eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
323 ویدیو
441 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
چهل_سالگی_انقلاب_و_تفاوت_مدیران_انقلابی_و_سکولار_29بهمن97_تهران.pdf
964.7K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ چهل سالگی انقلاب و تفاوت مدیران انقلابی و سکولار 📅 ۲۹ بهمن ۹۷ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
خلیل خدا 🔹بعضی‌ها توحیدشان سال‌های نوری با ما فاصله دارد. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
خلیل خدا 🔹 به حضرت ابراهیم علیه السلام خلیل‌الله می‌گویند چون زمانی که داشتند ایشان را به‌ سمت آتش پرت می‌کردند، خداوند متعال به حضرت جبرئیل فرمان داد: «برو کمکش کن.» وقتی بالای سر حضرت رسید، گفت: «چه کمکی از دستم برمی‌آید؟» حضرت ابراهیم گفت: «من از تو کمک نمی‌خواهم. من فقط از خدا کمک می‌خواهم، اگر نیاز به کمک باشد او کمک می‌کند.» 🔸کمک‌ خواستن از جبرئیل هیچ ایرادی ندارد اما بعضی‌ها توحیدشان سال‌های نوری با توحید ما فاصله دارد. خدا کمکش کرد و آتش را برایش گلستان کرد. 🔹خدا اِبا دارد که کارهایش را به‌ غیر از سبب و اسبابش انجام بدهد اما برای حضرت ابراهیم ماجرا فرق می‌کند. خلیل یک همچین کسی است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید بیعت(تمدن مهدوی)-16آبان98-تهران.pdf
1.43M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عید بیعت (تمدن مهدوی) 📅 ۱۶ آبان ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
امامِ مظلوم محصور 🔹وقتی به‌ تاریخ و زمان حیات اهل‌بیت مراجعه می‌کنیم، تاریخ‌های منقطع را می‌بینیم، یعنی زمان امیرالمؤمنین علیه السلام، زمان امام‌ حسن علیه السلام، زمان امام‌ حسین علیه السلام و... . 🔸خیلی جاها هم تفاوت‌های زیادی با هم‌ دارد. مثلاً امام‌ حسن آتش‌بس امضا می‌کند و امام‌ حسین می‌جنگد و... . منتها این نحوۀ نگاه کردن به ‌موضوع تاریخ اهل‌بیت، اشتباه است، یعنی از آنجا که این بزرگواران همه یک نور واحدند، هر کدامشان اگر جای آن دیگری می‌بود، همان کار را می‌کرد. 🔹امام حسن عسکری علیه السلام همان طور که از اسمشان پیداست، در منازل سازمانی زندگی می‌کردند. ایشان را هر از چند گاهی برای هواخوری، با محافظ به خیابان می‌آوردند و فقط کافی بود شما به ایشان نگاه می‌کردید یا مثلاً به ایشان اشاره‌ای می‌کردید، شما را می‌گرفتند، چون می‌گفتند: «تو از کجا فهمیدی او کیست؟» به همين خاطر حضرت در آن برهه می‌فرمودند: «به ما سلام نکنید. با دستتان هم به ما اشاره نکنید.» 💠حضرت به دو دلیل می‌فرمایند که به گداهای سامرا کمک کنید: 1️⃣ اقتصاد آنجا با زائرین گره بخورد و آنها میل داشته باشند که زائرین بیایند. یعنی کارِ فرهنگیِ اهل‌بیت، پیوست اقتصادی دارد؛ 2️⃣ شیعیانی که برای دیدن امامشان، پنهانی به سامرا می‌آمدند، بايد گدایی می‌کردند تا بتوانند سر کوچه بنشینند و وقتی حضرت رد می‌شود او را ببینند. 🔸مثلاً یک نفر می‌آمد یک سال سر آن کوچه می‌نشست و گدایی می‌کرد، ممکن بود در این یک ‌سال، دو بار امام را ببیند، و چون حضرت عِلم داشت، بالای سرش می‌آمد و به او پولی می‌داد و نکته‌ای به او می‌فرمود یا جواب سؤال یکی از شیعیان را می‌داد. 