eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
323 ویدیو
441 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
شفافیت 🔸 سازمان شفافیتِ بین‌الملل تعریفی از شفافیت ارائه داده است که می‌گوید: «شفافیت یعنی تابانیدن نور بر قوانین، برنامه‌ها، فرآیند‌ها و اقدامات. آگاهی از چرایی، چگونگی، چیستی، چه چیزی و چه میزانی.» وقتی نور نباشد برداشت ما از اطرافمان غلط می‌شود. 🔹 سازمان شفافیت بین‌الملل در ادامۀ تعریف شفافیت می‌گوید: «شفافیت تضمین می‌کند که مسئولان، خادمان عمومی، مدیران و اعضای هیئت ‌مدیره و صاحبان کسب ‌و کار به ‌صورت قابل‌ رؤیت و قابل ‌فهم فعالیت کرده و گزارش‌هایی را پیرامون اقداماتشان منتشر ‌کنند. 🔸 شفافیت یعنی عموم مردم بتوانند آن‌ها را مسئول بدانند و از آن‌ها مسئولیت بخواهند. شفافیت مطمئن‌ترین راه ساختاری ایجاد مانع در برابر فساد است؛ و همچنین سبب افزایش اعتماد در مردم و نهادها می‌شود.» مسئول یعنی مورد سوال؛ یعنی باید به من و شما جواب بدهد. 🔹 عزیزان! اقتصاد مقاومتی در کشورمان شکل نخواهد گرفت اِلا اینکه قبل از آن بتوانیم مسائل اقتصادی‌مان را درست کنیم. مسائل اقتصادی‌مان را درست نخواهیم کرد اِلا اینکه یکی از سرفصل‌های آن‌ یعنی اوضاع مالیاتی کشور را درست کرده باشیم. اوضاع مالیاتی کشور درست نخواهد شد اِلا اینکه اطلاعات شفاف‌ شود. علت‌ها را دریابیم، صِرفاً با مبارزه با معلول‌ها موفق نخواهیم شد. 🔸 همه حرف ما این است که همه کارها را به تقوا نسپارید. این حدیث را ببینید: «اُوصیکمْ بِتَقْوَالله وَ نَظْمَ اَمْرِکمْ؛ شما را به تقوا و قانون سفارش می‌کنم.» تقوا یک کفه ترازوست و کفه دیگر باید قانون باشد. باید این دو چنان هم‌پوشانی داشته باشند که احدی جرئت تخطّی نداشته باشد. 🔹 ما همه‌چیز را به تقوا سپرده‌ایم و اروپایی‌ها هم همه‌چیز را به قانون سپرده‌اند. هر دو به ‌تنهایی غلط است. وقتی تقوای الهی در جامعه باشد، مردم به خاطر تقوا دزدی نمی‌کنند اما اگر تقوای الهی کنار قانون باشد آن جامعه در دنیا نمونه می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی (کتاب) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
چالش‌های_مقوله‌ای_به_نام_ازدواج_1مرداد99.pdf
800.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ چالش‌های مقوله‌ای به نام ازدواج 📅 ۱ مرداد ۹۹ 📍لایو 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔹مبنای غرب، حداکثر کردن پول است. شما باید بیش از حد مصرف کنید تا به درد اینها بخورید. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔸 مبنای غرب، حداکثر کردن سود است. یک مدل این است که مثلاً اگر اضافه تولید كرده باشند، مردم نخرند. می‌گویند: «غلط‌ كرده‌اند نمی‌خرند! حمله كنید به كشورشان تا بخرند.» حمله می‌كردند، كارخانه‌ها و همۀ داشته‌های آن کشور را خراب می‌كردند، بعد می‌گفتند: «بیایید از ما بخرید.» مثل لیبی و عراق. 🔹 مدل دیگر این است که یک سری تولیدات دارند که اصلاً مشتری ندارد. می‌گویند: «باید مشتری‌اش را به‌‌وجود بیاوریم، منتها باید روی ذهن این‌ها كار كنیم، باید سلیقۀ این‌ها را تغییر بدهیم.» شروع كردند، گفتند: «تو این را نداری؟ پس بدبختی!» مدام هم تنوع ایجاد کردند. 🔸 شما باید بیش از حد مصرف كنید تا به ‌درد این‌ها بخورید. باید اسراف‌گرا باشید. کاری هم به این ندارند که خدا می‌فرماید: «الْمُبَذِّرِینَ إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ؛ اسراف‌کنندگان برادران شیطانند.» مبنای این سیستم بر حداكثر كردن مصرف است. مدام می‌گویند: «مدل جدیدترش را بگیر، این از آن بهتر است.» اصلاً بازاریابی نیست، بازارسازی است. 🔹 اگر آب‌معدنی را نمی‌خرند، آن را به دست یک زن برهنه بدهی، می‌خرند. از همه‌ چیز باید پول دربیاوری، از جمله مسائل جنسی. لذا پورنوگرافی شكل می‌گیرد. مبنا پول شده است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ارتباط قلبی با امام 🔹️روز اول محرم آن پیراهن خونین را از ساق عرش آویزان می‌کنند. 🔺️ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ارتباط قلبی با امام 🔹اینکه چرا ما از اول محرم پیراهن مشکی می‌پوشیم در طول تاریخ همیشه برای شیعیان سؤال بوده است چون اول محرم هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. یک روایت داریم که روز اول محرم آن پیراهن خونین را که با سُم اسب‌ها مُهر خون شده است، از ساق عرش آویزان می‌کنند. من و شما این را نمی‌بینیم اما ولی‌معصوم می‌بیند و چون می‌بیند حالش دگرگون می‌شود. 🔸حال ایشان که دگرگون می‌شود، حال ما هم به‌ هم می‌ریزد چون شیعه با امام خودش ارتباط قلبی دارد ولو نفهمد و متوجه نباشد، مثلاً بین مادر و فرزند یک رابطۀ عجیب‌ و غریبی هست ولو آن بچه نفهمد. معصوم می‌فرماید: «ما با سردرد گرفتن شما سردرد می‌گیریم.» در حالیکه ما درکی از این نداریم و نمی‌فهمیم. امام مثل یک آهنرباست؛ آهنربای قوی، میدان مغناطیسی درست می‌کند و به همۀ آن بُراده‌های آهن جهت می‌دهد. 🔹شاید این دلگیری عصر جمعه‌ها به‌ واسطۀ این است که دل یک آقایی گرفته است که قرار بوده آن روز یک اتفاقی بیفتد، قرار بوده مشکل‌ها برطرف شود، قرار بوده اذن برسد و ظهور شکل بگیرد اما نشده است. شاید از این جهت که قرار است این ماجراها دوباره ادامه پیدا کند، دل یک آقایی گرفته و چون دل او گرفته، دل ما هم می‌گیرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📅 ۱ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
پرچمی_سرخ_در_انتظار_قیام_قائم_22آذر94_زنجان.pdf
1.16M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ پرچمی سرخ در انتظار قیام قائم 📅 ۲۲ آذر ۹۴ 📍زنجان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شفافیت، کم‌هزینه‌ترین ابزار مبارزه با مشکلات 💠 برخی از ناکارآمدی‌های دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی که در اثر عدم شفافیت به‌ وجود می‌آید: 1️⃣ شناسایی وظایف و انجام آن؛ 2️⃣ وجود فساد سیستمی و فردی؛ یک سری فسادهای سیستمی در کشور داریم و یک سری فسادهای فردی. فساد سیستمی به خاطر این است که قانون مشکل دارد و خلأ قانونی وجود دارد و یاد می‌گیرند که چگونه دزدی کنند. یک عده بیست سال سرمایه‌های مملکت را غارت می‌کنند و ما بعد از بیست سال متوجه این خلأ می‌شویم. این باعث می‌شود که بی‌اعتمادی در کشور به وجود بیاید. 3️⃣ وجود فساد از جنس اسراف و تبذیر در سطوح مختلف کشورمان؛ اسراف یعنی زیاد مصرف کردن، تبذیر یعنی بد مصرف کردن. مثلاً امروز یک سرمایه داریم که باید با آن مدرسه بسازیم اما چیز دیگری می‌سازیم. یا باید دانشگاه بسازیم اما مدرسه می‌سازیم. این پول را امروز در کشور باید صرف شبکه آب‌رسانی کنیم اما برویم سَد بسازیم. من به این سَد‌ها، تبخیرگاه می‌گویم. 4️⃣ عدم مشارکت گسترده مردم در سطوح مختلف حاکمیتی؛ از جمله: 🔹 شناسایی درست مسائل؛ چه کسی مثل مردمی که در دل مشکلات هستند می‌تواند این مشکلات را شناسایی کند؟ 🔸 ارائه پیشنهادات برای مسائل؛ چه ایرادی دارد ما از عقل هفتاد میلیون نفر استفاده کنیم؟ یک شخص بی‌سوادی که سی سال شغل آهنگری دارد، درست است دانشگاه نرفته و تحصیلات مربوطه ندارد اما تجربه کافی دارد. چرا نباید از تجربیات این فرد استفاده کرد. 🔹 تلاش برای حل مسائل و ارزیابی کیفیت حل مسئله. اگر شفافیت صورت بگیرد اینها انجام می‌شود. از دل مشکلات نامبرده، ده‌ها مشکل و مسئله شوم و مذموم دیگر نیز زائیده خواهد شد که «شفافیت» موفق‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین ابزار مبارزه با این مشکلات است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اجتماع قلوب-جلسه سوم-990212-تهران-خلاصه.pdf
775.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اجتماع قلوب - جلسه سوم 📅 ۱۲ اردیبهشت ۹۹ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
سبک_زندگی_اسلامی_10اردیبهشت96_تهران.pdf
927.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ سبک زندگی اسلامی 📅 ۱۰ اردیبهشت ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فواید و ضرورت شفافیت 💠 "گِلِن گِرینوالد" در ارائه‌ای که در TED تحت عنوان "چرا اختفا مهم است؟" داشته است، فواید و ضرورت شفافیت را اینگونه بیان می‌کند: 1️⃣ دامنۀ گزینه‌های رفتاری‌ای که ما در نظر می‌گیریم، وقتی تصور کنیم تحت نظارت قرار گرفته‌ایم، به شدت کاهش می‌یابد. 🔹یعنی وقتی ما زیرنظر نیستیم، دامنه رفتاری و اتفاقاتی که می‌تواند از ما سر بزند بیشتر است و بالعکس؛ وقتی زیرنظر هستیم این دامنه کمتر است. 2️⃣ مطالعات فراوانی نشان می‌دهد وقتی فردی بداند تحت نظارت است، رفتار آنها به‌طور گسترده‌ای انطباق‌جویانه و فرمان‌برانه خواهد شد. 🔸اینها غربی هستند و اصلاً هیچ خدا و پیغمبری را قبول ندارند. اگر هم قبول دارند در مطالعاتشان دخیل نمی‌کنند و اگر هم بخواهند دخیل کنند به‌ عنوان یک معیار زمینی به آن نگاه می‌کنند. می‌گویند دین خوب است، اینجا به دردمان می‌خورد. نه اینکه الزاماً خدا و پیغمبری باشد. 3️⃣ خجالت در انسان یک محرک بسیار قدرتمند است، و این دلیل این مسئله است که چرا انسان‌ها، وقتی در شرایط مشاهده شدن قرار بگیرند، تصمیماتی می‌گیرند که نه تنها محصول اراده آنهاست، بلکه محصول انتظاراتی است که سایرین از آنها دارند. 🔹می‌گویند نه تنها خودمان را در نظر می‌گیریم بلکه انتظاراتی که سایرین از ما دارند را هم در نظر می‌گیریم. 4️⃣ بحث دیده شدن از ابزارهای کلیدی کنترل اجتماعی در دنیای مدرن ماست که در آن دیگر نیازی به سلاح مستبدان (مجازات، زندان، قتل و...) نیست. چرا که نظارت توده(عموم) در ذهن، زندانی را می‌سازد که از ابزارهای دیگرِ انطباق با هنجارهای اجتماعی و نیرو‌های مستقیمی که تاکنون وجود داشته‌اند، به مراتب اثربخش‌تر است. 🔸این روش کاری می‌کند که طرف، خودش را حبس کند و رفتارهای آنرمال که دور از انتظار قانون است را انجام ندهد. چقدر باید پول زندانبان بدهی؟ اینجا کاری می‌کند که طرف، خودش را کنترل می‌کند. 5️⃣ ادیان ابراهیمی، به شیوه مشابهی اینطور معرفی می‌کنند که یک نیروی برتر نامرئی همه جا حضور دارد که شما را مشاهده می‌کند و بدین ترتیب شما هیچ لحظۀ اختصاصی ندارید، که این بزرگ‌ترین نیرو را برای اطاعت از دستوراتش ایجاد می‌کند. 🔹این نگاه گِرینوالد به دین است. اسم خدا را نمی‌برد و از یک نیروی نامرئی یاد می‌کند. ما در دعای کمیل داریم: وَ لا یمْکنُ الْفِرارُ مِنْ حُکومَتِک؛ هیچ جایی نیست که من بروم و تو نتوانی مرا ببینی. 🔸همینطور در قرآن خداوند متعال می‌فرماید: أَلَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یرَى؛ نمی‌دانی که من تو را می‌بینم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصاحبه با اندیشکده نجوا-دی 99.pdf
1.26M
📄 متن کامل مصاحبه استاد رائفی‌پور با اندیشکده نجوا، با موضوع: ✅ تحولات اخیر منطقه 📅 دی ۹۹ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹️بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹حضرت ‌موسی علیه السلام سامری را گرفت و حصرش کرد، چون می‌گفت: «اگر تو در برخورد با مردم باشی، ضربه می‌زنی.» بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. سامری را حصر خانگی کرد، چون طرفدار داشت. 🔸سامری، نسل حضرت‌ یوسف علیه السلام بود. حضرت ‌یوسف آدمی بود که برای بنی‌اسرائیل شرافت آورده بود. لذا سامری می‌شد یادگار حضرت‌ یوسف. حضرت موسی زورش نرسید او را اعدام کند، فقط جدایش کرد و فرمود: «لَا مِسَاسَ» تو فقط با مردم تماس نداشته باش که مملکت را به‌ هم می‌ریزی. اما دستور داد گوساله‌ای که اینها پرستیده بودند را آتش بزنند. 🔹قرآن هم تأکید دارد که این گوساله یک جسمی بی‌جان بود و می‌فرماید: «عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ» طلایش را هم سابیدند و بُراده کردند و به دریا ریختند. خدا می‌خواست بفهماند که حُکم من از طلا هم بالاتر است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تغییرات_اقلیمی_و_بحران_مدیریت_در_کشور_16مرداد1400_تهران.pdf
716.4K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تغییرات اقلیمی و بحران مدیریت در کشور 📅 ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
الشام، الشام، الشام 🔹مردم شام اسلامشان اموی بود. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
الشام، الشام، الشام 🔹 پس از واقعۀ عاشورا وقتی از امام‌ سجاد علیه السلام پرسیدند: «کجا بیشتر اذیت شدید؟» حضرت فرمودند: «الشّام، الشّام، الشّام.» ماجرا از این قرار بود که اولین هدف پیامبر صلی الله علیه و آله، گرفتن بیت‌المقدس بود. یهود از مدینه تا بیت‌المقدس را چند لایه چیده بود؛ خیبر، سه قبیله و... . 🔸 پیامبر برای رسیدن به بیت‌المقدس، اول باید سه قبیله را در شمال مدینه شکست می‌داد. راه شامات، از شمال مدینه می‌گذرد. سپس به سراغ قلعۀ خیبر رفت و بعد از آن، جنگ موته و تبوک. جنگ‌هایی که پیامبر با یهودی‌ها داشت، سختترین جنگ‌هایش بود. حضرت تا خواست جنگ موته را راه بیاندازد، از داخل مدینه بلایی سر پیامبر آوردند که ایشان متحیر مانده بود که فتنه از کجا به وقوع پیوست! 