eitaa logo
MasafTourism
2.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
662 ویدیو
0 فایل
واحد گردشگری و محیط‌زیست موسسه مصاف ایرانیان ارتباط با ما http://my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
گرگان به شهر بام‌های سفالی و قرمز رنگ، و شهر تکیه‌ها و پاتوق‌ها شهره است. ✅کانال واحد گردشگری و محیط‌زیست مؤسسه مصاف @masaftourism
‍ ⭕معرفی ظرفیت گردشگری ایران با تبریک سال نو چینی‌ها 🔶مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: پس از لغو یکطرفه روادید با چین، هرچند انتظار وقوع سونامی نداریم اما به ۵٠٠ میلیون چینی چشم دوخته‌ایم و می‌دانیم که نظر آن‌ها را جلب ایران می‌کنیم. 🔷پیشنهاد لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی دوم تیرماه در جلسه هیات وزیران مصوب و سه روز بعد از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به تمام مراجع و دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد. در این ابلاغیه تاکید شده، «وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به برقراری مقررات لغو روادید برای ورود اتباع کشور چین به جمهوری اسلامی ایران اقدام کند. » 🔶محمد ابراهیم لاریجانی به دنبال ابلاغ این تصویب‌نامه، تدوین برنامه «میزبان خوب» را ضروری دانست و در ‌گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: از اوائل سال ۹۷ دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان، موضوع ورود و نفوذ به بازار چین را در دستور کار قرار داد. در آن مقطع بیشتر ذی‌نفعان و فعالان گردشگری  در تمام جلسات بر اهمیت بازار چین تاکید می‌کردند ولی هیچ برنامه‌ای از هیچ مرجعی ارائه نمی‌شد. 🔷وی افزود: دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصمیم گرفت دو اقدام برای چین انجام دهد؛ نخست، تحقیق بازار چین، سعی تهیه اکشن پلن (برنامه اقدام) برای نفوذ و حضور در بازار چین. به عبارتی از بیان اهمیت چین و اینکه صرفا بگوییم بازار خوبی است و مهم است عبور کردیم و به طور واقعی تحقیق بازار انجام دادیم و بر اساس سلائق و علائق اتباع چینی یک برنامه عملیاتی مشتمل بر بازاریابی، تبلیغات، آموزش و ایجاد زیرساخت و تسهیل شرایط سفر  و احصاء نقش سایر ذینفعان و غیره نوشته شد. 🔶او ادامه داد: یکی از  خروجی‌های اکشن پلن ورود به بازار چین، تهیه نامه‌ای به آقای ظریف _ وزیر امور خارجه _ بود که در آن پیشنهاد «لغو روادید گروهی»  یا «لغو روادید یکطرفه برای اتباع چینی» و «اعطای ویزای ارزان یا رایگان به اتباع چینی» که در فرودگاه امام (ره) برای ترانزیت به سایر نقاط جهان وارد می‌شوند و «ثبت نشدن مهر ورود خروج در  پاسپورت»، و مسائل دیگری مطرح شده بود. خوشبختانه با پیگیری‌های رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و البته پس از چندین جلسه کارشناسی لغو روادید با اتباع چینی در دولت موافقت شد. 🔷مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، برنامه‌ریزی برای اجرای تور آشناسازی، تهیه اقلام تبلیغاتی به زبان چینی، برپایی هفته فرهنگی ایران در چین، برنامه رسانه‌ای، حضور در فضای مجازی در کشور چین و حدود ۵۰ بند برنامه دیگر را از جمله اقدامات ایران برای جذب بیشتر چینی‌ها ذکر  کرد و افزود: بیشتر این برنامه‌ها باید در سال ۹۸ اجرا شود. 🔶لاریجانی گفت: با موافقت لغو روادید در دولت، وظیفه همه ما سنگین‌تر خواهد شد، همه مراکز اقامتی کشور به‌ویژه استان‌های هدف باید مهیای پذیرایی باشند. تشکل راهنمایان باید راهنمای چینی زبان تربیت کند. دفاتر خدمات مسافرتی باید برای چگونگی ورود به بازار و طراحی پکیج آموزش ببینند. اقلام تبلیغاتی متناسب باید طراحی شود. فرودگاههای کشور باید آمادگی داشته باشند. ایرلاین‌ها باید موضوع افزایش خطوط پروازی را در دستور کار قرار دهند. پلیس  و گمرگ باید برای تعامل با توریست چینی در مبادی ورودی آموزش ببیند. موزه‌ها باید برجسب زبان چینی برای ویترین‌ها تهیه کنند. شهرداری‌ها باید تابلوهای معرفی سایت‌های گردشگری شهری را به زبان چینی طراحی و نصب کنند. رستوران‌های چینی باید شکل بگیرد. فروشگاه‌های اقلام آنتیک و اصل باید بیش از پیش خود را معرفی کنند از همه مهمتر مردم‌مان به عنوان جامعه میزبان باید از چینی‌ها بیشتر بدانند. 🔷مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: اطلاعات زیادی در تحقیق از بازار چین به‌دست آمده است؛ امروز ما می‌دانیم که شش هفت استان چین  و چهارصد تا پانصد میلیون نفر از جامعه  یک و نیم میلیاردی چین هدف جذب ما هستند. یا چگونگی طراحی تور، قیمت، مدت، برنامه سفر و خیلی موضوعات دیگر از سلائق و علائق چینی‌ها را شناسایی کردیم اما این‌ها باید به دوره آموزشی تبدیل شود تا هم توریست چینی احترام ببیند و هم خدمات مناسب دریافت کند. 🔶او اظهار کرد: به دلیل اینکه با چین مرز زمینی نداریم قطعا با هجوم و سونامی مواجه نیستیم. از طرفی تعطیلات و پیک سفرهای خارجی چینی‌ها مشخص است و قابل برنامه‌ریزی است اما باید با دقت و انسجام در ارائه خدمات عمل کنیم. به هر حال یک جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری در سال از چین به سراسر دنیا سفر می‌کنند. ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism‌
تأثیر فرهنگ کره‌ای بر رونق گردشگری پزشکی در کره جنوبی 🔷 بر اساس نظرسنجی مؤسسه‌ی توسعه‌ی صنعت سلامت کره، بیش از ۴۰ درصد گردشگران پزشکی کره‌ی جنوبی، نه به علت هزینه‌ها و کیفیت خدمات، بلکه به خاطر فرهنگ کره‌ای (K-Culture) برای درمان به این کشور سفر می‌کنند. این رقم در سال ۲۰۲۱ تنها ۲۴ درصد بوده است. 🔶 از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، بیش از ۲.۷۶ میلیون بیمار خارجی برای دریافت خدمات پزشکی به کره جنوبی سفر کرده‌اند. 🔷 تقریبا ۷۰ درصد گردشگران پزشکی از جنوب شرق آسیا و غرب آسیا اعلام کردند که تحت تأثیر فرهنگ کره‌ای برای درمان به این کشور سفر کردند. در حالی که این رقم در گردشگران پزشکی روسی تنها حدود ۲۰ درصد بود. 🔍 منبع: Malay Mail ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism‌
توافق‌نامه جدید ایران و ترکیه در حوزه حمل‌ونقل 🔷 ترکیه و ایران با امضای توافق‌نامه‌های جدید در حوزه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، گام‌های مهمی در جهت تقویت حوزه‌ی حمل‌ونقل برداشته‌اند. این توافقات پس از مذاکرات بین عبدالقدیر اورالوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه، و فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی ایران، به دست آمده است. 🔶 دو کشور توافق کرده‌اند تا موانع مالیاتی متقابل را حذف کرده و راهکارهای عملی برای بهبود کارایی مرزی اجرا کنند. یکی از اهداف این توافق افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی به ۱ میلیون تن در سال و کاهش تأخیر در گذرگاه‌های مرزی است. 🔻 همچنین فروش بلیت قطار مسافری وان-تهران از ۲۰ فوریه آغاز خواهد شد. 🔍 منبع: Travel and Tour World ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism‌
افزایش ۳۵ درصدی گردشگران بین‌المللی؛ مراکش به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری در گردشگری تبدیل شد 🔷 بر اساس گزارش‌های جدید، مراکش با افزایش ۳۵ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به سال ۲۰۱۹ و درآمد ۱۰.۵ میلیارد دلاری، به یکی از برترین مقاصد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری تبدیل شده است. 🔶 میراث فرهنگی غنی، موقعیت استراتژیک و حمایت‌های دولتی از جمله عواملی هستند که مراکش را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌اند. 🔷 همچنین، این کشور با ارائه فرصت‌های متنوع در بخش‌هایی مانند هتل‌های لوکس، گردشگری پایدار و ماجراجویی، زمینه رشد بیشتر را فراهم کرده است. 🔶 مقامات گردشگری مراکش با تأکید بر ظرفیت‌های این کشور، از سرمایه‌گذاران بین‌المللی دعوت کرده‌اند تا از فرصت‌های اقتصادی و توسعه‌ای در بخش گردشگری بهره‌مند شوند. ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism‌
محبوب ترین مقاصد گردشگرى جهان در سال ۲۰۲۴ 🔷بر اساس جديدترين آمار ، بانکوک، تایلند با ۳۲.۴ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است. 🔶پس از بانکوک، استانبول ترکیه با ۲۳ میلیون گردشگر و لندن بریتانیا با ۲۱.۷ میلیون گردشگر در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. 🔷هنگ‌کنگ (چین) با ۲۰.۵ میلیون گردشگر، مکه (عربستان سعودی) با ۱۹.۳ میلیون و آنتالیا (ترکیه) با ۱۹.۳ میلیون گردشگر نیز در میان ۱۰ مقصد برتر قرار دارند. 🔶همچنین، دبی (امارات متحده عربی) با ۱۸.۲ میلیون، ماکائو (چین) با ۱۸ میلیون، پاریس (فرانسه) با ۱۷.۴ میلیون و کوالالامپور (مالزی) با ۱۶.۵ میلیون گردشگر در این فهرست دیده می‌شوند. 🔷این آمار نشان‌دهنده روند رو به رشد گردشگری جهانی و استقبال از مقاصد محبوب سنتی و مدرن است. ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism‌
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبیعت فوق العاده زیبای سیدشت رودبار گیلان🌱🪵 ✅کانال واحد گردشگری و محیط‌زیست مؤسسه مصاف @masaftourism
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌨پر برف ترین کشور جهان کجاست؟ 🔹آیا اسکاندیناوی با متوسط بارش برف ۱ تا ۳ متر یا گرینلند با متوسط دمای ۵- یا کانادا؟ 🔹اما پربرف ترین کشور جهان ژاپن است. در استان‌های نی‌گاتا و یاماگاتا متوسط بارش برف ۵ تا ۸ متر است. و پر برف‌ترین شهر جهان هم، آوموری در ژاپن است با متوسط بارش ۷ متر! 🔹بیشترین بارش برف در کوهای ای‌بوکی تا ارتفاع ۱۲ متر گزارش شده (به ارتفاع یک ساختمان ۵ طبقه) 🔹جالب است که بدانید ژاپن در عرض جغرافیایی قرار داد که مناطق دیگر در این عرض و ارتفاع عمدتا برف نمی‌بارد. 🔍دلیل آن را باید ویژگی منحصربفرد جغرافیایی ژاپن دانست. هوای سرد سیبری با آب‌های گرم دریای ژاپن برخورد می‌کند، این توده هوا بالا رفته و در برخورد با مناطق کوهستانی به سرعت سرد می‌شود و برف سنگینی می‌بارد. ✅ کانال گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism