eitaa logo
مصــــاف‌اقتصادی
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
166 ویدیو
0 فایل
کارگروه اقتصاد و کسب و کار موسسه مصاف ایرانیان 💠در این نبرد نابرابر اقتصادی، با درفشی برافراشته، پیش به سوی ساختاری درون‌زا و برون‌گرا💠 🇮🇷 🖥 راه ارتباطی my.masaf.ir/r/eitaa 📞 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰وضعیت نابسامان اجاره بها 🔷 ساماندهی بازار اجاره‌بها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که کمیسیون عمران با قید فوریت این موضوع را دنبال خواهد کرد. باید طرح مجلس در این حوزه تا قبل از فرا رسیدن تابستان نهایی شود تا ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن رخ دهد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
🔰افزایش وام مسکن 🔷وزارت راه در زمان مرحوم قاسمی درخواست افزایش وام مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را داشت. بعد از روی کار آمدن بذرپاش، طبق اخرین درخواست وزارت راه در دی ماه ۱۴۰۱ این مبلغ به ۵۰۰ میلیون تومان قرار است، برسد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
🔰افزایش وام مسکن 🔷وزارت راه در زمان مرحوم قاسمی درخواست افزایش وام مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را داشت. بعد از روی کار آمدن بذرپاش، طبق اخرین درخواست وزارت راه در دی ماه ۱۴۰۱ این مبلغ به ۵۰۰ میلیون تومان قرار است، برسد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
🔰افزایش وام مسکن 🔷وزارت راه در زمان مرحوم قاسمی درخواست افزایش وام مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را داشت. بعد از روی کار آمدن بذرپاش، طبق اخرین درخواست وزارت راه در دی ماه ۱۴۰۱ این مبلغ به ۵۰۰ میلیون تومان قرار است، برسد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
🔰قبض رایگان به چه کسانی رسید؟ 🔷 بیش از ۶۰ درصد مشترکان بخش خانگی، شاهد افزایش تعرفه در قبض‌های جدید نخواهند بود و حتی با رعایت برخی دستورعمل‌ها مشمول تخفیف در پرداخت گازبها تا سقف ۴۵ درصد نیز می‌شوند. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰قیمت گاز نسبت به ۲۰ سال پیش تقریبا نصف شده و این مصرف را تهییج می‌کند/ مصرف گاز ما به شکلی است که سالانه معادل یک فاز پارس جنوبی را از دست می‌دهیم 👤 سید رضا میرنظامی، رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف: تا سال ۸۸ قیمت گاز متناسب با تورم اضافه می‌شد. بعد از هدفمندی یارانه‌ها قیمت گاز افزایش پیدا کرد ولی بلافاصله با افزایش تورم قیمت گاز تعدیل نشد. تولید گاز در کشور به دلیل عدم سرمایه گذاری پایستگی لازم را ندارد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تشکیل سازمان بازرگانی از ایجاد وزارت بازرگانی هم خطرناک تر است چون به مجلس هم پاسخگو نیست! 👤میثم زالی، دبیر سابق ستاد رفع موانع تولید وزارت صمت، در گفتگو با «نود اقتصادی»: منافع بخشی از وارد کنندگان باعث پیگیری جدایی وظایف بازرگانی از وزارت صمت و تشکیل سازمان بازرگانی است. نیت دشمن بر این است که تولید کشور با تفکیک وزارت صمت ضربه بخورد. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شروعی بر پایان آقایی دلار 📌 برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، جهان به سمت کنار گذاشتن و شکستن آقایی دلار و حذف سلطه‌گری اقتصادی آمریکا قدم برداشته است و لازم است ایران نیز خود را برای این شرایط آماده کند. ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco
‍ 🔰مگر خودکفا نبودیم؟ چرا وارد کننده بنزین می‌شویم؟ 🔷بخش دوم: توهم خودکفایی 🔸پس از کاهش چشمگیر فاصله میان تولید و مصرف در دولت دهم، انتظار می‌رفت دولت بعدی صادرات بنزین را آغاز کند. اما بررسی اقدامات دولت روحانی نشان می‌دهد نه تنها دولت برای صادرات بنزین برنامه‌ای نداشت، بلکه اولویت خود را واردات بنزین قرار داده بود. اولین اقدام، سرطان‌زا اعلام کردن بنزین پتروشیمی‌ها بود. ادعایی که بعدا با ورود و بررسی کمیسون اصل ۹۰ مجلس، دروغ بودن آن ثابت شد. هرچند زمینه واردات بنزین را فراهم ساخت. 🔹همچنین دولت هیچ پروژه پالایشگاهی را راه‌اندازی نکرد. وزیر نفت وقت، راه‌اندازی پالایشگاه را کار بخش خصوصی می‌دانست. کار تا جایی پیش‌ رفت که مجلس، طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام را با استفاده از صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری مردمی تصویب کرد. هرچند عدم حمایت و ارائه خوراک باعث شد که این حوزه توسط بخش خصوصی نیز توسعه نیابد. از طرفی سهمیه‌بندی بنزین نیز با تخریب دولت قبل برداشته شد و دیگر کنترلی بر میزان مصرف بنزین وجود نداشت. 🔸در سال ۱۳۹۶ و با رویکردی سیاسی، ساخت پروژه ستاره خلیج فارس بالاخره به پایان رسید. پروژه‌ای که ۷۵ درصد آن در دولت قبلی تکمیل شده بود و با این حال دولت با مانع تراشی، تکمیل باقی آن را چهار سال به تاخیر کشاند. افتتاح ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ که دولت روحانی آن را به نام خود زد و نشانه اهمیت دادن به ساخت پالایشگاه عنوان کرد، موجب شد تا تولید روزانه بنزین ۴۰ میلیون لیتر افزایش یابد. 🔹همچنین دولت روحانی طرح سهمیه‌بندی بنزین را که خود برداشته بود، دوباره اعمال کرد. اما حتی آن را چنان بد انجام داد که دیگر هیچ دولتی نتواند قیمت‌ها را، نه فقط در بنزین بلکه در همه حامل‌ها، افزایش دهد. در همین زمان و با شیوع کرونا، مصرف بنزین نیز کاهش یافت. در نتیجه این اتفاقات، تولید از مصرف پیشی گرفت و ایران به جمع صادرکنندگان بنزین پیوست. خودکفایی بنزین، دروغ بزرگ دولت روحانی بود تا ضعف عملکردش را توجیه کند. تمام کارهای دولت قبل تخریب و دوباره به اسم دولت وقت زده شد و هیچ پروژه پالایشی به دولت بعد تحویل داده نشد. آن هم همراه فاجعه آبان ۹۸ و از بین بردن پایگاه اجتماعی دولت. 🔸با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توزیع گسترده واکسن و از بین رفتن محدودیت‌های کرونایی موجب بالارفتن مجدد مصرف بنزین شد. تورم نیز قیمت بنزین را تعدیل کرد. ولی با حساسیت‌های اجتماعی ایجاد شده، دست دولت در افزایش قیمت بنزین بسته ماند. ادامه دارد... ✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف @masaf_eco