🔹 یهود نمی‌گذاشت پیامبر به سمت بیت‌المقدس برود اما همین اسلام بعد از پیامبر می‌آید شامات را می‌گیرد منتها حاکم آنجا یک نفر از بنی‌امیه، یعنی یزیدبن‌ابی‌سفیان می‌شود که یهودیان خیالشان راحت است این آدم خودی است. بعد از یزیدبن‌ابی‌سفیان، برادرش معاویه حاکم می‌شود. مردم شام اصلاً اسلامشان اموی بود، اینها پیغمبر ندیده بودند. لذا باید این جریان را بشناسید، باید بدانید چرا مردم شام اینطوری‌ هستند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📅 ۱۶ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اهداف و آثار شفافیت 1️⃣ شفافیت ابزار پاسخگویی شفافیت بهترین ابزار برای پاسخگویی است. زمانی که فرد تنهاست و کسی بالای سرش نیست خودش را پاسخگو نمی‌داند. افزایش نظارت، افزایش انتظارات می‌آورد، پس وقتی فرد زیرنظر است، خودش را ملزم به پاسخگویی می‌داند. 2️⃣ بالارفتن کارآمدی با شفافیت، کارآمدی بالا می‌رود. من اگر بدانم جلسه خصوصی است یک جور حرف می‌زنم و اگر بدانم دوربین برای ضبط صحبت‌هایم وجود دارد طور دیگری صحبت می‌کنم. این فرآیند کارآمدی را بالاتر می‌برد و حواسم هست هر حرفی را نزنم. 3️⃣ کاهش فساد شفافیت فساد را کمتر می‌کند. همۀ فسادها پشت درهای بسته انجام می‌شود. وقتی همه چیز عمومی شود، کجا می‌خواهند فساد انجام دهند. 4️⃣ افزایش اعتماد عبارت "این مکان مجهز به دوربین مداربسته است" باعث می‌شود که مواظب خودتان باشید. انسان مقابل عموم، مسئولانه صحبت می‌کند. حواسش هست که هر حرفی را نزند؛ اما وقتی مخفی باشد هر حرفی می‌زنند و تو نمی‌دانی برایت چه تصمیمی می‌گیرند. پس شفافیت موجب افزایش اعتماد می‌شود. 5️⃣ بهینگی سیستم این با کارآمدی فرق می‌کند. شفافیت باعث می‌شود که سیستم و عملکرد بهینه ‌شود. ایرادات و آدم‌های ناکارآمد مشخص می‌شوند. گاهی وقت‌ها متوجه می‌شوید که یک بوروکراسی اشتباه یا یک چرخه اضافه ایجاد کرده‌اید. با شفافیت همۀ این آدم‌های اضافه و دلال‌ها حذف می‌شوند. هزینه اضافی از بین می‌رود. در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. و در واقع این سیستم بهینه می‌شود. 6️⃣ افزایش سطح و کیفیت تصمیمات شفافیت هم وسعت و هم عمق تصمیمات را افزایش می‌دهد. 7️⃣ افزایش خبرگی تصمیمات اگر آن آقای نماینده بداند طرحی که در مجلس ارائه داده، بعداً پیگیری خواهد شد که این طرح مال چه کسی بود، با تأمل و دقت بیشتری روی طرح کار می‌کند. 8️⃣ کاهش تصمیمات فردی و جناحی در کشور ساختار وجود ندارد، سیستم وجود ندارد. حزب به معنای درست وجود ندارد که اگر این حزب کار نادرستی انجام داد پاسخگو باشد. شخصی با تفرقه‌اندازی بین ترک؛ کرد؛ فارس؛ لر؛ عرب و بلوچ رأی جمع ‌می‌کند. 9️⃣ افزایش توقعات شفافیت افزایش توقعات به وجود می‌آورد به خاطر همین خیلی‌ها دنبالش نیستند. مثلاً وقتی مردم بدانند درآمد نفتی چقدر بوده، آن را می‌خواهند. با افزایش نظارت، افزایش انتظارات به وجود می‌آید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تفکر،_قرآن_و_اهل‌بیت_23اردیبهشت99_مشهد.pdf
712.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تفکر، قرآن و اهل‌بیت 📅 ۲۳ اردیبهشت ۹۹ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا