#خبر
⭕️ بافت فرسوده راه حل فرعی است؛ راه حل اصولی مسئله مسکن الحاق زمین به محدوده شهرهاست
🔻حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اینکه بخواهیم تمام بار ساخت و تامین کسری مسکن را بر دوش بازسازی بافت فرسوده بگذاریم، شدنی نیست. از طرفی شرایط بخش قابل توجهی از شهرها و روستاهای ما با تعریفی که وزارت راه و شهرسازی از بافت فرسوده دارد، هماهنگ نیست.
🔻همه ظرفیت بافت فرسوده در مجموع ۲۰ درصد نیاز به مسکن کشور را میتواند شامل شود و برای تامین ۸۰ درصد مابقی باید به سمت الحاق زمین و توسعه افقی شهرها حرکت کنیم.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
💥دومینوی حذف دلار از مبادلات خارجی به میانمار رسید
🔹وزارت سرمایهگذاری میانمار اعلام کرد این کشور هماکنون برای خرید فرآوردههای نفتی از روسیه از یوآن به جای دلار استفاده میکند. بنابر این اعلام، دو کشور در حال آمادهسازیِ توافقنامهای برای تبدیل متقابل ارزهای ملی نیز هستند.
🔹پیش از این؛ چین، روسیه، برزیل، ایران، آفریقای جنوبی، هند، ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها؛ دلارزدایی از مبادلات خارجی خود را آغاز کرده بودند.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#توییت
1️⃣رشت آستارا ریسک آذربایجان را دارد و از منظر آلترناتیو اروپایی آن، برای روسیه یک تهدید محسوب میشود. شلمچه بصره هم ریسک آمریکا را دارد و از منظر کاهش ورودی بندری، برای عراق تهدید است. این قبیل چالشها و عدم قطعیتها ذات همکاریهای بینالمللی است که بعضا باعث توقف آنها میشود. اما چرا؟
2️⃣مسئله اصلی این است که کشور باید یک نقشه مشخص و عملیاتی برای #بروزرسانی_قدرت داشته باشد و بداند میخواهد کدام بازویش را تقویت و کدام مزیت بالقوه را بالفعل نماید. در واقع نقشآفرینی فعالانه و نتیجهبخش در عرصه بینالملل از یک طراحی داخلی که به آن التزام عملی وجود دارد شروع میشود.
3️⃣اگر چنین نقشهای داشته باشیم، هم درعرصه بینالملل میدانیم کدام کار را باید به هر قیمتی به سرانجام برسانیم و هم بین مسائل داخلی، اولویتها مشخص خواهد شد. طبیعتا این نقشه نسبت مستقیمی هم باید با جامعه داشته باشد، طوری که علاوه بر ایجاد پایداری معیشتی، یک آینده مشخص را ترسیم کند.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
💢 گزارش تاخیر، درخواست و صدور مجوزهای کسبوکار کشور به تفکیک دستگاهها
🔹️ در طی یکسال منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
تعداد ۱ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۴۰ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۵۳۸ هزار و ۱۳۱ نفر موفق به دریافت مجوز کسب و کار خود به صورت کاملا الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری شدهاند.
همچنین تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۲۰ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه بوده است.
🔹️دستگاه هایی که بیشترین تاخیر را در صدور مجوزها دارند: وزارت ارشاد، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام پزشکی و وزارت کشور (بجز شهرداریها)
🔹️دستگاههایی که به درگاه ملی مجوزها متصل نیستند: وزارت کشور،شهرداری ها(۲۲ مجوز) و قوه قضاییه (۱۲ مجوز)
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#فراخوان
📢واحد اقتصاد و کسب و کار موسسه مصاف، سومین دوره آموزشی مجازی کشش را برای علاقمندان به موضوعات اقتصادی برگزار میکند.
👤مخاطبین دوره، تمام افرادی هستند که به اقتصاد علاقه داشته باشند، به علاوه افرادی که به اقتصاد علاقه ندارند اما برای آگاهی نسبت به محیط زندگی خود ارزش قائلاند.
💥دوره در ۱۰ سرفصل و ۱۲ جلسه به صورت مجازی و در روزهای پنجشنبه و جمعه ارائه میشود.
🔷 جلسات پنجشنبه: ساعت ۱۴ الی ۱۶ و ۱۷ الی ۱۹
🔶جلسات جمعه: ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۳ الی ۱۵
🔵طبق روال گذشته، اولویت جذب در واحد اقتصاد با شرکتکنندگان دوره است و افراد مستعد و علاقهمند میتوانند در انتهای دوره جهت همکاری با واحد اقتصاد رزومههای خود را ارسال نمایند و پس از بررسی رزومهها، از افراد واجد شرایط دعوت به همکاری خواهد شد.
💥برای دریافت کد تخفیف صد هزار تومانی، کافی است به ادمین واحد اقتصاد پیام داده و انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را ارسال نمایید.
@MasafEcoAdmin
🌐جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر، به لینک ثبتنام مراجعه نمایید.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
📌 راه آهن ازبکستان-افغانستان-پاکستان و تهدید مسیر ترانزیتی
🔹ایجاد راه آهن سه ملیتی ازبکستان-افغانستان-پاکستان به طول ۷۶۰ کیلومتر که قرار است تا سال ۲۰۲۷ به بهرهبرداری برسد، مسیر ترانزیتی این سه کشور را ۵ روز کوتاه میکند و هزینه حمل و نقل کالا را ۴۰ درصد کاهش میدهد.
🔹کارشناسان پاکستانی معتقدند این خط آهن همچنین موجب تقویت روابط، بهبود امنیت و توسعه تجارت میان شهرهای این مسیر خواهد شد.
🔹راه آهن فوق در صورت بهرهبرداری میتواند پاکستان را در عبور کالاهای ترانزیتی بین افغانستان و آسیای میانه و آبهای آزاد، به رقیبی برای ایران تبدیل کند./ مسیر اقتصاد
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#خبر
🔺ایران به جایگاه سومین تولیدکننده نفت اوپک رسید
🔹طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه آگوست ۲۰۲۳ با ۱۴۳ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه جولای به ۳ میلیون بشکه در روز رسید و از تولید نفت امارات پیشی گرفت.
🔹طبق بررسیها، آمار اوپک از آمار اعلامی وزارت نفت ایران عقبتر بوده و با چند ماه تاخیر اعداد رسمی مراجع ایرانی را تایید میکند. طبق اعلام وزارت نفت در ماه جاری تولید نفت ایران وارد کانال ۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد شد.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#فراخوان
📢واحد اقتصاد و کسبوکار مؤسسه مصاف، سومین دوره آموزشی مجازی کشش را برای علاقهمندان به موضوعات اقتصادی برگزار میکند
👤مخاطبین دوره، تمام افرادی هستند که به اقتصاد علاقه داشته باشند، بهعلاوه افرادی که به اقتصاد علاقه ندارند اما برای آگاهی نسبت به محیط زندگی خود ارزش قائلند.
💥دوره در ۱۰ سرفصل و ۱۲ جلسه بهصورت مجازی و در روزهای پنجشنبه و جمعه ارائه میشود.
🔷 جلسات پنجشنبه: ساعت ۱۴ الی ۱۶ و ۱۷ الی ۱۹
🔶جلسات جمعه: ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۳ الی ۱۵
🔵طبق روال گذشته، اولویت جذب در واحد اقتصاد با شرکتکنندگان دوره است و افراد مستعد و علاقهمند میتوانند در انتهای دوره جهت همکاری با واحد اقتصاد رزومههای خود را ارسال نمایند و پس از بررسی رزومهها، از افراد واجد شرایط دعوت به همکاری خواهد شد.
💥برای دریافت کد تخفیف صدهزار تومانی، کافی است به ادمین واحد اقتصاد پیام داده و انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را ارسال نمایید.
@MasafEcoAdmin
🌐جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر، به لینک ثبتنام مراجعه نمایید.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_استوری
🔵بهبود عملکرد ترانزیت ریلی نیازمند اقدام عملی است!
🔶 هدفگذاریهای بلندپروازانه برای بهبود عملکرد ترانزیت به ویژه ترانزیت ریلی کافی نیست! در راستای احیای راه ابریشم مسیر تمام ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه برای ترانزیت کالا به صورت کانتینری ایجاد شد. هدفگذاری برای این مسیر ترانزیت سالانه پنج میلیون تن بود در صورتی که کل عملکرد ترانزیت ریلی کشور کمتر از دو میلیون تن است.
✅ کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@Masaf_Eco
⚫در سوگ نبی جهان سیه می پوشد
در سینه، دل از داغ حسن می جوشد
هر شیعه ز درد، جام غم می نوشد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
شهادت حضرت رسول اکرم صلیالله علیه و آله و امام حسن مجتبی بر مسلمانان جهان تسلیت باد.🖤
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#فراخوان
📢واحد اقتصاد و کسبوکار مؤسسه مصاف، سومین دوره آموزشی مجازی کشش را برای علاقهمندان به موضوعات اقتصادی برگزار میکند
👤مخاطبین دوره، تمام افرادی هستند که به اقتصاد علاقه داشته باشند، بهعلاوه افرادی که به اقتصاد علاقه ندارند اما برای آگاهی نسبت به محیط زندگی خود ارزش قائلند.
💥دوره در ۱۰ سرفصل و ۱۲ جلسه بهصورت مجازی و در روزهای پنجشنبه و جمعه ارائه میشود.
🔷 جلسات پنجشنبه: ساعت ۱۴ الی ۱۶ و ۱۷ الی ۱۹
🔶جلسات جمعه: ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۳ الی ۱۵
🔵طبق روال گذشته، اولویت جذب در واحد اقتصاد با شرکتکنندگان دوره است و افراد مستعد و علاقهمند میتوانند در انتهای دوره جهت همکاری با واحد اقتصاد رزومههای خود را ارسال نمایند و پس از بررسی رزومهها، از افراد واجد شرایط دعوت به همکاری خواهد شد.
💥برای دریافت کد تخفیف صدهزار تومانی، کافی است به ادمین واحد اقتصاد پیام داده و انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را ارسال نمایید.
@MasafEcoAdmin
🌐جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر، به لینک ثبتنام مراجعه نمایید.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#توییت
دونکته دیشبم در گفتگوی ویژه:
۱. با ورود یک مجوز به درگاه ملی، امکان معطل کردن متقاضی و مطالبه رشوه توسط صادرکننده مجوز گرفته میشود
۲. به بازشدن درهای بازارخدمات حقوقی اصرارداریم چون میلیونها فعالان اقتصادی هرروز متقاضی مشاوره حقوقی هستند ولی گران و کمیاب است
بقیه نکات در اسلایدها
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
🔅واحد خانواده موسسه مصاف برگزار میکند:
📱کارگاه آموزشی مزه زندگی گام اول(مزاج شناسی)
👤مدرس:استاد صادقی قهساره
📆زمان ثبت نام: تا ۲مهر
🔅تعداد جلسات: ۶جلسه(وبینار آنلاین)
📆 زمان برگزاری:۳-۴-۶-۸-۱۰-۱۲ مهر ماه
⏰ساعت ۱۶ الی ۱۸
📄سرفصلها:
🔹آشنایی با انواع مزاج ها و طبع ها
🔹خصوصیات رفتاری و اخلاقی هر مزاج
🔹نقش مزاج در سلامت عاطفی و جنسی همسران
🔹تاثیر اشنایی با مزاج در تربیت فرزندان
لینک جهت ثبت نام:
https://evnd.co/Gqp9S
💝 کانال واحد خانواده مؤسسه مصاف (قنداب)
🔗 تلگرام | ایتا | سروش | اینستاگرام | توییتر
#خبر
🔵۹ میلیارد دلار سرمایهگذاری در اقتصاد دریا درآمد کشور را ۷ درصد افزایش میدهد
🔷مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:اگر در حوزه اقتصاد دریا، ۹ میلیارد دلار سرمایهگذاری شود، حدود ۷ درصد درآمد کشور از بابت سرمایهگذاری در این بخش افزایش پیدا میکند که نقش گروه کشتیرانی در این میان بسیار راهبردی خواهد بود.
🔶وی گفت: لجستیک و حملونقل به ویژه با وجود تحریمها از اساس، امری راهبردی برای کشور محسوب میشود؛ به همین دلیل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ستون فقرات توسعه اقتصاد کشور است.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
May 11
#توییت
1️⃣ انگليس وارد اتحاديه اروپا شد چون سيتى لندن معتقد بود تجارت با اروپا بر تجارت با كشورهاى مشترك المنافع ارجح است. به همين سياق و با چشمپوشى از پيچيدگى ها انگليس از اتحاديه اروپا خارج شد چون سيتى لندن اعتقاد داشت تجارت با كشورهاى مشترك المنافع بر تجارت با اروپا ارجح است.
2️⃣ ديود كامرون اصل همه پرسى را بخاطر اختلاف سيتى لندن با ECB درباره نظارت بر عمليات بانكى كليد زد. ( البته در زمان همه پرسى سيتى در حمايت از خروج يكپارچه نبود)
3️⃣ كريدور رد مد يكى از شكلهاى همكارى سيتى لندن در جهان جديد است. پروژه اى كه از لندن فايننس دلارى آفشور مى شود. از مهمترين كشور مشترك المنافع ( هند) آغاز مى شود و اعضاى آن كشورهايى هستند كه يا انگليس مستقيما آنها را خلق كرده( اسرائيل و امارات) يا در تولدشان نقش مهم داشته
4️⃣ اين كريدور از دو جنبه مستقيما عليه منافع ملى ايران است. اول لزوم جلوگيرى از تولد رقباى حغرافيايى جبل علي( از جمله چابهار) و دوم نقش بالاى صنعت فناورى اطلاعات در آن و حساب كردن روى خروج منابع انسانى ايران براى تامين نيروى انسانى آن.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#خبر
🔵نقش پلتفرمها در افزایش قیمت مسکن/اخطار پلیس به ۲ پلتفرم
🔶سردار علی نوروزی گفت: برابر قانون نظام صنفی، اتحادیه موظف است واحدهای صنفی دایر شده غیرمجاز را شناسایی کند تا پلیس با آنها برخورد کند. هزار و ۱۸۰ نامه برای اعمال قانون برای بنگاهها به پلیس اماکن ارسال شد و حدوداً از هزار و ۱۸۰ مورد ۸۰۴ واحد صنفی اعمال قانون شده و ۴۷۵ واحد صنفی دیگر یا مجوز گرفتهاند و یا نامه جلوگیری از پلمب آوردهاند.
🔷نوروزی افزود: در رابطه با کسبوکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت میکنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و با همکاری وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد.
🔶 این پلتفرمها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون میشوند.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#فراخوان
📢واحد اقتصاد و کسبوکار مؤسسه مصاف، سومین دوره آموزشی مجازی کشش را برای علاقهمندان به موضوعات اقتصادی برگزار میکند
👤مخاطبین دوره، تمام افرادی هستند که به اقتصاد علاقه داشته باشند، بهعلاوه افرادی که به اقتصاد علاقه ندارند اما برای آگاهی نسبت به محیط زندگی خود ارزش قائلند.
💥دوره در ۱۰ سرفصل و ۱۲ جلسه بهصورت مجازی و در روزهای پنجشنبه و جمعه ارائه میشود.
🔷 جلسات پنجشنبه: ساعت ۱۴ الی ۱۶ و ۱۷ الی ۱۹
🔶جلسات جمعه: ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۳ الی ۱۵
🔵طبق روال گذشته، اولویت جذب در واحد اقتصاد با شرکتکنندگان دوره است و افراد مستعد و علاقهمند میتوانند در انتهای دوره جهت همکاری با واحد اقتصاد رزومههای خود را ارسال نمایند و پس از بررسی رزومهها، از افراد واجد شرایط دعوت به همکاری خواهد شد.
💥برای دریافت کد تخفیف صدهزار تومانی، کافی است به ادمین واحد اقتصاد پیام داده و انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را ارسال نمایید.
@MasafEcoAdmin
🌐جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر، به لینک ثبتنام مراجعه نمایید.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
📌 سهم راه آهن از حمل بار به جای پیشرفت، تنزل یافته است
🔶محمد سیاوشی عضو کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، ضمن اشاره به اینکه سهم راه آهن از حمل بار طی سالهای اخیر نه تنها افزایش نیافته بلکه کمتر شده است، گفت:
🔷به موجب تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه كشور، سهم حمل و نقل بار ریلی ۳۰ درصد تعیین شد، در حالیکه امروز این رقم نه تنها به ۳۰ درصد نرسیده بلکه از ۱۲ درصد سال ۱۳۹۵ به ۹ درصد کاهش یافته است. عواملی همچون نداشتن برنامه مدون و نقشه راه، ضعف مدیریت، عدم حمایت قانونی و تعلل در تامین تجهیزات مورد نیاز، دلایل اصلی این عقبگرد است.
🔷 سیاوشی میزان حمل بار از طریق شبکه ریلی در سال ۱۴۰۱ را تنها ۵۰ میلیون تن عنوان و و تصریح کرد: در حالیکه در مدت مشابه، سازمان راهداری تنها ۵۰۰ میلیون بارنامه حمل جاده ای صادر کرده است.
🔶مقایسه این دو رقم گویای وضعیت وخیم حمل بار به کمک خطوط ریلی است. این در حالیست که بیشتر کشورهای دنیا با سرعت به این سمت در حرکت هستند. اما متاسفانه ما هنوز برنامه مدونی برای این هدف که اتفاقا تکلیف قانونی آن هم در اسناد بالادستی وجود دارد، نداریم.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco