eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
322 ویدیو
440 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکل اصلی بانک‌ها 🔹 ما بعد از انقلاب، فقط آمدیم اسم بانک‌ها را تغییر دادیم و مِن‌‌ باب قاعد‌ۀ اضطرار، یک سری اتفاقات را اسلامیزه کردیم. شهید صدر هم در کتاب "اقتصادُنا" که خودش نوشته، می‌گوید: «فعلاً این ‌کار را کنید که خلاف بَیّن شرع انجام ندهید، بعداً باید قواعد این‌ها درست بشود.» 🔸اصلاً در فقه ما باید پول تعریف بشود، چون ما پول نداشتیم، ما طلا داشتیم. پول که طلا نیست. پول یک کاغذ است که می‌گوید اینقدر طلا در بانک وجود دارد. البته دروغ می‌گویند و اینقدر طلا موجود نیست. تا دلشان بخواهد می‌توانند از این کاغذ‌ها چاپ کنند. قبلاً حداقل اسکناس چاپ ‌می‌کردند اما الان با زدن دو تا دکمه، میلیون‌ها پول به حسابتان واریز می‌کنند. 🔹فلذا اینکه می‌گویند: «مشکل بانک‌های ما رَبوی‌ بودن آنهاست.» این آدرس غلط است. ربوی‌ بودن بانک‌های ما، مشکل دست چندمش است. مشکل بانک‌های ما، خلق پول است. در جامعه‌ای که سی‌ چهل‌ درصد تورم وجود دارد، اگر بانک زیر سی‌ چهل‌ درصد سود بگیرد، پول خودش را هم پس نگرفته است. مردم این بُعد ماجرا را نمی‌بینند. البته من از بانک‌ها طرفداری نمی‌کنم و سَر خلق پول و بنگاه‌داری بانک‌ها انتقادهای زیادی دارم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
از_قیام_عاشورا_تا_قیام_امام‌مهدی_20مهر96_مازندران.pdf
917.2K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ از قیام عاشورا تا قیام مهدی عجل‌‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف 📅 ۲۰ مهر ۹۶ 📍مازندران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل_4_شخصیت_کربلاحضرت_عباس_4تیر91_مشهد_مقدس.pdf
957.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تحلیل چهار شخصیت کربلا (حضرت عباس علیه‌ السلام) 📅 ۴ تیر ۹۱ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شفافیت 🔸 سازمان شفافیتِ بین‌الملل تعریفی از شفافیت ارائه داده است که می‌گوید: «شفافیت یعنی تابانیدن نور بر قوانین، برنامه‌ها، فرآیند‌ها و اقدامات. آگاهی از چرایی، چگونگی، چیستی، چه چیزی و چه میزانی.» وقتی نور نباشد برداشت ما از اطرافمان غلط می‌شود. 🔹 سازمان شفافیت بین‌الملل در ادامۀ تعریف شفافیت می‌گوید: «شفافیت تضمین می‌کند که مسئولان، خادمان عمومی، مدیران و اعضای هیئت ‌مدیره و صاحبان کسب ‌و کار به ‌صورت قابل‌ رؤیت و قابل ‌فهم فعالیت کرده و گزارش‌هایی را پیرامون اقداماتشان منتشر ‌کنند. 🔸 شفافیت یعنی عموم مردم بتوانند آن‌ها را مسئول بدانند و از آن‌ها مسئولیت بخواهند. شفافیت مطمئن‌ترین راه ساختاری ایجاد مانع در برابر فساد است؛ و همچنین سبب افزایش اعتماد در مردم و نهادها می‌شود.» مسئول یعنی مورد سوال؛ یعنی باید به من و شما جواب بدهد. 🔹 عزیزان! اقتصاد مقاومتی در کشورمان شکل نخواهد گرفت اِلا اینکه قبل از آن بتوانیم مسائل اقتصادی‌مان را درست کنیم. مسائل اقتصادی‌مان را درست نخواهیم کرد اِلا اینکه یکی از سرفصل‌های آن‌ یعنی اوضاع مالیاتی کشور را درست کرده باشیم. اوضاع مالیاتی کشور درست نخواهد شد اِلا اینکه اطلاعات شفاف‌ شود. علت‌ها را دریابیم، صِرفاً با مبارزه با معلول‌ها موفق نخواهیم شد. 🔸 همه حرف ما این است که همه کارها را به تقوا نسپارید. این حدیث را ببینید: «اُوصیکمْ بِتَقْوَالله وَ نَظْمَ اَمْرِکمْ؛ شما را به تقوا و قانون سفارش می‌کنم.» تقوا یک کفه ترازوست و کفه دیگر باید قانون باشد. باید این دو چنان هم‌پوشانی داشته باشند که احدی جرئت تخطّی نداشته باشد. 🔹 ما همه‌چیز را به تقوا سپرده‌ایم و اروپایی‌ها هم همه‌چیز را به قانون سپرده‌اند. هر دو به ‌تنهایی غلط است. وقتی تقوای الهی در جامعه باشد، مردم به خاطر تقوا دزدی نمی‌کنند اما اگر تقوای الهی کنار قانون باشد آن جامعه در دنیا نمونه می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی (کتاب) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
چالش‌های_مقوله‌ای_به_نام_ازدواج_1مرداد99.pdf
800.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ چالش‌های مقوله‌ای به نام ازدواج 📅 ۱ مرداد ۹۹ 📍لایو 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔹مبنای غرب، حداکثر کردن پول است. شما باید بیش از حد مصرف کنید تا به درد اینها بخورید. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔸 مبنای غرب، حداکثر کردن سود است. یک مدل این است که مثلاً اگر اضافه تولید كرده باشند، مردم نخرند. می‌گویند: «غلط‌ كرده‌اند نمی‌خرند! حمله كنید به كشورشان تا بخرند.» حمله می‌كردند، كارخانه‌ها و همۀ داشته‌های آن کشور را خراب می‌كردند، بعد می‌گفتند: «بیایید از ما بخرید.» مثل لیبی و عراق. 🔹 مدل دیگر این است که یک سری تولیدات دارند که اصلاً مشتری ندارد. می‌گویند: «باید مشتری‌اش را به‌‌وجود بیاوریم، منتها باید روی ذهن این‌ها كار كنیم، باید سلیقۀ این‌ها را تغییر بدهیم.» شروع كردند، گفتند: «تو این را نداری؟ پس بدبختی!» مدام هم تنوع ایجاد کردند. 🔸 شما باید بیش از حد مصرف كنید تا به ‌درد این‌ها بخورید. باید اسراف‌گرا باشید. کاری هم به این ندارند که خدا می‌فرماید: «الْمُبَذِّرِینَ إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ؛ اسراف‌کنندگان برادران شیطانند.» مبنای این سیستم بر حداكثر كردن مصرف است. مدام می‌گویند: «مدل جدیدترش را بگیر، این از آن بهتر است.» اصلاً بازاریابی نیست، بازارسازی است. 🔹 اگر آب‌معدنی را نمی‌خرند، آن را به دست یک زن برهنه بدهی، می‌خرند. از همه‌ چیز باید پول دربیاوری، از جمله مسائل جنسی. لذا پورنوگرافی شكل می‌گیرد. مبنا پول شده است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ارتباط قلبی با امام 🔹️روز اول محرم آن پیراهن خونین را از ساق عرش آویزان می‌کنند. 🔺️ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ارتباط قلبی با امام 🔹اینکه چرا ما از اول محرم پیراهن مشکی می‌پوشیم در طول تاریخ همیشه برای شیعیان سؤال بوده است چون اول محرم هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. یک روایت داریم که روز اول محرم آن پیراهن خونین را که با سُم اسب‌ها مُهر خون شده است، از ساق عرش آویزان می‌کنند. من و شما این را نمی‌بینیم اما ولی‌معصوم می‌بیند و چون می‌بیند حالش دگرگون می‌شود. 🔸حال ایشان که دگرگون می‌شود، حال ما هم به‌ هم می‌ریزد چون شیعه با امام خودش ارتباط قلبی دارد ولو نفهمد و متوجه نباشد، مثلاً بین مادر و فرزند یک رابطۀ عجیب‌ و غریبی هست ولو آن بچه نفهمد. معصوم می‌فرماید: «ما با سردرد گرفتن شما سردرد می‌گیریم.» در حالیکه ما درکی از این نداریم و نمی‌فهمیم. امام مثل یک آهنرباست؛ آهنربای قوی، میدان مغناطیسی درست می‌کند و به همۀ آن بُراده‌های آهن جهت می‌دهد. 🔹شاید این دلگیری عصر جمعه‌ها به‌ واسطۀ این است که دل یک آقایی گرفته است که قرار بوده آن روز یک اتفاقی بیفتد، قرار بوده مشکل‌ها برطرف شود، قرار بوده اذن برسد و ظهور شکل بگیرد اما نشده است. شاید از این جهت که قرار است این ماجراها دوباره ادامه پیدا کند، دل یک آقایی گرفته و چون دل او گرفته، دل ما هم می‌گیرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📅 ۱ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
پرچمی_سرخ_در_انتظار_قیام_قائم_22آذر94_زنجان.pdf
1.16M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ پرچمی سرخ در انتظار قیام قائم 📅 ۲۲ آذر ۹۴ 📍زنجان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شفافیت، کم‌هزینه‌ترین ابزار مبارزه با مشکلات 💠 برخی از ناکارآمدی‌های دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی که در اثر عدم شفافیت به‌ وجود می‌آید: 1️⃣ شناسایی وظایف و انجام آن؛ 2️⃣ وجود فساد سیستمی و فردی؛ یک سری فسادهای سیستمی در کشور داریم و یک سری فسادهای فردی. فساد سیستمی به خاطر این است که قانون مشکل دارد و خلأ قانونی وجود دارد و یاد می‌گیرند که چگونه دزدی کنند. یک عده بیست سال سرمایه‌های مملکت را غارت می‌کنند و ما بعد از بیست سال متوجه این خلأ می‌شویم. این باعث می‌شود که بی‌اعتمادی در کشور به وجود بیاید. 3️⃣ وجود فساد از جنس اسراف و تبذیر در سطوح مختلف کشورمان؛ اسراف یعنی زیاد مصرف کردن، تبذیر یعنی بد مصرف کردن. مثلاً امروز یک سرمایه داریم که باید با آن مدرسه بسازیم اما چیز دیگری می‌سازیم. یا باید دانشگاه بسازیم اما مدرسه می‌سازیم. این پول را امروز در کشور باید صرف شبکه آب‌رسانی کنیم اما برویم سَد بسازیم. من به این سَد‌ها، تبخیرگاه می‌گویم. 4️⃣ عدم مشارکت گسترده مردم در سطوح مختلف حاکمیتی؛ از جمله: 🔹 شناسایی درست مسائل؛ چه کسی مثل مردمی که در دل مشکلات هستند می‌تواند این مشکلات را شناسایی کند؟ 🔸 ارائه پیشنهادات برای مسائل؛ چه ایرادی دارد ما از عقل هفتاد میلیون نفر استفاده کنیم؟ یک شخص بی‌سوادی که سی سال شغل آهنگری دارد، درست است دانشگاه نرفته و تحصیلات مربوطه ندارد اما تجربه کافی دارد. چرا نباید از تجربیات این فرد استفاده کرد. 🔹 تلاش برای حل مسائل و ارزیابی کیفیت حل مسئله. اگر شفافیت صورت بگیرد اینها انجام می‌شود. از دل مشکلات نامبرده، ده‌ها مشکل و مسئله شوم و مذموم دیگر نیز زائیده خواهد شد که «شفافیت» موفق‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین ابزار مبارزه با این مشکلات است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اجتماع قلوب-جلسه سوم-990212-تهران-خلاصه.pdf
775.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اجتماع قلوب - جلسه سوم 📅 ۱۲ اردیبهشت ۹۹ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
سبک_زندگی_اسلامی_10اردیبهشت96_تهران.pdf
927.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ سبک زندگی اسلامی 📅 ۱۰ اردیبهشت ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فواید و ضرورت شفافیت 💠 "گِلِن گِرینوالد" در ارائه‌ای که در TED تحت عنوان "چرا اختفا مهم است؟" داشته است، فواید و ضرورت شفافیت را اینگونه بیان می‌کند: 1️⃣ دامنۀ گزینه‌های رفتاری‌ای که ما در نظر می‌گیریم، وقتی تصور کنیم تحت نظارت قرار گرفته‌ایم، به شدت کاهش می‌یابد. 🔹یعنی وقتی ما زیرنظر نیستیم، دامنه رفتاری و اتفاقاتی که می‌تواند از ما سر بزند بیشتر است و بالعکس؛ وقتی زیرنظر هستیم این دامنه کمتر است. 2️⃣ مطالعات فراوانی نشان می‌دهد وقتی فردی بداند تحت نظارت است، رفتار آنها به‌طور گسترده‌ای انطباق‌جویانه و فرمان‌برانه خواهد شد. 🔸اینها غربی هستند و اصلاً هیچ خدا و پیغمبری را قبول ندارند. اگر هم قبول دارند در مطالعاتشان دخیل نمی‌کنند و اگر هم بخواهند دخیل کنند به‌ عنوان یک معیار زمینی به آن نگاه می‌کنند. می‌گویند دین خوب است، اینجا به دردمان می‌خورد. نه اینکه الزاماً خدا و پیغمبری باشد. 3️⃣ خجالت در انسان یک محرک بسیار قدرتمند است، و این دلیل این مسئله است که چرا انسان‌ها، وقتی در شرایط مشاهده شدن قرار بگیرند، تصمیماتی می‌گیرند که نه تنها محصول اراده آنهاست، بلکه محصول انتظاراتی است که سایرین از آنها دارند. 🔹می‌گویند نه تنها خودمان را در نظر می‌گیریم بلکه انتظاراتی که سایرین از ما دارند را هم در نظر می‌گیریم. 4️⃣ بحث دیده شدن از ابزارهای کلیدی کنترل اجتماعی در دنیای مدرن ماست که در آن دیگر نیازی به سلاح مستبدان (مجازات، زندان، قتل و...) نیست. چرا که نظارت توده(عموم) در ذهن، زندانی را می‌سازد که از ابزارهای دیگرِ انطباق با هنجارهای اجتماعی و نیرو‌های مستقیمی که تاکنون وجود داشته‌اند، به مراتب اثربخش‌تر است. 🔸این روش کاری می‌کند که طرف، خودش را حبس کند و رفتارهای آنرمال که دور از انتظار قانون است را انجام ندهد. چقدر باید پول زندانبان بدهی؟ اینجا کاری می‌کند که طرف، خودش را کنترل می‌کند. 5️⃣ ادیان ابراهیمی، به شیوه مشابهی اینطور معرفی می‌کنند که یک نیروی برتر نامرئی همه جا حضور دارد که شما را مشاهده می‌کند و بدین ترتیب شما هیچ لحظۀ اختصاصی ندارید، که این بزرگ‌ترین نیرو را برای اطاعت از دستوراتش ایجاد می‌کند. 🔹این نگاه گِرینوالد به دین است. اسم خدا را نمی‌برد و از یک نیروی نامرئی یاد می‌کند. ما در دعای کمیل داریم: وَ لا یمْکنُ الْفِرارُ مِنْ حُکومَتِک؛ هیچ جایی نیست که من بروم و تو نتوانی مرا ببینی. 🔸همینطور در قرآن خداوند متعال می‌فرماید: أَلَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یرَى؛ نمی‌دانی که من تو را می‌بینم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصاحبه با اندیشکده نجوا-دی 99.pdf
1.26M
📄 متن کامل مصاحبه استاد رائفی‌پور با اندیشکده نجوا، با موضوع: ✅ تحولات اخیر منطقه 📅 دی ۹۹ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹️بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹حضرت ‌موسی علیه السلام سامری را گرفت و حصرش کرد، چون می‌گفت: «اگر تو در برخورد با مردم باشی، ضربه می‌زنی.» بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. سامری را حصر خانگی کرد، چون طرفدار داشت. 🔸سامری، نسل حضرت‌ یوسف علیه السلام بود. حضرت ‌یوسف آدمی بود که برای بنی‌اسرائیل شرافت آورده بود. لذا سامری می‌شد یادگار حضرت‌ یوسف. حضرت موسی زورش نرسید او را اعدام کند، فقط جدایش کرد و فرمود: «لَا مِسَاسَ» تو فقط با مردم تماس نداشته باش که مملکت را به‌ هم می‌ریزی. اما دستور داد گوساله‌ای که اینها پرستیده بودند را آتش بزنند. 🔹قرآن هم تأکید دارد که این گوساله یک جسمی بی‌جان بود و می‌فرماید: «عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ» طلایش را هم سابیدند و بُراده کردند و به دریا ریختند. خدا می‌خواست بفهماند که حُکم من از طلا هم بالاتر است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis