باید در عین اختصار، بیانگر مسئله اصلی پژوهش، روش پژوهش، و یافتهها و نتایج پژوهش باشد) چکیده را بعد از اتمام مقاله می نویسند. ضمنا چکیده را باید بارها ویرایش کرد.
4. مقدمه: [شامل تعریف مسئله، پیشینه اجمالی پژوهش، ضرورت و اهمیت طرح، جنبه نوآوری بحث، سؤالات اصلی و فرعی و مفاهیم کلیدی مقاله باشد. در یک مقاله علمیپژوهشی نویسنده در بخش مقدماتی مقاله لازم است دست کم پاسخ چهار سؤال را به صورت ضمنی بیان کند:
چه میخواهم بنویسم؟ (تبیین مسأله).
چرا میخواهم بنویسم؟ (اهمیت و ضرورت پرداختن به آن مسأله).
چگونه میخواهم بنویسم؟ (روش پژوهش)
و بر اساس چه بنیانی میخواهم بنویسم؟ (پیشفرضها یا اصول موضوعه تحقیق)]
5. بدنه اصلی مقاله (این بخش با توجه به مسألهای که در هر مقالهای مورد بحث قرار میگیرد میتواند متفاوت باشد. اما به طور کلی میتوان گفت، مناسب است نویسندگان مقالات علمی پژوهشی در نظر داشته باشند که در این بخش لازم است:
اولاً، مدعای خود را به صورتی شفاف بیان کنند.
ثانیاً، دلایل اثبات مدعی و شواهد و قرائن آن را به وضوح و در شکلی منطقی و منسجم بیان کنند.
ثالثاً، نقدهای وارد شده به دلایل یا مدعا را پاسخ دهند.
6. نتیجه: یکی از بخشهای مهم هر مقالهای بخش نتیجهگیری آن است. نویسنده در این بخش لازم است ضمن بیان واضح یافتههای تحقیق، مشخص کند که چه نتیجه یا نتایج علمی، عملی، سیاستی، فردی، اجتماعی و امثال آن از مقاله تدوین شده انتظار میرود.
7. منابع
دانشجویان عزیز توجه داشته باشید که باید مقالات پژوهشی زیادی بخوانید تا بتوانید خودتان نیز بنویسید.
https://eitaa.com/Maref_eslami
🎓 فیزیکدان جوان دانشگاه شریف برای عضویت آکادمی جهانی علوم انتخاب شد
در نشست اخیر «آکادمی جهانی علوم برای توسعه علم در کشورهای در حال توسعه (TWAS)، نعیمه ناصری، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به جمع اعضای جوان این آکادمی پیوست.
بیشتر بخوانید
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
https://eitaa.com/Maref_eslami
📚 خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان در سال جدید
🎓 شرح خبر : mehrnews.com/xZN2W
📢 سایر اخبار استادان هیات علمی
👇👇👇 👇👇👇
📚 افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰ میلیارد ریال
شرح خبر : mehrnews.com/xZRtP
📚 کیفی سازی کرسیهای آزاداندیشی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲
شرح خبر : mehrnews.com/xZRjR
📚 پایان همکاری دانشگاه آزاد با حق التدریسها تا خردادماه
شرح خبر : mehrnews.com/xZRhk
📚 عدم هزینه کرد بودجه دستگاه ها در پژوهش
شرح خبر : mehrnews.com/xZM3G
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
https://eitaa.com/Maref_eslami
32.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضوابط پوشش در دانشگاههای بزرگ دنیا
Dress code چیست؟
https://eitaa.com/Maref_eslami
با سلام و احترام
خوش آمدید
این کانال جهت اطلاع رسانی اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه پیام نور ایجاد شده است.
👈 مدیران محترم کانال: لطفا اعضای علمی گروه معارف اسلامی را اضافه بفرمایید.
با تشکر
محمودپناهی
@Maref_eslami