🔹روغن‌فروش می‌آمد در خیابان می‌چرخید و داد می‌زد: «دَهان» یعنی روغن‌فروش. یک‌دفعه از خانۀ امام‌ حسن‌ می‌گفتند: «ما روغن می‌خواهیم.» و وقتی به داخل خانه می‌رفت، سؤالات شیعیان را از زیر روغن‌ها که در یک ظرف خاصی جاسازی شده بود، به امام می‌داد. 🔸برای همین دشمن مدام می‌آمد برای حضرت، یارتراشی می‌کرد و بین شیعیان نفوذی می‌فرستاد که روش‌های شیعه را بفهمد که اینها چطور انتقال می‌دهند. یعنی کار، کاملاً امنیتی و رسانه‌فهم انجام می‌شد. اینطور باید کار پیش برود. 🔹حالا امام‌ حسن ‌عسکری، امام مظلوم ماست که جامعه را برای غیبت آماده می‌کند. اگر کسی هم می‌توانست به دیدار حضرت برود، حضرت از پشت پرده با او صحبت می‌کرد، تا دیگر مردم به ندیدنِ امام عادت کنند. جامعه را برای غیبت آماده می‌کردند، چون قرار است امامتان غایب شود و دیگر خودتان باید کار را به دست بگیرید. یاد بگیرید، تربیت کنید و تربیت بشوید. 🔸 اینطور نباشد که در شهادت امام‌ حسن ‌عسکری بی‌خیال باشیم، یک لحظه با خودمان باید فکر کنیم که چه زحمت‌ها کشیده شده و چه خون دل‌ها خورده شده است. اینطور نباشد که در کنار بی‌تفاوتی ما، امام را در بیست‌ و خرده‌ای سال سن به‌ شهادت برسانند. باید قدر بدانيم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ انسان ۲۵۰ ساله 📅 ۱۴ آبان ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
آرمان‌شهر مهدویت 💠 انقلاب اسلامی ما در قبال مهدویت چند وظیفه دارد: 1️⃣ احیای نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و دعوت جهانیان به آرمان‌های اساسی مهدویت، به سنت و قرآن، آن هم در عمل و با عقلانیت. 🔸 امام رضا علیه‌ السلام می‌فرماید: «خدا رحمت کند کسی که امرِ ما را زنده نگه می‌دارد.» امرِ اهل‌بیت علیهم‌ السلام اخلاق است، عقلانیت است، رسیدگی به مستضعفین است، برقراری عدالت است. جمهوری اسلامی به‌ عنوان سنگر و گلدان انقلاب اسلامی، موظف است این کارها را پیگیری کند. در واقع این مسئله، احیای نام امام زمان و اهل‌بیت در دنیاست. 2️⃣ قرار گرفتن تصدی امور توسط جانشینان و نوّاب عام امام زمان. تا پیش از غیبت، اِفتا و فتوا دادن و قضاوت برعهدۀ نایبانِ امام زمان بود، اما انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد که حکومت در دست نایبانِ عام امام ‌زمان قرار بگیرد. این وظیفۀ دوم محقق شد. 3️⃣ الگوگیری از آرمان‌شهر مهدوی برای ادامۀ انقلاب و حکومت اسلامی. متأسفانه در وظیفۀ سوم، نقص‌های فراوانی دیده می‌شود. اینکه ما بالأخره درمورد آرمان‌شهر مهدوی یک سری نکات و گزاره‌ها داریم. 🔸 قرآن می‌فرماید: «يَمْلَأُ اَللَّهُ بِهِ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً؛ دنیا پر از قسط و عدل می‌شود.» باید از الان اقدام کنیم. نه فقط ایران یا فقط فلان شهر، بلکه باید شرایط را فراهم کرد برای اینکه کل مردم دنیا طعم عدالت حقیقی را بچشند، نه نسخه‌های تقلبی از عدالت. اساساً بیانیۀ گام دوم می‌گوید: «فصل جدید انقلاب اسلامی یعنی به حال کل دنیا فکری کنید.» ما آمدیم یک الگویی باشیم که به مردم دنیا بگوییم: «می‌شود، می‌توانیم.» 4️⃣ زمینه‌سازی عام ظهور به‌ معنای معرفی و ترویج نام آرمان‌شهر مهدوی در سرتاسر جهان. بدانید مشرکان و کفار با تمام توان در مقابل ما خواهند ایستاد. هر یک قدمی که جلو برویم، حملۀ آن‌ها تندتر خواهد شد. آن‌ها جری‌تر خواهند شد. این نگاه باید در مردم و منتظران حضرت زنده شود: «مَنْ كَانَ لِلَّهِ كَانَ اللَّهَ لَهُ؛ هرکسی با خدا باشد، خدا با اوست.» 🔸 آن‌ها با تمام عِده و عُدۀ دنیا یک‌ طرف باشند، ما و خدا هم یک طرف باشیم. در این چهل سال هر موقع روی این دست گذاشتیم، پیروز شدیم و پیش رفتیم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عید بیعت (تمدن مهدوی) 📅 ۱۶ آبان ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
امام_شناسی_از_دیدگاه_حضرت_زهرا_4اسفند95_کرمان.pdf
918.2K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ امام‌شناسی از دیدگاه حضرت زهرا سلام ‌‌الله‌‌ علیها 📅 ۴ اسفند ۹۵ 📍کرمان 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
عید بیعت-5آبان99-مشهد.pdf
439.7K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عید بیعت 📅 ۵ آبان ۹۹ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
انتظار پویا 🔹۹ربیع روز عید آغاز ولایت امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. این روز را در برخی از روایات، "غدیر ثانی" نامیدند، غدیر ثانی نه از این جهت که در مرتبۀ دیگری ا‌ست، یعنی شبیه همان غدیر است. این جاده ابتدایش یک امیرالمؤمنین علیه السلام دارد و انتهایش یک آقا صاحب‌الزمان. 🔸در چندین روایت داریم که ظهور حضرت، بَغْتَةً (یک‌باره) است و بسیاری از افراد به‌ یک‌باره خودشان را وسط ظهور می‌بینند. در توقیعی که امام‌ زمان خطاب به شیخ‌‌ مفید نوشته‌اند، آمده است: «فَإِنَّ امْرَأً یَبْغَتُهُ فَجْأَةٌ؛ خداوند کار ما را به‌ یک‌باره برمی‌انگیزاند.» 🔹آن ارادۀ الهی و علم الهی از خداوند متعال برمی‌آید که یک اراده کند تا کل سیستم دشمن به‌هم بریزد. وظیفۀ ما این است که منتظری پویا و فعال و داینامیک باشیم. منتظر، کسی است که هرگز ناامید نمی‌شود، ناامیدی برای آن‌هاست. هر تمسخر و سرزنشی می‌خواهند، بکنند. 🔸 تا جامعه آماده و قوی نشود ظهوری در کار نخواهد بود. خدا دوست ندارد صد تا کربلا درست کند. در تمدن‌سازی نوین اسلامی که ما باید انجام بدهیم تا این انقلاب به ظهور امام‌ زمان منجر شود، باید علم و دانش و عدالت‌محوری را مبنا قرار دهیم. 🔹 اگر می‌خواهیم حکومت مهدوی بسازیم، اگر می‌خواهیم تمدن مهدوی بسازیم، اول این مملکت را باید درست کنیم تا الگو شود و بعد به بقیۀ مردم دنیا ارائه بدهیم. دنیا تشنۀ عدالت است. 🔸وقتی می‌خواهید بگویید امام زمان ما کیست، بگویید: «امامی ا‌ست که می‌خواهد این عدالت را به‌ صورت کامل و تمام محقق کند. همان عدالتی که حالا کمی از طعمش را ما در جمهوری اسلامی به شما می‌چشانیم.» ما هیچ‌وقت در جمهوری اسلامی موفق نخواهیم شد که عدالت را به‌ صورت کامل محقق کنیم. این فقط ویژگی حکومت حضرت است. این را هم معترفیم. 🔹 مردم! خدا با ما مثل بقیۀ کشورها تا نمی‌کند، زیرا ما ادعا کردیم که ظهور را رقم می‌زنیم و پای ولی‌‌معصوم می‌ایستیم. انتظار دارید امتحان نشویم؟ جامعه باید رشد پیدا کند وگرنه وضع همین است. فکر نکنید که می‌آییم اینجا و دم از امام‌ زمان می‌زنیم و تجدید بیعت می‌کنیم، بعد سر خانه‌ و‌ زندگی‌مان برمی‌گردیم. اینطور نیست، باید هزینه بدهیم. برگرفته از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عید بیعت (تمدن مهدوی) (۱۶ آبان ۹۸) عید بیعت (۵ آبان ۹۹) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
#مصاف_با_درون | توصیه اهل‌بیت به ورزش‌های هوازی... 🔺 جنود عقل و جهل ~ ۱۳ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف
| آدم‌های عابد هرچیزی را می‌بینند یاد خدا می‌افتند... 🔺 جنود عقل و جهل ~ ۱۴ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
اهمیت احترام به پدر و مادر 🔹تأکید قرآن بر احترام به پدر و مادر، برای این است که ما ولایت‌پذیری را یاد بگیریم. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
اهمیت احترام به پدر و مادر 🔹تأکید زیاد قرآن بر احترام به پدر و مادر، برای این است که ما ولایت‌پذیری را یاد بگیریم، فلذا می‌گوید: «اگر توی گوشت زد، حق نداری اوف بگویی! باید مثل یک کبوتر بال‌شکسته، بال‌هایت را در مقابلشان روی زمین بکشی.» 🔸قرآن می‌خواهد از قِبَل این به یک چیزی برسید؛ وقتی جلوی پدر و مادر که دوستشان دارید و مطمئنید که دوستتان دارند و دلشان برایتان می‌سوزد، اینطور رفتار کنید و آموزش ببینید، بعدش می‌توانید بگویید: «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي.» آن هم به پدر و مادری که مطلقا اشتباه نمی‌کنند. 🔹پیامبر فرمود: «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة؛ من و علی پدران این امتیم.» حالا پدر خودتان را با این پدر مقایسه کنید. اگر نگاهت این بشود، زمانی که پدرت سرت داد می‌زند، والله نگاهش که می‌کنی عشق می‌کنی. به چهره‌اش نگاه می‌کنی، کیف می‌کنی. 🔸می‌گویی: «ای جانم! اگر امام‌ زمانم هم بیاید و همین ‌طور سرم داد بزند، گوش می‌کنم.» این یک رابطۀ عاشقانه و رابطۀ تبعیت‌پذیری است که باید آن را تمرین کنید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بحث ارتداد چیست؟ 🔹عده‌ای می‌گویند: «چرا یک نفر که وارد سیستم دینی می‌شود، بعد اگر خارج شود، مرتد می‌شود؟» قرآن می‌گوید: «وقتی وارد دین شدی و دین را پذیرفتی، اگر بخواهی از آن بیرون بروی، برخورد بدی با تو می‌کنم.» 🔸دوباره می‌پرسند: «پس "لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ" برای چیست؟» یک مثال زمینی می‌زنم؛ مثلاً ما می‌خواهیم با هم یک قرارداد تجاری بنویسیم، می‌خواهیم برویم از جایی جنس وارد کنیم. من می‌گویم: «خوب فکرهایت را بکن، بعد بیا اینجا پولت را بگذار تا من بروم با آن جنس بخرم.» بعد اگر زیر قرارداد بزنید، چون پول را رفتم خرج کردم، حیثیتم می‌رود و در بازار شکست می‌خورم. پس از قبل فکرهایت را بکن، اگر می‌خواهی نیایی، نیا، برو با هرکسی می‌خواهی تجارت انجام بده. لااکراه فی التجاره، هیچ اکراهی در تجارت نیست. اما اگر آمدی، شرایط دارم، شرایطش هم این است که نباید قرارداد را فسخ کنی. در قرارداد درج می‌کنیم که در صورت فسخ، یک درصدی خسارت باید بدهی. 🔹یهودی‌ها دیدند مردم دارند کرور کرور مسلمان می‌شوند. اهل کتاب باسوادهای عربستان بودند، گفتند: «صبح می‌رویم می‌گوییم مسلمان شدیم. بعدازظهر می‌گوییم همچین دین جالبی هم نبود.» بعد مردم هم می‌گویند: «ما که سر درنمی‌آوریم، لابد اینها می‌‌فهمند که این دین به ‌درد نمی‌خورد.» صبح که آمدند این کار را کردند، ظهر آیۀ ارتداد آمد! 🔸حوزۀ دین، از خودش دفاعیه دارد و این خاص اسلام هم نیست، تمام ادیان الهی بحث ارتداد را دارند، حالا اگر به آن عمل نمی‌شود، بحث دیگری ا‌ست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه چهارم 📅 ۱۹ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
حقوق بشر آمریکایی- 12تیر98- ورامین.pdf
562.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ حقوق بشر آمریکایی 📅 ۱۲ تیر ۹۸ 📍ورامین 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| نباید از عقایدتان عقب‌ بیایید... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| قصۀ تشکیل حکومت خدا روی زمین 🔹اگر به چینش ایام ماه ذی‌الحجه نگاه‌ کنیم، متوجه می‌شویم که بینشان ربطی هست. از میقات‌ رفتن حضرت موسی شروع می‌شود که قرار بود بنی‌اسرائیل پاکار هارون بایستند ولی نایستادند و به ماجرای حضرت ‌ابراهیم و قربان، غدیر، ازدواج امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت ‌زهرا سلام الله علیها، مباهله و بعد به محرم می‌رسد. 🔸خداوند با همین حوادث تاریخی پشت‌ سر هم می‌گوید که قرار بود این کار بشود ولی در آن امت‌ها نشد. قربانی‌ای وعده داده شد که در آینده می‌آید. اگر سراغ اهل‌بیت نروید، نفرین، لعن، مباهله و بعد عاشورا درست می‌شود. 🔹باید ماجرای امام‌ حسین را برای کل تاریخ ببینیم. اباعبدالله به ما زاویۀ دیدی داد که از آن نگاه و از جایگاهی که ما قرار می‌گیریم، همه‌ چیز سر جایش است. 🔸اگر قرآن را با این دید ببینیم، متوجه می‌شویم قصص اقوام و انبیای مختلف که در قرآن آمده است، همان قصۀ تشکیل حکومت خدا روی زمین است. همان قصۀ مُلک عظیمی است که خدا به آل‌ابراهیم وعده داده است... 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۴ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| در فضای وحدت، بحث علمی می‌شود... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
مبنای دشمنی 🔹دشمن اصلی در نگاه قرآن و اهل‌بیت و انقلاب اسلامی، استکبار است. 🔺 نبرد سیستماتیک در جغرافیای آخرالزمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
مبنای دشمنی 🔹 اصلاً مبنای دشمنی در انقلاب اسلامی چیست؟ مثلاً الان آمریکایی‌ها دشمن هستند، چینی‌ها نه. در حالیکه آمریکایی‌ها حداقل یک مسیحیتی دارند اما چینی‌ها کلاً کافرند. یا مثلاً اسرائیلی که بر مبنای یک دین الهی شکل گرفته است، دشمن است. 🔸وقتی مبانی در بین مردم تضعیف شود، لایه‌های بعدی به‌ سادگی زده می‌شود. دشمن اصلی در نگاه قرآن و اهل‌بیت و انقلاب اسلامی، یک کلام، استکبار است، حالا این مستکبر هر کسی می‌خواهد باشد، ولو مستکبر نمازشب‌خوان باشد. شیطان موجود عابدی بود، توحید و معاد را هم قبول داشت اما مشکل یک چیز بود: «أَبى‌ وَ اسْتَكْبَرَ؛ استکبار ورزید.» 🔹قرآن می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» خداوند سه بار تأکید می‌کند و می‌فرماید: «قطعاً قطعاً قطعاً روزی به این نتیجه می‌رسید که دشمن‌ترین افراد با شما یهودی‌ها هستند.» بلافاصله بعد از آن با همان سه تا تأکید می‌فرماید: «رفیق‌ترین‌ها هم مسیحی‌ها هستند.» 🔸در حالیکه ما در احکام، به یهود خیلی نزدیک‌تریم. معیار خدا چیست؟ می‌فرماید: «أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ» برای اینکه مسیحی‌ها مستکبر نیستند. پس مبنا استکبار است. یک نفر اگر کافر باشد الزاماً دشمن ما نیست اما ممکن است یک شیعۀ اثناعشریِ معممِ نمازشب‌خوان، مستکبر باشد؛ لذا او می‌شود دشمن. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نبرد سیستماتیک در جغرافیای آخرالزمان 📅 ۱۲ آذر ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا